Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 8751
Jeg har et lite problem relatert til hasj som jeg lurer på om noen fler har noe erfaring med.
Skal prøve å holde dette kort og relevant!

Jeg startet å røyke for snart 2 år siden. Gikk fort fra én gang i måneden, til hver helg og så hver dag. Etter ca 6mnd ble jeg "syk". Diaré, konstant kvalme, null matlyst og mye vondt i magen. Dette førte til at jeg måtte ha hasj for å fungere, og ikke minst for å spise. Etter hvert ble det 2-3g om dagen. Var mye frem og tilbake hos leger og sjekket alt fra mage- og tarmbetennelse til muggsopp og matintoleranse. Jeg hadde da gått ned over 10kg, og var ekstremt undervektig.
De konkluderte til slutt med at problemet måtte være psykisk stress.
(Jeg har gått til behandling på DPS i 2år og annen psykolog i 3 år før det. Jeg var også på denne tiden medisinert)
Jeg holdt vel på sånn i ca 5 mnd før jeg sluttet med hasj og ble frisk. I den tiden strøk jeg i tre fag på 3.vgs, mistet jobben, og oppbygde meg en 10 000 i gjeld. Jeg ble først arbeidsledig, så sendt på NAV og erklært for psykisk syk til å jobbe.

Så jeg sluttet i litt over 3mnd. Ble helt frisk og la på meg igjen. Men jeg er nemlig veldig glad i hasj, og ønsker gjerne å kunne ha det som en del av hverdagen. Så for 2mnd siden begynte jeg igjen. Det gikk supert første 3-4 ukene. Så begynte jeg gradvis og kjenne svakt på de gamle symptomene. Først diaré, så en mageknip som bare har blitt verre og verre og en kvalme likedan. Nå har jeg enorme problemer med å få spist nok, og klare å gjøre noe som helst uten mornings. (Selv når jeg røyker føler jeg meg ikke helst frisk)

Har tenkt litt på om det kanskje kan være at jeg kan glemme å spise når jeg røyker, så jeg rett og slett ikke får i meg nok mat og blir dårlig av det.

Jeg er i en lignende "vanskelig" situasjon som jeg var i da jeg først ble syk, er det mulig at det er psykisk stress? (Vet fortsatt ikke om det var det forrige gang. Bekymrer meg jo en del, men føler meg ikke såå stressa..)

Har hørt at man kan miste matlysta av å røyke mye, men er det normalt at det går så langt som med meg?

Nå røyker jeg nesten 1g hver dag. Kan det være grunnen?

Plis si at noen vet råd!

Jente, 20
Herregud da jente, du må slutte å fyre!
ArbeidsledigProletar
Hva er greia? Bare slutt å røyk hvis det er grunnen til at du blir dårlig. Er ikke værre enn det da. Det er ikke for alle. Om du blir sjuk av det så kan du ikke røyke. Noen kan ikke drikke sprit, de blir voldelige osv.


Å røyke hver dag er i grunnen uansett rusmisbruk uansett.
Tobakk har jeg hvertfall lest reduserer matlysten.
Tror det er veldig individuelt, men jeg spiser også svært lite når røyker.
Kall det gjerne glemmer/gidder ikke/har ikke lyst.
Søtsaker slik som godteri blir derimot fort spist.
Du sa skrev jo løsningen selv. Slutt med harsj så blir du fin igjen etterhvert. Dette er ikke psykisk stress, dette er harsjmisbruk og da kan du få slike problemer. Slutt å fyre så blir du fin igjen etterhvert
Du må nok ha styr på psyken vertfall hvis du skal røyke hver dag, tror ikke du takkler det selv om du gjør det skjelden.. Hadde jeg vært deg ville jeg tatt en god pause, fått litt orden på livet. Så kan du heller se om dette er noe du vil styre med senere i livet.
Jeg tenker at du er allergisk mot cannabis, rett og slett. Jeg har røykt hver dag i årevis, og dette har aldri skjedd meg eller de rundt meg.

