Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2279
Hei

Har i snart to år nyttet godt av dropbox sine gratis 50gb via kjøp av samsung telefon. Men nå er den tiden over.

Ser det neste steget for å bruke dropbox er 1TB, noe som er altfor mye og til rundt 90 kr i mnd. Finnes det andre alternativer som er bedre/like gode?

Trenger ikke ekstern lagring til backup, stort sett div små filer/bilder/film. Har rundt 9gb (som er oppbrukt) etter jeg mister de 50gb

D
Jeg migrerte til Google Drive fordi den har mer gratis lagringsplass. Du får 15GB gratis på Drive.
Om du vil ha mer så får du 100GB for 2 dollar i mnd.
Xernox, hehe hadde visst google drive (disk) jeg også, like greit å bruke tlf og laptop etc mot dette?

D
Google Drive er like enkelt å bruke som Dropbox. (Hvis det var det du mente) Jeg bruker begge
Norske Jotta kan vel også være et alternativ. "ubegrenset" plass for 59 kr/mnd.
Sitat av Sjanten Vis innlegg
Norske Jotta kan vel også være et alternativ. "ubegrenset" plass for 59 kr/mnd.
Vis hele sitatet...
Desverre har de ikke like bra løsninger ift. app og webgrensenitt.
Sitat av Lanjelin Vis innlegg
Desverre har de ikke like bra løsninger ift. app og webgrensenitt.
Vis hele sitatet...
Hva tenker du på?
Automatisk backup av filer på telefonen, kan koble meg til overalt osv..
Jeg har nå brukt Jottacloud i over et år og er storfornøyd.
Hvis du egentlig vil ha en gratis løsning for å synkronisere bilder og video fra telefon/pad (ca eneste jeg brukte dropbox til før) kan du teste https://ind.ie/pulse/ eller http://www.bittorrent.com/sync/ Veldig enkelt å sette opp. Pulse har webinterface, men støtter ikke iPhone, BTSync motsatt.
Sist endret av fustercluck; 7. november 2014 kl. 12:12.
Jeg er litt forvirret nå, hvorfor mister du lagringsplassen? Er den gratise plassen tidsbegrenset?
Sitat av Settoz Vis innlegg
Hva tenker du på?
Automatisk backup av filer på telefonen, kan koble meg til overalt osv..
Jeg har nå brukt Jottacloud i over et år og er storfornøyd.
Vis hele sitatet...
Det er ikke mulighet for flytting/endring av filer/mapper direkte fra app eller webgrensesnitt, og det er heller ikke mulighet for å laste opp filer direkte i nettleseren.

Hadde selv samme problemstillingen for en stund siden.

Tjenesten jeg egentlig ønsket å bruke, var Jotta, men pga. tingene nevnt over ble det ikke denne.
Mega ble heller ikke noe jeg valgte, da hovedsaklig pga. historien med megaupload. Mega har høyest sikkerhet (kryptering av filer) av de jeg kikket på.

Microsoft sin løsning var ikke et alternativ etter saken om sensurering av brukeres data, ikke for at jeg har så mye lyssky innhold, men bare tanken at andre roter rundt i filene mine.

Dropbox og Google Drive er tjenester jeg liker app og webgrensesnitt de tilbyr, men et kjapt søk på aktuell tjeneste med ordet nsa is søket gjør at dette heller ikke er en plass jeg i utgangspunktet vil ha filene mine. Disse to har derimot engangspassord, og større utbredt integrering i andre apper.

Har for tiden slått meg til ro med en kombinasjon av Google Drive og Dropbox.

