Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 5062
Her kan dere slenge opp nyttige tips, som gjør det hele lettere og behageligere. Skriv gjerne hvordan tilværelsen skal være..

et fint tips som funker er at når man skal mekke en joint, så bruker man en helt vanelig sigg, tømmer tobakken nesten helt, men la litt være igjen ved filteret. ta ut filteret av siggen, og fyll det du har mekka nedi siggen, og det stopper ved den tobakken du lot ligge igjen.. bruk gjerne en form for trakt når du heller oppi.. så røyker du den uten filter..

jeg liker også en dyp og myk sofa når jeg røyker, det er chill!
Opprinnelig postet av jimKing
et fint tips som funker er at når man skal mekke en joint, så bruker man en helt vanelig sigg, tømmer tobakken nesten helt, men la litt være igjen ved filteret. ta ut filteret av siggen, og fyll det du har mekka nedi siggen, og det stopper ved den tobakken du lot ligge igjen.. bruk gjerne en form for trakt når du heller oppi.. så røyker du den uten filter..
Vis hele sitatet...
Det må være den mest latterlige jointen jeg har hørt om på lenge. Hvis du skal mekke secret agents (evt. cityjoints, altså bruke vanlig filtersigarett istedenfor rizzla slik at det ikke ser så mistenksomt ut ute på byn'), så kan du ihvertfall mekke en roach.

Her er mange ideer til joints, og guide for roach hvis du er usikker:
http://www.kayalounge.net/joint%20ro...0handbook.html
Hvorfor ta av filteret?

Hørtes chill ut med en slik sofa å røyke i da!

Det er sikkert digg å røyke i snekke også
Opprinnelig postet av felix_poker
Hvorfor ta av filteret?

Hørtes chill ut med en slik sofa å røyke i da!

Det er sikkert digg å røyke i snekke også
Vis hele sitatet...
filteret stopper en del av efekten :P
ta oss en i snekka di til sommern da :>
Master debater
Dekilaz's Avatar
Ta ut glassfiberfilteret (eller hva det nå enn er laget av) fra siggen, mekk ditt eget filter på vanlig måte og sleng det inn istedet. Da slipper man å loke med bunntobakk og til tider dårlig trekk. Uansett er agents no møkk, og det er overhodet ikke stress å gå rundt i byen med en vanlig joint (ser jo ut som en rullings). Det er vel heller lukta som avslører deg.

edit 1 og 2: Rune kom meg visst litt i forkjøpet med filteret. Takker også for linken til håndboka!
Sist endret av Dekilaz; 12. mars 2004 kl. 18:52.
Forresten, her er en finurlig "tjobang" pipe: http://www.christiania.org/~werner/b...g/tjubang.html
Jeg har alltid likt city joints, vet ikke helt hva det er med dem, men de føles så trygge og gode...
Trygge og gode? Du får ihvertfall langt bedre resultat hvis du lærer deg å rulle skikkelig.
Jeg digger cones. De blir alltid bra.
▼ ... flere år senere ... ▼
hva er forskjellen å de forskjeligge jointene dere snakker om egentlig??
skjønner tomat av det som blir sagt...

men hvis du vil ha det skikkeligt chill så vil jeg si at du skal ha det skikkeligt varmt å godt inne på rommet også ha en god å myk sofa.

når jeg røykte så pleide jeg alltid å innvitere noen venner av meg som rapper
så sa jeg at de måtte ta med beats(hip hop sanger uten noen som rapper lissom)
så de kunne rappe å freestyle...
det er så sinnsykt gøy å gjøre dette syntes jeg...

men ellers er bra musikk eller en bra film et must!

personlig så syntes jeg at du skal bruke rullings til joint å sigg til pipe...
første trekket er gøy å ta reint(0.1-0.2 oppsmuldr aå legge det i pipa)

så er du god å fjern mens du fortsetter å småå trekke i ny og ne

en ting jeg lurer litt på..
hva er deres personlige rekord i røyking på 1 dag??

min ligger på 18g(var godt innrøykt på den tiden)
var ganske så fittefjern fra morgen til morgen for å si det sånn
Angående de forskjellige jointene så er det noe du fint greier å finne ut ved å søke litt. Ikke vits å dra opp en gammel tråd for å prate tett dritt. Og at du har røyka 18g på en dag? Enten så har du Norges desidert dårligste hasj eller så er du full av bullcrap.
Sitat av Sinister
Angående de forskjellige jointene så er det noe du fint greier å finne ut ved å søke litt. Ikke vits å dra opp en gammel tråd for å prate tett dritt. Og at du har røyka 18g på en dag? Enten så har du Norges desidert dårligste hasj eller så er du full av bullcrap.
Vis hele sitatet...
ops så ike dette

den var ikke dårlig så jo at jeg var fittefjern...

