Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 5360
Hei!

Jeg har dillet rundt på freakforum ganske mye i det siste og fant ut at jeg selv ville skrive en rusrapport. Her er mine erfaringer fra første gang jeg prøvde hasj noen måneder siden. Rapporten tar for seg fredag og lørdag i ei helg. Jeg håper de av dere som aldri har prøvd får noen gode tips, mens de mer innrøkte og erfarne får seg en god "riste-på-hodet"-latter.

Enjoy!

===

Jeg og to kompiser hadde i lengre tid snakket om å prøve hasj men ikke lyktes i å få tak i noe. Vi bor i tjukkeste ingrodde bygdeskogen i nord-østlandet så det er ikke bare å gå i parken med hettegenser og en handlepose og kjøpe, da kan du være rimelig sikker på at alle fra gamlelæreren på barneskolen til onkel politi i nabobygda vet om det dagen etterpå.

Men, heldige som vi var har vi en god kompis som vi visste røykte, og hadde snakket en del med han. Han hadde vært og kjøpt seg ei svær plate mørk marokkansk som vistnok skulle være kvalitetsgreier og spurte om vi ville kjøpe. Vi slo til og kjøpte oss noen gram. Heyhey! lovende!

Fredag

20:00

Jeg og kompisen min, vi kaller kan "Arne", er alene på hybelen hans. Vi skulle egentlig vente til lørdagen men siden vi har en del bestemmer vi oss for å prøvesmake litt. Vi knekker en prince rød sigarett ned i rullepapiret og tar frem klumpen. Den er mørk, og det første vi merker er at den er veldig hard. Den lukter søtlig og jordaktig, egentlig en ganske herlig lukt. Uerfarne og utolmodige som vi er knekker vi av små biter med ett skrujern og prøver å blande de inn i tobakken, bitene er harde men også litt klissete og klebrige. Små biter som knekkes av spretter rundt og det blir ett skikkelig rot, til slutt havner kanskje bare 0,05-0,1g i jointen og vi soper resten av bitene ned i posen. Jointen ser ut som en slapp kuk, munnstykket av papp som vi så håpefullt hadde rulla sitter ikke slik det skal og vi må brette inn endene så ting ikke skal dette ut. Misfornøyde men spente går vi ut på terassen og fyrer opp.

20:10

Vi tar noen skikkelige hestetrekk og jeg kjenner nikotinen banke i hjernen. Vi tar svære trekk og holder inne i mer enn 5 sekund. Selv om jeg har røykt tobakk av og på i flere år kjenner jeg tobakken krible skikkelig i lungene. Vi står og røyker i fem minutt og går inn for å sette oss. Merkelig, vi burde vel ha merka noe nå..

20:20

Det har gått sikkert 10 minutter siden vi tok første trekket og fremdeles merker jeg ingenting utenom nikotinen. Litt skjelvende hender og smårart syn - dette er bare nikotinsjokk sier jeg til meg selv. Jeg hadde leste en del rusrapporter på forumet og søkt litt rundt på erowid og etter det jeg fikk inntrykk av skulle cannabis være ganske sterkt. En skikkelig god joint skulle være nok til å bli helt kake i opptil flere timer, da burde vel en halveis dårlig en holde til halveis kake i en halvtime. Jeg kjenner fremdeles ingenting.

Vi diskuterer hva vi kan ha gjort galt og kommer frem til at det sannsynligvis må ha vært mengden. Han tredje personen som skulle være med dagen etterpå er ikke her og vi bestemmer oss for å teste mye grundigere nå, så vi kan bekrefte at det er skikkelige greier og eventuelt slipper å gjøre de samme feilene dagen etterpå.

Vi drar frem en hjemmelagd vannbong og bryter opp en ny sigarett, denne gangen tar vi adskillig mye mer. Vi blander inn 0,2g og får den grundig med i blandingen, denne gangen skulle det funke!

20:40

Vi går ut, fyrer opp, og trekker ned som besatte. Igjen herjer nikotinen i kroppen. Denne gangen blir jeg så svimmel og kvalm at jeg må sette meg ned.

Jeg tror jeg kjenner noe, men så kan jeg få det til å gå bort bare ved å fokusere på at det ikke er noe. Jeg kjenner meg litt snurrete, men er fremdeles helt meg selv og er totalt klar over at det kan være placebo.

