Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  172 20530
Sitat av mafakka Vis innlegg
Voldtekt av nær bekjent er også en form for tillitsbrudd?
Vis hele sitatet...
Ja, selvfølgelig, men det er først og fremst voldtekt. At det også er et tillitsbrudd fra en man har stolt på kan for noen bidra til å gjøre det til en verre belastning enn ved voldtekt fra fremmede.
Sitat av luni Vis innlegg
Ja, selvfølgelig, men det er først og fremst voldtekt. At det også er et tillitsbrudd fra en man har stolt på kan for noen bidra til å gjøre det til en verre belastning enn ved voldtekt fra fremmede.
Vis hele sitatet...
Det kan nok bare en som har opplevd begge deler svare på.
Sitat av mafakka Vis innlegg
Det kan nok bare en som har opplevd begge deler svare på.
Vis hele sitatet...
Nei, det er noe alle oppegående mennesker tenke seg frem til.
Dere som ikke ser at et overgrep faktisk er "så ille" kan umulig ha så mye mellom ørene.
Sitat av Mullah Vis innlegg
Til å være en veldig empatisk person som er vanvittig flink til å føle andres følelser er du dårlig til å realistisk forestille deg situasjoner som dette.
Vis hele sitatet...
Du sier jo egentlig det jeg har prøvd å forklare allerede. Jeg sliter med å sette meg inn i følelsene til en voldtatt jente. Det er jeg jo åpen og klar på. Generelt tror jeg at jeg er flinkere til å fullt og helt sette meg inn i situasjoner enn de aller fleste, men akkurat i denne casen sliter jeg. Som jeg sa. Som du påpeker nå.

Alle refleksjonene du nevner, er også velkjente bieffekter av overgrep. Forskjellige overgrep vil få forskjellige følger/konsekvenser/etterspill. Jeg understreker igjen at jeg vet VELDIG godt at mange overgrepsofre får seg en alvorlig psykisk knekk. Det respekterer jeg også, som alle andre oppegående mennesker i samfunnet. Jeg skjønner det også! Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men når jeg i andre sammenhenger setter meg inn i en persons situasjon, så har jeg en helt spesiell måte å tenke på, som jeg føler virkelig fullt og helt gir meg den samme følelsen som den andre personen, uavhengig av kjønn, alder etc. Men dette med voldtekt, derimot, kjenner jeg blir annerledes. Denne "metoden" min holder ikke, jeg får liksom ikke denne "førstepersons"følelsen når jeg prøver. Jeg føler at jeg skjønner det godt! Like godt som alle de andre normalt-empatiske vennene mine skjønner det! Men den der fulle og hele forståelsen tror jeg er regelrett umulig å sette seg inn i. Jeg tror ikke jeg kan gjøre så mye annet enn å rett og slett være åpen mot meg selv og innrømme at dette er rett og slett vanskelig å sette seg inn i. Noe jeg også gjør. Noe du igjen repeterer.

Når det gjelder min egen kropp, derimot, føler jeg at jeg kan forespeile meg de eventuelle følelsene mine. Det er selvfølgelig umulig å vite før det faktisk skjer, men jeg føler meg ganske sikker for min egen del. Jeg synes det er trist at du mener jeg bagatelliserer overgrep. Jeg har selv familiemedlemmer og venner som har blitt utsatt for overgrep, som har fått seg en knekk i varierende grad. Jeg vet godt at det kan ødelegge liv, og at det er alt annet enn en bagatell. Det er det jeg forsøker å si, jeg har enormt stor respekt for overgrep og dets konsekvenser. Jeg må nok engang gjenta at det jeg sier for min egen del, overhodet ikke forventes fra NOEN andre. Jeg føler nesten jeg blir tatt for å være en overgriper når jeg må forsvare mine egne innlegg på denne måten.

