Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 5359
Hei!
Som en person som ikke kunne tenkt meg å prøve "tyngre stoffer" innen narkotika, vil jeg gjerne vite hvorfor akkurat DU driver med det. Virker som det er mange som prøver disse stoffene og jeg vil gjerne vite hvorfor.

Jeg kommer med en "gammeldags" holdning til narkotika, har selv prøvd hasj, men kunne ikke tenkt meg å prøve noe sterkere.

Tror du det er skadelig for deg? Hvor ofte tar du, og hva tar du?
Hadde du klart å sluttet NÅ?
Til dere som snuser, får du det samme suget som etter en dag uten snus?

Og et siste spørsmål, hvordan har du penger til det?

Bevis gjerne min "gammeldagse" holdning feil. Jeg vet den er litt proppa med propaganda og påvirket av anti-rus foreldre. Gjerne bevis meg og mine foreldre feil. Jeg spør fordi jeg vil bli mer opplyst.
...vil jeg gjerne vite hvorfor akkurat DU driver med det.
Vis hele sitatet...
Rett og slett fordi jeg synes det er drittmoro. Det er ekstremt moro og for ikke å snakke om deilig. Den innsikten man får er også utrolig(dog ikke avgjørende for min del)

Tror du det er skadelig for deg?
Vis hele sitatet...
Alt med måte er stikkordet her.
Jeg kan dø av for mange cheeseburgere og jeg kan dø av for mye heroin.
Det gjelder å ha en viss kunnskap om skader, skadebegrensning, faremomenter ol. Om man har lest seg opp om stoffene man skal innta så har man også en oversikt over mulige uheldige bivirkinger.
know your body, know your mind, know your source, know your substance.

Hvor ofte tar du, og hva tar du?
Vis hele sitatet...
Jeg har vel en eller annen form for narkotika i systemet rundt to ganger i måneden. Men, siden det varierer så veldig kan det fort ta et år eller tre mellom enkelte stoffer, andre kan jeg ha prøvd èn gang, andre en gang i måneden.
Det sier seg jo selv at jeg gjerne røyker weed rundt en, to ganger i måneden. LSD kan det bli et år eller mer imellom hver gang. Det er sikkert 3år siden jeg brukte speed forrige gang.
Forskjellig stuff til forskjellig setting til forskjellig crowd.

Hadde du klart å sluttet NÅ?
Vis hele sitatet...
Ja. Men, hvorfor skulle jeg ønske dette?

hvordan har du penger til det?
Vis hele sitatet...
Så lenge man ikke bruker daglig så er det ikke noe problem. Ja, dop er dyrt, men om man bruker 200mg MDMA på en kveld på byen til rundt 150-200,- så er det fortsatt myyyyyeee billigere enn om jeg skulle drukket coctails.
Forøverig er jeg i fast jobb og har alltid tjent helt ok med cash.
Har selv vært en aktiv hasjrøyker. Har i det siste hatt perioder hvor jeg har røyka hver dag over et visst antall måneder, og så tatt meg en pause. Men nå skal jeg begynne på skole igjen, og har av den grunn sluttet. I tillegg fikk jeg en veldig stygg slimhoste som ikke ville gi seg. Blir å holde det på et veldig lavt nivå framover, kanskje 1-2 ganger i mnd.



Her har du et par timer lesestoff om emnet, så slå deg løs! (flere enn deg som har lurt på det samme ser du ^^ )

http://freak.no/forum/showthread.php...uker+narkotika
http://freak.no/forum/showthread.php...uker+narkotika
http://freak.no/forum/showthread.php...uker+narkotika
http://freak.no/forum/showthread.php...jobb+narkotika
http://freak.no/forum/showthread.php...jobb+narkotika
http://freak.no/forum/showthread.php...jobb+narkotika
http://freak.no/forum/showthread.php...jobb+narkotika
http://freak.no/forum/showthread.php...jobb+narkotika
Sist endret av Dimergon; 13. august 2013 kl. 21:36.
Tror du det er skadelig for deg? Hvor ofte tar du, og hva tar du?

Så lenge jeg bruker det og ikke misbruker det så føler jeg meg nokså trygg på hva jeg tar og hva jeg driver med. Jeg tok alt fra hasj, ghb, piller til kokain hver uke før. Nå tar jeg kun narkotika noen få ganger i året. Oftest tar jeg beroligende piller eller hasj. Før røyket jeg hasj til daglig og tok gjerne amfetamin/kokain/ på helgene. Men blir jeg tilbudt for eksempel ecstasy eller heroin nå så sier jeg ikke nei, da dette skjer veldig sjeldent. Er åpen for det meste fortsatt.
----------------------------------------------
Hadde du klart å sluttet NÅ?

