Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 4143
Det har seg slik at det er dårlig med rev (hasj) å få tak idag, og har veldig lyst på en liten onsdag rus
Så jeg har 2 gamle piper ligende, med masse skrap (skrap er alt som ligger inni pipen).
Hvordag skal jeg tilberede det for å få best mulig effekt ut av dette?
Fort svar hadde vært fint.
skrap ut olja, er ikke vanskeligere. Tror ikke du trenger noen forklaring? Det jeg pleier å gjøre er og ta av den hvite bomullsdotten på en q-tips og bruke den.

tilberede? Blande det med tobakk...
Karr ut alt sammen mekk i litt tobakk men ikke for mye, finn fram botta og trekk.

Edit: Du var raskest Otherside^^
Trådstarter
25 0
ja.. er ikke dum då

men det pleier ikke funke så bra, dårlig effekt + det smaker værre enn ei brent dasskål.
såeh, ingen måte å få vekk litt ekkel smak og muligens litt bedre effekt?
Du maa nok ta i betraktning av at det er faktisk ER skrap du fyrer og ikke noe goodshit.....
Trådstarter
25 0
ja, men nå ligger det sikkert 20 forskjellige typer av skrap nedi flasken her noe av de må vel funke litt..

men det bommulspinne tipset var fint =)
Har testa skrap som har vært mekka så bra at det faktisk funka bedre en enkelte hasj typer. Jeg bruker vanligvis å skjær flaska så det blir lettere å komme til, varme opp skrape, ta litt tobakk eller sigg på fingern og skrap rundt i flaska. Blir litt gris, men bare skrap det av fingern med en kniv eller nå. Bland det godt sammen på et bla med kniven. Hvis det er noe igjen så er det bare å gjøre det flere ganger med mere tobakk. også tørker du det i folie til det blir såpass tørt at man får fyr på det. Skal smake heilt greit og effekten varier seff, kommer ann på om det har blitt røyka godis på di pipes'n. Klask det på bøtta, best effekt der tror jeg
Sist endret av ||viper||; 7. februar 2007 kl. 21:00.
Det at det er flere forskjellige typer skrap er vel bare en fordel.....

Ett tips,,,, ikke finn paa og lag en joint av det, bong eller botte.
Trådstarter
25 0
^^ tusen takk for svar.. ble litt småskjeiv nå etter et hurtigmekk åh er så delig. men skal ikke plage dere.. skal teste ut viper sin måte nå
http://www.youtube.com/watch?v=MR8ncGWVHQE

Der er også en måte og røyke skrap på..

Fin måte og røyke reint hasj på også
Trådstarter
25 0
haha nice må nok invistere i en sånn propan brenner
Jeg vil ha blåselampe og litt mekk!

Det der var rått ^^
Det funker og med vanlig lighter eller stormlighter, men funker nok ikke like bra. Jeg synes denne måten er mye bedre enn vaporizer hvis du skal røyke ren hasj.
Hvis man bruker q-tipsene til å få ut oljen, så setter oljen seg fast i q-tipsene og da får man ikke skilt bomullen og crapet! Jeg røyket dritten sammen med bomullen en gang fordi jeg var litt desp, det kan hende det bare var meg der og da, men jeg fikk vondt i hodet av det! :P
All erfaring jeg har med skrap tilsier jeg blir mer skakk på det enn tjall, men varigheten er nesten alltid kort.

For å få det til å smake og og ikke bli en svær klump med olje\tobakk kan du mekke og legge det oppå en varme kilde (feks forsterker, komfyr eller en peis E.l (om man har tid\tålmodigheten))

For å få vekk smaken hjelper det ganske mye å mekke nedi en mini beta med vanlig brunt (om du har da seff), pass på å ikke svi mekket for mye etter olja\sølet\skrapet er mekka i, da svir man for bort litt av Thc`en og, legg det heller på en konstant moderat varme-kilde (som nevnt over)

jeg skrapet loomet mitt ganske sjeldent så når jeg først gjorde det ble det MYE skrap, Konsistensen bør være på lik linje med vanlig mekk imo, bare mye mørkere (nesten svart)