Dessuten: du snakker om sykdommer, smerter, skader og lignende. Jeg har allerede sagt at alt slikt utmerket godt kunne ha gitt meg psykiske slag. Det eneste jeg har hevdet jeg ville kommet uskadet fra, er den viten om at jeg har blitt tafset på (inkl befølt og penetrert), uten skader, uten sykdommer, uten mobbing, uten uthenging. Voldtekter og andre ting er en helt annen sak, det blir nevnt allerede i trådens åpningsinnlegg. Så vidt jeg har skjønt, skulle denne tråden kun handle om de situasjonene der man f.eks. våkner etter fylla uten noen videre problemer, og man plutselig får vite at noen har vært i trusa di mens du var bevisstløs. Dette er det eneste jeg har kommentert når jeg diskuterer konsekvensene på min egen psyke. Men IGJEN: jeg skjønner utmerket godt at 99% av alle andre får en psykisk knekk av dette, og jeg respekterer det mye mer enn du åpenbart aner...
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Nei, det er noe alle oppegående mennesker tenke seg frem til.
Vis hele sitatet...
Nei, egentlig ikke?
Sitat av mafakka Vis innlegg
Nei, egentlig ikke?
Vis hele sitatet...
Selv om du ikke forstår det er ikke påstanden min utelukkende feil.

Jeg kan godt forstå at en voldtekt utført av en nær bekjent kan oppleves som enda verre enn en overfallsvoldekt. Det er naturligvis ikke slik i alle saker, men nøkkelordet her er kan.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Selv om du ikke forstår det er ikke påstanden min utelukkende feil.

Jeg kan godt forstå at en voldtekt utført av en nær bekjent kan oppleves som enda verre enn en overfallsvoldekt. Det er naturligvis ikke slik i alle saker, men nøkkelordet her er kan.
Vis hele sitatet...
Det trenger nødvendigvis ikke å være slikt, da det er mye som spiller inn. Ergo, for utenforstående som ikke har opplevd begge deler, kan ikke ta standpunkt i hva som er verst.
Sitat av mafakka Vis innlegg
Det trenger nødvendigvis ikke å være slikt, da det er mye som spiller inn. Ergo, for utenforstående som ikke har opplevd begge deler, kan ikke ta standpunkt i hva som er verst.
Vis hele sitatet...
Igjen, nøkkelordet er kan. Min første påstand står forøvrig ved lag.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Igjen, nøkkelordet er kan. Min første påstand står forøvrig ved lag.
Vis hele sitatet...
Igjen, prøver å forsvare et synspunkt du kanskje ikke forstår.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Igjen, nøkkelordet er kan. Min første påstand står forøvrig ved lag.
Vis hele sitatet...
Det ironiske er at du glemte å skrive ordet kan i den opprinnelige påstanden Skjønner hva du mener tho.
Sitat av mafakka Vis innlegg
Igjen, prøver å forsvare et synspunkt du kanskje ikke forstår.
Vis hele sitatet...
Ditto.

I fare for å ødelegge tråden foreslår jeg at vi lar den ligge foreløpig.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Du sier jo egentlig det jeg har prøvd å forklare allerede. Jeg sliter med å sette meg inn i følelsene til en voldtatt jente. Det er jeg jo åpen og klar på. Generelt tror jeg at jeg er flinkere til å fullt og helt sette meg inn i situasjoner enn de aller fleste, men akkurat i denne casen sliter jeg. Som jeg sa. Som du påpeker nå.
Vis hele sitatet...
Du, vet du hva? Jeg ser at du har vært tydelig på det der og at jeg har tatt latt min frustrasjon, som mest skyldes andre brukere, gå ut over deg. Jeg skulle ikke skrevet innlegget på den måten og angrepet din karakter. Beklager det.

Sitat av Realist1 Vis innlegg
Jeg føler nesten jeg blir tatt for å være en overgriper når jeg må forsvare mine egne innlegg på denne måten.
Vis hele sitatet...
Jeg mener ikke å antyde at du eller noen andre er overgripere. Derimot har vi alle et ansvar som medmennesker å forstå voldtekt og spre den forståelsen, slik at færre voldtekter forekommer og ofre i større grad møtes med den empati og respekt de fortjener.