20:55

Vi går inn og setter oss ved pcen. Jeg kjenner en ganske markert svimmelhet og jeg er ganske skjelven i knærne. Arne sier han begynner å kjenne noe, og vi subber rundt i leiligheten uten å egentlig gjøre noe som helst. Jeg kjenner meg merkelig, ikke akuratt rusa, men bare merkelig. Jeg sitter i en lenestol og ser rundt i rommet i sikkert 20 minutt. Arne har rukket å bli så dårlig at han har lagt seg ned på sofaen. Hele tiden lurer jeg på om jeg er rusa, og det får jeg ikke til å stemme. Hasj skulle jo være jævlig kraftig, det jeg føler nå er det samme jeg får når jeg fyllesjuk og smådeprimert etter en laber fest.

23:00

Ingen forskjell, Arne er dårlig og jeg er trøtt. Jeg går hjem og legger meg. Skuffa og sur. Hadde vi gjort noe feil? Hadde vi fått noe dårlige greier? Eller var dette alt hasj hadde å by på?

===


Oi, det ble ganske mye skriving, dag 2 kommer kanskje senere i kveld, muligens i morgen. Stay tuned!
Sist endret av Nefeethi; 26. oktober 2008 kl. 01:38.
man pleier ikke å få no særlig funk første gangen, så ikke noe unormalt... prøv et par ganger til, så kommer deg seg nok
Trådstarter
6 6
Det kommer mer, bare vent til jeg får skrevet ferdig
Hehe veldig god rapport, bare synd det ikke gikk som planlagt.
Prøv å røyke mer om gangen neste gang, og å mekke (blande tobakk og hasj) ordentlig, det er guider til det på forumet
Beskrivelsen din av hasjen høres for meg ikke ut som noe kvalitetshasj men mer som den vanlige kjedelige "elva-brune". jeg kan selvfølgelig være helt på jordet tho.

Første/de første gangen(e) man røyker hasj/weed er det vanlig å ikke få funk. vet ikke helt hvorfor men tror det har mye med at man ikke vet hvordan det føles så man vet ikke helt hva man skal kjenne etter for å vite om man er fjern..

tror ikke dere har gjort noe spesielt feil. Får du intatt hasjen, samma på hvilken måte, skal du i teorien bli fjern.. Så hvis du fikk røyk i lungene har du fått det i deg.

Det kan selvfølgelig hende dere ikke tok nok.. Prøv et par ganger til om du føler for det, og se om du liker det. For min del tok det faktisk litt tid før jeg faktisk begynte å like det..
Trådstarter
6 6
Lørdag

Etter en heller laber trip dagen før bestemmer vi oss for å ringe han vi kjøpte av. At han skulle bøffe oss hørtes helt på jordet ut, vi kjenner ham tross alt ganske godt og treffer ham regelmessig - Nei, nybegynnere som vi var måtte vi ha gjort noe feil.

Utdrag fra telefonsamtale.

Han: hadde dere brent tjallen skikkelig først da?

Vi: jo, eh.. varmet, jaja.. altså nå skal du hørre her eeerrh det vi gjorde vareeeerhh... altså... eeuuhh... Hæ? Skal den brennes?!
Sitat av Nefeethi
Lørdag

Etter en heller laber trip dagen før bestemmer vi oss for å ringe han vi kjøpte av. At han skulle bøffe oss hørtes helt på jordet ut, vi kjenner ham tross alt ganske godt og treffer ham regelmessig - Nei, nybegynnere som vi var måtte vi ha gjort noe feil.

Utdrag fra telefonsamtale.

Han: hadde dere brent tjallen skikkelig først da?

Vi: jo, eh.. varmet, jaja.. altså nå skal du hørre her eeerrh det vi gjorde vareeeerhh... altså... eeuuhh... Hæ? Skal den brennes?!
Vis hele sitatet...
den ikke brennes.. Grunnen til at man brenner den er for å smuldre den opp så det blir lettere å blande med tobakken og så den blir jevnere uten alt for mange "kickere".. Men det funker egentlig like bra uten å brenne.. tar bare lengre tid å mekke opp
Er ikke 0,2g litt lite for å få en merkbar rus da?
0,2 er en perfekt mengde for de som ikke har røyka før hvis det ikke er dårlige greier.
Sist endret av Defqon; 26. oktober 2008 kl. 02:14.
Trådstarter
6 6
Alas, vi hadde begått den groveste synden av alle, vi hadde ikke gjort noe som helst med den, bare smuldra av noe støv og rørt det rundt i blandingen. Med nytt håp begynner spenningen å bygge seg opp igjen. I kveld prøver vi på nytt.

