Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 8863
Er det noen av dere som har prøv sniffe-suns`? Evt. hva syntes dere om det?
Er det å få tak i Norge?
Vet at tobakk Sørensen i Bergen selger dette, men det hjelper vel ikke akkurat deg.......

tetra
Jeg har testa snuff, og det var slettes ikke verst. Lukter og smaker greit.

Må bare prøve å overse de svarte busene du får etterpå :P
president snuff er ikke så ille... det selgest hvertfall på vinkjellern i tønsberg(hvis det hjelper deg.) bare hold deg unna no billig bullshit som ligner litt på vanlig snus, bare at det er snuff. det er noe dritt
tetra: Sørensen er lagt ned.

Prøvde snuff for noen år siden. Det var ikke noe spesiellt egentlig.. Skjønte ikke helt poenget
Er ikke hawken snuff? Tar jeg ikke helt feil står det snuff på boksen...
SNuff får meg til å tenke på de forferdelige SNUFF-filmene i 8mm.. *Grøsse*
snuff har ingen effekt eneste er at du kjenner at det svir litt i nesa. Du kan jo sniffe general. Forskjellen er, såfall slik jeg oppfatta det er at snus som du sniffer bør være veldig finkornet, i bittesmå "snusbiter"
Opprinnelig postet av polk
tetra: Sørensen er lagt ned.

Prøvde snuff for noen år siden. Det var ikke noe spesiellt egentlig.. Skjønte ikke helt poenget
Vis hele sitatet...
Sørensen er ikke lagt ned. Var der sist torsdag...
Opprinnelig postet av s0lberG-
Er ikke hawken snuff? Tar jeg ikke helt feil står det snuff på boksen...
Vis hele sitatet...
Hawken er ikke snuff nei, men veldig grov og mild snus. Som ikke inneholder den store nikotin mengden.

Snuff får man vel kjøpt på de fleste tobakk sjapper.
Kjøpte ei pakke snuff for litt siden (selges flere steder i krs i tobakksforretningene (president)), synes det var ganske unødvendig og bare svei i nesa.
Sørensen er ikke lagt ned, Reimers tobakk er lagt ned.
Hawken er jo lørdagsgodt ;P
Snuff er digg, men snus er diggere.
Snuff kan være kult, spes for sånne som meg som ikke røyker. Første gang jeg testa det snorta jeg to lange linjer etter å ha helt i meg ca 4 liter øl, og da fikk det en slags effekt, ble litt gira på en rar måte, men kanskje det bare det var en illusjon. Andre kaller det nikotinsjokk.
Nikkosjokk, helt klart
Det jeg gj0r er aa stappe 2 posesnus i kjeften etter en lang tid uten r0k. Saa gaar jeg ut og r0ker en r0d3
Opprinnelig postet av pinnsvinet
Sørensen er ikke lagt ned, Reimers tobakk er lagt ned.
Vis hele sitatet...
Ah ok..
Skikkelig sterk polsk snuff er best. Det man får tak i Norge er ikke så sterkt. På østbanehallen selger de det. I den tobakksjappa.
Selger det i oslo , synes det
det er greit om du er tett i nesa ,
får det jo i mint og apelsin og sikkert div andre smaker/lukter
også. fukker sikkert opp nesa av det.
trur det koster 35 kr for en liten boks
president. den lile boksen varer jævla lenge, sikkert
lengre enn du gidder drive med det.
er det noen som vet om et sted i trondheim hvor de selger det?
eventuell pris?
De solgte det på E. Johannesen før, men det er vel lagt ned. Du kan jo prøve på MIX-kiosken på Byhaven, der har de en del tobakks-varer.
cicgar sjappa i østbanehallen trur jeg har det ikke det at det er no vits i hadde en boks en gang etter en dags intesn sniffing var eneste efekt masse neseblod
Snuff selges mye i utlandet. Siden det nesten ikke selges snus uti Europa, har ofte venner snuff med hjem. Men det selges i Stavanger så uansett...
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
enhver tobakks-sjappe med respekt for seg selv har snuff. søk og du skal finne.
prøvde snuff på oslo s en gang. så jo jævlig bra ut :P men ble faktisk ikke forstyrret av noen vektere
et par kamerater av meg drev en liten stund på med det når de var tom for vanlig snus. Det fristet meg aldri å prøve, selv om jeg bruker snus. Nesa di renner som faen, du får svart snørr og tårene triller masse. Ikke min greie, med andre ord.
husker vi hadde en lek hvor vi så hvem som kunne sniffe mest hockeypulver uten å grine. sniffetobakk høres ut som en billig gimmick, putt det i kjeften.
Vel, det er oppkvikkende i starten, fordi det smaker peppermynte - ihvertfall den jeg forsøkte. Fikk ingen nevneverdig nikotinrus. Tror det er ganske populært i Tyskland, der har de jo ikke vanlig snus.
(Tror faktisk vanlig snus er forbudt i EU foreløpig, det er slik jeg har forstått det!)
Uansett, snuff er ikke like bra som snus, og eklere hvis man bruker mye og blir virkelig svart i nesa!
Har også prøvd det, tror de solgte det på en kiosk på Nesodden en stund. Vet ikke om de gjør det nå lenger, da. Uansett er det vel ikke verdt hverken bryet eller penga.
Sist endret av rune420; 11. mars 2004 kl. 06:00.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det er faktisk mange kiosker som Mix og Narvesen som selger snuff. General Snuff.