Sitat av Realist1 Vis innlegg
Dessuten: du snakker om sykdommer, smerter, skader og lignende. Jeg har allerede sagt at alt slikt utmerket godt kunne ha gitt meg psykiske slag. Det eneste jeg har hevdet jeg ville kommet uskadet fra, er den viten om at jeg har blitt tafset på (inkl befølt og penetrert), uten skader, uten sykdommer, uten mobbing, uten uthenging. Voldtekter og andre ting er en helt annen sak, det blir nevnt allerede i trådens åpningsinnlegg.
Vis hele sitatet...
Jeg er tydelig i mitt scenario på at man ikke smittes, eller mobbes, samt at skadene som oppstår er minimale (uvanlig milde for tørr penetrering av både jenter og gutter), for å poengtere at det ikke er nødvendig med smitte eller store skader for at det skal være traumatisk. Og det jeg har svart deg på er fortsatt voldtekt.
Sist endret av Mullah; 9. februar 2012 kl. 20:53.
Sitat av Mullah Vis innlegg
Du, vet du hva? Jeg ser at du har vært tydelig på det der og at jeg har tatt latt min frustrasjon, som mest skyldes andre brukere, gå ut over deg. Jeg skulle ikke skrevet innlegget på den måten og angrepet din karakter. Beklager det.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for at du skriver dette, jeg er utrolig redd for å bli misforstått...
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Se for dere dette scenarioet:
Du pæser ut på fest, også våkner du av at en drita venn/bekjent av det motsatte kjønn tar deg på tissen. Hvordan ville du reagert?
Vis hele sitatet...
Du er gutt, og vil ligge med alt så lenge det har pupper og lår.

Jenter blir ofte utsatt for seksuelle tilnærmelser, og har derfor et annet forhold til slikt enn deg.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Du er gutt, og vil ligge med alt så lenge det har pupper og lår.

Jenter blir ofte utsatt for seksuelle tilnærmelser, og har derfor et annet forhold til slikt enn deg.
Vis hele sitatet...
Joda. Jeg syns man kan sammenligne det med å gi en stonerkompis litt kief i kakaoen(gutt) vs å gi det til en venn som ikke driver med slikt(jente). Hvis argumentet ditt var det eneste poenget som gjaldt ville man vært en skikkelig idiot om det skulle gi deg psykiske plager resten av livet. Men nå er det jo ikke slik, prøver ikke påstå at du tror det heller btw.

Det jeg faila med når jeg starta tråden var egentlig å presisere situasjonen ordentlig. Hvordan man tolker situasjonen tror jeg har alt å si for hvor du stiller deg til det, og hvilke argumenter du bruker for å forsvare synet ditt. Jeg så for meg en situasjon hvor en person putter hånda relativt "forsiktig" i buksa di, du våkner og personen gir seg med en gang, kanskje sier "åh faen" og så stikker, og at ingen andre så det. Andre så sikkert for seg noen som sitter over deg som en psyko og tar deg i skrittet slik som man prøver å pusse bort brusmerker på bordet(lol), noe som ville vært litt mer traumatiserende.

Dog, når det gjelder min tolkning av situasjonen, altså det jeg mente, greier jeg virkelig ikke forstå at det skal være noe som snur livet ditt på hodet. Men det er nå meg, kanskje jeg bare mangler empati når det kommer til overgrep.
Jeg er enig i at media overdriver noe helt j... når de skriver om at 'overgrep er noe man aldri kommer over' og overdriver det til tusen. Vi må huske på at media her har en agenda med måten de skriver på, nemlig å skape frykt.

Det er mye viktigere å fortelle folk at voldtekt ER noe du kan komme over med riktig hjelp, istedet for å gjøre alle som er blitt utsatt for overgrep til ofrer livet ut..

