Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1130
Vet man stiller litt svakere i samfunnet etter et opphold i rusbehandling. For eksempel vet jeg at man må avlegge urinprøver i 6 måneder for å få tilbake førerkortet, akkurat det er ikke noe problem. Men f.eks om man skulle utdanne seg til sykepleier så fratas retten å dele ut medisiner, noe jeg anser som urettferdig da man har gjort en innsats for å komme dit man er. Er det andre ting lovpålagt som hemmer en videre? Utdannelse, militæret, folkehøgskole, reising, jobb og annet?
Glem militæret og jobber som krever særskilt høy sikkerhetsklarering. Mulig du vil få problemer med å reise til USA (?). Ellers bør du være good utenom stigmaet som følger av rusfortid/hull i CV-en.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av vapekitten1 Vis innlegg
Vet man stiller litt svakere i samfunnet etter et opphold i rusbehandling. For eksempel vet jeg at man må avlegge urinprøver i 6 måneder for å få tilbake førerkortet, akkurat det er ikke noe problem. Men f.eks om man skulle utdanne seg til sykepleier så fratas retten å dele ut medisiner, noe jeg anser som urettferdig da man har gjort en innsats for å komme dit man er. Er det andre ting lovpålagt som hemmer en videre? Utdannelse, militæret, folkehøgskole, reising, jobb og annet?
Vis hele sitatet...