Jeg skjønner ikke hvordan dette kan være avhengihetsskapende egentlig. Jeg prøvde dette på lan, var bare for å prøve.

Koster 25 kr, og denne snuffen har du sikkert 2-3 uker (om du ikke er helt gal etter det da).

Var litt "stivt" i begynnelsen ja, men etterpå ble det en fin mint smak/lukt.

Er veldig bra om du er tett i nesa faktisk:P
Får ut løsna opp litt.
Opprinnelig postet av knusp3r
Vel, det er oppkvikkende i starten, fordi det smaker peppermynte - ihvertfall den jeg forsøkte. Fikk ingen nevneverdig nikotinrus. Tror det er ganske populært i Tyskland, der har de jo ikke vanlig snus.
(Tror faktisk vanlig snus er forbudt i EU foreløpig, det er slik jeg har forstått det!)
Uansett, snuff er ikke like bra som snus, og eklere hvis man bruker mye og blir virkelig svart i nesa!
Vis hele sitatet...
de selger snus i sverige
'Sindr3: husker du merket?
Opprinnelig postet av Sindr3

Jeg skjønner ikke hvordan dette kan være avhengihetsskapende egentlig. Jeg prøvde dette på lan, var bare for å prøve.

Koster 25 kr, og denne snuffen har du sikkert 2-3 uker (om du ikke er helt gal etter det da).

Vis hele sitatet...
Den er så avhengighets skapende fordi det er noe som heter nikotin i. Nikotin finner du blandt annet i snus, skråtobakk og tobakk. For å nevne et par. Som også er veldig avhengighets skapende over tid. Kansje du har hørt om det? :P

Og vist du klarer å holde en av de bitte små pakkene de selger i butikken nå til dags i 2-3 uker så snuffer du lite. En slik liten boks varer toppen 3-4 dager. Hadde du kjøpt de svære boksene i danmark kunne jeg trodd deg tho.
Tangaalf: Man blir ikke avhengig av snuff pga nikotinen
Man klarer aldri å snuffe så mye om dagen for å klare å dekke nikotinbehove som f.eks røyk ville gitt deg.
Men alle jeg kjenner som snuffer gjør det pga rusen. Mange av den snuser også, så er ikke bare nikotinsjokk. Har hørt at snuff inneholder salter som hjelper til med rusen.
Man blir hekta fordi det er digg :P Men jeg blir kvalm av det nå, siden jeg ble kvalm når jeg tok litt for stor stripe ei gang..så klarer det ikke mer :P

Men hvorfor børste støv av denne tråden, når det fins en nyere tråd som vi dette allerede er diskutert?
http://www.freakforum.nu/forum/showt...ighlight=snuff
Når dere sier snuff tenker jeg også på de ekle snuff filmene..
Tangaalf; Har du noen gang kjøpt deg en eske med General Snuff?

Du har nok det pulveret en god stund ja.

Sant som Geir sier; Det er ikke nikotinen man blir avhengi av.
Er for det er godt, og da er man ikke avhengi egentlig.
Man innbiller seg det.
Er som å si at man blir avhengig av godteri, for å ta en litt søkt sammenligning Er fordi det er godt at man spiser det.

Kan man ikke stenge enten denne, eller http://www.freakforum.nu/forum/showt...ighlight=snuff tråden? Slit å diskutere det samme på to tråder egentlig
Vist du snuffer en god periode så blir man psykisk avhengig av Snuff, akkurat som man blir av røyk og snus. Jeg har røykt et par år nå, sluttet på mandag. Og vet forskjell på psykisk of fysisk avhengighet. Du må sirka røyke i 2 år før man blir fysisk avhengig av nikotinen i røyk, vist ikke du er en ultra stor røyker. (Det var når jeg merket denne avhengigheten jeg sluttet :P)

Jeg kan tenke meg sirka lik periode med snuff. Vist ikke kortere. I og med at man sikkert tar flere striper om dagen. Snus tar derimot en god del kortere tid å bli avhengig av, i go med at det er mere nikotin i.

Geir: Vist du har røykt lenge, eller snuset lenge, så tviler jeg på at du får noe som helst rus ut av snuff. Jeg har iallefall ikke fått noe, men utrolig digg er det :P Og ja, det er nikotinen som gjør deg avhengig, i lengden, resten er bare psykisk.