Gidder ikke å svare på spørsmålet ts stiller en gang, latterlig..
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
Dere som ikke ser at et overgrep faktisk er "så ille" kan umulig ha så mye mellom ørene.
Vis hele sitatet...
Det samme gjelder de som har vært utsatt for overgrep, men fortsatt mener dette, eller?
Til de som har problemer med å forstå at dette kan være så ille:

Hvordan ville du ha reagert hvis du f.ex. slukna på et nachspiel på en fest, og du våkna av at en mann hadde dratt av deg buksa og du hadde en pikk halvveis oppe i rumpa?
Sitat av atomet Vis innlegg
Til de som har problemer med å forstå at dette kan være så ille:

Hvordan ville du ha reagert hvis du f.ex. slukna på et nachspiel på en fest, og du våkna av at en mann hadde dratt av deg buksa og du hadde en pikk halvveis oppe i rumpa?
Vis hele sitatet...
Det har hele tiden, siden førstepost, vært snakk om motsatte kjønn. Og det du sier her er voldtekt, ikke overgrep som er først diskutert.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av McLovin Vis innlegg
Det har hele tiden, siden førstepost, vært snakk om motsatte kjønn. Og det du sier her er voldtekt, ikke overgrep som er først diskutert.
Vis hele sitatet...
Det har for det første blitt spurt om omtrent dette før.

For det andre er voldtekt en form for overgrep. Kilde.
Overgrep er langt ifra greit, men en ting som har irritert meg.

Og det er når man faktisk roter litt med ei på fest, begge er fulle og villige. At jenta neste dag sier at du prøvde å voldta henne, fordi hun var full og ikke kunne si nei og det burde jeg visst, for så å sende alle venninene på deg og kaller deg voldtektsmann, det er lite kult det!
Sitat av Jonta Vis innlegg
Det har for det første blitt spurt om omtrent dette før.

For det andre er voldtekt en form for overgrep. Kilde.
Vis hele sitatet...
Det hjelper ikke at andre har spurt om det før, viser bare at folk ikke greier å holde seg til saken..

Sitat av Førstepost Vis innlegg
(Men ikke dra voldtekt inn i denne debatten, jeg vil bare diskutere milde overgrep som nevnt over).
Vis hele sitatet...
Har en vennine av meg som oppfører seg alt for luremus på fest at hun har våknet av å bli knullet. Hun flørter med en gutt og så har det hendt at de har sovet i samme seng... Hun virker ikke som å gjøre så stor greie ut av det, tror hun ler litt av det. Men den gangen hun faktisk ble voldtatt, så var det ikke like gøy.

Har og en kompis som klasset på en jente som sov på en kristenleir, han ble nesten anmeldt. Så er veldig mye opp til de forskjellige personene tror jeg.

Om jeg hadde våknet til det liker jeg å tro at jeg egentlig ikke hadde hatt noe imot det hvis dama var fin. Men innerst inne tror jeg at jeg hadde blitt så sjokket at jeg ikke hadde likt det...
Er kanskje anderledes for enkelte gutter.

Jeg ble klådd på av en fyr en gang. Han bare gikk rett på, og det var overhodet ikke smigrende! Jeg ble kjempe kvalm og følte meg så liten! Reagerte tvert og tok han på hans tiss og vridde rundt, hardt. Fortjent. Han ble deretter kastet ut av utestedet, for alle kunne se hva som foregikk.
Hvis du ser ei jente på fest som sover å går bort å har sex med henne så er det da ikke voldtekt, Det kalles Suprise Sex...
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Har en vennine av meg som oppfører seg alt for luremus på fest at hun har våknet av å bli knullet. Hun flørter med en gutt og så har det hendt at de har sovet i samme seng... Hun virker ikke som å gjøre så stor greie ut av det, tror hun ler litt av det. Men den gangen hun faktisk ble voldtatt, så var det ikke like gøy.

Har og en kompis som klasset på en jente som sov på en kristenleir, han ble nesten anmeldt. Så er veldig mye opp til de forskjellige personene tror jeg.

