Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 9983
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
Det høres kanskje surrealistisk og teit ut, men prøver å spør likevel.

Gafla i meg en übersterk kebab til lunsj idag, og sitter nå svett, tårevåt og føler på en ettertrykkelig svie fra anus. Har til og med rigga meg til med en Donald pocket for å kose meg, but no. Har skjedd en gang tidligere da jeg spiste indisk - hvorpå jeg krøp til korset og poppa en squat i dusjen og nøytraliserte med melk.

Har dessverre ingen melk, yoghurt etc liggende da jeg nettopp har kommet hjem fra tur. Er veldig glad i sterk mat, men et sviende anus er ikke verd maten...

Noen gode råd eller forholdsregler fra andre spicyfood entusiaster?
Takker på forhånd
Sist endret av Hydra; 26. juli 2020 kl. 01:06.
Klimafiendtlig troll
Hørtes dritt ut.

Du har ikke blitt matforgiftet da?
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
Trådstarter
Sitat av Taert Vis innlegg
Hørtes dritt ut.

Du har ikke blitt matforgiftet da?
Vis hele sitatet...

Tvilsomt. Er bare de få gangene jeg kommer over noen som virkelig kan lage kruttsterk mat at det skjer. Føler meg ikke dårlig ellers, bare en voldsom runde med svette og en endeløs svie når jeg var benka på porselenet
Spis mer spicy food og bygg opp toleransen.
Det der hører med til sterk mat. Kona lager noe så helvetes sterk harissa at det føles som om jeg skal dø hver gang ting skal ut. Har spist indisk dhal (vindaloo pluss) der jeg har vært sikker på at jeg skulle dø. Det går over i løpet av et par timer. Ingen har dødd av det, chili er det minst farlige du kan tylle i deg
Uvaksinert 👍
Vindaloo, tindaloo også komme phal. Eller?
Prøvd smertestillende?
«Baby salver» mot sår rompe, kjekt å ha i hus når man blir litt butt hurt.

Utenom det så må man nok bare få faenskapet ut. Du får dusje i mellom slaga om det blir for vondt.

Lykke til!
R.i.p 23.04.2021
I sånne tilfeller som dette ønsker jeg alltid at jeg hadde hat en kombo dass med dusj over ! Sånn man har på danskebåten og i campingvogn.. utrolig prakriskt til sånne ting
det er veldig behagelig med våtservietter.
Sitat av Tarm Vis innlegg
I sånne tilfeller som dette ønsker jeg alltid at jeg hadde hat en kombo dass med dusj over ! Sånn man har på danskebåten og i campingvogn.. utrolig prakriskt til sånne ting
Vis hele sitatet...
Eier du leilighet eller hus, er det jo fritt fram å bygge noe sånt.
Start med litt svakere mat, når du blir vant til det så øker du styrken.
Det er bare det å vende seg til det.
fuktighetskrem, bare å smøre ringen og evt litt såvidt innvendig hvis det blir for jævlig. Sørg for at det er nøytral fuktighetskrem, så det ikke blir svie x2.
Drikk mye vann er vel beste rådet jeg har. Om du ikke har meieriprodukter du Kan spise en del av nå. Våtservietter er som nenvt over en mer behagelig måte å fjerne lavaen. Vann igjen I form av bidet/løs slange for spyling kan hjelpe.
Sist endret av Chillipølse; 26. juli 2020 kl. 19:53.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av magnet Vis innlegg
det er veldig behagelig med våtservietter.
Vis hele sitatet...
Men en fryktelig dårlig idé å skylle dem ned, og alternativene virker mildt sagt udelikate.
Her er det bare å holde ut.
Sånne situasjoner kan du oppleve hvis du spiser sterk mat, store måltider med mye carbs og kalorier, eller begge kombinasjonene samtidig.
Jeg har trent meg opp og eksperimentert på dette, og har resultater med logg og alt mulig som jeg har lastet opp.
Ta en titt på www.instagram.com/pantsshitter1
Alle bildene er fra meg, og på noen av de har jeg beskrevet måltidene og alt. Driter nå vanlig igjen etter å spise vanlig