Ja men jeg ser ingen grunn til det, jeg misbruker heller ikke narkotika lenger. Jeg misbruker dog alkohol til tider. Jeg sluttet med cannabis misbruk, sluttet også med månedlig bruk av sentralstimulerende og beroligende piller.

----------------------------------------

Til dere som snuser, får du det samme suget som etter en dag uten snus?

Gjorde det når jeg var rus avhengig ja. Endel verre og slutte med cannabis enn det er med nikotin. Har også vært fysisk avhengig av alkohol men det blir off topic.
-------------------------------------------
Og et siste spørsmål, hvordan har du penger til det?

Når jeg var ungdom var det ofte ett problem og anskaffe penger til hasj og litt annet eksperimentering. Stjal endel penger fra foreldre noe jeg er langt fra stolt over. Så begynte jeg og selge endel. Ruset meg da på mitt eget produkt så det gikk fint. Jobbet også litt legalt. Vi var en hel generasjon i byen som røyket sammen så og si, så noen hadde alltid noe å ruse seg på.

Nå om dagen er bruket mitt så lite at det er ikke noe jeg tenker over engang.
Kappa
Trådstarter
Takker for flotte svar! Lurte også på om det er lett å se at dere er ruset?
Har noen kompiser som har tatt syre på diverse festivaler, som sivilpoliti må det jo være lett å avsløre?
Har tross alt sett ganske tydelig at folk er på hasj, vil tro det vises bedre dess sterkere stoffet er.
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Takker for flotte svar! Lurte også på om det er lett å se at dere er ruset?
Har noen kompiser som har tatt syre på diverse festivaler, som sivilpoliti må det jo være lett å avsløre?
Har tross alt sett ganske tydelig at folk er på hasj, vil tro det vises bedre dess sterkere stoffet er.
Vis hele sitatet...
Det kommer an på stoffet egentlig. Men, man er faktisk overaskende normal på ganske mange rusmidler. I en hvilken som helst lørdagsfyllt bar er det ikke lett å spotte de som bruker alkohol fra de som har noe ekstra i systemet. Man kan se tegn her og der om man følger med, men sånn trengs litt trening rett og slett. Hvor ofte legger du merke til pupillene til folk i et mørkt lokale? Hvor ofte legger du merke til han som veiver litt ekstra med armene mens han prater? Er jeg rusa på noe annet enn alkohol selv om jeg smiler og koser meg?

Kjenner du personen godt og er relativt edru selv så kan du kanskje se at noe foregår, hvis ikke så skal det faktisk ganske godt gjøres om du ikke er på jakt og vet hva du skal se etter.
Sitat av moret Vis innlegg
Det kommer an på stoffet egentlig. Men, man er faktisk overaskende normal på ganske mange rusmidler. I en hvilken som helst lørdagsfyllt bar er det ikke lett å spotte de som bruker alkohol fra de som har noe ekstra i systemet. Man kan se tegn her og der om man følger med, men sånn trengs litt trening rett og slett. Hvor ofte legger du merke til pupillene til folk i et mørkt lokale? Hvor ofte legger du merke til han som veiver litt ekstra med armene mens han prater? Er jeg rusa på noe annet enn alkohol selv om jeg smiler og koser meg?

Kjenner du personen godt og er relativt edru selv så kan du kanskje se at noe foregår, hvis ikke så skal det faktisk ganske godt gjøres om du ikke er på jakt og vet hva du skal se etter.
Vis hele sitatet...
Enig i dette. Er vel også lettere å se på andre om du selv har personlig erfaring med stoffet eller omgått andre som har vært rusa. Store pupiller er jo typisk, samt jaw clenchingen på amfetaminer som jeg innbiller meg gjør at man snakker litt som om man har en sigg i kjeften, har ikke stor erfaring men har merka meg dette i hvertfall. Har ofte innbilt meg at alle har sett at jeg er påvirka når jeg har gått gatelangs men tror dette ikke er tilfellet på nattestid hvor alle andre er drita. Å ha samtaler med folk når du tripper tror jeg ikke er noe sjakktrekk though :P
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Hei!
Som en person som ikke kunne tenkt meg å prøve "tyngre stoffer" innen narkotika, vil jeg gjerne vite hvorfor akkurat DU driver med det. Virker som det er mange som prøver disse stoffene og jeg vil gjerne vite hvorfor.

