Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2040
Jeg holder på å utvikle et nettsted ala 5080 Nyhetskanalen (en satirisk, alternativ nyhetsformidler) og har lyst å komme i kontakt med personer som har ideer til et slikt nettsted hva innhold gjelder. Forskjellen fra 5080 er at dette nettstedet ikke KUN vil basere seg på parodier, men også sette ting i nyhetsbildet litt (eller mer) på spissen og i perspektiv.

Vil satse på å ha innhold i de fleste kategorier. Innenriks, utenriks, sport, forbruker-relatert, teknologi, helse etc etc.

Så jeg spør om det er noen sjeler her på Freak som har lyst å være med å skape innhold; enten ved audio, video eller skriving av innlegg. Dette er ikke ment som et forsøk på å få andre til å gjøre jobben for meg; jeg kommer også til å produsere stoff til tastaturet brenner, men for å skape innhold før julenissen tar skjegget (mao aldri). Alle vil selvfølgelig bli kreditert for sin innsats; om ikke i kroner og øre.

Skribenter/medhjelpere vil ikke bli sensurert med mindre det går over stokk og stein. Det er også mulig å produsere stoff under pseudonym.

Alle innspill og ideer angående prosjektet er velkomne. Er det levedyktig eller dømt til å gå den veien bonden springer når høna sparker?

PS: Beklager om jeg plasserte dette innlegget i feil kategori. Jeg fant ikke en bedre kategori
Funker ikke 'k'en på tastaturet ditt eller er nicket ditt slik du har tenkt at kanalen skal hete?
Født i går
Trådstarter
7 6
Sitat av Picard Vis innlegg
Funker ikke 'k'en på tastaturet ditt eller er nicket ditt slik du har tenkt at kanalen skal hete?
Vis hele sitatet...
Nope..den K'en er ment skal være vekke. Om ikke ville TV2 kommet med søksmål for trademerket NyhetsKKKKanalen. Og siden det er mye dritt ute og går for tiden, så passer det jo best i en anal
Skulle jeg ha vært med på et slikt prosjekt, så måtte vedkommende, altså TS ha virket så seriøs som mulig. Så langt er du ikke det. Nicket er en ting, og når man trykker seg inn på din offentlige profil så blir det ikke bedre.

Du ønsker i tillegg å skape en nyhetside det finnes så mange av fra før. Hva gjør at du kan konkurrere med disse?
Født i går
Trådstarter
7 6
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Skulle jeg ha vært med på et slikt prosjekt, så måtte vedkommende, altså TS ha virket så seriøs som mulig. Så langt er du ikke det. Nicket er en ting, og når man trykker seg inn på din offentlige profil så blir det ikke bedre.

Du ønsker i tillegg å skape en nyhetside det finnes så mange av fra før. Hva gjør at du kan konkurrere med disse?
Vis hele sitatet...
Beklager at ikke profilen min falt i smak. Nicket mitt, derimot, synes jeg var ganske morsomt (om jeg får lov å skryte). Det er også tittelen på nettstedet.

Jeg mener ikke at dette nettstedet skal være en nyhetsformidler på samme linje som andre. Jeg vil det skal være satirisk, men likevel med et snev av alvor.

Når det gjelder konkurranse må jeg si at det er fullt mulig å konkurrere med konkurrenter; ex Rema1000 mot Rimi som ligger 20 meter lengre bort i gata er et godt eksempel. De klarer seg godt begge to.

Angående min seriøsitet, kan jeg si at jeg er veldig seriøs med tanke på å drive et slikt nettsted og med kvaliteten på innholdet der, men å ta alt av nyheter seriøst og grav-alvorlig er for meg umulig da det meste er dritt; derav nyhetsANALEN.
Poenget med satire er at det skal være diskré, intelligent humor. Du treffer ikke akkurat de leserne med "Nyhetsanalen". Sorry, dette er ikke spesielt gjennomtenkt.

Rema 1000 vs. Rimi er ikke et spesielt godt eksempel. Hvis jeg en dag tenker at jeg skal lese nyhetssatire, da går jeg inn på nettstedet 5080.no, istedet for nyhetsanalen.no.

Jeg prøver ikke å fraråde deg å starte dette nettstedet, fullt mulig at du har talent for slikt, men for guds skyld, bytt navn på den siden
tviler på at det er mange som vil ha nyhetsanalen i loggen på datan sin...
Sitat av Nyhetsanalen Vis innlegg
Skribenter/medhjelpere vil ikke bli sensurert med mindre det går over stokk og stein. Det er også mulig å produsere stoff under pseudonym.
Vis hele sitatet...
Ser verken stokk eller stein, jeg. Pseudonym? Where do I enroll?

Alle innspill og ideer angående prosjektet er velkomne. Er det levedyktig eller dømt til å gå den veien bonden springer når høna sparker?
Vis hele sitatet...
Spørs litt på hvilken vei du tenker å ta det. God satire krever tid og talent.
Man bør óg gjerne ha en god advokat i bakhånd.
Du hadde truffet veldig mange flere dersom du kunne produsert én artikkel, postet den her slik at vi kan se konkret hva du tenker på og hvor landet ligger. Personlig elsker jeg 5080, og jeg har forlengst innsett at jeg ikke klarer å produsere like genialt materiale i den sjangeren. Dersom jeg skal bli interessert i en konkurrerende side, må denne følgelig overgå 5080 hva angår kvalitet.
Født i går
Trådstarter
7 6
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Ser verken stokk eller stein, jeg. Pseudonym? Where do I enroll?
Vis hele sitatet...
Nei, foreløpig er det verken stokk eller stein. Ikke kvist eller singel heller, for den saks skyld. Det er fordi jeg foreløpig holder på å utvikle den. Både koding og design.

