Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1231
Hei, kjøpte meg dayz standalone i dag bare for å ha noe nytt å spille. Men når jeg starte spillet er det ekstremt laggy i lobbyen, musa fungerer ikke sikkeligt i menyene. Har googla rundt omkring, men ser ikke ut til å funnet ut av noe enda. Er det noen her inne som har opplevd samme problemet? I tillegg er oppløsninga helt ræva, men det skal jeg nok klare å fikse selv, når jeg får spillet til å fungere sikkeligt.! Takk til de som kan hjelpe meg !
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Oppløsningen fikser du enkelt. Finnes flere kjappe tutorials. Bare google "dayz standalone full hd".
Laggen er det verre med. Prøvd å reinstalere?
Fiks videosettings først, og se om laggen fortsatt er tilstede.
Nå må også folk ta med i betrakting at dette er ikke et ferdig spill, det er i alfastadiet! De anbefaler faktisk folk å ikke kjøpe det ennå. Med andre ord utrolig ustabilt! Uansett om du har en høy ytelses pc så kommer det til å lagge til tider. Grunnet dette. Det er veldig mange bugs i en alfastadie.

Som nevnt ovenfor, så kan du prøve å skru ned videoinstillingene betraktelig.
Det er riktig at spillet er i alpha, men det er ikke så "ustabilt" at det er vanlig å oppleve det TS forteller. Det er ingen som har kritisert spillet, så forstår ikke hvorfor du går i forsvarsposisjon.

TS har neppe rørt videoinnstillinger, hvis han får masse lag i lobby og ikke har endret oppløsning. Å sette riktig oppløsning i forhold til skjerm og fikse andre settings i forhold til hva han har av hardware kan potensielt løse problemene.
Sist endret av danielsk; 28. juli 2014 kl. 01:04.
Skru av v-sync. Se om det hjelper.
Sist endret av Patrick; 28. juli 2014 kl. 08:26.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Jeg har ikke en "gaming rigg", men kjører spillet uten problemer med alt av innstillinger på det høyeste i 1080*1920.
Hello !
CookieY's Avatar
Trådstarter
Er klar over at spillet ikke er å anbefale å kjøp enda pga shitload med bugs, men har sitt flere spillet det og vært hos flere som har spilt det som ikke har hatt den laggen i lobby. V-sync er skrudd av, alt av grafikk er skrudd ned på low. Det er liksom slik at musa ikke fungere sikkeligt i lobby en gang, du må konstant trykke på en museknapp for i det heletatt se for muse pekeren er. Den høyeste oppløsninga jeg får til å velge er også 1280*720 ..
Sist endret av CookieY; 28. juli 2014 kl. 12:18.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
DayZ har en settingsmeny som, i likhet med mye annet i spillet, er fullstendig drit. Blant annet finnes det MINST to resolutions, og en av dem er gjemt i innstillinger for UI eller noe. Denne er "selve" resolution, den andre er noe interne greier. Feilen med at musepekeren ikke synes har jeg kun vært borte i når den faktiske skjermoppløsningen har vært ekstremt lav - 800x600 eller noe. Så fort man får gjettet seg fram til hva man må trykke på (ingenting er lesbart i den slags resolution), har det fungert OK.

Du sier forresten ikke mye om maskinvare. Om det er en laptop, kan det jo hende det er innstilt til å bruke shitty onboard-grafikk i stedet for et kraftigere skjermkort. Sjekk innstillinger.
Sist endret av robhol; 28. juli 2014 kl. 13:30.
Hello !
CookieY's Avatar
Trådstarter
relativt ok pc jeg har
GeForce 560GTX TI
12gb RAM
i5 4670k cpu
Win 7 64bit

wow... du hadde rett etter jeg fikk skifta oppløsning så bare funka spille. Tusen takk for hjelp, rart problem egentlig.
Sist endret av CookieY; 28. juli 2014 kl. 15:20.