kos dere
Er vell stor sjangs for at du har små rifter i anus. Skal ikke svi vist ikke. Men det er vell helt normalt.
Uvaksinert 👍
Svir uansett om man har rift eller ikke. Er slimhinne i rumpa som reagerer på capsin.
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
Trådstarter
Kan melde om et riftfritt anus! Under toalettbesøket idag gikk alt smertefritt og som normalt. Lekte med tanken om å bruke fuktighetskrem igår, men var ikke så gira på å blande avføring og fuktighetskrem. Var dessuten uhyre vondt å tørke seg, selv med det mykeste av lambi. I fremtiden kommer jeg nok til å ha melk tilgjengelig og dusjen klar hvis jeg begynner å fatte mistanke om sviende anus. Takker for gode råd!
Å drikke et glass vann før du spiser hjelper med å forebygge og hemoroidekrem hjelper for å numme sårheten av magesjauen.
Sist endret av Harek; 27. juli 2020 kl. 00:48.
Sitat av Hydra Vis innlegg
Kan melde om et riftfritt anus! Under toalettbesøket idag gikk alt smertefritt og som normalt. Lekte med tanken om å bruke fuktighetskrem igår, men var ikke så gira på å blande avføring og fuktighetskrem. Var dessuten uhyre vondt å tørke seg, selv med det mykeste av lambi. I fremtiden kommer jeg nok til å ha melk tilgjengelig og dusjen klar hvis jeg begynner å fatte mistanke om sviende anus. Takker for gode råd!
Vis hele sitatet...
Det er slike historier som gir meg håp for verden. Jeg kommer til å sove godt i natt. Endelig.
Sikker på at det var mat som var årsaken til sviende anus?
Sitat av knert1 Vis innlegg
Sikker på at det var mat som var årsaken til sviende anus?
Vis hele sitatet...
Hvilke(n) alternativ(e) årsak(er) tenker du på? :-D
Selv skjønner jeg ikke greia må jeg bare si. Det er greit å spise mat som smaker, men man trenger ikke spise så sterk mat det tar full fyr i akterskotten når en går på ramma.

Har flere ganger lurt på om noen tror det er ekstra kult, mandig eller om de forsøker å tøffe seg når de klinker til med store mengder siracha/ultra-hot-atomic-sauce på mat som er er rimelig sterkt fra før, der en har feks greit med chili og chili-frø i retten. Da trenger man kanskje blødende sår i baken bare for å få i seg ekstra does av den ultra kule hot-sausen? Retten er sterk nok i utgangspunktet.

Når man lager mat så er det jo balansen i en rett som avgjør. En rett som kun er sterk, så sterk at tårene triller, svetten siler og det svir i pompen etterpå er neppe det jeg vil kalle et utmerket måltid. For den sterke smaken må jo ha nøytralisert alle andre smaksnyanser slik at en kun sitter igjen med følesen av at det brenner på tungen.

Sterk mat har definitivt sin plass, men for meg handler det ikke om "sterkest mulig", det må fortsatt være balanse i smakene og det skal definitivt ikke ta fyr i rævva etterpå. Men for all del, om folk synes det er verdt en dag med intens og brennende smerte i bakdøra så er det jo bare å fortsette. Om en "halv flaske" siracha eller spesial-chilli som er så sterk at en nesten driter i buksa er din greie så får du jo bare fortsette med det om du synes prisen å betale er til å leve med.
Sist endret av _abc_; 27. juli 2020 kl. 15:36.
jeg har også opplevd dette problemet ved høyt alkohol og kaffe inntak
Jeg blir også straffa hardt etter jeg har spist sterk mat! Så ubehagelig at jeg ikke kan spise jalapeno engang..Jævlig kjipt
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Selv skjønner jeg ikke greia må jeg bare si. Det er greit å spise mat som smaker, men man trenger ikke spise så sterk mat det tar full fyr i akterskotten når en går på ramma.

Har flere ganger lurt på om noen tror det er ekstra kult, mandig eller om de forsøker å tøffe seg når de klinker til med store mengder siracha/ultra-hot-atomic-sauce på mat som er er rimelig sterkt fra før, der en har feks greit med chili og chili-frø i retten. Da trenger man kanskje blødende sår i baken bare for å få i seg ekstra does av den ultra kule hot-sausen? Retten er sterk nok i utgangspunktet.