Om du vil enrolle er det bare å komme med stoff/forslag


Spørs litt på hvilken vei du tenker å ta det. God satire krever tid og talent.
Man bør óg gjerne ha en god advokat i bakhånd.
Vis hele sitatet...
Ja, du har helt rett i at det krever både tid og talent. Tid har jeg nok av, talentet er vel så som så; noen ideer kommer jo av og til dettende ned i hodet ved diverse tilstander.

Advokat er alltid lurt å ha i bakhånd. Men jeg tviler på at noe søksmål vil komme; isåfall finnes det sikkert advokater tilgjengelig på et slikt (eventuelt) tidspunkt.

Jeg skjønner veldig godt dem som mener det er vanskelig å toppe 5080, men en Nyhetsanal kan likevel være et alternativ ved å ha andre ting å tilby enn bare satire. Det være seg så mangt (ideer, takk).

Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Du hadde truffet veldig mange flere dersom du kunne produsert én artikkel, postet den her slik at vi kan se konkret hva du tenker på og hvor landet ligger. Personlig elsker jeg 5080, og jeg har forlengst innsett at jeg ikke klarer å produsere like genialt materiale i den sjangeren. Dersom jeg skal bli interessert i en konkurrerende side, må denne følgelig overgå 5080 hva angår kvalitet.
Vis hele sitatet...
Jeg forstår deg godt, Chronic.

Det ville nok skapt mer interesse om jeg laget noen smaksprøver og disse ikke var på barneskolenivå, men var profesjonell og gjennomtenkt. Men på dette tidspunktet strekker ikke tiden til da jeg koder og designer all den tid jeg kan.

Når det gjelder å overgå 5080 i kvalitet, så kan det la seg gjøre med de rette hodene da 5080 til tider har en meget enkel humor. Slik som "piss piss piss" (http://www.youtube.com/watch?v=B54i3mOnV1g). Den er så enkel, men likevel sier den endel, ergo har et poeng for dem som synes at det ER veldig mye "piss" ute å går i nyhetsbildet
Nyhetsanalen? Seriøst? Hvor gammel er du, og hva har du tenkt å lønne skribentene dine med (annet enn hederlig omtale)?
Sitat av Realist1 Vis innlegg
hva har du tenkt å lønne skribentene dine med (annet enn hederlig omtale)?
Vis hele sitatet...
Tenke seg til en verden hvor folk med fritidssysler som å skrive kan finne på å gjøre dette, og UTEN å få betalt? Nei faen, dét blir for dumt.
Født i går
Trådstarter
7 6
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Nyhetsanalen? Seriøst? Hvor gammel er du, og hva har du tenkt å lønne skribentene dine med (annet enn hederlig omtale)?
Vis hele sitatet...
Jeg er voksen nok til å kunne gjøre meg selv barnslig. Men ikke så ung at det er min varige tilstand.

Lønn i kroner og øre er det verre med. Derfor søker jeg etter personer som kan tenke seg å være med på noe slikt uten nødvendigvis å tjene penger på det. Men om stoffet er godt nok, kan det nok kanskje vanke noen kroner (etter avtale).

Sitat av PairADice Vis innlegg
Tenke seg til en verden hvor folk med fritidssysler som å skrive kan finne på å gjøre dette, og UTEN å få betalt? Nei faen, dét blir for dumt.
Vis hele sitatet...
Mye her i verden går på interesse. Jeg tviler også på at gutta i 5080 tjener de helt store beløpene.

Selvfølgelig finnes det måter å "monetize" et nettsted dersom det blir populært og har mange besøkende. Men det er her jeg spør dere: Hvordan lage et slikt nettsted?
Synes Nyhetsanalen var litt morsomt jeg. Flere norske humorister som har boltret seg i "anal digital", så ser ikke hvorfor dette skal bli avfeid som så utrolig barnslig.
Gjennomførelsen av siden har mye mer og si, for om den appelerer til en større målgruppe enn 10-åringer, enn navnet.

Du får ha lykke til
Født i går
Trådstarter
7 6
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Synes Nyhetsanalen var litt morsomt jeg. Flere norske humorister som har boltret seg i "anal digital", så ser ikke hvorfor dette skal bli avfeid som så utrolig barnslig.
Gjennomførelsen av siden har mye mer og si, for om den appelerer til en større målgruppe enn 10-åringer, enn navnet.

Du får ha lykke til
Vis hele sitatet...
Takk så mye

Ordet "anal" trenger ikke nødvendigvis å være synonymt med barneord som tiss, bæsj og promp.

Jeg ønsker ikke å starte et nettsted for barn; isåfall ville jeg kalt det "barnenyhetene".
Endelig en brukbar ide her inne. For meg er det litt det samme hva det hetter. Trenger et nytt fora. Er lei av sensur og kvisete mods. som stjeler alle de bruk bare innleggene her. Regn med meg!!! Hold meg opp datert!
;-)
Født i går
Trådstarter
7 6
Sitat av Pkake Vis innlegg
Endelig en brukbar ide her inne. For meg er det litt det samme hva det hetter. Trenger et nytt fora. Er lei av sensur og kvisete mods. som stjeler alle de bruk bare innleggene her. Regn med meg!!! Hold meg opp datert!
;-)
Vis hele sitatet...
Utrolig godt å høre! Tusen takk!

Har du stoff kan du sende meg en PM for å få epost-adressen min og/eller andre kontaktdetaljer