Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 871
Hei. Da jeg prøvde å skru på pc'en min nå nettopp kom det bare "Reeboot and select proper boot device".

Prøvde å trykke f11 under ny oppstart og valgte den øverste disken og fikk samme beskjed. Betyr dette at SSD'en min har tatt kvelden, eller er det muligens noe annet?

Har ikke endret noe siden jeg skrudde den av i går kveld.
Har du sjekket at kablene mellom SSD og PSU/MB sitter fast? De kan ha fått dårlig kontakt av at noe har skumplet borti dataen eller skrivebordet ditt.
Sjekket nettopp. Byttet også kabelen mellom HDD og SSD. Fortsatt samme problem.
Kan også nevnes at filmer og "gifs" i chrome startet å være kornete og feilfarget i går, om det kan være noen sammenheng.
Kan jo være boot recorden som er broken, hvis du har mulighet på en annen pc kan du laste ned hirens og se om du får tilgang til den via mini xp.
Tenkte å prøve å installere windows på nytt når jeg får ny lissens fra universitetet i morgen, men er det noe annet som kan være galt?
Er litt bortkasta å måtte installere alt på nytt hvis feilen er å forvente ved f.eks. død ram.
tror du hadde generelt slitt litt mer hvis ram er død, det finnes drøssevis av hdd tools som scanner helsen på HDD, du finner dem som bootbar og run i os.
Parted Magic er ett annet alternativ til Hirens, mer up to date, husk at for å boote uefi så må usb ha fat 32, åpne iso og kopier inn innholdet til usb.

For å gjøre usb bootbar, like greit som å laste ned ett tool for å gjøre samme jobben.

cmd
diskpart
list disk
select disk 1/2/3 osv, er usbdisken du skal velge her
clean
create partition primary
format fs=fat32 quick
assign
active
Sist endret av SinHazzard; 3. november 2016 kl. 21:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.