Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 974
Hei. Så gjennom noen skuffer hjemme i dag. Kom tilfeldigvis over en sausøse. Som det er skravert inn en ørn, og et hakekors i. Står også: H.M.Z41 og FI.U.V på den.

Samme som denne: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/i...VHsCNfLmb4tewl
Og med den vil du? Er det gjetteleken?
Sist endret av Pope; 17. oktober 2012 kl. 23:09.
Why so serious?
Trådstarter
Kan det være noe verdi i denne?
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Kan det være noe verdi i denne?
Vis hele sitatet...
Sausøse...

SAUSØSE......

Ontopic: Kanskje en hundrings eller to?
Har sendt en PM til "Sjefen sjøl". Kommer sikkert ett fornuftig svar etterhvert. Du får bare smøre deg med tålmodighet.
Sitat av Pandalicious Vis innlegg
Jeg har en AXE deodorant fra 2005. Any bids?!
Anyone?
Vis hele sitatet...
Slutt å drit deg ut!

Om det faktisk er en sausøse med hakekors og ørn inlemmet i håndtaket kan det faktisk vise seg at det er en del verdi i den.. noe det ikke er i hverken innlegget eller humoren din.
Sitat av ztaale Vis innlegg
Slutt å drit deg ut!

Om det faktisk er en sausøse med hakekors og ørn inlemmet i håndtaket kan det faktisk vise seg at det er en del verdi i den.. noe det ikke er i hverken innlegget eller humoren din.
Vis hele sitatet...
Nå er jeg langt ifra noen ekspert på dette feltet, men slik som jeg har forstått det av innleggene til sjefen sjøl, så skal sauseøsa ha vært ganske nærme Hitler før det er noen verdi i den. Vi får bare vente på svar!
Sist endret av McLovin; 17. oktober 2012 kl. 23:58.
Tipper den er verdt 400-500 kr for en samler - ifølge Google.
Takker for PM, helt klart jeg ikke har fulgt med

Sausøse fra messebestikk, slikt dukker svært ofte opp her til lands av logiske grunner. Om ørnen har rette vinger så er det trolig kriegsmarine eller hæren, har den vinger med mer "form" så er det luftwaffe. Man finner også disse med "SS Reich" merkinger, men disse ligger det noe diskusjon rundt.

Salgspris på disse er rundt 200-300 kroner. Mer enn det går de svært sjeldent for, da dette er noe man lett finner.

Riktig, hadde den vært nære styggen så hadde verdien vært noe annet. En bruckmann sausøse fra Hitler bestikket ligger på rundt 15000 kr +.

Sausøser er selvfølgelig mer sjeldent enn kniver, gafler etc da man ikke hadde behov for minimum en pr mann. Uansett så er det et morsomt historisk objekt, uansett hva verdien er, historie er det uansett!