Jeg kommer med en "gammeldags" holdning til narkotika, har selv prøvd hasj, men kunne ikke tenkt meg å prøve noe sterkere.

Tror du det er skadelig for deg? Hvor ofte tar du, og hva tar du?
Hadde du klart å sluttet NÅ?
Til dere som snuser, får du det samme suget som etter en dag uten snus?

Og et siste spørsmål, hvordan har du penger til det?

Bevis gjerne min "gammeldagse" holdning feil. Jeg vet den er litt proppa med propaganda og påvirket av anti-rus foreldre. Gjerne bevis meg og mine foreldre feil. Jeg spør fordi jeg vil bli mer opplyst.
Vis hele sitatet...
Psychedelic 'narkotika' er noe totalt annet enn annen type narkotika.
Jeg trodde aldri jeg skulle prøve cannabis selv, men etter mye research har jeg funnet ut at det ikke er skadelig, annet enn på eventuellt psyken, om du bruker druget feil.. Samme gjelder andre psykoaktive stoffer, som psilocybin (sopp/ fleinsopp) eller LSD (mer usikkert).

Jeg mener dette er stoffer som egentlig ikke burde bli kalt narkotika, eller være på narkotika-listen i det hele tatt. Er vel samme grunner til at cannabis er ulovlig..

"Psychedelics are the true religion."
Sist endret av PsycoactiveSubs; 13. august 2013 kl. 22:45.
Ruser meg for å dempe ettereffekten av all moroa.
Før skulle alt gå kjapt, nå foretrekker jeg at det går seeint og rolig for seg.
Må le, kjenner meg veldig godt igjen der dustedgorilla.
King of Destructions
lilpsych's Avatar
Begynte desverre og selge blåvalium i en alder av 13 i 2002 og begynte og røyke hasj i 14-15års aldern.. Levde livet som pille og hasj selger og endte jo med at jeg blei griseavhening av benzo. Og i 2008 la jeg meg inn til avhenning etter og blitt Far i en alder av 18...
Kom ut derfra og har gått opp ned siden. Holdt meg unna benzo, men røyker i ny og ned når anledning passer seg.. Og klarer og leve fint med deg med fulltidsjobb ved siden av OsV.. 'Er forressten 25 nå

Så vil ikke anbefale noen og leke med benzo, men og røyke i ny og ned, kan jeg anbefale folk akkurat som jeg kan si til folk at det er deilig med noen pils i helga

Sitat av kjerstin Vis innlegg
Takker for flotte svar! Lurte også på om det er lett å se at dere er ruset?
Har noen kompiser som har tatt syre på diverse festivaler, som sivilpoliti må det jo være lett å avsløre?
Har tross alt sett ganske tydelig at folk er på hasj, vil tro det vises bedre dess sterkere stoffet er.
Vis hele sitatet...
Har man røyka hasj lenge så er det såsi umulig for nyktre og oppdage det, for de er vant til og se deg sånn hvis du skjønner.. Men hadde jeg f.eks møtt deg og du var pissefjern så kunne jeg kanskje oppdaga det pga jeg har smoka selv i 12 år.

Men syre og sånn er ikke så vanskelig og se på folk, selv for helt nyktre.. STore puppiller osv. Og en litt mer tura utsråling, vanskelig og forklare. Men de som har prøvd det her inne skjønner hva jeg mener
Tror du det er skadelig for deg? Hvor ofte tar du, og hva tar du?
Jeg vet at det tar stor skade på meg å ta amfetamin. Jeg tar amfetamin daglig.
Det har ikke bare en fysisk skade på meg, men også en psykisk skade.

Hadde du klart å sluttet NÅ?
Det er ingen problem å slutte med stoffene med tanke på fysisk avhengighet, men det er det psykiske som er problemet. Jeg kjenner ikke til andre miljø enn det jeg lever og bor i, og vil derfor være vanskelig å komme ut av det. Det er ikke vanskelig å slutte med stoffet, men det vil være vanskeligere å holde seg unna mtp. psyken.
King of Destructions
lilpsych's Avatar
Sitat av Forgotten Vis innlegg
Tror du det er skadelig for deg? Hvor ofte tar du, og hva tar du?
Jeg vet at det tar stor skade på meg å ta amfetamin. Jeg tar amfetamin daglig.
Det har ikke bare en fysisk skade på meg, men også en psykisk skade.

