Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1129
Jeg har et problem i forhold til å laste opp en webside på server. Det har ligget en gammel side på serveren, jeg har laget ny. Derfor fjerna jeg det som ligger på serveren, og lastet opp den nye. Dette har jeg klart på en annen server der jeg bare prøvde mens jeg lagde den, og alt gikk fint. Nå som jeg har lastet den opp på siden den SKAL ligge på, vil ikke dette funke. Alle filene ligger på serveren, men det går allikevel ikke. Det står bare "Forbidden. You don't have permission to access / on this server."

Veit dere om noe jeg kan prøve?
Når kommer feilmeldinga? Når du prøver å gå inn på siden?

Det kan ikke være noe med filtilatelser da?
MFV
Trådstarter
Ja, når jeg trykker inn adressen på nettet.

Kan han forrige som brukte serveren ha lagt inn noe sånt, da?
Det er isåfall på filene dine filtillatelsene er feil vil jeg tro. Det sjekker du i f.eks ftp-klienten du bruker. Bare å høyreklikke på en fil og velge info eller noe lignende.

Men det er godt mulig det er noe helt annet som skaper problemet ditt, men jeg vet ikke om noe annet som kan være feil
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Regner med du har en index.html, index.php, index.asp eller lignende? Hvis ikke må du skrive hele adressen. www.domenet.com/fil.php
MFV
Trådstarter
Ja, har laget en index-fil, så det burde jo være i orden. Eller må man stille på noe for at den går rett inn på den? Trodde det var nok med bare "index".
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av MFV Vis innlegg
Ja, har laget en index-fil, så det burde jo være i orden. Eller må man stille på noe for at den går rett inn på den? Trodde det var nok med bare "index".
Vis hele sitatet...
Spørs jo litt på konfigureringen av serveren, men som regel holder det ja.
Fungerer det hvis du skriver hele adressen til filen?
MFV
Trådstarter
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Spørs jo litt på konfigureringen av serveren, men som regel holder det ja.
Fungerer det hvis du skriver hele adressen til filen?
Vis hele sitatet...
Det funker ikke da heller. O.o
heter filen bare "index"? I så fall, prøv "index.html"..
MFV
Trådstarter
http://i38.tinypic.com/2h664pz.jpg

http://i35.tinypic.com/25r16kl.jpg

Dere kan se hvordan det ser ut her.
Sist endret av MFV; 12. august 2010 kl. 01:10.
Sitat av MFV Vis innlegg
http://i38.tinypic.com/2h664pz.jpg

http://i35.tinypic.com/25r16kl.jpg

Dere kan se hvordan det ser ut her.
Vis hele sitatet...
Har opplevd dette tidligere, men det var da med en wampserver, kjørende hjemmefra. Enste som var feilen da, var at jeg hadde glemt å sette på "Put Online".
Men har prøvd å besøke siden din, som tydeligvis er "nerum.no"?. Dette fungerer flott det, så ser ikke helt problemet?
Sist endret av Mini Me; 12. august 2010 kl. 01:28. Grunn: Skriveleif
MFV
Trådstarter
Det ordna seg heldigvis, woho!
Snakka med han forrige som satte den opp, han hadde visst lagt mappestrukturen et hakk nedover. Var ikke verre enn det

Det er bare noen bilde-linker som må fikses, ellers funker jo alt som det skal. Eller gjør det det hos dere?
Fungerer bra her ja! Eneste småpirk som jeg ser er at "Kontakt Oss" Er i et ord nederst, og er uten forbokstav.
Ser også at når jeg trykker på de forskjellige meny-knappene, flytter menyen seg frem og tilbake.

Ellers må du ha ros for en kjempeflott side!

EDIT: Ser at småbokstaver og sammenhengende ord er p.g.a manglende bilder! Min feil
Sist endret av Mini Me; 12. august 2010 kl. 01:40.
Sånn til neste gang, filene ligger _alltid_ (det vil si svært ofte) i en mappe som heter htdocs, wwwroot eller bare www. Det første jeg la merke til på det bildet du la opp, var at du hadde lagt alt utenfor www mappa. Jeg forsto det slik at du nå hadde flyttet disse inn i www mappa, siden du skrev at han hadde lagt "mappestrukturen et hakk nedover".
Ser ut som han har one.com. Og sist jeg hadde webhotel der, så var det ikke noe www, public_html eller wwwroot mape å legge filene i...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har fått opp "kontakt oss"-bildet, men nå funker ikke den j&%@ linken fra den ene templaten. Har to forskjellige med lik kode og linking, men det funker på den ene. Bildet er altså der, men når jeg trykker på linken kommer det bare til bildet, ikke siden. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre?
Jeg tipper at feilen er at du ikke har gitt filen riktige rettigheter. Høyreklikk på fila og let etter "Permissions", og sett til at alle skal kunne "Read" og "Execute", mens bare eier/owner skal kunne "Write". Tallkoden for dette er 755. Lykke til!