Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2041
Litt usikker på om jeg skriver i riktig subforum. Hvis ikke hadde jeg satt pris på om en mod kunne flyttet tråden min til riktig subforum.

Finnes det steder her i landet man kan lære å snakke & skrive Thai?

Jeg finner ikke noe svar på spørsmålet mitt på Google. Så da prøver jeg her inne

Takk
Folkeuniversitetet tilbyr kurs enkelte plasser. Hvis ikke er det vel best å ta noen mnd i Thailand

Jeg har lært meg å snakke delvis flytende. Skriftspråket er det verre med
Jeg brukte Linguaphone. Fungerte bra. Lærte det på ca. 2 år. Vet ikke om firmaet fortsatt eksisterer da.
Du kan jo oppsøke thailendere og spørre om dem kan lære deg.

Chook dii na khrap!
Trådstarter
12 5
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Jeg brukte Linguaphone. Fungerte bra. Lærte det på ca. 2 år. Vet ikke om firmaet fortsatt eksisterer da.
Du kan jo oppsøke thailendere og spørre om dem kan lære deg.

Chook dii na khrap!
Vis hele sitatet...
Men det å oppsøke Thailendere her i Norge er vel lettere sagt en gjort? isåfall hvordan går jeg frem? Jeg kan vel ikke akkurat gå rundt å ringe på dører eller pm tilfeldige thai folk på facebook.
Bli medlem i grupper om Thailand for nordmenn på face og spør, i den største gruppa får du garantert noen råd.
Finnes mange thaier som driver å lærer bort thai i Norge uten at jeg kan gi konkrete tips.

Personlig har jeg brukt lydbok for å lære grammatikk, tonene i språket og enkle ord og setninger. Det meste lærer man selvfølgelig av å være der. Vil si jeg er på et middels nivå, men langt fra noen ekspert. Thai er ikke enkelt å lære, og skriftspråket har jeg 0 kunnskap om, men man må beherske alle tonene i alfabetet deres for å lære det.
Sitat av xpirat Vis innlegg
Men det å oppsøke Thailendere her i Norge er vel lettere sagt en gjort? isåfall hvordan går jeg frem? Jeg kan vel ikke akkurat gå rundt å ringe på dører eller pm tilfeldige thai folk på facebook.
Vis hele sitatet...
Nå vet ikke jeg hvor du bor men...

Sett inn en annonse på Finn f.eks. 100 kr pr time eller noe sånt...
Sjekk om det finnes thai-foreninger i området, og møt opp.
Sett opp en lapp i inngangen i blokka di f.eks. eller på oppslagstavla i butikken...

Google gir deg mange andre muligheter...: https://www.google.com/search?client...10.v7wzwHOnXRU