Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 3098
Dette spørsmålet er sikkert stilt mange ganger før men jeg har søkt og søkt både her, på lovdata.no og google!
Og spørsmålet er som følger : Har politiet lov og ta beslag i telefonen min uten og gi meg videre beskjed eller min signatur om at jeg samtykker i at de tar telefonen min bare for de finner 2 g med hasj hjemme hos meg!?

Bakgrunnen for telefonbeslaget var at jeg ble stoppet i politikontroll, de mente jeg var påvirket av rusmidler noe jeg ikke var. Jeg har en annen tidligere sak for halvannet år siden da jeg ble tatt for besittelse av narko ( 0.3 med hasj )
Videre tok de meg med til stasjonen for utvidet blodprøve og klinisk test. De ransaket også leiligheten min og fant 2 g med hasj!
Etter x-antall timer på cellen med pålydende avhør ente det opp med at jeg fikk bilnøklene mine tilbake, jeg hadde da verken lommeboken med eller bilen der, så det endte med opp at jeg måtte gå sånn ca 1 mil hjem! Da jeg gikk bort til bilen min der jeg ble stoppet låste jeg meg inn og forsto at telefonen min hadde de tatt med uten og gitt beskjed til meg!
Ja de har lov å beslaglegge, men den gangen de skulle ha min telefon fikk jeg spørsmål om jeg samtykket i beslag samt utlevering av trafikkdata. Det er godt mulig de skal opplyse deg i det minste, det har sikkert skjedd en glipp..

Men i deres øyne har du vel tilhørighet i et miljø der det brukes narkotiske stoffer, og da må de jo gjøre sitt for å kartlegge deg og din omgangskrets. Det jeg stusser litt på er den ransakingen hjemme hos deg, virker litt hastig å få klarsignal til razzia, fordi du virket ruset (som du ikke var)
Men her var det vel ferske spor og kartlegging i høysetet, de er skummel disse hasjisene vet vi..

Hadde jeg vært deg så hadde jeg ringt på stasjonen imorra tidlig og spurt om de ved en glipp har tatt telefonen din, eller om noen andre har den og du må melde den stjålet. Regner med at du trenger den i hverdagen du som alle andre.

Da jeg ikke kunne utlevere telefon og trafikk pga. det var min mindreårige lillesøster sin, ble de litt snurt. Noen måneder etter at saken var avsluttet og jeg hadde fått min bot på 3000.- så ringte de hjem til min far og påsto at hans mindreårige datter hadde vært blandet inn i en større narkosak. Ja jeg vandret inn i en større sak, men hadde kun en bønne og lillesøs sin telefon på meg..

Det skjedde jo ikke noe mer der, men jeg må si det fikk meg til å revurdere mine tanker om enkelte offentlige tjenestemenn. Tviler på at det var kun for å være hyggelig at de ringte og laget trøbbel. Har også opplevd å slippe fra arresten uten husnøkler og penger, men med macgyverkniv (!) Da lå vist resten av tingene mine i en konvolutt på et kontor, merkelig det der.

Beklager at dette ble langt og leit, men jo, jeg mener du skal ha beskjed om hva de tar fra deg, ihvertfall moralsk sett.

Lykke til, ikke vær redd for å kontakte advokat om du finner det nødvendig.

/blog

Edit : må bare nevne at jeg kjenner hyggelige tjenestemenn som jeg kommer svært godt ut av det med. Så at dette ble veldig negativt og ensidig fra min side
Sist endret av pidget; 26. november 2009 kl. 20:30.