Når man lager mat så er det jo balansen i en rett som avgjør. En rett som kun er sterk, så sterk at tårene triller, svetten siler og det svir i pompen etterpå er neppe det jeg vil kalle et utmerket måltid. For den sterke smaken må jo ha nøytralisert alle andre smaksnyanser slik at en kun sitter igjen med følesen av at det brenner på tungen.

Sterk mat har definitivt sin plass, men for meg handler det ikke om "sterkest mulig", det må fortsatt være balanse i smakene og det skal definitivt ikke ta fyr i rævva etterpå. Men for all del, om folk synes det er verdt en dag med intens og brennende smerte i bakdøra så er det jo bare å fortsette. Om en "halv flaske" siracha eller spesial-chilli som er så sterk at en nesten driter i buksa er din greie så får du jo bare fortsette med det om du synes prisen å betale er til å leve med.
Vis hele sitatet...
1. Han spiste en kebab. Siden det er selveste synse-kongen jeg siterer, så spør jeg: Skal vi anta at han ikke laget den selv?

2. At folk spiser sterkere mat enn deg er det ingen grunn til å føle seg dominert av. Mangelen av forståelse for forskjellig toleranse derimot..

Er åpen for at innlegget ditt er et forsøk på humor, men bare om du er åpen for å enten gjøre et bedre forsøk eller gi faen
Sitat av subscribe Vis innlegg
1. Han spiste en kebab. Siden det er selveste synse-kongen jeg siterer, så spør jeg: Skal vi anta at han ikke laget den selv?

2. At folk spiser sterkere mat enn deg er det ingen grunn til å føle seg dominert av. Mangelen av forståelse for forskjellig toleranse derimot..

Er åpen for at innlegget ditt er et forsøk på humor, men bare om du er åpen for å enten gjøre et bedre forsøk eller gi faen
Vis hele sitatet...

Nå var ikke innlegget mitt myntet på ts mer en generell betraktning av de som spiser sterk mat men som alltid må ha det bare litt sterkere, jmfr ultra hot saus, siracha osv. Og når jeg sier litt sterkere, les MYE sterkere enn det kokken faktisk laget.

Selvsagt forstår jeg at folk har forskjellig toleranse for krydder, og både på reiser i pakistan og india klarte jeg å kløne til streetfood så jeg fikk høyeste styrkegrad, too much for meg, men de lokale digget det. Trodde det kom greit frem siden jeg faktisk konkretiserte og skrev dette gjaldt de som har på ekstra med sterke hot sauser. Synsekonge faktisk? jeg får ta det som noe positivt. Da har du jo faktisk lest noe av det jeg har skrevet. Kanskje du har oversett deler av det, for jeg pleier ikke å slenge ut ting helt vilt - ja eller det hender seg vel det også på en dårlig dag eller om jeg er i kranglehumør. Om det du mener det er en rød tråd i mine innlegg får jeg jobbe litt mer med å enten spisse eller klargjøre hva og til hvem jeg skriver. Vet ikke åssen det er for andre, men for en med adhd og som fortsatt sliter litt med dysleksien hender det nok at det er mere tanker inne i hodet om det jeg skriver enn det som kommer med i innlegget. Også er det den 5 minutters regelen, eller se der en katt i treet eller en morsom lyd at mobilen tok hele oppmerksomheten. Life bare.

Og det er jo ikke de som faktisk elsker chili og hot sauser og som både er vant og takler slike retter jeg adresserte innlegget til. Det var til de som faktisk ikke tåler det men likevel gjør det. For det er noen av dem også. Om du faktisk observerer folk når det spises sterk mat vil du sikkert se det du også. Noen overdriver alltid med hot saus, chili etc selv om maten faktisk er sterk i utgangspunktet. Og det var de jeg siktet til.

At du ikke ser humoren får jeg ikke gjort noe særlig med, dessverre. Om du ikke liker det jeg skriver kan du jo bare overse det, eller du kan rapportere innlegget.