men denne stod som ny tråd helt øverst på lista på nye innligg i rusmiddel forumet som må ha skjedd noe rart...
hmm...

my bad!
har problem med at jointene mister effekten utover kvelden=( uansett hvor mye brunt jeg mekker i.. Triste greier, siden jeg misliker pipe.
Sitat av amhx
den var ikke dårlig så jo at jeg var fittefjern...
Vis hele sitatet...
Ja selvfølgelig blir man fittefjern om man røyker 18g på en dag. Det er ikke det som er dealen. Det du sier er bare bullcrap eller så er du nødt til å ha norges dårligste hasj. Om jeg har 5g med standard hasj holder det i massevis til å holde meg megafjern i et døgn. Ikke at jeg er megaherdet, MEN jeg har røyka mye de 4 siste årene. Til tider veldig mye, og jeg ser på meg selv som passelig herdet.
Sist endret av Sinister; 7. februar 2007 kl. 22:38.
18 g? Seriøst? Jeg har vansker for å tro det, når jeg har holdt meg fittefjern i et døgn på et gram, så tviler jeg på at det var veldig god shit når du trengte 18

Da var det nok shitty hasj, vennen min, sorry
denne var ikke så dårlig som dere vil ha det til...

den var litt under gjennosnittet ja...
men ikke noe dritthajs nei!
når du er fjern24/7 i 5 månder så bygger du opp en ganske god toleranse!
så si hva faen der vil...
men det er sant!
har i senere tid(etter at jeg roet ned bruken veldig) røykt det samme å vært fittefjern i 12 timer med rundt 1 g av det...
så hadde ganske god toleranse på den tiden men tror du meg ikke så your problem holdt jeg på å si...

vi var 4-5stk som røykte 250g på 8 dager...

det er syk at vi fikk det til men det gikk...
belive me or not... its true!
Haha.. 1g av samme shitten holder deg stein i 12 timer? Når jeg akkurat hadde startet og fyre brukte jeg og fyre 1g i ett mekk og var stein i rundt 3 timer eller no.. Var konge god hasj
Det er seriøst nema problema å røyke 18 g hasj på 24 timer... ! Man blir skikkelig dårlig i knollen av det og ganske trøtt \sliten etterhvert men VELDIG mulig.Trenger ikke være dårlig hasj heller. Man blir jo ganske innrøyka på det så man kan ikke samenligne det med å røyke 1 g over 2 døgn.

jeg og en kompis har hvertfall røyka 20 gram på 10 ti timer (dvs 1 gram i timen på hver)

Om dere ikke tror meg så skal jeg gledelig ta en pause fra pausen min, og lete frem bøtta og røyke mer en 18 g på 24 timer, om dere stiller med tjallen da.

Jeg har også røyka 5 g tempel-olje på en dag.. det mener jeg er mer en 18 g brunt.
amhx: jo, den er så dårlig som vi vil ha det til. Det er ikke mulig for noe menneske å røyke 18g i løpet av en dag hvis ikke det er laaangt under standard, noe jeg gjetter på at det var. Ingen har en slik toleranse, selv ikke etter å ha røyka 24/7 i 5mnd, noe som forøvrig ikke er så lenge. Det at dere var 4-5 stk som røyka 250g på 8 dager kan jeg tro på, selvom dette også høres ut som dårlige saker.

EDIT:

Indisium: pfft!

Hadde det vært 18g med superdårlig grønt så kunne jeg kanskje trodd dere...
Sist endret av Thysanoptera; 7. februar 2007 kl. 22:59.
Sitat av Indisium
Det er seriøst nema problema å røyke 18 g hasj på 24 timer... ! Man blir skikkelig dårlig i knollen av det og ganske trøtt \sliten etterhvert men VELDIG mulig.Trenger ikke være dårlig hasj heller. Man blir jo ganske innrøyka på det så man kan ikke samenligne det med å røyke 1 g over 2 døgn.

jeg og en kompis har hvertfall røyka 20 gram på 10 ti timer (dvs 1 gram i timen på hver)

Om dere ikke tror meg så skal jeg gledelig ta en pause fra pausen min, og lete frem bøtta og røyke mer en 18 g på 24 timer, om dere stiller med tjallen da.

