Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  134 8378
Ja, du leste riktig. Jeg syns det er på høy tid vi får en større åpenhet om og toleranse for foreldres ønske om å merke barna sine permanent. Dette høres kanskje groteskt ut i første omgang, men jeg vil minne om at vi har allerede en generell praksis hvor foreldre som ønsker å kutte av en bit an sine guttebarns kjønnsorgan får gjort dette på offentlige sykehus.

Jeg syns ikke vi skal stoppe med dette. Barna, inkludert deres kropper, er foreldres eiendom til de når myndighetsalder. Derfor må det være opp til foreldrene om de vil modifisere sine avkom, ikke samfunnet. Jeg ser for meg en fabelaktig fremtid hvor foreldre aktivt former sine sine barn fysisk for å tilfredsstille sine egne religiøse eller kulturelle behov.

Dette betyr selvsagt ikke at man skal kunne ødelegge et barns fremtid ved å kutte av viktige lemmer eller lignende. Jeg sikter når det gjelder bortskjæring av menneskelig vev selvfølgelig kun til kroppsdeler eller deler av dem man strengt tatt ikke trenger, akkurat som forhuden. Et eksempel er øreflipper og nesetipper, hva skal man med dem? Jeg syns foreldre burde kunne kutte disse av hvis de ønsker det, dog under forsvarlige forhold på et sykehus. Man trenger heller ikke mer enn én tå for å kunne gå ordentlig, så disse burde også kunne fjernes etter foreldres ønske.

Jeg kommer heller ikke utenom det norske rettssamfunns dobbeltmoral når det gjelder dette emnet. Ordningen vi har nå er rett og slett kvinnediskriminerende. Hvorfor skal gutter få omskjæres på sykehus, mens jenters foreldre må ty til illegale metoder for å få skjært sine småpiker rene for synd? Dette er rett og slett en skam for Norge som pågangsnasjon for kvinnerettigheter.

Nei, jeg syns vi må slutte å gjøre forskjell på forskjellige klasser av barnemodifisering. Har man lov til å kutte av en del av ditt barns kropp, så har du det. Ned med omskjæringstyrraniet!
faen å syk du er.

EDIT: Skjønte ikke at det var ironi ("Skjært sine småpiker rene for synd") My bad... Men du er fortsatt syk!
Sist endret av otherside; 2. februar 2007 kl. 15:02.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av otherside
faen å syk du er.

"Skjært sine småpiker rene for synd"
Vis hele sitatet...
Sjå, der flyg en sarkasme!
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Vil si meg enig med otherside...
Hva faen? Hva mener du egentlig med dette? Er det et ironisk innlegg mot kjønnslemlestelse, eller mener du dette alvorlig? Dersom det første er tilfelle: Middelmådig skrevet og dårlig formidling av budskapet. Om det er det andre: Idiot.
Skjønner litt poenget ditt, problemet er at gutter tar ingen skade av å få forhuden skjært av, så lenge man ikke bruker sløve kniver fulle av bakterier osv.. Jenter kan ikke omskjæres på noe hvis uten at de blir skadet for livet, får store smerter når de tisser, har menstruasjon, har sex, føder!

At jødene vil skjære av forhuden får være deres problem, flott at de får et "trygt" tilbud. Uansett hvor man omskjærerer en jente, så er det ikke trygt eller bra på noe hvis.

Forresten, leste et sted at omskjærte menn har mindre sjanse for kjønnsykdommer pga det ikke legger seg så mye "rusk" på deres penis, pga den ikke har forhud som dekker.


Forresten er jeg overrasket over folks mangel på ironi her på forumet
Sist endret av Lille My; 2. februar 2007 kl. 14:44.
ikke frekt ment ass men hvis du mener dette seriøst at foreldre skal få lov til å kutte av tær å øreflipper å neseflipp etc så er du etter min mening syk i hodet!

skal foreldra bestemme at gutten skal f.eks ha 6 tær bare fordi at dette ser kult ut??

dette her blir bare for dumt i mitt syn...

å når det hjelder omskjæring av jenter så er jeg så ekstremt imot dette!

den prossesen som lir igjennomført på jenter sitt kjønnsorgan er øddeleggende for de...

skulle vært jente du å blitt omskjært før du ble kjønnsmoden så hadde du sett hvor jævlig disse jentene har det pga omskjæring...

men omskjering av gutter har jeg ikke noe imot ettersom dette er en smertefrigjennomførelse...

men syntes at det er sykt at du føoler det på denne måten..
Syns alle skal få bestemme sjøl om de vil omskjæres eller ikke. Argumentet ditt om at foreldre eier barna er helt bak mål. Du får det til å høres ut som om barn er noen objekter som man kan gjøre hva faen man vil med. Barn er vel mennesker de og sist jeg sjekka. Og om lille Ole vil omskjæres er vel hans sak, ikke foreldras.

