Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1536
jeg har fått i oppdrag å skaffe en nettside som skal gjøre en haug med ting som jeg ikke kan kode selv, så jeg må skaffe noen andre som gjør det for meg.

personen som har bestillt oppdraget ønsker kvittering når alt er ferdig, så hva er mitt ansvar?
må jeg skatte av det han/hun betaler?

kan jeg kreve en hvilken som helst sum, og skrive "konsult" på kvitteringen, evt kjøpe en side for sum X og selge den videre som sum X*2 til vedkommende?
Haha, han fyren som ga deg oppdraget må være ganske sløv som ga det til en fyr som ikke vet hva han skal gjøre.

Og som svar - Ja og Ja
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Det er jo ikke så lett for arbeidsgiver å vite, da. Hvis noen tar på seg et oppdrag pleier man vel gå ut fra at soppen faktisk klarer det han blir bedt om.
Er vedkommende du får til å lage siden smart, krever han en viss % av salgssummen
Eller vedkommende som lager siden tar direkte kontakt med kjøper slik at det blir win win for utvikler og kjøper og du står der med skjegget i postkassen?
Vedkommende vet vel ikke det, og stoler på han som er ansatt.

Ville heller prøvd å finne arbeidskraft f.eks. på Digitalpoint forumene, utlandske (indere spesielt) programmerere er billige!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
34 1
sry for at det har tatt lang tid å svare.

men ja, fyren som ga meg oppdraget er SVÆRT sløv. og til slutt endte det opp med at jeg sa ifra at de ønskene han hadde ville ikke gjøre det mulig for meg å utføre det...etter det vet jeg ikke hva han gjorde.

takk for svar i allefall
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Du kan jo henvise han til en av oss da, så vi forsatt har mulighet til å få oppdraget? (Hint: meg)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Om jeg ikke tar helt feil så kan du faktisk gjøre den nesten helt feridig. Om du ikke gjør den helt ferdig og bare veileder fyren hvordan han f.ex legger til sin egen logo så kan du gjøre dette skattefritt om jeg ikke tar helt feil...