BTW, da du var "syk" første gangen og fikk diagnose osv, hadde du da fortalt leger og psykologer om røykingen?
Kan det hende kostholdet ditt er dårligere i de periodene du røyker?
1 gram hasj om dagen gir deg ikke diarè, da er det nesten større kjangs for at det er tobakken om du blander med det..
Du sier det jo veldig tydelig selv:

Sitat av Xy9 Vis innlegg
Jeg holdt vel på sånn i ca 5 mnd før jeg sluttet med hasj og ble frisk.
Vis hele sitatet...
Og selv om du synes det er digg med hasj, må du jo selv se at du har det bedre uten, så da burde det ikke være tvil om hva du bør gjøre.
Herregud så mye dumt som blir sagt her. "Allergisk mot hasj"

En litt dypere tankebane:
Jeg tror det kan dreie som et psykisk press, som kommer av stigma og skamfølelse av å drive med noe "uakseptert" som f.eks hasj.
Mange gir jo totalt faen i hva andre mener og tenker, men selv må jeg innrømme at jeg ikke alltid klarer det, og føler meg derfor av og til halv-dårlig psykisk (og deretter fysisk i magen, om det blir ille nok)bare pga det faktum at "jeg røyker hasj".

Jeg har selv opplevd noen av symptomene du nevner her, ofte i sammenheng med at jeg grubler og tenker over mitt livs retning, og det at jeg fyrer.
I tillegg har jeg litt angst fra før, og har alltid vært litt angstete fra barndom og opp.

I perioder med sterk weed (altså høyt THC-innhold vs CBN/CBD) merker jeg selv at jeg blir litt ustabil i humøret, og lar meg lettere "distrahere" av mine egne tanke-loops om skam og skyldfølelse ovenfor foreldre og generelt alle "vanlige" folka rundt meg, + en smule mer paranoia. (redd for å bli busta med spliffen, av foreldre, søsken eller politi).

Mitt tips til deg er å kanskje søke andre alternativer, da det kan virke som du medisinerer deg med hasj.
Kanskje du egentlig har en liten angstlidelse, som kan behandles på andre måter?
Meditasjon f.eks, men det må gjøres ordentlig.
Da snakker vi selvransakende, filosoferende, grublende greier, ikke bare sånn wannabe-new-age piss som mødre driver med :P

Lær deg selv forskjeller på THC, CBD og CBN (et lite utvalg av virkestoffer i cannabis), og prøv å bruk det deretter.

I perioder med mye stress og angst ville jeg anbefalt hasj/bønne/brunt, da det oftest inneholder mest CBD og CBN, som har anti-psykotiske effekter.

Jaja, rotete innlegg skrevet spontant, men der har dere litt av mine tanker hvertfall, lykke til
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Herregud så mye dumt som blir sagt her. "Allergisk mot hasj"

En litt dypere tankebane:
Jeg tror det kan dreie som et psykisk press, som kommer av stigma og skamfølelse av å drive med noe "uakseptert" som f.eks hasj.
Vis hele sitatet...
Hun tåler ikke å røyke harsj hver dag og blir dårlig av dette. Dette har da vel ikke noe med psykisk stress å gjøre.
Sist endret av TheOnlyArf; 7. mai 2013 kl. 21:22.
Det finnes jo en sykdom som heter irritabel tarm syndrom (ibs), litt komisk navn, men som faktisk gjør at man får diare og og lite matlyst av å være nervøs. Da kan det jo tenkes at hasjen gjør deg nervøs, som det lett kan gjøre med tankekjør, hjerterytme o.l.
Jævla idiotisk å røyke hver dag. Mange som ikke innser at hasj faktisk er et rusmiddel som (JA FAKTISK) er skadelig for psyken. Mange som tror det er helt ufarlig, men det er kun fordi det ikke har skjedd noe med dem. Selv om man ikke skader seg når man hopper ned fra et tak så betyr det ikke at det ikke er skadelig.

Prøv å hold røykinga til helga du.
The Mexican Snack
NachoFreak's Avatar
18 6
*Det er dass?
Sitat av Manualah Vis innlegg
Da kan det jo tenkes at hasjen gjør deg nervøs, som det lett kan gjøre med tankekjør, hjerterytme o.l.
Vis hele sitatet...
Det kan uansett tenkes at hasj og marijuana gjør personer nervøse. Det kan ha sammensatte grunner som stigmatisering ol, og rusen i seg selv.
Sleit selv med å få mat i meg å kiloene fallt av.

