Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2772
Fuck Mr. Plod!
Hva skjer med folk som meg som sjeldent blir sinna, avskyr vold, er fysisk svak og er rett å slett en spinkel fitte om man havner i det harde rusmiljøet.

Da mener jeg de som bruker harde stoffer og som har holdt på i mange år.
Får man til slutt litt baller av å bli eksponert for farlige og truende situasjoner på daglig basis eller blir man kastet rundt som ett lett offer?

Kan ikke forestille meg hva jeg hadde gjort om noen hærja ned døra mi på natta eller liknende.

Ikke planer om å havne der lenger, men er litt interessert i hva utfallet kunne vært.
Det siste er min oppfattning, vet om flere som har fått psyken ødelagt av å bli buffet på måfå,gashlightet,blitt brukt som dørmatte osv.

Jeg tenker at noen har det bare ikke i seg og da kan en tilværelse i et tungt belastet rusmiljø bli tøft,en god grunn til å holde seg unna..

Med det sagt så er de fleste i miljøet vel ok mennesker som har en viss moral og etikk de følger...
Sist endret av Bjørneboe; 10. juni 2023 kl. 17:23.
Du kan bli herda av det, men du kan også bli helt ødelagt.

Sett ned foten din hvis du ikke liker noe, ikke vær en rævslikker. Så lenge du er oppegående så kommer du langt om man kan bruke det ordet.
De eneste folka jeg har sett bli «kastet rundt» er de som oppfører seg som tullinger.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Jævlig mange har våpen, typ kniver og stikkvåpen på seg. Spesielt de fysisk mindre. Men du kommer langt med vanlig folkeskikk og greit utviklede sosiale antenner. Rusavhengige, Brugata eller ikke er ikke alle blodpsykopater som stjeler skoa dine når du sovner. Det er faktisk mange som har ordentlige kamerater og relasjoner.

Når det er sagt så kan ting fort bli stygt når abstinensene kicker inn, du er blakk og plutselig er det tørke i noen timer/dager. Da kan det smelle, sett det selv på institusjon jeg jobba, og på gata flere ganger.

Folk som har vært verdens triveligste høfligste, som plutselig eksploderer og blir voldelige. Cluet er å kunne spotte sånt og trekke seg unna før det eskalerer.

Hvis du ser usikker ut og ikke ser ut til å være «en av dem» så blir du fort omsvermet av selgere som tror de kan lure deg. Bare vær tydelig, men høflig. Ingen vil tiltrekke seg oppmerksomhet av politiet og hvis noen begynner å utagere så skjer det fort litt indrejustis og personen som bråkte «blir fjerna». Noen har mer autoritet der enn andre.

Vi mennesker tilpasser oss godt til mye, samme her. Du vil jo lære fort hvordan det fungerer. Ekke rocket science

Men som du sa, ingen vits i å gå ned og prøve å finne venner der.