Sindr3, vist du tenker på generalen snus til 25 kr? Så tenker du på en liten boks som ser ut som de derre ozon mint pastill eskene? De varer ikke så alt forlenge etter min erfaring.
tangaalf: Ingen, av alle de jeg kjenner hvertfall, tar flere striper om dagen. Man tar det på fest, eller hvis man er hos kompisser.
Og mange av de jeg kjenner som tar det snuser og eller røyker i tillegg. Og de får lik rus som meg som ikke gjør noen av delene.
Grunnen til at du ikke fikk så stor rus var fordi du tok ei lita possy stripe :P De som snuser tar mye lengre striper enn meg for å få effekt. De ligger på ca en halv meter og over det av og til også. De kan snyte seg i flere timer uten at alt kommer ut
Så det er bare lengden på stripa som teller! Og hvor lenge du lar det ligge inne før du snyter det ut.
Grunnen til at jeg ikke ble noe rosa da anyways var fordi jeg var full geir :P

Men på lørdag fikk jeg faktisk 1 pakke med snuff av taxi sjoføren fordi han ikke hadde veksle penger nokk :P og den tok meg og levi opp samme dagen, pluss litt i går. nå har jeg kansje nok til en liten dott på hånda for å snuffe :P
Den kan aldri ha vært full. Vi er liksom 5 stykk som tar lange striper når vi møtes, og den varer i mange dager fordetom...Men vi tar det på msn :P
Hvorfor er det ingen som ber the jolly roger å google etter svaret? Trodde det var blitt standard på nff. Jeg googlet etter snuff og fant Sol Cigar CO A/S og der kan man bestille Whiskey, Anisseed, Ozona Snuffy Weiss (Tobakksfri snuff med druesukker og mentol) og President Snuff, English Menthol. Når du trykker på linken så går du bare til nettbutikk og øvrige varer.
Geir&Dangerous: Du tenker ikke på kola da?

Snuff gir ingen annen "rus" enn nikotinrus. Hvis man i det hele tatt kan kalle det en rus. Det er nikotinen som gjør deg fysisk avhengig.
Det skal faenmeg mye nikotin for å gi en som snuser og røyker til vanlig et bra nikosjokk.
Blir litt overdrevet å kalle det rus, selv om jeg har vært rimelig svingstang ett par ganger etter en morrasblås uten mat i magan
norge er det eneste landet i europa som ikke må forby snus. sverige selger ennå fordi de har en viss periode på å avvenne folket eller no.. .eu har ikke nok kjennskap til snus og ser på det som et mindre narkotikum.. they suck
Felix: Kola?? Nei, er snuff. Liten blank "General Snuff" boks.
Men asså man får jo nikotinen mye raskere i bloder når man sniffer det, går jo rett inn når det ligger oppe i nesa. Og tar du ei feit stripe på 40-50cm så skal jeg love deg du blir svimmel om du røyker aldri så mye!
Men om man kan kalle det "rus" er jo noe ant. Men som jeg har sett det kan man kalle det en rus. Ikke på lik linje med andre rusmidler selvsagt. Men jeg kan ikke kjøre bil etter jeg har tatt det f.eks.
Det som er deilig er jo at det først svir litt i nesa liksom, øynene begynner å renne, og etter 30-60 sec så begynner nikotinen å tre inn. Da blir man svimmel! Og igjen, alt avhenger av stripa man tar. Folk som har røyka hele livet kan også bli svimmel på snuff!

Og jeg tror aldri man kan bli avhengig av snuff pga nikotinen. Man blir dårlig hvis man tar mange striper om dagen. Man blir mer avhengig pga rusen..Som nevnt tidligere...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Klart nikotin er rus.
Geir&Dangerous: nå er det ikke meningen at man skal ta striper på en halv meter heller, det blir som å røyke 20 røyk på en gang. Det er vel meningen at man bare skal ta noen få gram av gangen.

Og selvfølgelig er det nikotinen man blir avhengig av, du kan ikke prøve å påstå noe annet! Og at nikotinen blir tatt opp fortere i blodet ved å bruke snuff enn hvis man bruker røyk/snus er, for det første usant, og for det andre ikke et særlig bra argument for at man ikke blir avhengig av nikotinen i det når det er ca. 3 ganger så mye av det som det er i røyk.

Jeg tror rett og slett at du ikke vet hva du prater om. Man blir ikke nødvendigvis dårlig av å bruke snuff flere ganger om dagen heller, og man trenger faktisk ikke å røyke eller snuse for å bruke det. Man kan tilogmed ta ved andre anledninger enn på fest og hos kompiser!
Opprinnelig postet av Tias
Klart nikotin er rus.
Vis hele sitatet...
Tobakk er rus. Nikotin er avhengighetsskapende. Den eneste rusen du får av nikotinen kan være nikotinsjokk aka. nikotinforgiftning.


Fra caplex:
N.-forgiftning ytrer seg ved kvalme, svimmelhet, brekninger, hurtig puls. En stor dose n. (0,02—0,05 g) medfører en hurtig, smertefull død.
Vis hele sitatet...
tobakk (...) Bladene brukes til fremstilling av nytelsesmiddelet t.; de to viktigste artene er virginia-t., N. tabacum (til sigaretter, sigarer, pipetobakk, snus og skrå), og bonde-t., N. rustica (brukes mest i vannpiper).
Vis hele sitatet...
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
skal man snyte ut snuffen da? snuffa ei god stund jeg, men snøyt det aldri ut.
Det renner ned i halsen før eller senere uansett, men det er mange som synes det klør for mye til å la det ligger der. Snuff er noe dritt egentlig. Snus 4 ever