Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1168
Hei, skal søke lån på lånekassen. Men ser ikke ut som dem har valget mitt der? Jeg er fulltidstudent ved BI, gikk 1.året årsenhet der, men kom ikke til 2.året, så dette året er jeg på en måte deltidsstudent som skal ta opp fag.

Valgene jeg får opp er:

- 3.året av Bachelor i International Management, høst 2020
- 3.året av Bachelor i International Management, vår 2020
- Bachelor
- Bachelor of Management, kombinasjon av enkeltkurs
- Excutive master of Management
- Høyskolekurs, kombinasjon av enkeltkurs

Kan det være Høyskolekurs, kombinasjon av enkeltkurs som er riktig?

Noen som har peiling?
Sist endret av cansas; 15. august 2020 kl. 09:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du har ikke støtte om du tar opp fag, du må finne deg en annen inntekt
Trådstarter
Sitat av frukoman Vis innlegg
Du har ikke støtte om du tar opp fag, du må finne deg en annen inntekt
Vis hele sitatet...
Jo, får det, jeg er registrert som student, men blir vel deltid.
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
Hvis du med å ta opp fag mener å ta fag på nytt, har du ikke rett til støtte (uavhengig om du har eksamenskarakter eller ikke)
Hvis du med å ta opp fag, mener å ta NYE fag har du rett til støtte, men som deltidstudent får du redusert støtte.
Trådstarter
Sitat av Bill_Gates Vis innlegg
Hvis du med å ta opp fag mener å ta fag på nytt, har du ikke rett til støtte (uavhengig om du har eksamenskarakter eller ikke)
Hvis du med å ta opp fag, mener å ta NYE fag har du rett til støtte, men som deltidstudent får du redusert støtte.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med å ta opp nye fag? De jeg har snakket med fikk støtte for å ta opp gamle fag og.

Eneste regelen lånekassen virker å ha er at du ligger mindre enn 60 studiepoeng bak.

Med å få støtte mener jeg lån, ikke stipend.
Sist endret av cansas; 16. august 2020 kl. 12:26.
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
Jo teknisk sett får du penger, men du "skylder" da lånekassen xx-studiepoeng. Slik at mindre av beløpet (eller ingenting) blir gjort om til stipend, mao. blir dette et rent lån. Hvis du så senere skal ta utdanning og skylder lånekassen poeng kan de holde tilbake studiestøtte til du er ajour.