Jeg har også røyka 5 g tempel-olje på en dag.. det mener jeg er mer en 18 g brunt.
Vis hele sitatet...


godt å se noe enige
kan si det samme om en kamerat av meg som vi kaller tyskertøs(han er tysker) sett han bosneren å sigg i samme rom med60gram hasj å di forvinner GARANTERT på under 24timer...

dere som røyker 3,4 kansje 5 g å er fjerne i 1 døgn...
dere kan umulig ha mye til toleranse når det hjelder dette middelet...

"back ine the day" så kunne jeg trekke 8 bøtter på rappen å fremdelses var jeg bare litt fjern...
hvis noen her virkleligt kan si at de er hasj misbrukere så det holder så prøv sier æ bare...
det er nada problem!
hva er greia lissom? å røyke MEST? pøh!
er vel bedre å røyke BEST?

det er waste å røyke 18g på en dag(om det ikke er bullcrap da)

Beste er å ha såppas god bønne at du bare trenger å røyke en joner eller to, så kan du jo dra frem bongen og snadda når du skal slå ut håret å røyke deg bjellepen..


men synd det ikke er så mye høy pot rundtomkring, somregel er det jo typer som california orange eller white widdow å få taki... da kan man jo likegodt fyre bønne...
Er ikke white widow bra pot? Hvorfor skal man røyke bønne istedenfor da?
Sitat av Hverdagsninja
Er ikke white widow bra pot? Hvorfor skal man røyke bønne istedenfor da?
Vis hele sitatet...
Ja. White Widow er veldig bra pot om den er dyrket og høstet på den riktige måten. Hvorfor vi røyker vanlig bønne? Fordi det er alt for lite digg pot i Norge
Jammen han skrev jo at det somregel var white widow å få tak i. Da fyrer man vel ikke vanelig istedenfor? :S
offtåååååpilkkk?

er digg når man mekker med te, vist man kan det.
feil te gir mad hoste.

bruker vel noe sånn som 1 sigg pr. gr.
og uber overdrevet roasting av siggen.
da snakker vi selvfølgelig malboro. lenge leve malboro man

old school lizzm
piz.

18 på en dag? "replikk fra posten reklame"
Sitat av amhx
"back ine the day" så kunne jeg trekke 8 bøtter på rappen å fremdelses var jeg bare litt fjern...
hvis noen her virkleligt kan si at de er hasj misbrukere så det holder så prøv sier æ bare...
det er nada problem!
Vis hele sitatet...
Så du kunne trekke 8 bøtter og være kun litt småfjern? Å du har ikke crappy hasj? Jeg kjøpte meg litt god hasj i går, zero zero. Etter to på bongen var jeg helt satt ut. Du kan ikke engang påstå at du har go hasj. du sa selv at du hadde rett under standard, men at det alikevel ikke var dritthasj dude, alt som har noe med standard å gjøre er crap. Ser du bor i kvinesdal. Jeg VET (tro meg) at det kommer mye crap-hasj til de traktene rundt der. Du må ordne deg en ny dealer i en større by.
Whitewiddow blir man viiiirkelig stein av, grounded!
og det får jeg også av å røyke tjall, men jeg savner den høye typen pot den som man blir skyyy høy av ^^

åssen er det igjen a? indica blir man storsett høy av, mens sativa blir man tungstein av?
Sist endret av thetaman; 8. februar 2007 kl. 10:44.
Sitat av Boogyman
åssen er det igjen a? indica blir man storsett høy av, mens sativa blir man tungstein av?
Vis hele sitatet...
Japp..


10tegn
Sitat av 420
Så du kunne trekke 8 bøtter og være kun litt småfjern? Å du har ikke crappy hasj? Jeg kjøpte meg litt god hasj i går, zero zero. Etter to på bongen var jeg helt satt ut. Du kan ikke engang påstå at du har go hasj. du sa selv at du hadde rett under standard, men at det alikevel ikke var dritthasj dude, alt som har noe med standard å gjøre er crap. Ser du bor i kvinesdal. Jeg VET (tro meg) at det kommer mye crap-hasj til de traktene rundt der. Du må ordne deg en ny dealer i en større by.
Vis hele sitatet...
på de tidene så bodde jeg i kr.sand...

jeg flyttet pga min far fant ut av det...
han ville ikke se meg ende opp som min bror...

men hasjen i kv.dal er faen ikke dårlig!
den er JÆVLI god!

en kamerat av meg kjøpte 5 g av en kis her å vi var vel 8-10stk elns...
alle var fulle da men har sldri spydd så jævli pga thc sjokk i hele mitt liv!

