Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 952
Jeg har vært på leiting etter en liten enhet som det er mulig å kjøre linux på å som har Qwerty tastatur, SD minnekort, wifi + docingstation. Å har endelig funnet noe som kan falle i smak, en Qtek 9000. Har hatt 2 qtek telefoner tidligere S100 å S110, kjempe fornøyd med begge.

Men så over til problemet mitt, Qtek 9000 var vel populær rundt 2005-06, så det er rimelig vanskelig å finne en plass dem ennå selger Qtek 9000. Har vært på ebay, Google, finn.no.. osv å sett, men ingen av plassene hadde den.

Så jeg tenkte jeg skulle spørre freakene om råd, er det noen som har en pent brukt Qtek 9000 liggende som dem er villig til å selge får en liten sum eller vet om noen/noen plasser som selger en?

OBS: Jeg vil ikkje ha noe kina kopi eller noe slikt, dette med tanke på chipset å hardware generelt. Det må være en orginal Qtek 9000
Vet ikke om du er helt oppdatert på mobiler nå til dags... du vet det er mulig å kjøre linux på Android?

Du vil nok få 100 ganger bedre ytelse da, selv om linux på mobil er så og si ubrukelig. Hadde heller kjøpt en min-pc/tablet... hva er bruksområde? Alltid syntes qtek er noe dritt.
Sist endret av Spirituell; 21. desember 2011 kl. 16:17.
Qtek er bare et merkenavn HTC brukte i europa. Qtek 9000 heter egentlig HTC Universal, men ble ofte solgt under andre navn av forskjellige teleoperatører ( O2 xda Exec, Orange SPV M5000, Dopod 900, Qtek 9000, T-Mobile MDA Pro, I-mate JasJar, Vodafone v1640, Vodafone VPA IV, E-Plus PDA IV).

Her har du f. eks en under O2's brandname.
War room
0xFF's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Vet ikke om du er helt oppdatert på mobiler nå til dags... du vet det er mulig å kjøre linux på Android?

Du vil nok få 100 ganger bedre ytelse da, selv om linux på mobil er så og si ubrukelig. Hadde heller kjøpt en min-pc/tablet... hva er bruksområde? Alltid syntes qtek er noe dritt.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikkje så veldig oppdatert på mobiler får tiden, men slik jeg har sett det så er det en rekke faktorer som ikkje er mulig på dagens androide telefoner som er ønsket, derfor ønsker jeg selv å patche den med det jeg trenger. En annen sak er at den trenger full størrelse SD kort, ikkje noe mini/micro SD kort. Jeg vil også ha fysisk qwerty tastatur, ikkje noe soft tastatur. Det siste er at den bør ha en dokingstasjon, dette er ikkje ett must.


Sitat av trigger Vis innlegg
Qtek er bare et merkenavn HTC brukte i europa. Qtek 9000 heter egentlig HTC Universal, men ble ofte solgt under andre navn av forskjellige teleoperatører ( O2 xda Exec, Orange SPV M5000, Dopod 900, Qtek 9000, T-Mobile MDA Pro, I-mate JasJar, Vodafone v1640, Vodafone VPA IV, E-Plus PDA IV).

Her har du f. eks en under O2's brandname.
Vis hele sitatet...
Skal se på den.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Jeg er ikkje så veldig oppdatert på mobiler får tiden, men slik jeg har sett det så er det en rekke faktorer som ikkje er mulig på dagens androide telefoner som er ønsket, derfor ønsker jeg selv å patche den med det jeg trenger. En annen sak er at den trenger full størrelse SD kort, ikkje noe mini/micro SD kort. Jeg vil også ha fysisk qwerty tastatur, ikkje noe soft tastatur. Det siste er at den bør ha en dokingstasjon, dette er ikkje ett must.
Vis hele sitatet...

HTC Desire Z?

http://www.mobiletechworld.com/wordpress/wp-content/uploads/2010/09/htc-desire-z.jpg

.....som du lett flasher om til linux/whatever og som har plass til 32gb micro sd som praktisk talt er helt likt, finnes enkle convertere.

Tror du vil føle deg mye bedre med en relativt ny telefon enn en gammel windows murstein fra 2004... uansett, ditt valg.
Eller en tablet med bluetooth tastatur?
Kansje du skulle tatt en titt på open pandora. Den er egentlig laget som en spill emulatur, men kjører linux og har plass til 2 store SD kort http://www.openpandora.org/
Sist endret av jossi166; 21. desember 2011 kl. 18:18.