Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 589
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Benzo er visst noe av det verste å tå av mtp abstinenser. Samme med alkohol. Så da ligger vel heroin på tredje plass, og det var helt sjuke fysiske abstinenser, men man er gjene frisk etter en uke utenom det psykise som kan vare mye lenger.

Hvordan var abstinensne dine på benzo og eventuelt alkohol?

For meg som brukte heroin så var det ukontrollert avføring i senga, klarte sjelden å gå mer enn noen få meter uten å føle meg ekstremt svak. Ble mindre interessert i hygiene. Søvn, urolig i kropp, oppkast og ansgt. Kan legge til tilfeldige rykninger spesielt i beina.
Mat var jeg heller ikke interessert i. Håper på noen vil fortelle sine opplevelser.
Benzoabstinens var ubeskrivelig forferdelig.

Først 1 uke i vente på Avgiftning, da fikk jeg 1-2 mg Alprazolam om dagen av min mor som skjønte hvor alvorlig ting var.

Så 2 uker på lukket avrusning med et par 15 eller 25mg sobril om dagen. En rundt lunsj og en før leggetid.

Det kjipeste med ARA var folka jeg ikke følte jeg passet inn med og at jeg savnet min daværende kjæreste noe ekstremt.

De neste månedene var det mest skremmende faenskapet jeg har vært gjennom, og jeg hadde alle mulige merkelige psykiske og fysiske symptomer.

Merk deg at jeg ikke fikk noen som helst nedtrapping etter ARA, og jeg hadde tre uker før brukt tosifrede antall milligram Rivotril + Apodorm, Valium, Xanor osv DAGLIG.

Nummenhet overalt, fra ansikt til hender til føtter.
Oversensitiv ovenfor absolutt ALT. Lyder, lys, berøring.
Helt fraværende apetitt, og etterhvert som det ble lite søvn og jeg var på alerten HELE tiden begynte jeg å bli paranoid - nektet mat og drikke fra mine foreldre fordi jeg var sikker på at de ville forgifte meg og ta livet mitt.

Denne tiden husker jeg ikke så mye av, lurer på om jeg har fortrengt eller om hjernen bare ikke fungerte ordentlig.

Begynte å gå mye tur i naturen etterhvert, og etter 6-7 måneder begynte ting å roe seg ned.

Husker at jeg ville dø flere ganger. Jeg ØNSKET det, men hadde familie og kjæreste og svigerfamilie.
Sist endret av krystallkongen; 1. januar 2023 kl. 21:58.