Er enig i at man skal tilby omskjæring på sjukehus under hygienske forhold til de som ønsker det. Og da mener jeg de som har det som tradisjon eller kultur. Men omskjæring av damer? Hva er egentlig hensikten?

Skjønner ikke hvor du vil med øreflipper, neseflipper og tær. Jeg er glad i alle tærne jeg har, og hvor skulle folk pierca seg når de gikk rundt som en Michael Jackson kopi?
dette hørse ikje riktig klokt ut.Tenk hva de ka medføre en liten gutt på 10 hvis faren plutselig bestemmer seg for å kappe av han ei tå eller noe, kan jo bli skadet for livet i hodet
Sitat av crangaz
Er enig i at man skal tilby omskjæring på sjukehus under hygienske forhold til de som ønsker det. Og da mener jeg de som har det som tradisjon eller kultur. Men omskjæring av damer? Hva er egentlig hensikten?
Vis hele sitatet...
Mange muslimer i spesielt Afrikanske land, tror ikke dette skjer i midtøsten i det hele tatt, mener at jenter er syndige som ble født med klitoris, derfor kutter vi den av. Enkelt og greit forklart.

Gud sa til en eller annen jøde (husker ikke hvem) at for å vise at barna dine er av det utvalgte folket, skjær forhuden av guttene. Så dette har ingen praktisk nytte for å hindre gutter i seksuel nytelse, det kunne likegodt vært venstre lilletå man skjærte av for å vise tilhørighet.
Etter min mening så er ikke omskjæring nødvendig i norge. Norge er et land med god hygene og trenger derfor ikke og bli omskjært (Hvis dem har trang forhud så er det faktisk en god grunn), Ikke fordi folk ikke er renslige nok. Man kan faktisk miste veldig mye av følsomheten nedentil. Syns ikke foreldre kan bestemme det til kids'a sine...

I andre fattige land med dårlig hygene syns jeg det bare er positivt..

men norge må bare lære og vaske tissen sin!

Alt det andre du nevner mxyzptlk er bare fuck'd up, ikke til og diskutere engang..
jeg er svært unig med mxyzptlk, dette kan jo ødelegge barnas fremtid! Angående det med omskjæring, det er ikke noe som plager dem resten av livet, tvert i mot, så det er jeg for, men jeg er ikke for å skjære av øreflippene ol. Dette er bare groteskt! :O
Er du helt syk? Hørt om rettigheter ?
Gadd ikke lese hele tråden en gang. - Et spørsmål : Hvor gammel er du? ( ikke sarkastisk ) Vil gjerne ha svar. Så skal jeg vurdere å lese hele tråden.
Først og fremst så skrev han dette for å provosere. Han er tydelig imot omskjæring av guttebarn, han bare skrev det på en måte for å få folket sinna.

Her finnes det mange som er imot: http://www.google.com/search?hl=en&s...rights&spell=1
Det er mange funksjonelle analfabeter i denne tråden. Jeg er enig med mxyzptlk i at det er absurd at det ikke reageres mer mot omskjæring av gutter. Argumentet om at det bedrer "hygienen" osv er bare latterlig i dagens samfunn. Fjerning av forhuden er en anakronisme fra den tida hvor onani var synd, og hvor religiøse ledere oppfant lover etter eget forgodtbefinnende.
Tror de fleste her tar alt litt for seriøst, selv tror jeg dette er sarkasme på høyeste grad. Kåseri om du vil. Men, man vet aldri.
Synes foreldrene skal dritte i å kødde me barna sine pga. religion, eller at barna ikke er "perfekt" nok. Synes barna burde være 15-16 før det skal kunne gjøres opperasjoner som ikke er nødvendig.
Jeg synes omskjæring er sykt og at barna skal bli voksen før de bestemer seg.
Jeg tar et spark i mørket og tør påstå at dette er et innlegg KUN laget for å provosere? Kan umulig være seriøst ment?
No shit sherlock... Sarkasme er en fin ting... Bra skrevet til trådstarter
haha, da dreit jeg meg fint ut : ) Sorry mxyzptlk!
Sitat av otherside
haha, da dreit jeg meg fint ut : ) Sorry mxyzptlk!
Vis hele sitatet...
Jeg bare gjetter altså:P Ser liksom slik ut.. Personen skriver ET innlegg han/hun vet kommer til å få mange reaksjoner for å så ikke skrive mer. Han/hun forsvarer ikke saken sin eller noe.. Pga det jeg har sett tidligere av slike innlegg, så er det et typisk tegn på at det er tull.. Jeg velger i alle fall å ikke tro dette..
Etter mye om og men i denne tråden, vet jeg ikke helt om tråden er bare laget for ironi, provosering, på trass, eller om mxyzptlk er så syk i hodet og vil kutte av nesetipper, øreflipper og tær på sitt værende (eller kommende, eller sitt ønskede, whatever!) barn. Meningen med å omskjære eller fjerne deler av kroppen er helt latterlig, sett fra mitt synspunkt.