Trikset for min del var at jeg lagde en regel.

* Ikke lov å røyke før du har spist å alle dagens gjøremål er unnagjort.

Gjøremål som inkluderer at jeg må omgås mennesker mener jeg da,rydder gjerne på badet/vasker klær etc etc etter ei bønne,er jo gøy å gjøre det da!

Men om du kjenner At tanken om hasj er sterkere enn din egen sunne fornuft så ville nok jeg lagt bønna på hylla hvertfall.
Jeg får samme problemene om jeg ikke spiser nok, noe som skjer fort hvis jeg røyker litt for mye.
Tidligere troll
auarn's Avatar
32 1
Jeg begynte å røyke hasj hver dag da jeg var atten. Psyken min tålte ikke dette, og det ga seg utslag i magen. Var hos flere forskjellige leger og de telte på det verste ti forskjellige magesår (Gastroskopi). Er 178 cm høy og veide da bare 52 kg. Jeg var veldig glad i hasj så det tok lang tid før jeg klarte å slutte, men måtte jo det siden røykinga gjorde meg syk.
Har ingen problemer med dette i dag.
Opplever heller å spise ALT for mye når jeg røyker, kan ikke forstå at folk ikke spiser.
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Opplever heller å spise ALT for mye når jeg røyker, kan ikke forstå at folk ikke spiser.
Vis hele sitatet...
Nyt det mens du kan,går ikke lenge med daglig røykings før munchies forsvinner
Tror desverre ikke Cannabis er egnet for deg, etter jeg leste var/er du 'syk' og jeg tror om du fortsetter og røyke såpass så vil du bare gjøre det værre ;p
Sitat av Fjeset Vis innlegg
Jeg tenker at du er allergisk mot cannabis, rett og slett. Jeg har røykt hver dag i årevis, og dette har aldri skjedd meg eller de rundt meg.
Vis hele sitatet...
1g til dagen er misbruk uansett hvordan du vrir og vender på det. Tviler sterkt på at hun er allergisk mot cannabis..
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
1g til dagen er misbruk uansett hvordan du vrir og vender på det. Tviler sterkt på at hun er allergisk mot cannabis..
Vis hele sitatet...
Visst er det misbruk, hvem sa noe annet?

Det er fullt mulig at hun er allergisk mot cannabis.... Look it up, its a thing
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
1g til dagen er misbruk uansett hvordan du vrir og vender på det. Tviler sterkt på at hun er allergisk mot cannabis..
Vis hele sitatet...
Snoop Dogg røyker visst 80 blunts til dagen.
Sitat av Isvarmt Vis innlegg
Snoop Dogg røyker visst 80 blunts til dagen.
Vis hele sitatet...
jaha, hvem spurte?
Sitat av Isvarmt Vis innlegg
Snoop Dogg røyker visst 80 blunts til dagen.
Vis hele sitatet...
Og dette har du fra sikre kilder?

Sitat av Fjeset Vis innlegg
Visst er det misbruk, hvem sa noe annet?

Det er fullt mulig at hun er allergisk mot cannabis.... Look it up, its a thing
Vis hele sitatet...
Isåfall så burde cannabis-allergien slå inn ganske tidlig. Hun røyker og burde egentlig slutte med røykinga generelt. Det funker ikke for alle. /thread.
Sist endret av TheOnlyArf; 9. mai 2013 kl. 02:38.
Sitat av TheOnlyArf Vis innlegg
Og dette har du fra sikre kilder?
Vis hele sitatet...
Snoop sa det på reddit haha
ArbeidsledigProletar
Sitat av TheOnlyArf Vis innlegg
Og dette har du fra sikre kilder?
Vis hele sitatet...
http://www.reddit.com/r/IAmA/comment...k_me_anything/

Artig lesning. OGså veldig off-topic. Men tråden har vel oppnådd målet, er vel ikke mye annet å gjøre enn å slutte.
Sist endret av Batabusa; 9. mai 2013 kl. 17:21.
Haha
Snoop er jo i egen klasse. Ikke mange som kan takler weed i den mengden samtidig som mam har et produktivt liv .

