Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 927
God kveld!
Jeg har er i behandling hos poliklinikken på ullevål, og må derfor ta urinprøver hos furst fordi jeg har lappen.
Er det noen som vet om de tester for fleinsopp hos furst?
Det eneste jeg fant i deres lister er "Sopp" ikke, psilocin som er virkestoff.
På andre ting så er virkestoff oppført. Altså så står det ikke rivotril, men klonazepam. De tester jo for alt mulig fra kjønnssykdommer til rusmidler, så tolket det dit hen at "sopp" er noe annet enn fleinsopp. Noen som kan bekrefte dette?
Har ikke rørt noe annet enn det, så vil ikke at lappen ryker.
Setter stor pris på svar!
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ville stått over for sikkerhet skyld.
Sopp betyr selvfølgelig fleinsopp, cubensis, trøfler eller hva som helst av sopp, sopplegme, soppsporer etc du har inntatt som inneholder narkotiske stoffer...
https://www.furst.no/analyse-og-klin...iddelanalyser/

Fant ingenting som tyder på at det testes for hverken sopp eller psilocin/psilocybin. Den som fyller ut skjemaet for urinprøvetaking kan rekvirere det under "annet"-feltet, men sopp er ikke noe som prioriteres for testing.

Det er kort sporingstid i urin da, 1 døgn, maks 2.

Jeg vil tro at de ikke tester for sopp med mindre du har spesifikt nevnt det som en del av ditt rusinntak.

I allefall - tviler svært sterkt på at sopp er noe som det testes for ofte, det er en vanskelig sak å oppdage pga. rask utskillelse og ganske lav forekomst blant rusmiddelavhengige - det er tross alt ikke soppavhengighet du ble lagt inn for, sant?

Sitat av JatterMed Vis innlegg
Sopp betyr selvfølgelig fleinsopp, cubensis, trøfler eller hva som helst av sopp, sopplegme, soppsporer etc du har inntatt som inneholder narkotiske stoffer...
Vis hele sitatet...
Skal ikke være så sikker:



Sist endret av Stray Wanderer; 31. januar 2023 kl. 23:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
https://www.furst.no/analyse-og-klin...iddelanalyser/

Fant ingenting som tyder på at det testes for hverken sopp eller psilocin/psilocybin. Den som fyller ut skjemaet for urinprøvetaking kan rekvirere det under "annet"-feltet, men sopp er ikke noe som prioriteres for testing.

Det er kort sporingstid i urin da, 1 døgn, maks 2.

Jeg vil tro at de ikke tester for sopp med mindre du har spesifikt nevnt det som en del av ditt rusinntak.

I allefall - tviler svært sterkt på at sopp er noe som det testes for ofte, det er en vanskelig sak å oppdage pga. rask utskillelse og ganske lav forekomst blant rusmiddelavhengige - det er tross alt ikke soppavhengighet du ble lagt inn for, sant?



Skal ikke være så sikker:



Vis hele sitatet...
Gjærsopp = annen måte å si alkohol?
Sopp = samlebetegnelse på alt som har med sopp å gjøre?
Ikke at jeg har fasit men,
I sammenheng med en rustest, så tester man jo ikke for om personen har spist kantareller eller champion gjør man vel?
Sist endret av JatterMed; 31. januar 2023 kl. 23:52.
Sitat av JatterMed Vis innlegg
Gjærsopp = annen måte å si alkohol?
Sopp = samlebetegnelse på alt som har med sopp å gjøre?
Ikke at jeg har fasit men,
I sammenheng med en rustest, så tester man jo ikke for om personen har spist kantareller eller champion gjør man vel?
Vis hele sitatet...
Gjærsopp = f.eks. candida som er en del av normalflora på slimhinner, men hvis den av en eller annen grunn begynner å dominere floraen og bre seg ut kan den gi candidiasis. Det er en gjærsoppinfeksjon, ofte i kjønnsorganet.

Sopp i lungene (histoplasmose) kan gi en alvorlig infeksjon, spesielt aktuelt for de med langtkommen AIDS hvor immunforsvaret er så og si ikke-eksisterende. Finnes mange andre helsetilstander relatert til sopp, f.eks. - Tinea Pedis (fotsopp).

Hvis det er et stoff eller en metabolitt av et stoff som det søkes etter, så skriver man gjerne navnet på det fremfor 'sopp'.

Her er en liste du kan søke i: https://www.furst.no/analyse-og-klinikk/

Jeg fant ingen psilocin eller noen av dens metabolitter.
Sist endret av Stray Wanderer; 1. februar 2023 kl. 00:11.
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Gjærsopp = f.eks. candida som er en del av normalflora på slimhinner, men hvis den av en eller annen grunn begynner å dominere floraen og bre seg ut kan den gi candidiasis. Det er en gjærsoppinfeksjon, ofte i kjønnsorganet.

Sopp i lungene (histoplasmose) kan gi en alvorlig infeksjon, spesielt aktuelt for de med langtkommen AIDS hvor immunforsvaret er så og si ikke-eksisterende. Finnes mange andre helsetilstander relatert til sopp, f.eks. - Tinea Pedis (fotsopp).

Hvis det er et stoff eller en metabolitt av et stoff som det søkes etter, så skriver man gjerne navnet på det fremfor 'sopp'.

Her er en liste du kan søke i: https://www.furst.no/analyse-og-klinikk/

Jeg fant ingen psilocin eller noen av dens metabolitter.
Vis hele sitatet...
Som sagt, i sammenheng med RUSmidler og URINprøver.....
Sitat av JatterMed Vis innlegg
Som sagt, i sammenheng med RUSmidler og URINprøver.....
Vis hele sitatet...
Lenken i innlegget mitt ovenfor er til en liste over ALLE prøver Furst analyserer, der er det rusmidler, legemidler, virus, blodverdier, alt mulig.

TS skrev at testen tas hos Furst og at han så i en liste. Uansett liste TS så på (kan være den samme jeg lenker til), så ser det ikke ut som Furst analyserer noe mer enn den lange listen på nettsiden deres.

De screenshots som jeg la til var fra den alfabetiske listen, så analysene er ikke gruppert etter "tema".
I listen er det "muggsopp", "gjærsopp" og "sopp". That's it. Trykker du inn på sopp så får du opp dette:


Er det det du mener med "fleinsopp, cubensis, trøfler..."?
Jeg tokk urinprøver hos furst og spiste fleinsopp dagen før��
Det står på hjemmesiden hva de tester for. Søk på rusmiddelprøve fürst på Google. Så vanskelig er det da ikke.