Skal ikke si dette er beste måten for alle, men hvertfall den måten jeg liker "skrap mekket" mitt best.
Ett lite tips hvis du absolutt skal røyke skrap. Hvis du krydrer mekket med kanel, så overdøver den den utrolig ekle skrapsmaken, og gjør det iallefall ørlite grann greiere å få i seg
Trådstarter
25 0
kanel ja, ikke dumt..

må testes ut
▼ ... over et år senere ... ▼
skal du skrape en maiser så husk å del munnstykket på tvers, mye godt inni der også
når jeg skal tørke skrapet så blir den bare seigere.. why is this?
om det er så fuktig at du må varme det med lighter så er ikke det så smart..
jeg pleide og hive skrapet i mikroen for og tørke det.. stinker som faen men blir mye bedre på smak og effekt..
må merkes at jeg skrapte ifra flaska på bøtta da..
jeg må ikke tørke det men skrapet har en tendens til å skrumpe til svarte klumper og være jæævlig vanskelig å fyre så hadde vært fint å få tørka det..
Skrap ut all dritten. Det ligger spesielt mye inne i metallrøret i bongen. Så putter du alt oppi varmt smeltet smør, og lar det blande seg ut. Du kan bake med smøret, eller enda enklere, røre det inn i en yoghurt og spise det med en gang.

Ikke kok smøret, bare la det ulme litt.
Sitat av Dr. Robert Vis innlegg
Skrap ut all dritten. Det ligger spesielt mye inne i metallrøret i bongen. Så putter du alt oppi varmt smeltet smør, og lar det blande seg ut. Du kan bake med smøret, eller enda enklere, røre det inn i en yoghurt og spise det med en gang.

Ikke kok smøret, bare la det ulme litt.
Vis hele sitatet...
Jeg finner ikke ord, jo ett: avsky. Spøker du nå, eller mener du det og har du prøvd den oppskriften?
Hørtes ikke mye digg ut den yoghurten nei..
haha! alt for å bli skev! :P
ser faktisk for meg at jeg gjør det... men sounds awfull :P
Det første du gjør er å klippe opp litt tobakk. Så bruker du et sugerør for å få ut all go'gørra fra røykeutstyret ditt. Dytt dette så ut i tobakken, og mix det sammen. Hvis du har litt kanel tilgjengelig og bruker noen små klyper med dette, unngår du at skrapet blir sittende fast på fingrene dine, og det bidrar til å gjøre smaken litt mer behagelig.
Ta ut skrapet, smelt ut i litt smør og pakk i gelatinkapsler.
Hadde en periode for noen år siden hvor jeg bare røyka skrap i nesten en uke..

Etter ca 6 dager våknet jeg opp og klarte ikke å se klart, var som om jeg hadde mistet balansenerva eller no, hele leiligheten skled lissom rundt og jeg sleit skikkelig med å komme meg på do.
Jeg var ikke dårlig og helt klar i hue, men er sikker på at all tjæra i mekket fucket opp ett eller annet...

Så mitt råd er; ikke røyk skrap flere dager på rad!!
Sitat av MrBean Vis innlegg
Hørtes ikke mye digg ut den yoghurten nei..
Vis hele sitatet...
Yoghurten dekker over smaken ganske bra. Den har en liten bismak, men det går helt fint å spise den.

Men å bake det inn i en kake er selvsagt det beste.
Ta å skrap alt, tillogmed lumen, og bruk så lite tobbak som overhode mulig, bland alt sammen og klipp i det.
Skrapkake Verste jeg har hørt!
Å bake med skrapet er mye bedre enn å røyke det i hvert fall. Tjære i lungene veit alle at ikke er bra. Når man røyker skrap, så røyker man jo faktisk tjære direkte.
skjønner ikke at dere gidder å røyke sånt dritt...
Det går vel greit å vente noen dager til du får inn skikkelige saker? vis ikke så hadde jeg vurdert å tatt meg noen måneders pause...