20:00

Klokka er igjen 8, og vi kjeder oss. Kompisen som skulle være med kunne ikke komme i kveld. Vi bestemmer oss for å ta med greiene ut istedenfor, en hybel som lukter brennende hasj hørest ut som en dårlig ide. Vi setter oss på en benk under taket ved en barnehage og tar frem sakene. Jeg fyrer lighteren under klumpen og begynner å varme den opp forsiktig, den tar fyr veldig fort, noe som vistnok skulle være et tegn på god kvalitet, lukter deilig gjør den også. Jeg tar klumpen og prøver å skrape av noe med neglene. Wow, heftig! Den er ikke hard lenger men myk og porøs, nesten som nybakte pepperkaker. Konsistensen er også helt annerledes, den er luftig og når jeg ser nærmere er den liksom krystallaktig. En ting vi merka dagen før var at vi så tobakken liksom brente rundt hasjen og ikke ville ta skikkelig fyr. Adskillig mer spente ruller vi jointen og fyrer opp

20:30

Jeg merker fort at ting er helt annerledes nå. Smaken er en totalt annen og røyken er mye tettere og lysere. Jeg tar noen skikkelig gode trekk og kjenner en varm og nummen følelse i kinnet som sprer seg rundt i ansiktet. Øynene begynner å svi og jeg får tårer, det er ikke akuratt en smerte, men mer en varm følelse lik den du får når du har feber. Jeg kjenner litt på følelsen, og registrerer at jeg har det ganke bra. Jeg føler meg faktisk veldig bra. Teit og småfnisete snur jeg meg mot Arne. Vi ler litt av hverandre og begynner å gå mot sentrum hvor vi har avtalt å møte han vi kjøpte greiene av. Vi går noen hundre meter før det plutselig smeller noe sykt.

Jeg mister total kontroll over tankene, jeg er ett helt annet sted, og på samme tid er jeg over alt. Alle detaljer og ting blir sterke, som om jeg plutselig tar på meg briller for første gang. Vi går der og ler av alt, jeg ler av at vi ler, jeg ler av tankene inni meg, og jeg ler av at alt er så fantastisk. Til slutt står vi midt på hovedveien og griner av latter.

Vi får roet oss ned noe og jeg nyter følelsen av tankene som går alle veier. Jeg begynner å snakke om noe, sporer helt av inni hodet, sporer av igjen, og så vet jeg plutselig ikke hva jeg begynnte å snakke om.



Mer kommer!.
Sist endret av Nefeethi; 26. oktober 2008 kl. 02:29.
Det der hørtes ut som en positiv førstegangs opplevelse!
Men at hasjen tar fyrt fort trenger ikke ha noe si på kvaliteten. Røka hasj ista som tålte mye varme, men var sykt god

Enjoy weee weeeed!
Det at den tar lett fyr er ofte et tegn på god hasj. Hvertfall med tanke på at dårlig hasj _ikke_ tar lett fyr.
Uansett, godt skrevet trådstarter og lykke til videre med utforskingen.
Ok, jeg vil bare si at når du først skal poste noe som dette bør du skrive deg ferdig. Å lese slike halvferdige historier er noe jeg kan se for meg egentlig bare er irriterende. Du skriver bra, så vær vennlig mot dine lesere og publiser en hel historie først som sist.
Ja!! Det er ikke så kult med fortsettelse følger...
Selv om dette virker som det er verdt å vente på
Trådstarter
6 6
Sitat av |d13m0b
Ok, jeg vil bare si at når du først skal poste noe som dette bør du skrive deg ferdig. Å lese slike halvferdige historier er noe jeg kan se for meg egentlig bare er irriterende. Du skriver bra, så vær vennlig mot dine lesere og publiser en hel historie først som sist.
Vis hele sitatet...
Det var egentlig ikke noe jeg hadde direkte planlagt, jeg tenkte bare å redigere førsteposten etter hvert som jeg fikk skrevet ned mer, visste ikke om den 5-minutters-regelen på redigering :/

Men gøy å se at så mange fikk interesse for tråden Jeg er nesten ferdig med å skrive om resten av lørdagen, så skal se om jeg ikke kan få en moderator til å redigere alt inn i førsteposten.
Skjer med at folk alltid skal røyke hasj i barnehager?
Ellers bra historie. Sikkert mange som kjenner seg igjen i den.
Et lite tips bare: det er ingen vits i å bruke tobakk når du fyrer bong. Som du sier er det bare veldig ubehagelig, i hvertfall for de som ikke er vant til tobakk. Hasjen i seg selv brenner finfint av seg selv.