vet det ikke er lov å si navn å sånnt men hvor lenge siden var det du var her å fikk tak i??
et par år?
for da var det seval å de som dreiv å dealet...
det er det ikke lenger!
vet at de hadde crappy shit men de har ødelagt rykte sitt i denne bygda så...
Man trenger ikke mye eller god shit for og spy hvis man er full.. Jeg har selv spydd av 1bong trekk når jeg var sørpe full
Er du ful som faen blir du paa trynet om du royker den daarligste shitten du greier aa faa tak i.
Og til dere som ikke tror det funker ogsaa fikse 18 g paa en dag, sleng innpaa nok makka og prov igjen.
Sitat av Boogyman
Whitewiddow blir man viiiirkelig stein av, grounded!
og det får jeg også av å røyke tjall, men jeg savner den høye typen pot den som man blir skyyy høy av ^^

åssen er det igjen a? indica blir man storsett høy av, mens sativa blir man tungstein av?
Vis hele sitatet...
Nei, det er feil Indica = stein, Sativa = høy.
marihuana, hvor har du det fra?

Cannabis indica is a body high, while cannabis sativa is a mind high.
Vis hele sitatet...
det kan du lese om på wikipedia hvis du vil..
Sitat av rbt
marihuana, hvor har du det fra?



det kan du lese om på wikipedia hvis du vil..
Vis hele sitatet...

Jeg har det av egen erfaring? :P

http://www.medicalmarihuana.ca/strains.html

der er kilde, kunne sikkert funnet mange fler men det gidder jeg ikke
Ja, du har nok rett. Men forskjellige sider skriver forskjellige ting
Sånn som jeg ruller syntest jeg er best, dere kan få høre:
Først mekker jeg hasjen med en del tobakk (ca 2 sigg på 1g hasj) SÅ ''finmekker'' jeg det litt så det blir nesten som pulver, ikke helt pulverisert for da blir den så tettpakket, så lager jeg et filter, så tar jeg en ''king size rizzla, eller bob marley rizzla'' så snur jeg den feil vei på en måte legger tobakken oppi og ruller, da sitter den ikke sammen men det du gjør, det er at du ruller den med limet innerst, for når du har snudd den vender limet ''utover'' fra jointen, så slikker du der limet er, slik at det går gjennom papiret utenpå limet, så river du av den delen med papir som blir igjen som ikkke er limt intill limet på inner siden, da slipper du å røyke så mye papir og du får en fin og elegant joint!
Tar gjerne imot komentarer
Sist endret av Nichotin; 8. februar 2007 kl. 23:44. Grunn: Fjernet farger.
Sitat av Miss daisy
Sånn som jeg ruller syntest jeg er best, dere kan få høre:
Først mekker jeg hasjen med en del tobakk (ca 2 sigg på 1g hasj) SÅ ''finmekker'' jeg det litt så det blir nesten som pulver, ikke helt pulverisert for da blir den så tettpakket, så lager jeg et filter, så tar jeg en ''king size rizzla, eller bob marley rizzla'' så snur jeg den feil vei på en måte legger tobakken oppi og ruller, da sitter den ikke sammen men det du gjør, det er at du ruller den med limet innerst, for når du har snudd den vender limet ''utover'' fra jointen, så slikker du der limet er, slik at det går gjennom papiret utenpå limet, så river du av den delen med papir som blir igjen som ikkke er limt intill limet på inner siden, da slipper du å røyke så mye papir og du får en fin og elegant joint!
Tar gjerne imot komentarer
Vis hele sitatet...
haha, aldri hørt om den metoden. Høres ganske bra ut da, men kanskje ikke så veldig lett å få til?
Nei, hakke hørt om den jeg heller. Sikkert vanskelig å mekke og tidkrevende Men du får nok et fint resultat
En kompis av meg viste meg den metoden, det så dritvanskelig ut men spliffen ble helt perfekt. Må lære meg den metoden.
Sitat av Miss daisy
Sånn som jeg ruller syntest jeg er best, dere kan få høre:
Først mekker jeg hasjen med en del tobakk (ca 2 sigg på 1g hasj) SÅ ''finmekker'' jeg det litt så det blir nesten som pulver, ikke helt pulverisert for da blir den så tettpakket, så lager jeg et filter, så tar jeg en ''king size rizzla, eller bob marley rizzla'' så snur jeg den feil vei på en måte legger tobakken oppi og ruller, da sitter den ikke sammen men det du gjør, det er at du ruller den med limet innerst, for når du har snudd den vender limet ''utover'' fra jointen, så slikker du der limet er, slik at det går gjennom papiret utenpå limet, så river du av den delen med papir som blir igjen som ikkke er limt intill limet på inner siden, da slipper du å røyke så mye papir og du får en fin og elegant joint!
Tar gjerne imot komentarer
Vis hele sitatet...
Har sett folk som ruller sånt, men hver gang jeg prøver så får jeg ikke limet til og sitte helt fast, ellers blir det små hull i jointen når jeg brenner papiret som stikker ut.
Sitat av Miss daisy
Sånn som jeg ruller syntest jeg er best, dere kan få høre:
Først mekker jeg hasjen med en del tobakk (ca 2 sigg på 1g hasj) SÅ ''finmekker'' jeg det litt så det blir nesten som pulver, ikke helt pulverisert for da blir den så tettpakket, så lager jeg et filter, så tar jeg en ''king size rizzla, eller bob marley rizzla'' så snur jeg den feil vei på en måte legger tobakken oppi og ruller, da sitter den ikke sammen men det du gjør, det er at du ruller den med limet innerst, for når du har snudd den vender limet ''utover'' fra jointen, så slikker du der limet er, slik at det går gjennom papiret utenpå limet, så river du av den delen med papir som blir igjen som ikkke er limt intill limet på inner siden, da slipper du å røyke så mye papir og du får en fin og elegant joint!
Tar gjerne imot komentarer
Vis hele sitatet...
den metoden er sweet, ser driitproff ut når du sitter på fest å ruller en
vansklig da
Tips; ikke prøv metoden for å imponere før du kan det orntlig
Sist endret av thetaman; 9. februar 2007 kl. 12:08.
Her er hvordan jeg mekker opp mitt mekk når jeg skal røyke bong.