Når jeg tenker på jøder som som mister forhuden sin, vet jeg ikke helt om det er greit eller ikke. Religion, men hva er meningen med det?

Dette er groteskt, som mange andre har sagt før meg.
Men noe som er verre, er vel de jentene/kvinnene som får underlivet sitt sydd sammen igjen (jo, det er sant.) for at de ikke skal ha sex før de er gift elns. DET kan kalles ille.
Sitat av Marthe
Jeg tar et spark i mørket og tør påstå at dette er et innlegg KUN laget for å provosere? Kan umulig være seriøst ment?
Vis hele sitatet...
Det er 20 poster i denne tråden, og du klarer ikke lese deg frem til at han er sarkastisk? Helt utrolig at 90% av de som har skrevet her tror han er seriøs.

På en annen side syns jeg det er litt feil å likestille omskjæring av gutter og jenter. Guttene fjerner bare forhuden. Og som DonT. sier blir det dumt å si at dette er på grunn av renslighet i våre dager. Men omskjæring av jenter har jo ikke på noe med renslighet å gjøre? Etter hva jeg vet blir jenter ene og alene omskjært for at de ikke skal kunne tilfredsstille seg selv. Noe som ikke er et problem for en gutt som er omskjært.
Sitat av GeirBauer
Det er 20 poster i denne tråden, og du klarer ikke lese deg frem til at han er sarkastisk? Helt utrolig at 90% av de som har skrevet her tror han er seriøs.
Vis hele sitatet...
Det er jo akkuratt det JEG klarer?..
Sitat av amhx
skal foreldra bestemme at gutten skal f.eks ha 6 tær bare fordi at dette ser kult ut??
Vis hele sitatet...
lol, hvordan kan man få 6 tær?

Trådstarter: Sorry, men du er gal. Oppsøk lege. :S
Sitat av Marthe
Det er jo akkuratt det JEG klarer?..
Vis hele sitatet...
Så du er for omskjæring altså? Siden du mener han provoserer...
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg skulle ønske at jeg hadde blitt omskjært når jeg var liten. Da hadde jeg ikke hatt dette problemet med overfølsomhet og for tidlig sædavgang.

Tørr jo ikke gjøre det nå når jeg er voksen og kan føle smerte.



Edit: Kisen som poster under her er en fitte.
Sist endret av Mullah; 2. februar 2007 kl. 16:21.
Artig tråd å lese. Første som falt meg inn var at dette selfølgelig bare er en post for å provosere de ellers slappe nerdene. Om jeg ikke tar feil er du også en erfaren narkotikabruker, så forundret meg ikke så mye at du laget en slik tråd. Kan hende jeg tar feil riktignok, men da burde du i tilfelle kutte litt ned på rusmiddlene .
Sitat av GeirBauer
Så du er for omskjæring altså? Siden du mener han provoserer...
Vis hele sitatet...
Nå forstår ikke jeg helt hva du mener? Du mener at jeg er FOR omskjæring og lemlestelse pga jeg tror dette innlegget kun er for å provosere? Vel.. Nei? Jeg bare tror ikke innlegget er seriøst ment.. Altså, at det kun er laget for å lage krangel..
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av Marthe
Altså, at det kun er laget for å lage krangel..
Vis hele sitatet...
... eller for å underholde oss som forstår spøken ved å provosere tullinger som deg.

Du har store pupper da.
Sitat av albz
lol, hvordan kan man få 6 tær?
Vis hele sitatet...

