Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  172 20535
Sitat av muffinluv Vis innlegg
^ tuller du nå ? Skal jenter som blir utsatt for overgrepsvoldtekt også bare slappe av og nyte det, de og da?

Orph, jeg mener på ingen måte at det er Greit å forsyne seg av jenter som har sovna på nach. Jeg mente meg selv (og andre det måtte gjelde) som ville ha sex, men som sovnet.. æh, høres helt feil ut nå når jeg tenker over det. Det beste er å ikke ha sex med noen som sover/har slukna. Desverre er dette veeeeeldig mye å be om for mange gutter.

Gutter er ekle.
Vis hele sitatet...
Nei, da er vi på samme side. Jeg leste åpenbart innlegget ditt litt feil: Det er stor forskjell mellom å sovne mens man holder på og å sovne, og så bli "holdt på" med.

Jeg har opplevd at kvinnfolk jeg har holdt på med har trodd at de har duppet av mens vi har holdt på (for å gjøre det klart: De har trodd at de har sovnet under sex), uten at jeg nødvendigvis har opplevd det på samme måte. Dette har utelukkende skjedd i alkoholrus, selvfølgelig.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Personlig tenker jeg at jo værre du gjør det selv, jo værre blir det. Hadde jeg vært jente, drita på fest og en fyr hadde trengt meg inn på et rom er jeg 110% på at det hadde blitt en mere positiv situasjon om du hadde slappet av. Da hadde det ikke vært overgrep heller.
Vis hele sitatet...
Du bør være veldig forsiktig med hvordan du formulerer dette. Den siste setningen kan oppfattes som om du selv er ansvarlig for å endre situasjonen slik at det ikke lenger er et overgrep.
Sitat av timerbeltkiller Vis innlegg
1.
Dersom du nesten blir overkjørt eller nesten faller utfor et stup, setter det en støkk i deg. Men her "leger tiden alle sår" slik at du unngår varig gnagsår på sjelen.

2.
Dersom noen forgjeves forsøker å tvinge deg til sex, voldtekt såvel som litt klinete småtteri, får du straks og uhelbredelig dette gnagsåret.

3.
En slik forskjell er i utgangspunktet usannsynlig.
Det er dessuten en betydelig prosentandel av kvinnekjønnet som har opplevd dette.
Dette gnagsåret må derfor nødvendigvis være den mest utbredte kroniske kvinnelidelsen.

Noen som kan forklare om det er slik - og i tilfelle JA, hvorfor?
Vis hele sitatet...
1: Jeg forstår ikke hva du mener med «en slik forskjell er usannsynlig». Mener du «det er usannsynlig at det er en såpass stor forskjell mellom de to virkningene»?

Jeg vet ikke hva hvorfor-et på slutten henviser til.
Sitat av muffinluv Vis innlegg
^ tuller du nå ? Skal jenter som blir utsatt for overgrepsvoldtekt også bare slappe av og nyte det, de og da?

Orph, jeg mener på ingen måte at det er Greit å forsyne seg av jenter som har sovna på nach. Jeg mente meg selv (og andre det måtte gjelde) som ville ha sex, men som sovnet.. æh, høres helt feil ut nå når jeg tenker over det. Det beste er å ikke ha sex med noen som sover/har slukna. Desverre er dette veeeeeldig mye å be om for mange gutter.

Gutter er ekle.
Vis hele sitatet...
Nei, ikke det jeg mener. Men jeg tror at det ikke hadde vært så worst-case scenario hvis h*n ikke hadde gitt motstand.. Jeg mener fortsatt ikke at det rett å gjøre det th0.
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Personlig tenker jeg at jo værre du gjør det selv, jo værre blir det. Hadde jeg vært jente, drita på fest og en fyr hadde trengt meg inn på et rom er jeg 110% på at det hadde blitt en mere positiv situasjon om du hadde slappet av. Da hadde det ikke vært overgrep heller.
Vis hele sitatet...
Så.. Ifølge deg er det bare for jenta å slappe av litt når en mann tvinger seg på henne? Da er alt helt greit, og det er ikke overgrep lengre, selv om det ikke var frivillig? Uff, uff..