Men til trådstarter, stump spliffen. Du sier jo selv at du brått ble bedre etter en lengre pause. Å den mengden du røyker er langt over hva som kan kalles bruk.
Ett gram per dag er ikke akkurat det jeg vil kalle stort inntak.
Det er jo bare 3-4 jointer.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Herregud så mye dumt som blir sagt her. "Allergisk mot hasj"

En litt dypere tankebane:
Jeg tror det kan dreie som et psykisk press, som kommer av stigma og skamfølelse av å drive med noe "uakseptert" som f.eks hasj.
Mange gir jo totalt faen i hva andre mener og tenker, men selv må jeg innrømme at jeg ikke alltid klarer det, og føler meg derfor av og til halv-dårlig psykisk (og deretter fysisk i magen, om det blir ille nok)bare pga det faktum at "jeg røyker hasj".

Jeg har selv opplevd noen av symptomene du nevner her, ofte i sammenheng med at jeg grubler og tenker over mitt livs retning, og det at jeg fyrer.
I tillegg har jeg litt angst fra før, og har alltid vært litt angstete fra barndom og opp.

I perioder med sterk weed (altså høyt THC-innhold vs CBN/CBD) merker jeg selv at jeg blir litt ustabil i humøret, og lar meg lettere "distrahere" av mine egne tanke-loops om skam og skyldfølelse ovenfor foreldre og generelt alle "vanlige" folka rundt meg, + en smule mer paranoia. (redd for å bli busta med spliffen, av foreldre, søsken eller politi).

Mitt tips til deg er å kanskje søke andre alternativer, da det kan virke som du medisinerer deg med hasj.
Kanskje du egentlig har en liten angstlidelse, som kan behandles på andre måter?
Meditasjon f.eks, men det må gjøres ordentlig.
Da snakker vi selvransakende, filosoferende, grublende greier, ikke bare sånn wannabe-new-age piss som mødre driver med :P

Lær deg selv forskjeller på THC, CBD og CBN (et lite utvalg av virkestoffer i cannabis), og prøv å bruk det deretter.

I perioder med mye stress og angst ville jeg anbefalt hasj/bønne/brunt, da det oftest inneholder mest CBD og CBN, som har anti-psykotiske effekter.

Jaja, rotete innlegg skrevet spontant, men der har dere litt av mine tanker hvertfall, lykke til
Vis hele sitatet...
Ser det var en del som var imot dine tanker. Støtter innlegget ditt. Prøv hasj(brunt), da dette inneholder som nevnt en større andel av cannabidiol. Dette er det som er mest psykoaktivt. Det kan man jo se bare på forskjellen mellom indica og sativa. Om du er så glad å røyke som jeg fikk inntrykk av, prøv heller hasj. Og ja, røyke hver dag er ikke bra. Røyket selv hver dag, og merket bivirkningene. For det andre er det mye mer gøy å røyke sjeldnere, f.eks hver helg.

Sitat av nZaal Vis innlegg
Ett gram per dag er ikke akkurat det jeg vil kalle stort inntak.
Det er jo bare 3-4 jointer.
Vis hele sitatet...
Hvordan joints lager du da?

Sitat av yela Vis innlegg
Snoop sa det på reddit haha
Vis hele sitatet...
Han røyker ikke 80,men mellom 40-50. Uansett, sykt mye.
Irritabel tarm! Du har alle symptomene på det. Forverres også av tobakk som du sikkert har blandet med. Legene kaller det også psykisk. Gjør som du blir rådet til, evnt sjekk om du tåler noe røyking i helgene eller kun en "nattings". Lykke til.
Jeg kan lage tittel?
Takub's Avatar
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Herregud så mye dumt som blir sagt her. "Allergisk mot hasj"
Vis hele sitatet...
Er det så dumt?