Man kutter av for eksempel 3 tær på den ene foten og stortåen på den andre. Eller så kan man kutte av 2 tær på hver fot hvis man vil ha det symmetrisk.
Sitat av Marthe
Nå forstår ikke jeg helt hva du mener? Du mener at jeg er FOR omskjæring og lemlestelse pga jeg tror dette innlegget kun er for å provosere? Vel.. Nei? Jeg bare tror ikke innlegget er seriøst ment.. Altså, at det kun er laget for å lage krangel..
Vis hele sitatet...
Hvis du forstod ironien, som du påstår at du gjør, så skjønner du helt sikkert at han på en rar måte prøver å sette lys på at gutter får omskjære seg på sykehus. Og hvorfor ingen reagerer på dette. Og med mindre du er for omskjæring av gutter, er det vel ikke så mye å krangle over her? Så nei, du skjønte ikke ironien. 10-4.
Sitat av GeirBauer
Hvis du forstod ironien, som du påstår at du gjør, så skjønner du helt sikkert at han på en rar måte prøver å sette lys på at gutter får omskjære seg på sykehus. Og hvorfor ingen reagerer på dette. Og med mindre du er for omskjæring av gutter, er det vel ikke så mye å krangle over her? Så nei, du skjønte ikke ironien. 10-4.
Vis hele sitatet...
Med andre ord er innlegget laget for å PROVOSERE. Mitt poeng. Ironien i innlegget er jo helt klar her, og det har jeg sett. Hvordan du får det til å bli at jeg er for omskjæring forstår jeg ikke. Jeg er verken for eller imot egentlig. Har veldig få meninger akkuratt der. Men her var det lemlesting og fysiske forandringer på barn det var snakk om. ikke kun omskjæring på gutter.
Jeg tror Marthe skjønte ironien, hun sier tross alt at innlegget må være skrevet på tull/fullt av sarkasme.

Don Tomaso: hvor har du det i fra at jødene omskjærer pga synd? Så vidt jeg har lært er det for å vise tilhørighet til jødisk slekt.

Og som Mullah skriver, det senker følsomheten i tuppen slik at man holder lengre. Det er faktisk nyttig å omskjære
Sitat av Mullah
... eller for å underholde oss som forstår spøken ved å provosere tullinger som deg.

Du har store pupper da.
Vis hele sitatet...
Jeg krangler da ikke på det han/hun sier? Jeg har forstått spøken. Gå tilbake til første siden og se hvem som var første som faktisk skrev rett ut at det kun var for å provosere. Hvem er det? Yours truly. Men fordi jeg skriver at det er skrevet for å lage krangel så er det "tullinger som meg" Det er rettet mot? Og hva i alle dager har puppene mine med saken å kjøre?

Sitat av Lille My
Jeg tror Marthe skjønte ironien, hun sier tross alt at innlegget må være skrevet på tull/fullt av sarkasme.
Vis hele sitatet...
TAKK!
*For kort melding*
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av Marthe
Og hva i alle dager har puppene mine med saken å kjøre?
Vis hele sitatet...
Det var akkurat det jeg også sa!
Sitat av Mullah
Det var akkurat det jeg også sa!
Vis hele sitatet...
Faen, jeg ser så alt for mange grunner til å skrive TITS OR GTFO på dette forumet nå i det siste.

Ingen rører ved min tiss. Ironien var innlysende det sekundet jeg så att personen hadde over 1000 poster, er 28 år og registrerte seg for litt over ett år siden, og derfor betrakter jeg han son en noenlunde seriøs forumposter etc.

Ingen får røre ved mitt penis med ett skarpt redskap i den andre hånden.
Ha ha ha, kongeinnlegg. Visste dere forresten at det ikke er så lett å nappe laksen når man er omskjært. Jeg ser for meg et vaselinkonsum av det helt store om jeg skulle vært omskjært. Takk gud (eller kanskje heller mine foreldre) for at jeg ikke er det.
Sitat av Kanoner
Ha ha ha, kongeinnlegg. Visste dere forresten at det ikke er så lett å nappe laksen når man er omskjært. Jeg ser for meg et vaselinkonsum av det helt store om jeg skulle vært omskjært. Takk gud (eller kanskje heller mine foreldre) for at jeg ikke er det.
Vis hele sitatet...
Spenol er billigere:P
Jeg er ganske sikker på at jeg har lyst og skade deg.
Omskjering kan jeg forstå, hvis barnet er enig.
Men og kutte av øreflipper og nesetippen og ditt og datt, bare på faen?
Det er bare sjukt.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av otherside
EDIT: Skjønte ikke at det var ironi ("Skjært sine småpiker rene for synd") My bad... Men du er fortsatt syk!
Vis hele sitatet...
Den setninga der er veldig øverlandsk IMHO. Det at han har lånt stilen til Arnulf Øverland såpass kraftig fekk meg til å ane at det måtte ha en sarkastisk undertone...
Omskjæring av gutter er greit for de kan fortsatt ha sex og nyte det, de har bedre hygiene osv men av jenter! Da fjerner man alt som kan forbindes med nytelse neddi der. Stakkar, det blir som å ha sex med en potetsekk.