Om man gjør motstand eller ikke endrer da ikke det faktum at det er psykisk ødeleggende å få rettigheter revet vekk og bli blottet på en så grusom måte.
Sist endret av Nerdefruen; 12. februar 2012 kl. 16:54.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Se for dere dette scenarioet:
Du pæser ut på fest, også våkner du av at en drita venn/bekjent av det motsatte kjønn tar deg på tissen. Hvordan ville du reagert?

Personlig ser jeg på dette som en fillesak. Jeg ville enten blitt smigret eller bare ledd det bort, kommer ann på hvor pen jenta var. Men så er det jo slik at jeg er en gutt.

Alle her kan vel være enige i at om dette skjedde med en jente, ville det blitt det blitt ville tilstander og heksejakt etter gutten som kunne finne på å gjøre noe så forferdelig.. Jeg tror at den eneste "krenkelsen" en jente ville følt av et så mildt overgrep ville vært ren placebo, som kommer fra all medietullet om at voldtekt ødelegger liv og blablabla. (Men ikke dra voldtekt inn i denne debatten, jeg vil bare diskutere milde overgrep som nevnt over).

Så ja, hva syns dere om en person som gjør noe som scenariet over? Hvis personen var normal ellers ville jeg ikke sett på h*n noe annerledes, folk gjør tross alt ting som ikke ligner dem selv i alkoholrus.
Vis hele sitatet...
For å svare på spørsmålene til TS da:
Jeg kan være enig i at å bli tafset på ikke er like ille som voldtekt, men steget mellom å kun tafse og å gå videre fra det (spesielt når man er i beruset tilstand) er ikke så langt. Hva er det som egentlig stopper deg fra å gå videre fra over skjorten, til under? Eller fra over buksen, til inni?

Det er ikke OK å bruke kroppen til en annen person når de ikke er i stand til å motsette seg det du gjør.

Det du kaller et 'mildt overgrep' er ikke det for den som opplever det. Alle burde ha rett til å bestemme hvem som tar på kroppen dems - uansett måte og grad av berøring.

Alle her kan vel være enige i at om dette skjedde med en jente, ville det blitt det blitt ville tilstander og heksejakt etter gutten som kunne finne på å gjøre noe så forferdelig.. Jeg tror at den eneste "krenkelsen" en jente ville følt av et så mildt overgrep ville vært ren placebo, som kommer fra all medietullet om at voldtekt ødelegger liv og blablabla.
Vis hele sitatet...
Dette ville jeg aldri sagt meg enig i. Til tross for det du måtte tro, så blir på langt nær alle overgrep anmeldt, så at det ville blitt 'ville tilstander og heksejakt' er ikke alltid sant.

Og å skylde på at du er full.. det er ingen som er så fulle på nach at de ikke er klar over hva de gjør. Hvis jenta er 'full' nok til å sovne, og alle studier viser at gutter tåler mer alkohol enn jenter, hvorfor sovner ikke du også? Hvorfor er du 'så full' at du klarer å holde deg våken og samtidig missbruke kroppen til en som ligger ved siden av det. Man bruker i beste fall alkohol som en unnskyldning for handlingene sine i slike tilfeller. Trist.
Jeg reagerer på hvor korttenkte mange av de som "forsvarer" festvoldtekter eller nedspiller alvorligheten av det, er. "Å våkne av at ei dame suger meg er jo bare digg det! Deilig med litt gratiskos!" sier noen av dere.

For å utfordre tankegangen deres litt: Hva om du våkner og det er en MANN som suger deg, eller tar deg i ræva? Er det like awesome da? Er det fortsatt no big deal? Om fyren er åpent homofil og villig forteller folk at du hadde pikken hans i munnen, eller at han tok deg i skinkesjakta? For det er det som ofte er realiteten til jenter som sovner på fest.
Tenk dere om før dere kommer med: "jeg synes damer overreagerer".

Overfallsvoldtekt regner med at ingen i sitt rette sinn forsvarer.
Bare for å redde det lille som er igjen av denne tråden;

kan folk slutte å komme med motargumenter som "hva hvis du hadde våknet opp med en pikk i ræven da?"?