Om jeg hadde våknet til det liker jeg å tro at jeg egentlig ikke hadde hatt noe imot det hvis dama var fin. Men innerst inne tror jeg at jeg hadde blitt så sjokket at jeg ikke hadde likt det...
Vis hele sitatet...
Hun ler av det.
Sitat av zlamaniac Vis innlegg
Hvis du ser ei jente på fest som sover å går bort å har sex med henne så er det da ikke voldtekt, Det kalles Suprise Sex...
Vis hele sitatet...
Godt at din definisjon er vidt forskjellige fra lovverket.
Så lenge personen er i en hjelpesløs tilstand burde man ikke ha sex med dem når de ikke har noe de skulle sagt selv
Sitat av muffinluv Vis innlegg
Hun ler av det.
Vis hele sitatet...
En veninne våknet med undertøyet på knæra. Hun spurte gutten og han bare satt og stirret på henne helst stille.. Så bare lo begge to av det, og tok det som en "mann"!
Ser ikke på det som overgrep dersom jeg er dum nok til å slukne på fest pga rus, og noen tafser på meg (utenpå klærne) .

Hvis det er forsøk på samleie og/eller man blir avkledd er saken en helt annen.
Sitat av muffinluv Vis innlegg
Hun ler av det.
Vis hele sitatet...
Stemmer det. Dog, det er jo da gutter hun hadde hatt sex med om hun ikke hadde vært for trøtt der og da.
Sitat av Wild Vis innlegg
Ser ikke på det som overgrep dersom jeg er dum nok til å slukne på fest pga rus, og noen tafser på meg (utenpå klærne) .

Hvis det er forsøk på samleie og/eller man blir avkledd er saken en helt annen.
Vis hele sitatet...
Mener du at du ikke definerer det som overgrep men som noe annet, eller mener du det er greit at gutter grafser på bevisstløse jenter? Hvis du mener det siste er normalt lever du i et sykt samfunn.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Mener du at du ikke definerer det som overgrep men som noe annet, eller mener du det er greit at gutter grafser på bevisstløse jenter? Hvis du mener det siste er normalt lever du i et sykt samfunn.
Vis hele sitatet...
Min tolkning var at så lenge det er hun som er dum nok til å sovne på fest, så aksepterer hun at gutter tar på henne på utsiden av klærne. Er jo tross alt hun sin skyld at hun sovnet?

Stemmer det, Arendal er et sykt samfunn...
Folk som ikke har blitt overgrepet, voldtatt, missbrukt og lignende har ikke evne til å sette seg inn i hvordan det er.
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Min tolkning var at så lenge det er hun som er dum nok til å sovne på fest, så aksepterer hun at gutter tar på henne på utsiden av klærne. Er jo tross alt hun sin skyld at hun sovnet?
Vis hele sitatet...
Det stemmer, synes i det hele tatt at det er dumt å drikke seg bevisstløs.

Stemmer det, Arendal er et sykt samfunn...
Vis hele sitatet...
Til tider ja, men ikke noe særlig verre enn andre syke samfunn.
Sitat av Wild Vis innlegg
Det stemmer, synes i det hele tatt at det er dumt å drikke seg bevisstløs.
Vis hele sitatet...
Du mener altså at jenter som drikker seg fulle selv har skyld i å bli utsatt for (det som vi andre kaller) overgrep?
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Du mener altså at jenter som drikker seg fulle selv har skyld i å bli utsatt for (det som vi andre kaller) overgrep?
Vis hele sitatet...
Jeg snaker utelukkende for meg selv.
Drikker jeg så masse at jeg mister bevisstheten har jeg ikke lengre oversikt over mine omgivelser, og da kan litt av hvert skje uten at jeg kan forhindre det.

I så fall er tafsing noe som kan skje. I den sammenheng ser jeg på det som selvforskyldt og unngår å drikke så masse at jeg svimer av.
du kan ikke forestille deg hvor vondt en overgrep gjør : p
Sitat av Wild Vis innlegg
Jeg snaker utelukkende for meg selv.
Drikker jeg så masse at jeg mister bevisstheten har jeg ikke lengre oversikt over mine omgivelser, og da kan litt av hvert skje uten at jeg kan forhindre det.