Dette er selvfølgelig individuelt, men sier det mht til at det virket som om du helst ville unngått det
Trådstarter
6 6
Sitat av Joachimsen
Et lite tips bare: det er ingen vits i å bruke tobakk når du fyrer bong. Som du sier er det bare veldig ubehagelig, i hvertfall for de som ikke er vant til tobakk. Hasjen i seg selv brenner finfint av seg selv.

Dette er selvfølgelig individuelt, men sier det mht til at det virket som om du helst ville unngått det
Vis hele sitatet...
Har egentlig ikke røkt noe i bong etter det, ender bare med at jeg blir dritstein. Kan være fordi jeg fremdeles er nybegynner men jeg foretrekker den høye følelsen fremfor den steine. Nå bruker jeg bare ekstra milde sigaretter når jeg skal rulle i joint, funkerf fint
Bra lesning dette her, du skriver godt. Så skriv gjerne flere rus rapporter i fremtiden.

Lite tips dog: Når du lager en joint med tobakk, ta å legg tobakken på litt sølvpapir og fyr opp en lighter under papiret. Fordel varmen gjevnt utover. Etterhvert vil det komme en jævelig blå og kjip røyk (blir vanskelig å puste omtrent). Dette er forskjellig drit som tobakksprodusentene tilfører tobakken sin. At tobakken blir svart spiller ingen rolle.
Ved å gjøre dette slipper du å kjenne tobakk/nikotin når du røyker jointen, en joint skal smake cannabis ikke tobakk. Samt du sparer kroppen din for mange drittstoffer. Kjipt å la nikotin blande seg inn i cannabis rusen også...

I en bong trenger du egentlig ikke tobakk, bare husk å smuldre opp hasjen godt (dette gjelder joint også).
Sist endret av Eclipse; 26. oktober 2008 kl. 18:49.
Sitat av Eclipse
Bra lesning dette her, du skriver godt. Så skriv gjerne flere rus rapporter i fremtiden.

Lite tips dog: Når du lager en joint med tobakk, ta å legg tobakken på litt sølvpapir og fyr opp en lighter under papiret. Fordel varmen gjevnt utover. Etterhvert vil det komme en jævelig blå og kjip røyk (blir vanskelig å puste omtrent). Dette er forskjellig drit som tobakksprodusentene tilfører tobakken sin. At tobakken blir svart spiller ingen rolle.
Ved å gjøre dette slipper du å kjenne tobakk/nikotin når du røyker jointen, en joint skal smake cannabis ikke tobakk. Samt du sparer kroppen din for mange drittstoffer. Kjipt å la nikotin blande seg inn i cannabis rusen også...

I en bong trenger du egentlig ikke tobakk, bare husk å smuldre opp hasjen godt (dette gjelder joint også).
Vis hele sitatet...
Det er en fordel å brenne på sølvpapiret først. Vil tro at noen av de kjipe stoffene fra folien kan legge seg i tobakken om man ikke gjør dette. Vanligvis pleier jeg å toaste tobakken bare ved å varme opp siggen i flere omganger. Lukten som kommer da synes jeg faktisk er ganske god.
Altfor svak blanding. 0,1 i en joint? En halving, så snakker vi
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Sitat av Grishnack
Altfor svak blanding. 0,1 i en joint? En halving, så snakker vi
Vis hele sitatet...
Ah, jeg er så lei av folk som skal trykke på andre sine egne røykevaner. For det første så fyrer man ikke et halvt gram i jonasen de første gangene man røyker. Det er oppskriften på å bli grønn. For det andre så er det en del som liker å ta seg en mild jay en gang iblandt, gjerne bare 0.1 for å få buzzen uten å bli satt ut, meg selv inkludert. Det er ikke et poeng å bli bøtte stein hver gang man røyker. Ihvertfall ikke for min del, men gjør som du vil, bare ikke legg press på at folk SKAL bli like borte som det du liker å bli.

Gruppepress, røykepress, narkopress er det værste jeg vet, har du ikke lyst til å røyke/snorte/droppe/whatever så skal ingen presse deg til det heller.

