Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3641
Noen som vet om man kan reparere angst og selvtillit med hypnose?
Hvis man bruker en av de beste altså. Har sett att Henry Leander f.eks er en som virker drivende dyktig på hypnose og reklamerer med at sånne ting kan fikses med hypnose, men er det noen som har noe erfaring?

Jeg har ikke erfaring med hypnose selv. Har lest en del om det. Begynte å lese om hypnose etter min fostersøster ble plutselig lam fra livet og ned. Det var ingen ulykke. Ikke noe fysisk hadde skjedd. En psykiater hypnotiserte henne og hun ble umiddelbart frisk. Og etter det jeg kunne se blandt folk som har studert hypnose hjelper det kun på en spesiell gruppe akutt psykiske nervøse lidelser.
Slike ting som dette. Se dette fra dokumentaren "Let there be light" fra 31:45 og tre fire minutter derfra.
https://www.youtube.com/watch?v=uiD6bnqpJDE&t=2038s

Jeg tror angst kan minskes og selvtillit økes ved å lære mer om verden. Og gå gjennom erfaringer som gjør en vant til å ferdes i verden. Lettere sagt enn gjort kanskje. I alle fall.
Sist endret av Arex_x; 27. juli 2020 kl. 23:42.
Trådstarter
WOW hun ble frisk for alltid etter en runde hypnose? kul video..
Ja, ganske bemerkelsesverdige greier. Hun hadde en rar og ustabil oppvekst. Kanskje misbrukt for alt jeg vet. (Før hun kom til min mor og stefar) Og det var vel det som førte til at hun ble lam pga psykiske årsaker.
I følge min mor, som var med da hun ble hypnotisert var det akkurat slik som han soldaten i videoen. Par minutter i hypnose og så frisk.
Han psykiateren i videoen er Dr Benjamin Simon. Også i videoen ser du han hypnotisere to andre soldater. En som ikke kan gå skikkelig. Og en som plutselig begynte å stamme veldig. Begge blir gitt "sodium amatol" som gjør at de blir hypnotisert, og han snakker med dem og de blir frisk.
Litt jævlig å se han soldaten som stammer veldig. For du ser at han strever så hardt med å snakke skikkelig.
Det blir bra til slutt da.
Trådstarter
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Ja, ganske bemerkelsesverdige greier. Hun hadde en rar og ustabil oppvekst. Kanskje misbrukt for alt jeg vet. (Før hun kom til min mor og stefar) Og det var vel det som førte til at hun ble lam pga psykiske årsaker.
I følge min mor, som var med da hun ble hypnotisert var det akkurat slik som han soldaten i videoen. Par minutter i hypnose og så frisk.
Han psykiateren i videoen er Dr Benjamin Simon. Også i videoen ser du han hypnotisere to andre soldater. En som ikke kan gå skikkelig. Og en som plutselig begynte å stamme veldig. Begge blir gitt "sodium amatol" som gjør at de blir hypnotisert, og han snakker med dem og de blir frisk.
Litt jævlig å se han soldaten som stammer veldig. For du ser at han strever så hardt med å snakke skikkelig.
Det blir bra til slutt da.
Vis hele sitatet...
VELDIG interressant. Men tviler litt på at norske hypnotisører drugger ned pasientene sine først. Da funker det kanskje ikke like bra... Jeg ringte til Henry Leander i dag og han var visst sykmeldt.. Men skal prøve igjen om noen uker
Trådstarter
Noen fler med hypnoterapi erfaring?
Hypnose er ikke hva de fleste tror det er. Man er ikke bevisstløs eller under noens kontroll, el under hypnose slik som de fleste sceneshow fremstiller det. Det går bare på konformitet og at folk følger det som de tror forventes av en i situasjonen.
Trådstarter
Sitat av JRF Vis innlegg
Hypnose er ikke hva de fleste tror det er. Man er ikke bevisstløs eller under noens kontroll, el under hypnose slik som de fleste sceneshow fremstiller det. Det går bare på konformitet og at folk følger det som de tror forventes av en i situasjonen.
Vis hele sitatet...
Ikke under noen andres kontroll? https://www.youtube.com/watch?v=kTK7Bs2PtS4
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Ikke under noen andres kontroll? https://www.youtube.com/watch?v=kTK7Bs2PtS4
Vis hele sitatet...
Som sagt. Det der er bullshit.

Hvis det hadde fungert slik så ville det jo ha vært en gavepakke for alle verdens etterretnings organisasjoner. Men slik er det altså ikke.
Interessant tema for øvrig.

Jeg synes hypnose er fascinerende, men mangler folk jeg kjenner/stoler på som kan fortelle sannheten om hva som faktisk skjer under en hypnose.

Slik som f. Eks episoden av Spårtsklubben hvor Erik Follestad ble hypnotisert. Klarer ikke helt å tro på det, men skal visst være real deal.

