Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1737
Hallo Folkens!

Dere vet vel veldig godt hva jeg vil snakke om, og dette er Fanboys jeg vil snakker om.

hva tenker dere om de?

spesielt når det gjeller diskusjonen hva er bedre? ps3 eller xbox? der sier jeg bare, begge er gode konsoler med fordeler og ulemepr. jeg bruker begge konsoler fordi noen spill e gøyere på denne konsolen enn på den andere. f.eks COD syns jeg er helt rått på ps3 men suger på xbox, skytespill generelt syns jeg la seg spille best på ps3.

jeg er ekstremt lei av å høre at folk sier at dette er best fordi det andere suger, men selv har de aldri prøvd dette før.
Fanboys forsvinner aldri. Når det gjelder konsollkrigen så mener jeg at du må tenke på hva vennene dine har og hvilke spill du skal spille ettersom noen er eksklusive for en konsoll.
vil de alltid være der? : hvis ikke verden går under idag så ja
Krigen mellom Apple- og Android-fans er jeg rimelig lei av. Det a hate Apple-fans er jo en vits i seg selv imo, er jo så sinnsykt mange som gjør det. Ofte har de heller ikke noen gode begrunnelser til å støtte meningene deres, er ofte det at "alle bruker det" eller at "de tenker bare på design" som gjentar seg.

Hvis jeg skal ta et eksempel, blir jo kommentarfeltet til ITavisen bombardert av folk som hater Apple, og de som kommer med et positivt innspill til Apple, forsvinner jo helt i massen eller blir pepra med hat.
Sist endret av oksekidd; 21. desember 2012 kl. 18:23.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Fanboys og "kriger" mellom merker, produsenter av diverse (), operativsystemer () og spill av samme type/sjanger kommer nok neppe til å forsvinne noen gang snart.
Det samme kan man jo si om Justin Bieber ? Jeg hater at folk hater han fordi han er "gay" " Masse bullshit " "ETC U GET MY DRIFT"

Liker jeg han ? Nei. Men jeg har ikke ett INTENST hat for han.
Terminal Arbeider
Radium93's Avatar
Vil nok aldri bli borte. Når to personer har to forkjellig så vil det være fanboys av den ene siden og den andre. Men er bare ikke å tro på dem. Jeg spiller på xbox fordi jeg liker håndkontrollen best. Så derfor valgte jeg den. Alle venna mine har også det
ja android og ps3 vil jo alltid ha mest fans siden dem er best
Å like A bedre enn B gjør deg ikke direkte til fanboy for A. Jeg legger litt mer i det å være fanboy. (Det å være fan kommer av ordet fanatic, altså man er fanatisk om noe).

Et eksempel er mange som er fanboy av ulike konsoller. De sier ikke ting som "Jeg personlig liker XBOX best". Man forventer heller utalelser som "XBOX er best". Gjerne med ingen begrunnelser om hvorfor - og samtidig gjerne prøve å direkte overtale alle som viser seg å være uenige. De popper gjerne opp i artikler om PS3 kun for å fortelle hvor mye bedre XBOX er. Altså står forskjell fra folk som bare liker et produkt bedre enn et annet.

Noe som har plaget meg i det siste er alle WarZ fanboysene som poppet opp. Dette var et spill som har fått massiv kritikk, og som virkelig har fortjent det. (Spesielt med taneke på hvordan de annonserte seg selv på steam). Her har mange spillere gått direkte ut og prøve å forsvare spillet og mange har og gått ut og fortelt folk hvor fantastisk spillet er - og prøver å tilbakevise all kritikken som har vært i det siste. Jeg klarer ikke helt å forstå hvorfor.

Det er greit at folk liker et produkt, som f.eks War Z, selv om de har mange problemer og mangler som er kritikkverdige. Men hvorfor skal de absolutt ut å forsvare spillet og forkynne spillet. Virker som veldig mange må forsvare for seg selv at de spillet spillet med å fortelle seg selv og alle andre hvor bra det er hele tiden.
Sitat av oksekidd Vis innlegg
Krigen mellom Apple- og Android-fans er jeg rimelig lei av. Det a hate Apple-fans er jo en vits i seg selv imo, er jo så sinnsykt mange som gjør det. Ofte har de heller ikke noen gode begrunnelser til å støtte meningene deres, er ofte det at "alle bruker det" eller at "de tenker bare på design" som gjentar seg.

Hvis jeg skal ta et eksempel, blir jo kommentarfeltet til ITavisen bombardert av folk som hater Apple, og de som kommer med et positivt innspill til Apple, forsvinner jo helt i massen eller blir pepra med hat.
Vis hele sitatet...


Det får en bare overse. Slik har det vært i alle år mtp mac vs windows, eller windows vs linux. Og det en nå ser med apple vs android er bare mer av det samme. Det er gode argumenter i begge leirer men jeg ler av de som blir så engasjert at de nekter å innse at konkurrentene også har gode løsninger.

Jeg bruker linux og ofte anbefaler jeg også andre å bruke det pga fleksibilitet, mindre fare for malware og at det er open source. Men jeg skjønner at det ikke passer til alle. Feks gamere. Men nå løser jo snart det seg takket være steam.