For det første er det forskjell på å bli voldtatt av det samme kjønn kontra motsatt kjønn hvis man er hetrofil. Dette gjelder både gutter og jenter, og da kanskje spesielt for gutter. Samtidig er det en forskjell på å bli "tatt i ræven" og å ha vaginal sex. Uten de riktige forhåndsreglene kan analsex være meget smertefullt.

I en diskusjon mot noen som prøver å bagatellisere et overgrep finnes det flust av argumenter å ta av, så jeg oppfordrer til å bruke litt mer nyanserte argumenter enn "hva med pikk i ræv da?".
Sitat av Jonta Vis innlegg
1: Jeg forstår ikke hva du mener med «en slik forskjell er usannsynlig». Mener du «det er usannsynlig at det er en såpass stor forskjell mellom de to virkningene»?
Vis hele sitatet...
JA

Sitat av Jonta Vis innlegg
Jeg vet ikke hva hvorfor-et på slutten henviser til.
Vis hele sitatet...
Her er det jeg som ikke forstår noe som helst.
Sist endret av timerbeltkiller; 14. februar 2012 kl. 14:34.
Siden dere fortsatt holder på her tenkte jeg å slenge inn en tanke jeg fikk fra sosialpsykologiforelesningen her om dagen.

Hvis vi tenker evolusjonen, og går tilbake til jævli lenge siden, så er det en del forskjell på kvinner og menn når det gjelder formering. Kvinner måtte være nøye med utvelgelsen av partner fordi dette var et viktig valg med store konsekvenser. Å få et barn for en kvinne har jo enorme konsekvenser; kvinnen må føde og oppdra barnet i minst 10-20 år. Kvinner fokuserte altså på å finne en best mulig partner gjennom en nøye utvelgelsesprossess. Menn, derimot, har sitt fokus på å spre sine gener så mye som mulig. Å få et barn for en mann har relativt enormt mindre konsekvenser. Dette er også grunnen til at mange menn misforstår kvinners signaler, og tror at jenta er keen, men et smil på jobben trenger ikke bety annet enn alminnelig vennlighet.

Når vi ser på konsekvenser av det å få barn gjennom evolusjonen, tror jeg vi også kan forstå hvorfor samleie er av ulik "alvorlighetsgrad" for kvinner og menn. Dette, sammen med andre grunner nevnt her, tror er årsaken til at voldtekt av kvinner er alvorligere for kvinner enn menn.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Jeg vet ikke hva hvorfor-et på slutten henviser til.
Vis hele sitatet...
SORRY, forsto spørsmålet ditt til slutt, men da var tiden gått ut for å rette på svaret.

"I tilfelle JA, hvorfor" = Dersom du svarer JA på at det er en slik forskjell i virkningen av unngått ulykke 1. og unngått ulykke 2, vennligst begrunn dette.

Underforstått indikerer jeg tvil på slik forskjell.
Og ber derfor om begrunnelse fra de som mener forskjellen likevel er et faktum.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Bare for å redde det lille som er igjen av denne tråden;

kan folk slutte å komme med motargumenter som "hva hvis du hadde våknet opp med en pikk i ræven da?"?

For det første er det forskjell på å bli voldtatt av det samme kjønn kontra motsatt kjønn hvis man er hetrofil. Dette gjelder både gutter og jenter, og da kanskje spesielt for gutter. Samtidig er det en forskjell på å bli "tatt i ræven" og å ha vaginal sex. Uten de riktige forhåndsreglene kan analsex være meget smertefullt.

