Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2033
God kveld Freaks! Vi er en gjeng på 3-4 stk som har tenkt oss på sommerferie i år, men sliter litt med å velge plass.. Har selv vært på party ferie i maga og kan si at jeg ikke ønsker en slik ferie i år. Har dere noen andre forslag? tenker nødvendigvis ikke på ren fest-ferie, men heller noe midt i mellom avslappning og festing. Har også tenkt litt på exploring ferie ala øyhopping eller reise til en eksotisk plass. Visst dere har noen forslag så fyr løs! Budsjett me reise og hotell ca 8.000 - 10.000 og varighet 14 dager.
Sitat av CookieY Vis innlegg
God kveld Freaks! Vi er en gjeng på 3-4 stk som har tenkt oss på sommerferie i år, men sliter litt med å velge plass.. Har selv vært på party ferie i maga og kan si at jeg ikke ønsker en slik ferie i år. Har dere noen andre forslag? tenker nødvendigvis ikke på ren fest-ferie, men heller noe midt i mellom avslappning og festing. Har også tenkt litt på exploring ferie ala øyhopping eller reise til en eksotisk plass. Visst dere har noen forslag så fyr løs! Budsjett me reise og hotell ca 8.000 - 10.000 og varighet 14 dager.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om det passer budsjettet, men New Zealand høres spennende ut for min egen del
Hello !
CookieY's Avatar
Trådstarter
Er det noen som har erfaring me pakkereiser til Japan / Tokyo? og noen som har noe anbefale?
Sitat av CookieY Vis innlegg
Er det noen som har erfaring me pakkereiser til Japan / Tokyo? og noen som har noe anbefale?
Vis hele sitatet...
Det er omtrent UMULIG til den prisen. 4k t/r om dere er HELDIG, og så minst 300 kroner dagen, og det er på de billigste hostellene. Det er VELDIG vanskelig å couchsurfe med så mange mennesker generelt, og jeg vil si omtrent umulig i Japan. Prøv å splitt dere opp eventuelt. Tokyo er dog fryktelig populært blant CS'ere pga prisnivået der, så ikke budsjetter med gratis overnattinger.

Om dere vil til den delen av Asia, kan dere vurdere Korea. Der kan dere greie dere muligens på 6k på 14 dager, men koster billettene mer enn 4k, er det bare å glemme. Dere kan prøve Thailand eller Fillipinene, men flybillettene gjør det vanskelig å reise dit uansett.

Hold dere i Europa. Ukraina er godt og varmt og billig, Kroatia er et annet (dyrere, men rimelig) alternativ. Serbia og Montenegro kan også vurderes. Asia bør egentlig generelt avskrives, med mindre dere kan legge på et par lapper. Uforutsette ting skjer, og da er det fryktelig kjipt å måtte leve på nudler den siste uken.

PS. Estimatet jeg ga for Japan var kun for overnatting. Har selv betalt 250 kroner natten for en seng i dorm i Osaka. Riktignok høyt nivå, men har betalt det samme for en natt på 4 stjerners i Korea.
Sist endret av nikita; 8. januar 2014 kl. 00:27.
Hello !
CookieY's Avatar
Trådstarter
Mener selfølgelig at di 8-10k skal dekke flybilletter og hotell, og ca 10k på utgifter
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Hva med to ukers opphold i Lisboa, der dere får med dere http://www.optimusalive.com/en?
Sist endret av FatMan; 8. januar 2014 kl. 01:18.
AAaaah FatMan nå når jeg så hvem som opptrer fikk jeg lyst til å dra dit selv til sommeren.
Magisk sammensettning av artister!

Jeg bruker å dra til Alicante sør spania.
+Fine strender, bra med uteliv
-Mye turister, velldig UK inspirert mat og atmosfere
Sitat av CookieY Vis innlegg
Mener selfølgelig at di 8-10k skal dekke flybilletter og hotell, og ca 10k på utgifter
Vis hele sitatet...
Ok, da forstår jeg. Pakketurer er waste of money, men en av dere bør få "myndighet" til å planlegge litt. Snakk grundig om HVA dere vil prioritere, og bli enig, ellers blir det mye drama. Bestem gjerne ting som "hvor mange dager på stranden" osv. Japan har VELDIG flotte sykkelturer man kan ta for eksempel, og det er grisebillig. Lei sykkel et sted, og sett den fra deg 2 dager etterpå. Da får du sett mye og opplevd mye, samtidig som du forflytter deg effektivt. Tog er et annet alternativ. Skal dere reise mye, kjøp JR Rail Pass. Det er dog ikke nødvendig om dere bare skal reise et par strekk med Shinkansen for eksempel. Must å få med seg er Mt Fuji og området rundt (selvmordsskogen, men også landsbyen som huset (og fortsatt huser!) terrorgruppen/selvmordssekten som utførte terrorangrep for noen år tilbake. Og en nedlagt fornøyelsespark som er ganske skummel. Ellers er det tonn av ting dere kan lese dere opp på og prioritere etter ønske.

20k på 14 dager går helt fint per hode. Da kan dere reise hvor dere vil egentlig, til og med Sør-Amerika (flybilletter typisk 12k t/r). Jeg vil dog heller anbefale å eventuelt vurdere å utvide med en uke med samme budsjettet, men det er jo min mening, og det blir kanskje stress å reise sammen så lenge. Dere kan eventuelt kombinere Japan og Korea. Går ferge mellom de to som er en opplevelse i seg selv, men med knapp tid, ville jeg gått for fly. Koster 500 kr en vei. Får gode priser på reise til SEOUL og utreise fra TOKYO med for eksempel Aeroflot (via Moskva).

14 dager på det budsjettet burde også holde til kjapp rundtur mellom Thailand-Malaysia-Burma for eksempel. Ta 4 dager i for eksempel Phuket, så til Kuala Lumpur og omegn 4 dager og 4 dager i Burma. Opp/ned går en dag hver, men dere kan jo legge til eventuelt. Fly mellom de ulike med for eksempel Air Asia, så har dere plass i budsjettet til å bo på 5 stjerners hver eneste natt (utenom Burma muligens) og spise grisegodt.
Ett kjap søk på Skyscanner finner jeg en tur t/r Bangkok fra Oslo til 3500,-

http://www.skyscanner.no/transport/f...014.html?rtn=1

Dere kan jo reise videre fra Bangkok til f.eks Phuket for en typ 500,- lapp med thai airways
Sitat av Poppee Vis innlegg
Ett kjap søk på Skyscanner finner jeg en tur t/r Bangkok fra Oslo til 3500,-

http://www.skyscanner.no/transport/f...014.html?rtn=1

Dere kan jo reise videre fra Bangkok til f.eks Phuket for en typ 500,- lapp med thai airways
Vis hele sitatet...
Topic: Sommerferi Juni - Juli
Det er vel ikke prisen som er problemet, det er årstiden.
Skal du dra til Thailand burde du ikke dra i Juni - Juli mnd.
Sitat av Noxaran86 Vis innlegg
Topic: Sommerferi Juni - Juli
Det er vel ikke prisen som er problemet, det er årstiden.
Skal du dra til Thailand burde du ikke dra i Juni - Juli mnd.
Vis hele sitatet...
Området Koh Samui/Koh Phangan/Koh Tao - kjent for full moon party, er helt fint i denne perioden. Regntiden merker du lite til. Ikke ideelt kanskje, men en regnskur i ny og ne er bare forfriskende. Lavere priser er det og.