Men mest ler jeg av de som er seriøse og sier at linux er kun for geeks og at vanlige folk aldri kan bruke Linux. Har hjulpet flere over på linux også gamlinger og folk som hater å fikle med data og det de liker best er at alt bare virker. Ny skriver? Bare plugg inn også virker den. Ny gammel skriver? Plug and play den også. Update? No stress. Og når en større updates plutselig breaker en dependacies så har kanskje boksen kjørt non stop i et år eller 2 helt uten stress. Da tåles det en reboot og en litt mas på telefonen.

Men de mest ihuga fanboys de er helt blinde for alt annet enn sin løsning - og det nærmer seg jo nesten religiøst svermeri det de bedriver. Slikt må man bare overse.
"Fanboys" er forsåvidt bare personer som har lagt seg en mening og holder ved den. Jeg er "Fanboy" av PC og hater Apple..
Homemade Retard
zeicko's Avatar
Sitat av Rambofant Vis innlegg
"Fanboys" er forsåvidt bare personer som har lagt seg en mening og holder ved den. Jeg er "Fanboy" av PC og hater Apple..
Vis hele sitatet...
hvorfor ? bare fordi du ikke liker apple så er det ikke "dårlige" produkter

jeg bruker windows og android pga det er det jeg liker, har ikke noe imot andre produsenter bare fordi jeg ikke bruker det, men det passer ikke mitt behov
Sitat av zeicko Vis innlegg
hvorfor ? bare fordi du ikke liker apple så er det ikke "dårlige" produkter

jeg bruker windows og android pga det er det jeg liker, har ikke noe imot andre produsenter bare fordi jeg ikke bruker det, men det passer ikke mitt behov
Vis hele sitatet...
Sa aldri det var et dårlig produkt.
Jeg sier at MIN mening er at jeg hater det, grunnet at for meg har det aldri vært noe stas.
Sitat av zeicko Vis innlegg
hvorfor ? bare fordi du ikke liker apple så er det ikke "dårlige" produkter

jeg bruker windows og android pga det er det jeg liker, har ikke noe imot andre produsenter bare fordi jeg ikke bruker det, men det passer ikke mitt behov
Vis hele sitatet...
tja mot andre produkter blir jo apple
dårlig, drikker jo ikke sånn kjip billig cola når du kan drikke ordentlig ekte coca cola..!
Støtter etse i hans konklusjon. Fanboys er mer fanatiske.
Vedder en tier på at denne tråden blir til en fanboy-krig:

Jeg skjønner ikke hvorfor folk skal bry seg så mye om hvilke produkter/hva andre liker. Folk som har et sterkt behov for presse sine synspunkter over på deg, virker bare usikre for min del. Eller så har de veldig lite å drive med?

Fanboys har i hvert fall sterke behov for å markere seg, rettferdiggjøre sine egne valg, og det beste er nok å ignorere dem. De har eksistert i alle år og jeg tviler sterk på at de forsvinner med det første.
Fanboys vil alltid være der, ja. Jeg prøver så hardt jeg kan å ikke være en.

Jeg bruker både linux og windows. Windows til gaming, og Linux til alt annet.
Jeg har en Xbox 360, fordi den var billigere enn en PS3. Jeg spiller ikke såååå mye uansett.
Mobilen min kjører Android, fordi jeg ikke helt klarer å falle for Ios, eller hva det nå enn kalles.
Jeg gidder ikke krangle om hva som er bedre enn det ene eller det andre. Jeg bruker det jeg bruker fordi det funker for meg. Andre kan bruke nøyaktig hva de vil. Det bryr meg ikke det minste hva de bruker.

Skål.
Samme her. Linux til hverdags windows vm til de spesielle anledninger og xbox og wii.
På mobil kjører jeg faktisk win6m på en 4 år gammel htc etter at jeg mista androiden.
Har selvsagt mine preferanser og det går også på politikk feks open source vs cs. Men er slett ikke hysterisk. Win7 er faktisk bra.

Men det hender at jeg ler litt når fanboysene kriger som verst. I hver sin leir og begge leirer er like blinda.
Om folk liker mac så må de få lov til det selv om jeg ikke liker det - men det har sikkert mest med at jeg ikke eier mac og aldri har eid en mac.
Trådstarter
38 0
jeg bruker windows 8 med glede, det var veldig uvant å bruke det. men etter hvert klarte jeg å venne meg til windows 8. jeg har ikke lust å gå tilbake til windows 7 lenger, siden windows 8 kjøres fantastisk rask på pcen min, og det bedre en 7 gjore. Mange Hatere klarer ikke å bruke windows 8 siden de bare brukte det en halv time så gikk de tilbake igjen til 7. med windows 8 har du omtrent bare fordeler.
Fanboys vil sannsynligvis alltid eksistere.

Det smarteste vil være og ikke irritere seg over at de finnes. Energi blir lett spart hvis man velger å ikke frustrere seg over dem. Hatet mot Justin Bieber er et eksempel på hvor skrudde enkelte kan bli over ting de ikke har mulighet til å kontrollere. Har man noe og tjene på å irritere seg over fanboysa egentlig?
Når jeg møter en fanboy så er det ofte jeg stopper opp, ler litt, og går videre vel vitende om at jeg kommer til å kaste bort mindre timer på tull enn h*n i løpet av livet. Kjøper de produktene som passer meg best, uavhengig av merke.
Sist endret av Detectable; 22. desember 2012 kl. 23:47.