I en diskusjon mot noen som prøver å bagatellisere et overgrep finnes det flust av argumenter å ta av, så jeg oppfordrer til å bruke litt mer nyanserte argumenter enn "hva med pikk i ræv da?".
Vis hele sitatet...
Jeg synes ikke det er et så dårlig argument som du skal ha det til. Det er to elementer ved det:

1. Maktbalansen er ganske åpenbar mellom en svak part (jenta) og en sterk part (gutten). Mens maktbalansen mellom to menn kan være helt annerledes. Plutselig kan du ha den "svake" rollen og episoden kjennes raskere som et overgrep enn "overraskelses-sex"

2. Kjønnsorganene våre er ganske forskjellige. Gutter har utovertiss mens jenter har innovertiss. Som regel når man skal "tafse" på jenters tiss må man make an effort. Mens med gutter vil det å stryke på penis være ganske effortless. Jeg tør nesten sammenlikne det med puppekos. Litt klemming, litt kiling, litt stryking.

Så argumentet "hva om du våkner opp med en finger i rumpa" synes jeg faktisk holder vann.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Jeg vet ikke hva hvorfor-et på slutten henviser til.
Vis hele sitatet...
For å drøvtygge:
HVORFOR er skrekken som sitter igjen etter å ha nesten blitt ihjelkjørt av en bil en akutt affære, mens skrekken som sitter igjen etter nesten å ha blitt utsatt for seksuelt overgrep, en kronisk affære?
Sist endret av timerbeltkiller; 14. februar 2012 kl. 15:10.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
For det første er det forskjell på å bli voldtatt av det samme kjønn kontra motsatt kjønn hvis man er hetrofil. Dette gjelder både gutter og jenter, og da kanskje spesielt for gutter. Samtidig er det en forskjell på å bli "tatt i ræven" og å ha vaginal sex. Uten de riktige forhåndsreglene kan analsex være meget smertefullt.
Vis hele sitatet...
Så du tror ikke vaginal sex kan være meget smertefult også? F.eks når jenta er ukeen og tørr i skjeden, tror du ikke det da svir bra med en feit salami tredd oppi?
Om en jente ikke er seksuelt tent, så gjør penetrering som regel vondt eller er ubehagelig for jenta, siden skjeden da er tørr og ikke er utvidet.

Brukte noen år selv på å skjønne hvor omfintlig en kvinnes vagina kan være, og det virker som om flere her inne ikke har den erfaringen som trengs for å forstå akkurat dette. Forsyner man seg grådig av en ukåt jente, så kan man i verste fall lage rifter og små sår i skjeden pga friksjon. Disse kan da lettere ta inn skjønnsykdommer og infeksjoner.

Og nei, det er ikke så veldig stor forskjell på kjønn under en voldtekt (hetero voldtatt av homofil etc etc).
Poenget er fortsatt at noen har invadert kroppen din mens du ikke var i stand til å forsvare/trekke deg unna.

Jeg vil tro eksemplet med en mann som blir voldtatt av en annen mann blir hyppig brukt for å få frem ufrivillighetsfølelsen deres... Det er jo nesten selvsagt at de fleste gutter ikke ville hatt noe i mot å våkne til litt action med en hot babe. Men en annen mann derimot...
Sist endret av Alzo88; 14. februar 2012 kl. 16:13.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Bare for å redde det lille som er igjen av denne tråden;

kan folk slutte å komme med motargumenter som "hva hvis du hadde våknet opp med en pikk i ræven da?"?

For det første er det forskjell på å bli voldtatt av det samme kjønn kontra motsatt kjønn hvis man er hetrofil. Dette gjelder både gutter og jenter, og da kanskje spesielt for gutter. Samtidig er det en forskjell på å bli "tatt i ræven" og å ha vaginal sex. Uten de riktige forhåndsreglene kan analsex være meget smertefullt.

I en diskusjon mot noen som prøver å bagatellisere et overgrep finnes det flust av argumenter å ta av, så jeg oppfordrer til å bruke litt mer nyanserte argumenter enn "hva med pikk i ræv da?".
Vis hele sitatet...
Hvorfor er ikke dette holdbart? Som en over her påpekte handler det blant annet om styrkeforholdet mellom de to partene som forandres.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av timerbeltkiller Vis innlegg
HVORFOR er skrekken som sitter igjen etter å ha nesten blitt ihjelkjørt av en bil en akutt affære, mens skrekken som sitter igjen etter nesten å ha blitt utsatt for seksuelt overgrep, en kronisk affære?
Vis hele sitatet...
Bl.a. er sistnevnte neppe et uhell, og har i tillegg med verdighet og personlig trygghet å gjøre.