En ting er hvertfall sikkert: Man må være mottakelig for det og jeg tviler på at man kan tvinge seg til å være mottakelig og.
Trådstarter
Sitat av JRF Vis innlegg
Som sagt. Det der er bullshit.

Hvis det hadde fungert slik så ville det jo ha vært en gavepakke for alle verdens etterretnings organisasjoner. Men slik er det altså ikke.
Vis hele sitatet...
Det er ikke bullshit! Er det som er så sykt... Tror du virkelig Erik Follestad er så god skuespiller? Hadde det vært Jack Nicholson som satt der så kan du begynne å lure på om det er fake, men Erik Follestad? Nei ass... Det der er ekte som bare det. Sjekk intervjuet med han i ettertid og hør hva han sier selv
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Det er ikke bullshit! Er det som er så sykt... Tror du virkelig Erik Follestad er så god skuespiller? Hadde det vært Jack Nicholson som satt der så kan du begynne å lure på om det er fake, men Erik Follestad? Nei ass... Det der er ekte som bare det. Sjekk intervjuet med han i ettertid og hør hva han sier selv
Vis hele sitatet...
Nei det er like fake som at jorden er flat.

Han vet hva som forventes at han skal gjøre og gjør det. Det kalles konformitet. Så enkelt er det. Det er samme fenomen som når folk blir "helbredet" på vekkelsesmøter, eller begynner å tale i tunger i alternative trossamfunn, eller kapmsport elever som faller for magiske "no touch punches", ol. Det er ingen magi her.

https://www.youtube.com/watch?v=TYIh4MkcfJA
Sist endret av JRF; 1. august 2020 kl. 02:58.
Sitat av JRF Vis innlegg
Nei det er like fake som at jorden er flat.

Han vet hva som forventes at han skal gjøre og gjør det. Det kalles konformitet. Så enkelt er det. Det er samme fenomen som når folk blir "helbredet" på vekkelsesmøter, eller begynner å tale i tunger i alternative trossamfunn, eller kapmsport elever som faller for magiske "no touch punches", ol. Det er ingen magi her.

https://www.youtube.com/watch?v=TYIh4MkcfJA
Vis hele sitatet...
Folk som blir "helbredet" på vekkelsesmøter er folk som er betalt og det er rent skuespill. Det Erik Follestad gjorde, kunne han aldri gjort hvis det var fake med sånn troverdighet. ALLE kan se det. Han er ikke en Oscar vinnende skuespiller haha
Jeg har lest litt om forskjellige hypnoseteknikker, men har aldri prøvd ut dette på andre enn meg selv. Jeg bruker det mer som avslapning og innsovning. Men det går helt sikkert an å vri det over på andre ting.

Mine forsøk er nok nærmere meditasjon kanskje?

Jeg har aldri blitt utsatt for noe hypnose av andre, så jeg vet ikke hvordan det funker.
Sist endret av Taxidriver; 1. august 2020 kl. 12:35. Grunn: Glemte noe
Sitat av Laban22 Vis innlegg
Folk som blir "helbredet" på vekkelsesmøter er folk som er betalt og det er rent skuespill. Det Erik Follestad gjorde, kunne han aldri gjort hvis det var fake med sånn troverdighet. ALLE kan se det. Han er ikke en Oscar vinnende skuespiller haha
Vis hele sitatet...
Haha så du tror virkelig at denne fyren betaler alle sine studenter for å falle for hans bullshit?
https://www.youtube.com/watch?v=_Z0_n7tGnK0

Eller at denne fyren betaler hele sitt publikum for å falle for hans bullshit?
https://www.youtube.com/watch?v=a54iqEr1flQ

Nei det er nok tvert imot publikum/studentene som betaler bullshitteren for å være med på dette. Og grunnen for at de gjør det er som sagt konformitet. Akkurat som ved hypnose. Man vet hva som forventes at man skal gjøre, og gjør det.

Men trenger ikke å være en god skuespiller for å late som ting.
Sitat av Guy_Incognito Vis innlegg
Hypnose er pisspreik.
Suggesjonseffekt.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er du så agressivt imot muligheten for at det fungerer? Ikke 100% på alle, men på mange - og de det ikke fungerer så godt på kan man fint klare å påvirke med NLP eller lignende.
https://da.wikipedia.org/wiki/Hypnosemordet

Sitat av JRF Vis innlegg
Som sagt. Det der er bullshit.

Hvis det hadde fungert slik så ville det jo ha vært en gavepakke for alle verdens etterretnings organisasjoner. Men slik er det altså ikke.
Vis hele sitatet...
"verdens etterretnings organisasjoner" bruker allerede det her og har gjort det siden hvertfall 1940-tallet. Les om MK Ultra, tusenvis av tidligere hemmelighetsstemplede dokumenter som har kommet ut via freedom of information act og lignende.
Sist endret av Revbatim; 3. august 2020 kl. 16:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.