Jeg gikk med bihulebetennelse i mange jævlige måneder pga overdrevet bruk av cannabis. Etter heftige perioder merker jeg de samme symptomene. Jeg er allergisk mot mye rart, men cannabis er det jeg slår mest ut på (med overdrevet bruk, som sagt). Jeg har absolutt ingen problemer med å tro at TS kan være allergisk mot cannabis, selv om symptomene høres rare ut for en allergi.
Kutt ned til å røyke en til to ganger i uka, og vær streng med deg selv på det.

Om du skal slutte med hasj er da bare opp til deg? Hvis du syns diare, vekttap og generelt sjukelighet er værdt hasjrusen kan du jo kjøre på, men selv du må jo høre at det er litt tullette
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Det er rett og slett ikke sunt for sinnet å ruse seg hver dag, jeg vil anbefale deg sterkt å minimere inntaket ditt.
gjør det til noe godt som du kan unne deg en skjelden gang.
alternativt kan man få seg en hobby eller jobb så du kan holde fokus på andre ting gjennom dagen.

jeg for min del blir apatisk og passiv til ting jeg burde prioritere når jeg konsumerer for mye,
derfor prøver jeg å ikke gjøre det så alt for ofte.
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Tobakk har jeg hvertfall lest reduserer matlysten.
Tror det er veldig individuelt, men jeg spiser også svært lite når røyker.
Kall det gjerne glemmer/gidder ikke/har ikke lyst.
Søtsaker slik som godteri blir derimot fort spist.
Vis hele sitatet...
Hvordan er det mulig å ikke ha matlyst når man han røyket hasj da? Jeg muncher alltid som faen når jeg er fjern

Sitat av Isvarmt Vis innlegg
Snoop Dogg røyker visst 80 blunts til dagen.
Vis hele sitatet...
Hørtes virkelig lite legit ut. Har hørt at Wiz bruker 10k dollar i måneden på weed også, lite sansynlig, selvom de gutta misbruker hasjen, er nok 80 blunts litt å ta i.
Du skriver hasj. Mener du med det Cannabis, eller kun hasj? I så fall, prøv marijuana. Kanskje litt barnslig foslag, men noen som ikke fikser hasj, men synes marijuana fungerer veldig bra og vice versa
Sitat av LetsMisc Vis innlegg
Hvordan er det mulig å ikke ha matlyst når man han røyket hasj da? Jeg muncher alltid som faen når jeg er fjerni.
Vis hele sitatet...
Kan tenke meg at hjernen/kroppen vender seg til stoffet etter man har røyka fast i lengre perioder, og man ender opp med "vanlig" matlyst når man er høy, og minimal uten.
Sitat av Huttetutta Vis innlegg
Irritabel tarm! Du har alle symptomene på det. Forverres også av tobakk som du sikkert har blandet med. Legene kaller det også psykisk. Gjør som du blir rådet til, evnt sjekk om du tåler noe røyking i helgene eller kun en "nattings". Lykke til.
Vis hele sitatet...
Hvis dette er tilfellet burde vel ting bli bedre hvis TS bruker en vaporizer?
Så lenge man ikke fyrer joints, så kan man fint røyke hasj reint på pipe eller bong. Skaffer man en stormlighter eller noe lignende blir det enda lettere. Til joints vil jeg anbefale noe som heter Greengo, langt bedre enn tobakk. Finnes overalt på nett som selger slike ting, du får det nok også i tobakksbutikker, eller Shangri-la i Oslo. Prisen i butikk her i Norge er nok to til tre ganger dyrere enn på nett.
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Kan tenke meg at hjernen/kroppen vender seg til stoffet etter man har røyka fast i lengre perioder, og man ender opp med "vanlig" matlyst når man er høy, og minimal uten.
Vis hele sitatet...
Ikke her! Røyket daglig i 5 år og får like mye munchies hver gang, når jeg ikke røyker er matlysten normal, men maten smaker litt kjedeligere. Har sluttet med cannabis og ALT som værre er, så nå smaker alt som normalt
Prøv å kutt ned på røykinga. Vet det er vanskelig, røyker hver dag selv, men det er det eneste som nytter!