Og om natta er det mye verre enn på dagtid. Ifølge veteraner, så kommer det ofte yngre gjenger og raner brukere, selgere osv. politiet gir totalt faen nå og bare bitcher om at de har henda bundet og har «mistet verktøyene sine». De verktøyene som de aldri hadde og misbrukte no så til de grader.
Sist endret av NodSquad; 10. juni 2023 kl. 17:32.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Yikes mann, ikke snakk så nedlatende om deg selv a. Du er vel ingen fitte? Eller når jeg tenker meg om, en fitte tåler jo jævlig mye pounding så det burde ikke være skjellsord på sveklinger men på sterke og robuste folk hehe. En personlighet som misliker vold osv er en god personlighet, det er idiotene som alltid skal bråke og være mester i alt som er fitter.
For å svare på det du spør om så kommer mye an på hva slags kontakter og folk man har rundt seg. Et lett offer kan få være i fred om folk vet at andre med høyere status går god for deg og backer deg, men en lonely wolf som i tillegg til å være spinkel også går rundt å oppfører seg som en tulling vil fort bli hakkekylling for bråk og ran om du stikker deg ut.
Man må ikke nødvendigvis være del av noe miljø for å drive med harde drugs, smarte folk går helt under radaren
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
jeg har akkurat fått mobilen min stjålet og føler meg litt som en fitte fordi jeg ikke drar på døra hans og kliner han rett ned og tar den tilbake. Men noe annet inni meg sier drit i den telefonen, nå skal du bli rusfri og det var dette som måtte skje for at du skulle slutte. Prøver å se positivt på det, men føler meg litt som en fitte/pyse;/
Fuck Mr. Plod!
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
jeg har akkurat fått mobilen min stjålet og føler meg litt som en fitte fordi jeg ikke drar på døra hans og kliner han rett ned og tar den tilbake. Men noe annet inni meg sier drit i den telefonen, nå skal du bli rusfri og det var dette som måtte skje for at du skulle slutte. Prøver å se positivt på det, men føler meg litt som en fitte/pyse;/
Vis hele sitatet...
Best å la være, en telefon kan man jobbe seg til på under en uke. Du er ikke en pyse om du blir rusfri
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Nøddy Vis innlegg
Best å la være, en telefon kan man jobbe seg til på under en uke. Du er ikke en pyse om du blir rusfri
Vis hele sitatet...
takk
Selvfølgelig, hvis du eksponerer deg for farlige scenarioer, så vil du lære deg mekanismer og strategier for hvordan du skal håndtere disse stiuasjonene. Jeg tenker umiddelbart på en quote som Jordan Peterson siterer: "'It's better to be a warrior in a garden, then a gardener at war"

You Should Be a Monster.
Everyone says, “Well, you should be harmless, virtuous, you shouldn't do anyone any harm, you should sheath your competitive instinct. You shouldn't try to win. You don't want to be too aggressive. You don't want to be too assertive.”
No. Wrong. You should be a monster, an absolute monster, and then you should learn how to control it.
It's better to be a warrior in a garden than a gardener in a war.
Vis hele sitatet...
Det å bevege seg rundt i rus- og kriminalmiljøet for å herde seg/gro baller er kanskje ikke den smarteste strategien, men det funker jo, avhengig av hvilke folk du velger å menge deg med, og hvilke faremomenter du utsetter deg for. Du blir nok herda på en annen måte enn du tenker. Du har ikke lyst til å bli en følelsesløs, manipulerende motherfucker. Ta heller en tur på treningsstudioet, lær deg litt kickboksing og hopp i strikk... Da slepper du å ødelegge deg selv, og de rundt deg, i prosessen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
jeg har akkurat fått mobilen min stjålet og føler meg litt som en fitte fordi jeg ikke drar på døra hans og kliner han rett ned og tar den tilbake. Men noe annet inni meg sier drit i den telefonen, nå skal du bli rusfri og det var dette som måtte skje for at du skulle slutte. Prøver å se positivt på det, men føler meg litt som en fitte/pyse;/
Vis hele sitatet...
Det det er ikke sånn en pyse tenker, men en person med fornuft. Det suger, bruk det til å bli rusfri. Pingler prøver ikke å bli rusfri.
I rusmiljøet er det hver mann for seg selv. Aldri stol på noen andre.

Når du har interaksjoner med andre mennesker i miljøet må du alltid være oppmerksom, selvsikker og være bevisst på at det er mye desperasjon som driver folk til å prøve seg på å bøffe eller utnytte deg.

Det er rett og slett survival of the fittest og de mest gatesmarte.
Anonym bruker
"Full Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ruser meg på det harde, men føler meg ikke som en del av rusmiljøet.

Kjøper kun, har null kontakt med noen i miljøet utenom de 5 minuttene jeg kjøper noe.

Gidder ikke å henge med folk som drar meg lengre ned. Jeg har gode venner.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjøper kun, har null kontakt med noen i miljøet utenom de 5 minuttene jeg kjøper noe.

Gidder ikke å henge med folk som drar meg lengre ned
Vis hele sitatet...
Sånn jeg ruller også.