Det ligger en grei sammenligning hos tek.no, men prisene er nok litt utdaterte. Dropbox har også inngått et samarbeid med Microsoft, hvor de holder på å rulle ut en løsning hvor en kan lage, åpne og redigere word, powerpoint etc. direkte fra DropBox.
Sitat av Legevakten Vis innlegg
Jeg er litt forvirret nå, hvorfor mister du lagringsplassen? Er den gratise plassen tidsbegrenset?
Vis hele sitatet...
Dropbox gir deg et par GB gratis, du må betale for mer.
Men med noen Samsung-telefoner fulgte det med 50 GB ekstra gratis lagringsplass om du brukte Dropbox fra telefonen. Denne Samsungs-sponsede lagringsplassen er tidsbegrenset (og nå utgått for ts).
Sist endret av fustercluck; 7. november 2014 kl. 14:19.
Det stemmer det som fustercluck sier, men synes jo att det er litt dumt att neste betalte steg hos dropbox er 1TB, kunne jo vært bedre for mange med f eks 50gb og til og med mindre betalte abbonement?

D
Megasync har 50 GB gratis, de har også fått laget en windows applikasjon, i tillegg til alle andre platformer. https://mega.co.nz/
Jeg byttet også til Google Drive da mine 2 gratis Samsung-år løp ut. Det endte med at jeg gikk tilbake til Dropbox etter at de fikk nye priser som nesten er like lave (9,99€ mot Google sine 9,99$ i mnd for 1TB).
Det jeg virkelig savnet da jeg hadde Google Drive var muligheten for direkte Camera Upload.
Det er smak og behag, og du får velge ut i fra behovene for alle er litt forskjellige. Selv liker jeg Dropbox best.
Sitat av Hoat Vis innlegg
Jeg byttet også til Google Drive da mine 2 gratis Samsung-år løp ut. Det endte med at jeg gikk tilbake til Dropbox etter at de fikk nye priser som nesten er like lave (9,99€ mot Google sine 9,99$ i mnd for 1TB).
Det jeg virkelig savnet da jeg hadde Google Drive var muligheten for direkte Camera Upload.
Det er smak og behag, og du får velge ut i fra behovene for alle er litt forskjellige. Selv liker jeg Dropbox best.
Vis hele sitatet...
Jeg bruker IFTTT til dette formålet
Bruker et webhotell med FTP. Praktisk talt gratis ettersom det bare koster et par dollar i måneden men jeg trenger det til diverse nettsider uansett.
Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
Megasync har 50 GB gratis, de har også fått laget en windows applikasjon, i tillegg til alle andre platformer. https://mega.co.nz/
Vis hele sitatet...
pluss for full kryptering av filer.
Ikke bare bare for storebror og snoke der
Sitat av Ferner-Jensen Vis innlegg
Megasync har 50 GB gratis, de har også fått laget en windows applikasjon, i tillegg til alle andre platformer. https://mega.co.nz/
Vis hele sitatet...
Ja jeg så litt på Mega og tenkte wow 50GB lagringsplass, for godt til å være sant? Er det noen som har prøvd den og funker den like bra som Drive/Dropbox/SkyDrive?
Google Drive-appen til android er noe forbanna møkk! Satan jeg blir irritert!

Siden jeg har brukt opp all plassen på Dropbox så tenkte jeg å teste ut Drive.. Startet å overføre alle mappene mine med bilder (rundt 400 bilder) fra mobilen til Drive og midt under prosessen kommer det opp at appen har sluttet å fungere. Det går ikke ann å avslutte appen.. og nå prøver jeg å avinnstallere Drive. Det er 20 minutt siden jeg trykte "avinnstaller" og den står fortsatt og avinnstallerer... Hele mobilen er blitt treg nå. Nytter ikke å restarte mobilen heller, fordi appen starter automatisk ved oppstart.

Alt Google lager går tregt. Går ikke ann å bruke gammel maskinvare på Google-produkter uten at det tar 1000 år å loade.. (Har en Galaxy S2)

Er det mulig/lov å lage seg en ny Dropbox-bruker og fremdeles få 5GB gratis lagringsplass? Hvordan må man verifisere seg? Gjennom mobilnummer?

Har brukt opp mine gratis 5GB på den Dropbox-brukeren jeg har..
Sist endret av Jeffrey; 9. november 2014 kl. 11:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.