Det at et menneske utfører handlingen, og ikke en bil e.l. er nok også med på å gjøre det hele mer personlig.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Bl.a. er sistnevnte neppe et uhell, og har i tillegg med verdighet og personlig trygghet å gjøre.

Det at et menneske utfører handlingen, og ikke en bil e.l. er nok også med på å gjøre det hele mer personlig.
Vis hele sitatet...
Du har utvilsomt et poeng.
Men er det sterkt nok til i det lange løp motvirke den sterkt helbredende virkningen av "Tiden leger alle sår"?

Og ingen forskjell i omfang og tidsvarighet av mislykket overgrep og gjennomført overgrep?

Skal vi forsøke å appellere til de som har vært utsatt for mislykkede/avvergede forsøk på sex-overgrep for 10, 20 ,30, ..., ...., .... år siden? Og be de fortelle hvor mye av skrekken som plager de fremdeles?
Annenhver helg våkner jeg med at noen gjør noe faenskap etter at jeg har sluknet på sofaen. Jeg bryr meg ikke, men jeg liker ikke begrensninger. Selvsagt ville jeg ikke gjort det på noen som ikke er GGG, det kommer vell litt an på hvordan person det er. På en tilfeldig person vil jeg mene det er verre enn med noen man roter med i fylla.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Bare for å redde det lille som er igjen av denne tråden;

kan folk slutte å komme med motargumenter som "hva hvis du hadde våknet opp med en pikk i ræven da?"?

For det første er det forskjell på å bli voldtatt av det samme kjønn kontra motsatt kjønn hvis man er hetrofil. Dette gjelder både gutter og jenter, og da kanskje spesielt for gutter. Samtidig er det en forskjell på å bli "tatt i ræven" og å ha vaginal sex. Uten de riktige forhåndsreglene kan analsex være meget smertefullt.

I en diskusjon mot noen som prøver å bagatellisere et overgrep finnes det flust av argumenter å ta av, så jeg oppfordrer til å bruke litt mer nyanserte argumenter enn "hva med pikk i ræv da?".
Vis hele sitatet...
Tror du vaginal voldtekt er behagelig? Idiot.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Våkna opp til en orgasme en gang ved at en jente rei meg mens jeg sov... Har ingen problemer med det
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Sitat av muffinluv Vis innlegg
Tror du vaginal voldtekt er behagelig? Idiot.
Vis hele sitatet...
Kontra anal voldtekt? Ja.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av ganesh Vis innlegg
Våkna opp til en orgasme en gang ved at en jente rei meg mens jeg sov... Har ingen problemer med det
Vis hele sitatet...
Så hvis jenta hadde vært dritfeit og helt for jævlig stygg, og i tillegg såpass sterk at du ikke klarte å komme deg vekk så hadde det ikke vært noen problemer med det?

Sitat av Buddapower Vis innlegg
Kontra anal voldtekt? Ja.
Vis hele sitatet...
Det spørs jo såklart veldig, begge deler kan nok være like ubehagelige.
Dette har jeg faktisk aldri tenkt over. Tror de fleste gutter hadde latt det gå med det og ledd det vekk hvis de plutselig oppdaget en jente som tafset på kjønnsorganen deres når personen våkner.

Personlig, hadde jeg ikke syntes synd på en fyr hvis en jente hadde forgrepet seg på han(altså mildt, som ts nevner i sin første post).

Hadde det vært motsatt, så hadde jeg mistet all respekt for fyren!

Igjen så kan tankesettet mitt nå komme av at jeg ser på menn som dominante og en del sterkere fysisk enn det damer er.

Hva hva hvis mannen er en svekling og dama er over gjennomsnittet sterk?

Igjen så synes jeg ikke synd på mannen hehe. Er jeg sadist?
Det verste er at:

Jeg tipper at hvis du anmeldte henne, slik en typisk jente ville anmeldt deg, så er det _du_ som ville fått et dårlig rykte fordi du var drittsekk og anmeldte.