Og det at foreldre burde ha lov til å kutte av 4 tær, eller nesetippen på sine barn for den saks skyld er SYKT! Syke jævel... Stakkars barn! Tenk om to gærne foreldre føder en unge(det finnes mange av de) og bestemmer seg for å fjerne: Nesetippen, øreflippene, 8 tær og 6 fingre! Hvordan i huleste forestiller du deg at det barnet skal se ut? Tenk om foreldra dine gjorde no sånt på deg før det i det hele tatt gikk opp for deg hva fingrene er til!

og om det virkelig er sarkasme... haha, jeg ler så jeg griner
Sist endret av simdal; 2. februar 2007 kl. 17:13.
I et (sannsynligvis) håpløst forsøk på å få denne tråden ontopic:
Selv om dette egentlig ikke er et så aktuelt tema her i norge (er tross alt mye mer vanlig i andre land) så er jeg enig. Ser ikke poenget i å kutte vekk kroppsdeler, hvis delen har overlevd all evolusjon frem til nå SÅ ER DET EN GRUNN TIL AT DEN ER DER. Og ja, her kan man komme med blindtarm-argumentet men hvis det er et organ som er utsatt for evolusjon må det da være kjønnsorganet.
Finnes massevis rapport som anbefaler både det ene og det andre, og selv om det kanskje er noen fordeler ved omskjæring mener nå jeg at til sist så er det stort sett en grunn til at ting er som de er, og kroppsmodifikasjon bør man vente med til man er myndig og personen kan bestemme selv.
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Skjønner ikke hvordan dere kan si det er forferdelig med omskjæring av kvinner, men støtte omskjæring av menn. Kvinner er syndige horer og skal ikke ha noen funksjon utover å være sexmaskiner, hva skal de med klitoris/nytelse for?
Sitat av Devine
Skjønner ikke hvordan dere kan si det er forferdelig med omskjæring av kvinner, men støtte omskjæring av menn. Kvinner er syndige horer og skal ikke ha noen funksjon utover å være sexmaskiner, hva skal de med klitoris/nytelse for?
Vis hele sitatet...

Nå ber du om det ...folk tar denne tråden for seriøst..
Om bare dere billige ludder hadde vært litt mindre løsaktige så vi menn kunne vært sikre på å få ferskvare hadde dere sluppet å få sydd igjen musa.

Det er deres egen feil og oppvasken står og venter
Sitat av moridin
Om bare dere billige ludder hadde vært litt mindre løsaktige så vi menn kunne vært sikre på å få ferskvare hadde dere sluppet å få sydd igjen musa.

Det er deres egen feil og oppvasken står og venter
Vis hele sitatet...
Jamen jeg har jo allerede tatt oppvasken!:P Og middagen er snart ferdig!;P
SKREMT, er jeg, av at det faktisk burde vært nødvendig å påpeke sarkasmen.
Nesten 50 poster, og folk er fremdeles usikker.

Sitat av simdal
Omskjæring av gutter er greit for de kan fortsatt ha sex og nyte det, de har bedre hygiene osv men av jenter!
Vis hele sitatet...
Så argumentet ditt er at det er greit fordi at de fremdeles kan nyte sex? Jeg kan fremdels nyte sex om noen kapper av meg tærne også.

Sitat av amhx
men omskjering av gutter har jeg ikke noe imot ettersom dette er en smertefrigjennomførelse...
Vis hele sitatet...
Smertefritt? Det HØRES ikke smertefritt ut, forrhuden er ikke særlig følsom, ikke husker jeg om den var enda mindre følsom før, men jeg hadde iallefall kjennt det godt om noen hadde klippet i den nå.

Jeg fatter ikke hvordan dere kan synes at det er greit med omskjæring av gutter.

Mange omskjærte har problemer med endel dagligdagse aktiviteter på grunn av bevegelse som skaper friksjon mellom penishodet og undertøyet. Det er jo ikke tvil om at huden blir delvis hardere og mindre følsom etter hvert, og da kan jeg jo tenke meg at man ikke føler sex så godt også. Og fordi om noen vil være mere utholden, så sliter andre med å komme i heletatt.
http://video.google.com/videoplay?do...q=circumcision

Der har dere omskjæringa, UTEN bruk av bedøvelse...
Jeg regner med at enkelte bytter mening...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Aaaaaaaaahhhh, bildene!