Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 783
Skal på en måneds opphold langt faen i voll også er jeg opiatavhengig men ikke i lar. Hadde egentlig nok til 2mg om dagen men det ble mista/stjelt så da har jeg bare to stk 8mg igjen... det blir 0.5 om dagen. Jeg er vandt til mellom 2 og 4 men gjerne mer eller mindre noen dager. Har 0.1 minus igjen også så tenker ta det når de første abstinenser kommer og så over til sub etter par dager.

Hvordan får jeg det til å vare lengst? Skyter vanligvis men har hørt det er bedre å ta under tunga men vet ikke har noen erfaring?
Det vil være stress de første dagene, men går seg til etterhvert. Var litt i minste laget. Ideelt burde du hatt litt mer. Problemet er å være disiplinert nok til å klare å ikke bruke det opp før tiden. Har du ikke mulighet til å ordne litt mer?
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det et bedre å sniffe det istedenfor og legge det under tungen, du får i deg mer av virkestoffet da, ca 20% mer
Er forsåvidt mulig å få nedtrapping i fengsel. Kommer litt ann på om du er heldig med fengselslegen. De 2 gangene jeg har sittet inne har jeg fått bra nedtrapping på benzo Har også hørt om folk som har fått temgesic i din situasjon. Kan være lurt å ringe inn til fengselet på forhånd å opplyse om at du kommer til å bli abstinent.
Kunne det vært en ide å ta 1 mg annenhver dag feks?

Får ikke ordna mer skal inn om 40 min

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det et bedre å sniffe det istedenfor og legge det under tungen, du får i deg mer av virkestoffet da, ca 20% mer
Vis hele sitatet...
Hvis sniffe er bedre så må vel skyting være best? Men samtidig har jeg hørt at under tunga varer lengst så blir usikker
Sist endret av Bluesky_; 23. januar 2024 kl. 20:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Definert Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skal du smugle det inn i fengsel? Hvordan gjør du det? Jeg skal snart sone for første gang og skulle gjerne hatt med meg litt. Kan man feks svelge noe i en kondom eller noe sånt?
Du stapper det opp. Må pakke det skikkelig. Gjerne flere lag plast + kondom. Noen bruker kinderegg for litt større kvanta.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Kunne det vært en ide å ta 1 mg annenhver dag feks?

Får ikke ordna mer skal inn om 40 min



Hvis sniffe er bedre så må vel skyting være best? Men samtidig har jeg hørt at under tunga varer lengst så blir usikker
Vis hele sitatet...
Joda ved å skyte får du 100% av virkestoffet. Men tror det varer kortere. Hva med å dele 0,5 i to doser, en morgen å en kveld?
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Skal på en måneds opphold langt faen i voll også er jeg opiatavhengig men ikke i lar. Hadde egentlig nok til 2mg om dagen men det ble mista/stjelt så da har jeg bare to stk 8mg igjen... det blir 0.5 om dagen. Jeg er vandt til mellom 2 og 4 men gjerne mer eller mindre noen dager. Har 0.1 minus igjen også så tenker ta det når de første abstinenser kommer og så over til sub etter par dager.

Hvordan får jeg det til å vare lengst? Skyter vanligvis men har hørt det er bedre å ta under tunga men vet ikke har noen erfaring?
Vis hele sitatet...
I følge Wikipedia er sniffing oppe på 48% biotilgjengelighet, mens sublingualt (under tungen) ligger på 30% ish.

Jeg gikk på 2mg Subutex dagen, uten LAR, i en lang periode, og for å være helt ærlig kommer en nedgang på 3/4 fra 2mg til 0,5mg til å bli nokså merkbart.
Det er et helvete å skaffe Subutex uten å ha resept på det og i tillegg være hekta. Du VET at du har 4 dager frisk om du har én Sub og føler deg ikke safe før du har typ 2 ukers forbruk sikret osv.

---

I ditt tilfelle ville jeg heller tatt en rask nedtrapping. 1mg hver kveld i en uke. 0,5mg hver kveld i 2 uker. 0mg siste uken.

Dette er en gyllen mulighet til å hoppe av. Det er veldig vanskelig å komme seg av med mindre omstendigheter i livet ditt "tvinger" deg.

Bruk vekt med to eller tre desimaler, 0,00 eller gjerne 0,000 og mål opp. En Sub veier som regel 0,4g, eller 400mg.

0,2g = 4mg
0,1g = 2mg
0,05g = 1mg
0,025g = 0,5mg

Aksepter at denne måneden blir tøff, og vit at ALT av distraksjoner vil hjelpe. Forhåpentligvis har du muligheten til å gjøre litt diverse fysisk, så du får svettet litt, for det vil du uansett gjøre. Du vil også føle deg kald og få frysninger, samt gjespe og ha økt tåreproduksjon.

Dette klarer du, uansett hva du velger å gjøre
Sist endret av krystallkongen; 23. januar 2024 kl. 22:19.
Anonym bruker
"Definert Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trenger man filtrere sub om man bare skyter typ to ganger i mnd? Syns det blir en del waste i filteret eller er det bare jeg som ikke har peiling? Har pleid å filtrere gjennom litt bomull. Riste sub ut i en sprøyta, ha en annen sprøyte med en bomullsbit i som jeg tar sub/vannløsningen gjennom til en tredje sprøyte før jeg skyter