Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2418
Hey
en kompis av meg sitter inne, og han skal sitte en stund. han sendte meg et brev med noen søknader så jeg kan besøke han. Problemet er at jeg er under 18, eneste måten og besøke han på da er og utgi meg for og stebror.

Vil fengselet sjekke dette grundig? og hva skjer om jeg blir tatt for og ''juge'' hva vil straffen være?


Viste ikke helt hvor jeg skulle legge denne hend, putter den her og satser på det er riktig
De vil sjekke legg på deg. Er du ikke din bror vil du bli avvist i døren. Sikkert litt forskjellig praksis, men jeg tviler på at du blir anmeldt for dokumentfalsk.

I tillegg vil de sjekke vandelen til din bror (siden du skriver opp ham på søknaden).

Hva med å bare ta med deg en som er over 18?
Men om jeg utgir meg for stebror tenkte jeg..?
Da kan jeg ikke besøke når jeg vil, vis jeg tar det.
Jeg har jo svart på hva som vil skje dersom du utgir deg for å være din bror. Men kan jo ta med at du neppe for legetimasjonen din tilbake om du utgir deg for å være din bror og blir tatt for det...
Men stebror kan jo ha forskjellige navn, og han tar vel ikke legetimasjonen min når den er riktig?
Sitat av Cikey Vis innlegg
Jeg har jo svart på hva som vil skje dersom du utgir deg for å være din bror. Men kan jo ta med at du neppe for legetimasjonen din tilbake om du utgir deg for å være din bror og blir tatt for det...
Vis hele sitatet...
Tror ikke han mente at han skulle utgi seg for å være stebroren sin, men stebroren til den insatte. Eller...?
ja, at jeg er stebroren til den innstatte,
Eller som de har sagt over ta med deg en som er over 18? Det å gå rett til fengsel, og gi ut falsk informasjon som kan få deg straffet er vel ikke så lurt? (Som dokumentforfalskning.)
Ah, beklager, jeg missfortod. Jeg trodde du skulle utgi deg for å være en eldre bror for slippe styret med at du er under 18. Du får vel ikke besøke ham noe mer om du er under 18 selv om han er familie. Da har de i alle fall endret på noe regler.

Du må være over 18 eller stille med foresatte.

Uansett er det dødfødt å utgi seg for å være stebror, for det kommer fengselet til å se gjennom ganske kjapt. Det var vanlig at man har ganske grei oversikt over familiesituasjonen til den innsatte og de som jobber med kammeraten kommer i alle fall til å stusse over at han aldri har snakket om sin stebror. Da vil de undersøke det mer skikkelig og det vil kunne skape problemer for deg og (langt mer viktig i denne saken) problemer for din kompiss. Det er faktisk en klar fordel om fengselsbetjentene føler de kan stole på den innsatte...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ja bare tull å drive å prakke på dem at man er i familie/stefamilie osv, det spiller vel egentlig ingen rolle for dem - og ja det sjekker dem opp på en to tre.
Da ville det vært mye smartere å heller late som du var en annen, og fikk låne leg (med bilde som kan ligne på deg) som du kan bruke og registrere deg med. Eller bare ta med deg en over 18
Sitat av vacant Vis innlegg
Ja bare tull å drive å prakke på dem at man er i familie/stefamilie osv, det spiller vel egentlig ingen rolle for dem - og ja det sjekker dem opp på en to tre.
Da ville det vært mye smartere å heller late som du var en annen, og fikk låne leg (med bilde som kan ligne på deg) som du kan bruke og registrere deg med. Eller bare ta med deg en over 18
Vis hele sitatet...

Riktig. De sjekker det meste om den besøkende. De kontakter til og med politiet for å få mest mulig opplysninger om den besøkende.
Men med en godt laget falsk legitimasjon gjør nok nytten.
Er faktisk ikke alltid man må vise den når man skal besøke en innsatt heller!

Uansett så anbefaler jeg deg ikke å drive med forfaslkning, men heller utnytte det at de ikke sjekker leg så ofte som de burde.

Litt om fengselsbesøk:

Har den aktuelle personen tilsmusset vandel kan man risikere at fengselet nekter å innvilge søknaden og i bestefall vil man bare kunne besøke den insatte ved bruk av glassvegg.

Det er ikke bare å ta med seg en voksen. Denne personen må også gjennom papirmølla og klareres før det går i boks.
Vanlig behandlingstid på slike søknader er 2 uker, men det kan også gå fortere eller tregere.
gir du feil info å blir tatt for det, får du besøke vennen din HELE tiden
Sist endret av åjavelja; 6. august 2009 kl. 18:39.
De sjekker leg på hvert besøk. Bruk legget til en snill kompis av deg, uten noe på vandelen, og med et bilde som kan ligne. Er ikke sånn at de gransker bildet for å sjekke om det er riktig person som møter opp, men mere fordi de skal sjekke opp personen som vil besøke på forhånd med tanke på kriminell bakgrunn.
Fikk den godkjent any ways, tråden kan låses, takk