Du får ha en fortsatt fin dag, og om du nå husker noe konkret så kan du gjerne vise til noen av mine synse-innlegg. Kan være en fin hjelp for meg til å bli bedre til å klargjøre hva jeg faktisk mener når jeg skriver. Forsøker å bli bedre på skriftlig fremstilling, men det er vanskelig noen ganger. Og ofte så merker jeg jo ikke selv hva som er feil før noen evt. påpeker ting som jeg da kan klargjøre evt. beklage om jeg har dummet meg ut og slengt ut ting som ikke gir mening.
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
Trådstarter
Here we go again. Kan ikke en stakkar søke råd om hvordan han skal få rasshølet sitt til å slutte å svi uten at det blir en diskusjon ut av det?
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av Hydra Vis innlegg
Here we go again. Kan ikke en stakkar søke råd om hvordan han skal få rasshølet sitt til å slutte å svi uten at det blir en diskusjon ut av det?
Vis hele sitatet...
Mang en stakkar som har samme problem. Jeg kan faen ikke spise noe som er sterkere enn ketchup uten av brunøyet hyler av smerte. Faen så synd for jeg er glad i sterk mat selv, men det er ikke verdt å måtte ri ramma inn i solnedgangen hver gang mens man taler i tunge pga dritepsykose.
Sitat av Hydra Vis innlegg
Here we go again. Kan ikke en stakkar søke råd om hvordan han skal få rasshølet sitt til å slutte å svi uten at det blir en diskusjon ut av det?
Vis hele sitatet...
Det svir fordi capcaicinen i maten ikke rekker å bli brutt ned. Sterk mat kan få tarmen til å jobbe raskere og få maten fortere gjennom systemet, noe som gjør at gallesaltene (brukes til absorpsjon av fett i tynntarmen) ikke blir fullstendig reabsorbert før de kommer inn i tykktarmen. Dette vil igjen gi deg diaré og medføre ytterligere irritasjon på vei ut av endetarmen.

Jeg foreslår derfor å forebygge ved å spise mat som senker hastigheten på fordøyelsen, type nøtter. Nøtter i store mengder er fantastisk hvis du ønsker fastere avføring. Hvis du ikke tåler eller liker nøtter, selger også apoteket følgende midler mot overaktiv tarm: Imodium, Loperamid og Imodium Comp

Hvis skaden først har skjedd, smør på en nøytral hudkrem før du setter deg på ramma og suppler med en mild bedøvelseskrem egnet til bruk rundt endetarmen hvis dette ikke holder. Xylocain-salve er lokalbedøvende og brukes for eksempel mot smerter ved hemorroider.

Hvis du har problemer med fordøyelsen utover dette kan det hende du lider av irritabel tarm. Hvor mye det svir etter sterk mat er knyttet til hvor mange vanilloid-reseptorer (TRPV1) du har i endetarmen, som igjen er avhengig av genetikk, alder og helsetilstand.
Folk som jevnlig spiser sterk mat, vil også desensitisere TRPV1 og gjøre at nervene ikke blir så trigger happy rundt smerte.
ja da var det ikke mer å lure på ang svie i bakdøra. Veldig greit forklart svartbak.
Keyboard Warrior
Drift's Avatar
Sitat av _abc_ Vis innlegg
ja da var det ikke mer å lure på ang svie i bakdøra. Veldig greit forklart svartbak.
Vis hele sitatet...
Du er ikke noe synsekonge, _abc_. Synes alltid du har noe vettugt å bidra med. Følte ikke kritikken var fortjent, måtte bare si det.

Også det med rassen da. Har ikke opplevd det selv, men vi har tydeligvis forskjellige mager. En venn av meg får ildræv bare av å se på spicy mat. Min tåler en støyt. Var på Taco Bell forrige gang jeg var i USA. Man hører så mange historier derfra om ekstrem magetrøbbel. Merket ingenting, ble nesten litt skuffet.
Sitat av Svartbak Vis innlegg
Det svir fordi capcaicinen i maten ikke rekker å bli brutt ned. Sterk mat kan få tarmen til å jobbe raskere og få maten fortere gjennom systemet, noe som gjør at gallesaltene (brukes til absorpsjon av fett i tynntarmen) ikke blir fullstendig reabsorbert før de kommer inn i tykktarmen. Dette vil igjen gi deg diaré og medføre ytterligere irritasjon på vei ut av endetarmen.

Jeg foreslår derfor å forebygge ved å spise mat som senker hastigheten på fordøyelsen, type nøtter. Nøtter i store mengder er fantastisk hvis du ønsker fastere avføring. Hvis du ikke tåler eller liker nøtter, selger også apoteket følgende midler mot overaktiv tarm: Imodium, Loperamid og Imodium Comp

Hvis skaden først har skjedd, smør på en nøytral hudkrem før du setter deg på ramma og suppler med en mild bedøvelseskrem egnet til bruk rundt endetarmen hvis dette ikke holder. Xylocain-salve er lokalbedøvende og brukes for eksempel mot smerter ved hemorroider.