I så fall er tafsing noe som kan skje. I den sammenheng ser jeg på det som selvforskyldt og unngår å drikke så masse at jeg svimer av.
Vis hele sitatet...
Ser på en måte hvordan du tenker, men er det ikke rimelig sykt at en bevisstløs person ikke kan få ligge i fred uten å bli befølt? Egentlig trist å høre om alle guttene som prøver seg på dette...
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
men er det ikke rimelig sykt at en bevisstløs person ikke kan få ligge i fred uten å bli befølt? Egentlig trist å høre om alle guttene som prøver seg på dette...
Vis hele sitatet...
Jo det er det.
Men når ting er som de er får man heller ta sine forholdsregler og passe på hverandre når man fester.

Sånn er det i alle fall i min vennekrets.
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Stemmer det. Dog, det er jo da gutter hun hadde hatt sex med om hun ikke hadde vært for trøtt der og da.
Vis hele sitatet...
Greit nok det, jeg har også sovnet på vei til å ha sex med noen, og våknet til at de har startet. Ser ikke på det som overgrep. Er nok mye eklere å ha fått i deg så mye drikke at du ikke klarer å motsette deg en overivrig gutt.

Dere som sier at det er jentas skyld hvis hun sovnet på en fest/et nach;

Skaff hjelp ..samfunnet trenger ikke flere av dere.
Sitat av muffinluv Vis innlegg
Greit nok det, jeg har også sovnet på vei til å ha sex med noen, og våknet til at de har startet. Ser ikke på det som overgrep. Er nok mye eklere å ha fått i deg så mye drikke at du ikke klarer å motsette deg en overivrig gutt.

Dere som sier at det er jentas skyld hvis hun sovnet på en fest/et nach;

Skaff hjelp ..samfunnet trenger ikke flere av dere.
Vis hele sitatet...
I det jenta ikke er i stand til å si nei, og du har sex med henne uten at hun har bidratt til det direkte, så er det faktisk snakk om voldtekt. Det er dumt å sovne på nach, men man bør faktisk ta et kollektivt ansvar, og forhindre voldtekt der det starter, og det er som oftest på private nachspiel, hvor det gjerne sitter et par stykker igjen.

Jeg har opplevd hvordan voldtekt ødelegger en kvinne tett på, det er ikke artig. Det er faktisk ikke greit å forsyne seg av en jente som ligger å sover.
Sist endret av Orph; 12. februar 2012 kl. 03:19.
Personlig tenker jeg at jo værre du gjør det selv, jo værre blir det. Hadde jeg vært jente, drita på fest og en fyr hadde trengt meg inn på et rom er jeg 110% på at det hadde blitt en mere positiv situasjon om du hadde slappet av. Da hadde det ikke vært overgrep heller.
^ tuller du nå ? Skal jenter som blir utsatt for overgrepsvoldtekt også bare slappe av og nyte det, de og da?

Orph, jeg mener på ingen måte at det er Greit å forsyne seg av jenter som har sovna på nach. Jeg mente meg selv (og andre det måtte gjelde) som ville ha sex, men som sovnet.. æh, høres helt feil ut nå når jeg tenker over det. Det beste er å ikke ha sex med noen som sover/har slukna. Desverre er dette veeeeeldig mye å be om for mange gutter.

Gutter er ekle.
Uansett hvordan man vrir og vender på det, er det til syvende og sist HELT individuelt hvordan man reagerer på et overgrep. Samt nøyaktig hva som defineres som overgrep. Før dere leser resten av innlegget mitt, la meg si klart og tydelig ifra: Jeg har personlig blitt utsatt for voldtekter og overgrep av varierende alvorlighetsgrad og type, utført av både menn og / eller kvinner, i varierende aldere. Noen har satt sine spor, andre ikke. Jeg kan med hånden på hjertet si at en overfallsvoldtekt og det å bli tafset på av en "venn" IKKE kan sammenlignes, WHATSOEVER.

