Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2688
Hei, har slitt med et lite problem.. Har nettop kommet hjem fra chania i kreta, og jeg klarte å glemme igjen snusen. Jeg endte opp med og kjøpe en sigarettpakke kalt west rød.. Røyka den med no dårlig pot jeg kjøpte der nede, men så røyka jeg mye sigaretter der.. røyka 120 sigaretter i løpet av 7 dager. 4 pakker med 30 sigg pr pakke. Nå da jeg har kommet hjem en time siden har jeg tatt meg en røyk istedet for en snus.. Får mere lyst på røyk en snus nå.. Det er vel nikotin det går på uansett? Er det bare psykisk? Skal gjøre ferdig den pakka jeg har før jeg starter på snusen, men kommer til å ha røykesug.. Hvorfor er det sånn? nikotin er nikotin?
King of Destructions
lilpsych's Avatar
Er nikotinen man blir avhenging av ja, så er nok veldig psykisk akkuratt det der, husker det selv når jeg la røyken på hylla tilk fordel for snusen, at jeg savna det og trekke inn røyken og ha noe mellom fingrene ifuknow whatImean

Så mitt råd er og prøve og gå over til snusen igjen, og er fortsatt suget der så ta en røyk kanskje 1 om dagen, f.eks på kvelden eller etter middag.. Og til slutt så tror jeg ikke lysten er såå stor ettet røyken så lenge du får nikotin av snusen =)
Sist endret av lilpsych; 19. august 2013 kl. 07:05.
Røyken virker fortere, du får nikotinen ut i blodet nesten med en gang, mens snusen må man vente litt på. Det kicket er det lett å bli litt hekta på, men det er bare en vanesak. Om du går tilbake til snus og er litt streng med deg selv i noen dager ordner det seg snart.
Alltid sånn når man er på ferie. sig er best i utlandet, uansett. vent en måndte til hårene i halsen din er borte og kvelds hosten kommer. da er du mer keen på snus fremover.
Jeg er bare "avhengig" av den digge følelsen når røyken trekkes ned i lungene og det å ta en 5 mins pause enten når man er på pc'en eller et busstopp. Nikotin gjør bare angsten min verre... Noen som vet om noe nikotinfritt å røyke på som ikke smaker dritt?
Frukttobakk? Da må man vel røyke pipe.
Litt OT. Jeg har sluttet å snuse for sikkert en måned siden. Har vært på byn og i denne perioden sikkert sigget 3 sigg tilsammen. Føler ikke at jeg har behov for hverken snus eller røyk, men hvor lang tid tar det før avhengigheten min er helt over?
Du er ferdig med "detox". Men den psykiske avhengigheten vil alltid være der men den vil bli svakere for hver dag. Dessverre kan jeg garantere deg att du vil alltid få lyst på en røyk i fylla. Noen takler det noen ikke.
Sist endret av ZionRoad; 29. august 2013 kl. 04:45.
Crimea River
Alec's Avatar
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Jeg er bare "avhengig" av den digge følelsen når røyken trekkes ned i lungene og det å ta en 5 mins pause enten når man er på pc'en eller et busstopp. Nikotin gjør bare angsten min verre... Noen som vet om noe nikotinfritt å røyke på som ikke smaker dritt?
Vis hele sitatet...
Du tenker på den rivende følelsen av røyk i halsen, luftveier som strammer seg inn, den økte slimproduksjonen og den hostingen som kommer i ny og ne? Eller kanskje det er smaken av bæsj?

Man opplever den samme effekten av å ta dype trekk med frisk luft. De første gangene funker det ikke fordi man tviler på effekten uten røyk, men etter en veldig kort stund får man nesten den samme følelsen (Uten de effektene jeg henviser til over).
Gjør man det sammen med litt snus, så blir det straks mye enklere å holde seg unna røyken
Sist endret av Alec; 29. august 2013 kl. 05:04.
Jeg vet ikke med deg men for meg så smaker røyk himmelsk. Jeg hoster heller ikke, dog jeg røyker ikke 20 om dagen. Den første røyken om dagen sluker jeg meg i meg i glede og lettelse.
Tobakken, papiret og filteret i sigaretter inneholder tilsammen ca. 4000 forskjellige stoffer, og disse blir tatt inn i blodomløpet, hovedsakelig gjennom lungene. De som har røykt over lengre tid vil få en større effekt som stort sett kommer av at kroppen er blitt avhengig av nikotin og blir beroliget når denne tilføres. Du får bare ta deg selv i nakken og tenke på alt du ikke vil få i deg. Karbonmonoksid (CO), Arsenikk, Cyanid, Ammoniak og annet snusk.
Fant en artikkel som kobler sammen sigarettrøyking og depresjon. Har selv merket at jeg får veldig lyst til å ta meg en sigarett og gå en tur hvis jeg er veldig lei meg eller er deppa. Har hørt hypotesen før, kanskje det er noe med det?
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Tobakken, papiret og filteret i sigaretter inneholder tilsammen ca. 4000 forskjellige stoffer, og disse blir tatt inn i blodomløpet, hovedsakelig gjennom lungene. De som har røykt over lengre tid vil få en større effekt som stort sett kommer av at kroppen er blitt avhengig av nikotin og blir beroliget når denne tilføres. Du får bare ta deg selv i nakken og tenke på alt du ikke vil få i deg. Karbonmonoksid (CO), Arsenikk, Cyanid, Ammoniak og annet snusk.
Vis hele sitatet...
Stemmer vel ikke helt da en førstegangsrøyker vil omtrent falle rett i bakken etter første røyk og vil mildt sagt føle seg ganske beroliget.