Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 557
Hei, jeg har en HP Probook 6470b som jeg for øvrig har erstattet nå. Men vil bruke den til andre formål. Men etter å ha oppdatert (hadde W10 fra før av og det fungerte fint) til "nyeste" versjon av Windows 10 i September eller noe der, så gikk plutselig viften helt amok. Dvs. den skrur seg på og bråker noe hinsides i fra det Windows lastes inn.

Jeg lurer helt ærlig på hva dette kan være og om det er noen måter å f.eks downgrade til Windows 8 igjen eller restore en tidligere versjon av W10. Finner ikke noe under systemvalg på maskinen...

-Lonelycrab

En liten oppdatering, har funnet ut at den kun gjør det når laderen er koblet til..
Sist endret av Lonelycrab; 11. desember 2017 kl. 16:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sjekk strømprofilen, har vært borti oppdateringer som har rota till oppsettet så allt står på max.
Hvis strøminstillingene står på høy ytelse så går ofte viften mere.
"Balansert" regulerer ytelsen etter behovet og gir generelt mindre viftestøy...

Downgrade til W8 skulle gå hvis det var orginalt på maskinen og gjennopprettingsprofilen ikke er skadet ...
Sist endret av SpecialWeirdo10; 11. desember 2017 kl. 17:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.