Til trådstarter; Er du fornøyd med rusen du får av 0.1 gram så holder du deg til det du liker. Det er ikke vits å presse seg selv for å tåle mer. det blir bare dyrere og det er lettere å bli en stoner.
slik jeg skjønte det røykte dere bare rundt 0.2-0.3 og dere var 2 stykker. etter mine beregninger pleier det ikke å være normalt å kjenne stort av den mengden.
husk minimalt med tobakk og mye hasj. tobakken er kun for aa gnu ut hasjen uten at det klumper seg
0,2-3 er perfekt for en nybegynner. dog beregnet på en person.
Flott rapport. Bringer frem mange gode gammle minner.. Jeg fyrte flere ganger før jeg merket noe som helst. Det er ganske vanlig. Første gangen det smalt sikkelig var på en ungdomskole for massevis av år siden, og jeg ble liggende på gulvet med seriøse latterkramper inne på skolen. Fikk ikke puste, tårene sprutet og til tider hørtes det ut som jeg skreik, noe jeg kanskje gjor av glede. Det er morsomt å ikke ha peiling på hva som er morsomt. Det var gode tider, nyt det mens du kan

Å hold nå kjeft om disse doseringene, det funket bra for dem så hvem bryr seg.
Tja, de fleste førstegangsrøykere jeg kjenner har ligget og vridd seg i intensitet av to trekk av mine milde og gode 0.3-grams jointer, så det der varierer ganske mye. Enkelte trenger langt mer. I mine første dager røykte jeg gjerne under 0.1g og så aliens (da selvfølgelig ikke i levende live/halliser, men som "tanker", tja, de som har vært skikkelig stein skjønner sikkert hva jeg mener) poppe opp over steiner og gresshauger ute i vår norske natur, så det der må jeg bare få påstå at er ganske individuelt.
Jeg fikk også tipset om 0.2g som førstegangsdose, endte med at jeg spydde meg helt tom i vasken på kjøkkenet og etter det ble det ett par timer i stresslessen med dundrende puls og jeg ble helt ute av stand til å gjøre noe. Start heller lavt fra 0.05g og oppover til det funker.

"Joint" kan rulles akkurat som en vanlig rullings og jeg ser ikke poenget med papp-filter, eneste det vil gjøre er å suge til seg THC.
Men hvordan er det med folk her da, bruker dere eller bruker dere ikke å mekke filter? Jeg gjør det...men om man mister "noe" av det da, så vil jeg jo vurdere å droppe det. Noen for og mot argumenter?
Jeg er for filter, men driter i det når jeg er full og har så jeg klarer meg. Hender jeg også dropper det hvis jeg har masse greens.
1. Man får røyket alt av mekket.
2. Får som regel bedre trekk og lettere å ta store trekk.
3. Når den nærmer seg slutt brenner du deg ikke like fort på fingrene når du har filter.
4. Hvis du ruller en passe joint og hvis det er helt grei standard+ så vil papiret nederst på jointen hvis du ikke har filter, bli jævlig klissete og leppende dine smaker dritt osv osv.
5. Røyker du med noen som ikke røyker sigg til vanlig "patter" de som regel på jointen. Da er det litt greiere når man har filter

Kommer ikke på noe mer jeg, og vet egentlig ingen ting for mot siden tror jeg. Bruker du filter som har "papir hår"(hjemmelaget som er rivd på begge langsidene) har jeg hørt noen sier det vil sette seg fast mer thc, men i dunno. Merker uansett ikke noe forskjell på hvor skev jeg blir med eller uten filter.
Sitat av ql1rz
Skjer med at folk alltid skal røyke hasj i barnehager?
Vis hele sitatet...
Alltid noen greie plasser og sittw på som regel og ofte godt gjemt, og lite folk aom går innom på kveldene... var mye å røykte på barnehager før jeg flytta hjemme ifra
bra innlegg Nefeethi, misunner deg som førsteganger men neste gang du skal mekke bør du kanskje lese litt mer på forumet åssen du skal lage den. enten fikk du ikke effekt fordi det var førstegang eller pga at dere ikke klarte å brenne shittet ordentlig. ta å gå inn på smokersguide.com på "how to roll" så ser du åssen du ruller. og 0.2 er litt lite hvis du har tenkt å bli "kake"

Sitat av tafsern
Men hvordan er det med folk her da, bruker dere eller bruker dere ikke å mekke filter? Jeg gjør det...men om man mister "noe" av det da, så vil jeg jo vurdere å droppe det. Noen for og mot argumenter?
Vis hele sitatet...
Ja bruker alltid filter. Pleier å kjøpe zen filterne, de selger det som vanlig på Mix butikker o.l.