Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 804
Hei jeg lurer på hvordan man kan betale til et firma og deretter overføre pengene fra firma til konto.
Kjenner en med enkeltpersons foretak/ registrert selvstendig næringsdrivende som er villig til å hjelpe. Er det noe man må huske på? Og hvordan bør betaling skje når ikke det er noe kassa system etc tilknyttet
Betaling forutsetter vel kortterminal som har avtale med Mastercard. Avhengig av om hin du kjenner har dette så koster det penger.

Altså, hvor mye hassel og risk skal man gidde for å slippe renter i maks 45 dager? Begrenset hvor mye en kan tjene på det. Eks ett par lapper om du drar dette opp i 100k?

Dette blir jo shady uansett.

Ser for meg ett par måter å gjøre det for hin du kjenner.
a) Hin skriver faktura til deg som senere krediteres
b) Hin bokfører din betaling som privat innskudd. Dette går i null i Hin's regnskap ved uttak.
Forstår jeg det rett så ønsker du å ta ut penger fra kredittkortet ditt, for en rentefri periode?

Merk at de forskjellige kortutstedere har forskjellige vilkår for når en kan få rentefri periode på bruk av kortet, og som regel er kontantuttak slik du beskriver det ikke godkjent for rentefri periode, og du må derfor betale renter fra dag 1. Men det visste du sikkert.

For at kompisen du kjenner skal kunne belaste kortet ditt så må vedkommende ha en avtale med et selskap som tilbyr korttjenester. Og for å belaste deg må vedkommende selge deg noe som har den verdien du tar ut, eller registrere det som et kontantuttak(som da ikke blir rentefritt i en periode). Dersom vedkommende selger deg noe så må vedkommende føre dette opp i regnskapet sitt, føre billag, dokumentasjon osv osv. Og her vil det kunne bli stilt spørsmål - og til syvende og sist kan vedkommende miste kortavtalen sin, og kanskje til og med bli ilagt gebyr fra selskapet. Lykke til.