Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1102
Hei!

Nå som jeg er hjemme på ferie bestemte jeg meg for å ta ned dronen min fra loftet. Når jeg koblet i batteriet blinket lyset veldig fort oransje, uavhengig av hvilken modus jeg hadde det i. Uansett, jeg får ikke koblet den til pc'en. Jeg har installert drivere og assistant software.

Det står bare "MC output on" nederst i programmet. Lyset på dronen er stabilt grønt når den er koblet i pc'en. Noen som har vært borti dette før og vet en løsning ?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Prøv å installer nyeste driver(igjen evt)

Nå har jeg aldri koblet min naza til uten batteriet i dronen, så jeg vet ikke om naza fungerer kun på usb, men har du evt nok strøm igjen? Dersom batteriet har ligget en stund kan det være utladet eller defekt, lad opp og mål det, eller test igjen.

Sjekket Google, de fleste som har samme problem som deg har hatt driverfeil, verdt å prøve
H_Spyke's Avatar
Trådstarter
Jeg er litt redd for at batteriet er gåent, for det overlevde en styrt før jeg la det vekk. Jeg klarer likevel ikke å se at det skal være feilen da det fungerer å starte motorene, og laderen lar meg balansere og lade det.

Har prøvd å laste ned driveren på 2 forskjellige pc'er, formaterte tilogmed pc'en i tilfelle det var kluss med noe fra tidligere versjoner (skal innrømme at jeg har hatt lyst til å formatere lenge).
▼ ... over en måned senere ... ▼
H_Spyke's Avatar
Trådstarter
La det litt på hylla i frustrasjon, men tar det opp igjen nå.

Har testet med nytt batteri, og med ny Naza m lite (hadde flere liggende). Samme problem.
Nyeste driver er jo fra starten av 2013, så det kan jo være problemet. Selv om man skulle tro de la nye drivere på den offisielle siden om det var nødvendig?

Noen som har råd ?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hva med batteriet? Hva er spenningen? Jeg må iallefall ha mitt i for å koble til med usb på naza'n.
Prøv også med en annen kabel. Sjekk også koblingene til naza, at den er riktig koblet til mottaker og at evt gps og led ikke er mikset om.

Det at den blinker fort oransje er at failsafe er aktiv, enten fordi batteriet er defekt(lav spenning) eller fordi den mistet/ikke har kontakt med mottaker.
Den lyser grønt når den får strøm via usb, men det betyr nødvendigvis ikke at den klarer å kommunisere, som i ditt tilfelle, derfor du bør prøve å bytte kabel.
H_Spyke's Avatar
Trådstarter
Spenningen var riktig ( 4s ), men ikke perfekt ballansert da ladern alltid gikk i timeout etter 2 timer, byttet nå til et 2s batteri som jeg vet fungerer. (naza m lite tar fra 2 - 6 s). Jeg testet med flere ulike kabler :/ . Den blinker oransje med den nye hjernen også, men jeg googlet og det betyr bare at den ikke er satt opp enda. LED og gps er riktig koblet i. Det skal ikke være lett ! Det som er så rart er at det fungerte når jeg fløy sist sommer, og den bare har stått på rommet siden da.

Kan det være win 10 som er djevelen her ?
Sist endret av H_Spyke; 13. august 2016 kl. 20:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Har selv aldri hatt problemer med win10 og dji software, men er godt mulig da et raskt googlesøk viser at mange har problemer med dette.

Du kan evt prøve å kalibrere kompass, selv om jeg tviler på det vil hjelpe. Evt koble ifra alt av mottaker og kun koble på det nødvendige, bare for å se om du kan koble til pc.

Det er ikke ledenheten din som er synderen? Enten helt død, eller så kan det ha vært litt vann/ir i usb-inngangen, evt litt skitt som har skadet en av pins'ene.
H_Spyke's Avatar
Trådstarter
Det kan være, skal prøve å bytte ut "LED" enheten og se !
Snakker med Hobbyking, og han sier det mest sannsynlig ikke er win 10 som er problemet.

Da er problemet løst takket være Hobbyking livechat. For alle andre som eventuelt måtte komme over denne tråden:

Hvordan installere drivere uten godkjent nøkkel
Sist endret av H_Spyke; 13. august 2016 kl. 21:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.