Hvis du har problemer med fordøyelsen utover dette kan det hende du lider av irritabel tarm. Hvor mye det svir etter sterk mat er knyttet til hvor mange vanilloid-reseptorer (TRPV1) du har i endetarmen, som igjen er avhengig av genetikk, alder og helsetilstand.
Folk som jevnlig spiser sterk mat, vil også desensitisere TRPV1 og gjøre at nervene ikke blir så trigger happy rundt smerte.
Vis hele sitatet...
Er det noe du ikke kan, eller setter du av 30-60 minutter med research før du avgir et ordentlig svar? just curious
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av MaskinRambo Vis innlegg
Her er det bare å holde ut.
Sånne situasjoner kan du oppleve hvis du spiser sterk mat, store måltider med mye carbs og kalorier, eller begge kombinasjonene samtidig.
Jeg har trent meg opp og eksperimentert på dette, og har resultater med logg og alt mulig som jeg har lastet opp.
Ta en titt på www.instagram.com/pantsshitter1
Alle bildene er fra meg, og på noen av de har jeg beskrevet måltidene og alt. Driter nå vanlig igjen etter å spise vanlig

kos dere
Vis hele sitatet...
Var det bare jeg som klikka meg inn på denne eller? Sprøeste shitten jeg har sett, og jeg tror ikke så mye blod er normalt.
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Var det bare jeg som klikka meg inn på denne eller? Sprøeste shitten jeg har sett, og jeg tror ikke så mye blod er normalt.
Vis hele sitatet...
Klikket meg inn der selv, med ish uhell forventet heller å se matretter av en eller annen grunn, dog litt uvanelig med så mye blod med mindre du har hemmorider
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
Klikket meg inn der selv, med ish uhell forventet heller å se matretter av en eller annen grunn, dog litt uvanelig med så mye blod med mindre du har hemmorider
Vis hele sitatet...
Mye rart folk gjør, kikka litt på det, men har ikke insta eller fb så fikk (heldigvis?) ikke sett så mye.
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Var det bare jeg som klikka meg inn på denne eller? Sprøeste shitten jeg har sett, og jeg tror ikke så mye blod er normalt.
Vis hele sitatet...
Artig med folk som byr på seg selv. Men fy faen.
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Var det bare jeg som klikka meg inn på denne eller? Sprøeste shitten jeg har sett, og jeg tror ikke så mye blod er normalt.
Vis hele sitatet...
Skal ha for dedikasjonen og innsatsen hvertfall selvom jeg vet ikke helt hvor mye hjelp andre får ut av denne "bloggen"
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Mye rart folk gjør, kikka litt på det, men har ikke insta eller fb så fikk (heldigvis?) ikke sett så mye.
Vis hele sitatet...
Heldig du taxidriver, satt å småspiste litt, måtte settr det vekk en liten stund
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
Heldig du taxidriver, satt å småspiste litt, måtte settr det vekk en liten stund
Vis hele sitatet...
URLen/nicket ga meg en anelse hva instagramen handlet om, men jeg beit på agnet desverre.
Haha!!! Hyggelig at dere klikket dere inn. Jeg kom inn i en periode hvor jeg bare dret som et helvete. Tenkte at det skulle gå viral og jeg skulle få masse fame. Folk blir jo millionærer av alt mulig, og de dummeste tingene. Etterhvert fant jeg ut hvordan generere den største dritten, hvordan påvirke formen og alt. Endte opp med at jeg fikk masse fags som fulgte meg, rare meldinger av folk som hadde fetish på dette, og masse homoseksuelle folk. Var kult å se at folk fulgte meg og sendte meldinger hver dag! Haha! Har også fått tilbud om betaling for drite videoer, meldinger om damer som fingret seg med bæsj på fitta og alt mulig.

Endte med at jeg normaliserte dritingen og postet mindre. Ble aldri noe fame
Sitat av MaskinRambo Vis innlegg
Etterhvert fant jeg ut hvordan generere den største dritten
Vis hele sitatet...
Hvor mange courics klarte du?