Poenget mitt er; Jeg vet hva jeg snakker om.

Det å bli kost litt på utenpå klærne mens man sover ser jeg absolutt ikke på som alvorlig, enten det er snakk om gutter eller jenter, begge veier. En smekk på lanken holder her, såfremt situasjonen er rolig og den som foretar overtrampet gir seg når h*n får beskjed om det ikke er ok.

Hvis man våkner avkledd men en person som er i ferd med å gjøre enten det ene eller andre med dine edlere deler, blir saken en annen. Igjen, gir personen seg med en gang h*n får vite at dette overhodet ikke er greit, lar jeg det bli med det. Stopper personen derimot ikke, ser jeg på det som en voldtekt og vil gjøre alt i min makt for å få buret faenskapet inne.

Hadde jeg våknet med buksa på knærne og en stake halvveis inne i meg (igjen), hadde jeg sett an situasjonen før jeg hadde gjort noe som helst. Hvor er jeg, Hvem i helvete er det som kjører meg nå og hvorfor gjør denne personen det, men først og fremst: Er det beskyttelse inne i bildet.

Er dette en person jeg kjenner, og han (Vi antar at det er en gutt) bruker beskyttelse ville jeg sannsyneligvis blitt med på leken. Er det en fremmed, men fremdeles med beskyttelse, så skal man ikke se bort ifra at jeg hadde latt ham fortsette her også. På den annen side kunne jeg også flippet fullstendig, hvis det er en særs creepy person. Uten beskyttelse ville jeg klikket, uansett hvem det var! Mest fordi kondomer forhindrer sykdom, men også fordi de som regel har glidemiddel på seg.

Alt kommer så fryktlig an på situasjonen der og da. For ikke å glemme den mest essensielle variablen: Gir personen seg med en gang h*n blir bedt om det? Hvis ja: H*n ble i overkant kåt og klarte ikke dy seg lenger. Dette er jo såklart fremdeles ikke greit i den forstand, men det forteller meg at h*n ikke ønsket å forårsake skade. Ble bare litt for kåt, stakar. Case closed, fault forgiven.

Om personen ikke slutter definerer jeg det som en fullverdig voldtekt, og dette anmeldes tvert. For ikke å glemme alle skadene jeg kan utsette overgriperen for, i forsøk på å komme meg unna.

Blir man derimot utsatt for en overfallsvoldtekt av et fysisk overlegent menneske, er saken en HELT annen. Her kan man i de fleste tilfeller ikke gjøre motstand på noen måte, annet enn å trygle og be om at personen stopper. Det gjør de sjeldent.


Alle har sine egne grenser for hva som er greit og ikke greit, og jeg mener selv at jeg er svært liberal. Særlig med tanke på hva jeg sammenlagt har vært utsatt for gjennom livets løp som barn, tenåring og også voksen. Når man har vært innom mye av det "værste", ser man ikke lenger like alvorlig på filleting. Det at noen tafser meg utenpå klærne mens jeg sover, ser jeg som en filleting. For jeg vet så inderlig godt, at det kunne ha vært lang, LANGT værre. Jeg priser meg heller lykkelig over at den som gjør det faktisk har respekt og forståelse nok til å gi faen i å bare jule meg opp, binde meg fast for deretter å gjøre hva de ønsker med meg. Eller bare banke meg såpass at jeg ikke er i stand til å gjøre motstand uansett.


Ikke bland intime overtramp og voldtekter. De er to HELT forskjellige ting, og utføres at to HELT forskjellige typer mennesker. Et intimt overtramp er lett å tilgi, spesielt når man tar med i beregning at man KAN ha gitt signaler for at det er ønskelig, selv om man ikke husker det der og da, eller mente å sende slike. Dette skjer typisk i fylla. Såfremt den utagerende parten gir seg etter ønske fra den fornærmede, ser jeg ingen problemer her.