1. Ta en sigarett, fukt tuppen for å beskytte tobakken fra flammen. Varm den opp med en lighter over hele, til papiret blir brent. Uten at man brenner igjennom papiret.

2. Sleik langs stripen som limer sammen papiret, riv fra toppen og ned.

3. Helle tobakken på en aluminiumsfoliebit på størrelse med et cd cover. Sørg for å ha en helt flat bit, man kan presse alufloie biten i en bok el. for å få til dette.

4. Knus tobakken så godt du kan med fingrene, gni den til den blir pulverisert.

5. Varm opp tobakken på sølvfolien, for å få ut ekstra mye tjære og nikotin. Gnu enda mer, til tobakken er helt pulverisert.

6. Varm opp keefen og putt den ned i tibakken. Så er det bare å gni til all hasjen er gnidd ut i tobakken.


Nå har du ferdig mekk til bongen, som gjør at man får jevnt godt trekk. Som ikke blir surt, og har man en tett bong blir trekket kompakt og fint
hørtes ikke så verst ut den metoden dær. får prøve den i kveld
Alluminiumsfolie avgir ganske kjipe gasser, da, som det er blitt diskutert tidligere, så bruk heller en skje
Trikset er og mekke med eventyr tobakk.. Den hvite rullings pakka.. Det har alltid vært det beste og mekke med. Bare tar og klipper den opp eller gnir den mellom en sil, eventyr smaker best når den ikke er brent
Sitat av Gest^^
Alluminiumsfolie avgir ganske kjipe gasser, da, som det er blitt diskutert tidligere, så bruk heller en skje
Vis hele sitatet...
Ja, men man kan varme opp sølvpapiret med lighter slik at mesteparten av de giftige gassene forsvinner. Også diskutert tidligere.
Sitat av rbt
Har sett folk som ruller sånt, men hver gang jeg prøver så får jeg ikke limet til og sitte helt fast, ellers blir det små hull i jointen når jeg brenner papiret som stikker ut.
Vis hele sitatet...
Det er ikke så vansklig som man skulle trodd, det er faktisk ikke vansklig i det hele tatt, når du slikker utenpå må du holde den litt intill, til det blir mer ''fuktig'' en ''vått''
så holder du der det er vått, ikkr brenn bort resten av papiret, det er letest å rive det av=)
jeg klarte det ganske fort, tok ikke så lang tid før jeg lærte meg det

Sitat av Boogyman
den metoden er sweet, ser driitproff ut når du sitter på fest å ruller en
vansklig da
Tips; ikke prøv metoden for å imponere før du kan det orntlig
Vis hele sitatet...
helt enig, ikke prøv den for å imponere før du kan den, det gjorde jeg,
det var ganske pinlig, men det imponerer ofte hvist du klarer det