Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1133
Jeg har en sony eriksson 770i. Denne er kjøpt i utlandet og derfor har den ikke norsk T9 eller norsk meny.

Det jeg lurer på om det er noen her som vet om det er mulig å laste ned en språk pakke til denne mobilen slik at jeg får Norsk T9.
Jeg har prøvd meg fram på google men finner ikke mye som kan hjelpe.

En link til en side hvor jeg kan laste ned hadde vert fint.

takk.
Sist endret av -=Insane=-; 24. november 2008 kl. 18:49.
Det er fult mulig, men tror du må ha SeTool3 for å få til det og den koster penger da det er både hardware og software for å oppdatere.

De tidligere versjonene bruke CID 51,52 (og nummer før), som forteller noe om sikkerheten de har lagt inn for at du ikke skal kunne gjøre dette uten å ha proffverktøyet.

For å finne ut av hvilken CID du har på telefonen kan du laste ned SeTool2 lite eller XS++ 3.1
Dette er verktøy for å oppgradere/mode/bytte software uten nevnte hardware.

Du kan evt sende telefonen til Deltaservice i Drammen gjennom forhandler, de tar ca 3-500kr for å bytte software. Du kan også benytte Zodiac på Storo. Usikker på hvor mye Zodiac tar, men de har dropin-service så du slipper å vente 5-10arbeidsdager

Finner du ut at du har CID som ikke er 53 eller nyere så kan jeg hjelpe deg her
Sist endret av Sparkey; 24. november 2008 kl. 20:14.
Har prøvd begge programmene nå, men ser ikke ut til at det funker. veldig mulig at det er jeg som gjør noe feil.
setool2 står bare loder noe veldig lenge uten at det skjer noe.

XS++ 3.1
gjør jeg som den sier

20:54:58| TURN OFF PHONE!
20:54:58| Hold 'C' button on phone and connect phone NOW.
20:54:58| You have 30 seconds...
20:55:28| Error: Cannot open phone communication port
20:55:30| Disconnected... Unplug the phone

det skjer ikke noe når jeg skrur av telefonen og holder C mens jeg setter i kabelen, er det kanskje her jeg gjør noe feil?
Har netopp fått meg en engelsk W910i og en N96 16gb som begge har engelsk språk! Skulle svært gjerne kunne brukt norsk språk på SMSene ihvertfall... Finns det noe enkel måte? Skal laste ned dette Setools å teste litt med sonyen
Det enkleste er ofte å sende den inn til en av hovedverkstedene i Norge for å få byttet software.
Men husk at ALT av data forsvinner, så ta backup.

Nokia sitt program kan ta backup av alt på telefonen.
SonyEricsson tar alt utenom det som ligger på minnekortet og telefonminnet (bilder, filmer, musikk).
Sitat av -=Insane=- Vis innlegg
Har prøvd begge programmene nå, men ser ikke ut til at det funker. veldig mulig at det er jeg som gjør noe feil.
setool2 står bare loder noe veldig lenge uten at det skjer noe.

XS++ 3.1
gjør jeg som den sier

20:54:58| TURN OFF PHONE!
20:54:58| Hold 'C' button on phone and connect phone NOW.
20:54:58| You have 30 seconds...
20:55:28| Error: Cannot open phone communication port
20:55:30| Disconnected... Unplug the phone

det skjer ikke noe når jeg skrur av telefonen og holder C mens jeg setter i kabelen, er det kanskje her jeg gjør noe feil?
Vis hele sitatet...
Prøv å trykk og hold 'c'-knappen nede flere ganger. Det funket for meg når jeg brukte wotanclient for å fikse telefonen min

(vet du ikke bruker wotan, men det funker kanskje for det)