En voldtekt utføres av en person som akter å ha sex med deg, enten du vil eller ikke. De gir seg ikke når man ber om det, de kvier seg sjeldent for å bruke vold om de må (Noen bruker vold fordi de liker det), eller på andre måter TVINGER deg til sex. Ikke misforstå, jeg sier ikke at det ikke er voldtekt hvis man våkner med en kuk, dildo / whatever i det ene eller andre hullet, men om personen GIR SEG når h*n får beskjed, klarer jeg ikke lenger å se like alvorlig på det. Og jeg snakker utifra førstehånds-erfaring, som formærmet.
EDIT: Vil bare legge til dette kun gjelder om overgriperen bruker beskyttelse. Uten beskyttelse er det faen ikke bedre enn en fullbyrdet overfallsvoldtekt.


Det jeg egentlig vil frem til sånn i det store og hele er vel følgende: Jeg synes dere altfor kjappe til å rope altfor høyt i situasjoner som ikke nødvendigvis var ment vondt.
Sist endret av Lille Nikotin; 12. februar 2012 kl. 08:08.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av pearL1337 Vis innlegg
Personlig tenker jeg at jo værre du gjør det selv, jo værre blir det. Hadde jeg vært jente, drita på fest og en fyr hadde trengt meg inn på et rom er jeg 110% på at det hadde blitt en mere positiv situasjon om du hadde slappet av. Da hadde det ikke vært overgrep heller.
Vis hele sitatet...
Så hvis du hadde sovnet på nash og hadde våknet opp til at en fyr lå og pulte deg i rumpa så hadde du prøvd å bare slappe av og gjøre det til en mer positiv situasjon?
1.
Dersom du nesten blir overkjørt eller nesten faller utfor et stup, setter det en støkk i deg. Men her "leger tiden alle sår" slik at du unngår varig gnagsår på sjelen.

2.
Dersom noen forgjeves forsøker å tvinge deg til sex, voldtekt såvel som litt klinete småtteri, får du straks og uhelbredelig dette gnagsåret.

3.
En slik forskjell er i utgangspunktet usannsynlig.
Det er dessuten en betydelig prosentandel av kvinnekjønnet som har opplevd dette.
Dette gnagsåret må derfor nødvendigvis være den mest utbredte kroniske kvinnelidelsen.

Noen som kan forklare om det er slik - og i tilfelle JA, hvorfor?
Jeg ble voldtatt på fest engang! Sovna på rommet til verten og våkna av at frøkna hadde stålgrep rundt lillemann!
Jeg gjorde motstand ( hun var så full ) men det skulle jeg bare drite i! Så før jeg viste ordet av det så var buksene mine av !
Småkleint dagen derpå, men noe av det råeste jeg har vært med på tror jeg!
Ganske tydelig at gutter ser på voldtekt på en helt annen måte enn jenter.

Dere sammenligner det med 'overraskelse sex', og det virker som en våt drøm for mange av dere. Igjen, det er snakk om penetrering i kroppen for kvinner, noe dere ikke må oppleve. Hadde dere blitt voldtatt opp i rumpa hadde tonen sikkert fått en annen klang
Sitat av muffinluv Vis innlegg
Ganske tydelig at gutter ser på voldtekt på en helt annen måte enn jenter.

Dere sammenligner det med 'overraskelse sex', og det virker som en våt drøm for mange av dere. Igjen, det er snakk om penetrering i kroppen for kvinner, noe dere ikke må oppleve. Hadde dere blitt voldtatt opp i rumpa hadde tonen sikkert fått en annen klang
Vis hele sitatet...
Det er ikke nødvendigvis penetrering. Man kan fint tafse på ei jente uten å penetrere så mye som en centimeter.. Men det *håper* jeg da inderlig at de fleste er klar over.

Men hvis jeg ikke husker helt feil, handler diskusjonen om mildere overgrep, altså litt tafs. IKKE penetrering. Ville bare påpeke det.
Sist endret av Lille Nikotin; 12. februar 2012 kl. 12:17.