Hadde du klart å sluttet NÅ?
Det er ingen problem å slutte med stoffene med tanke på fysisk avhengighet, men det er det psykiske som er problemet. Jeg kjenner ikke til andre miljø enn det jeg lever og bor i, og vil derfor være vanskelig å komme ut av det. Det er ikke vanskelig å slutte med stoffet, men det vil være vanskeligere å holde seg unna mtp. psyken.
Vis hele sitatet...
Nå røyker jeg ca hver helg. Cannabis.. Og ja tror ikke det er sunt for meg, men iførhold til livet jeg elevde før med og smoke hverdag, cola hver helg, og missbrukte piller hverdag i perioder. Og hadde ett år det ble knips hver helg. Det er det jeg føler tok mest skade, det og benzoen... Har litenerfaring selv med amf. men de jeg kjenner som driver med det sier de tar velsig stor skade av det. De som skyter det hvertfall.


Personlig var benzo ett hælvette og slutte med hvergang.. Men røykinga går fint. kan fint nå gå ett år uten en spliff.. Alt ligger psykisk med cannabisen.. Og i lengden gjør det det med det meste trust me
Kappa
Trådstarter
Vil dere si rusen har spart dere for mange kilo fett på kroppen? Jeg mener, selv om snusen har mange negative sider, så spiste jeg veldig mye godteri før jeg startet, noe jeg "byttet ut" med snus. Skjønner det sikkert ikke er sånn med hasj men...
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Vil dere si rusen har spart dere for mange kilo fett på kroppen? Jeg mener, selv om snusen har mange negative sider, så spiste jeg veldig mye godteri før jeg startet, noe jeg "byttet ut" med snus. Skjønner det sikkert ikke er sånn med hasj men...
Vis hele sitatet...
Ehm, egentlig langt ifra XD
Jeg har vel heller en del for mye.
Jeg er egentlig en altfor tynn person. Trening og munching hjelper i massevis!
King of Destructions
lilpsych's Avatar
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Vil dere si rusen har spart dere for mange kilo fett på kroppen? Jeg mener, selv om snusen har mange negative sider, så spiste jeg veldig mye godteri før jeg startet, noe jeg "byttet ut" med snus. Skjønner det sikkert ikke er sånn med hasj men...
Vis hele sitatet...
Spørs egentlig hva man ruser seg på.. PErsonlig når jeg røyker så muncher jeg nok til at jeg holder normalvekt, mens noen helger på kokain eller amfetamin fort kan få folk til og rase ned i vekt..

Piller i lengre perioder så har jeg en tendens til og glemme og spise regelmessig, men det kanskje bare er meg
Sist endret av lilpsych; 15. august 2013 kl. 20:30.
Hvorfor jeg driver med det?

Vell fordi det er gøy?
Nå har jeg ikke prøvd så mye av narkotika, men jeg har eksprimentert litt med RCer.
Egentlig fordi det var lett å få igjennom tollen, og fordi det faktisk var lovlig før.

Er dette skadelig for meg?

Jeg tar ikke så mye nå lenger, men når jeg helte på så gikk det for det meste hash.
Som du sikkert har merket TS så er jo dette ikke skadelig for deg.

Så alt med måte, jeg var glad i et stoff som heter Methylone, dette ligner på MDMA.
Uansett så skader jo ikke litt en gang i blandt, hadde jeg derimot tatt dette hver dag
så hadde jeg nok ikke holdt meg på bena mange dagene..

Hadde du klart å slutte nå?
Jeg har på en måte sluttet, av personlige grunner.
Men dette er ikke pga. jeg mistet kontrollen eller noe slikt, mer et personlig valg.

Har jeg penger til dette?
Hadde, ja. Har det fremdeles ja, 1-2g med brunt/litt pulver fra nettet koster jo ikke all verdens.
Må nok si heller at det er alkoholen er det som jeg bruker mest penger på :P

Bevis at jeg tar feil.
Som jeg sa i sted, alt med måte. Hash er lite skadelig og lett å bli glad i.
Noe som gjør at det lett kan aksepteres. Jeg synes ikke en skal holde seg unna alt annet
bare fordi "det er sterkere/noe annet en cannabis"

Prøv deg frem å vet grensene dine. Det kommer ikke noe godt av
å presse i seg stoffer som en ikke føler seg trygg på.
"Bevis gjerne min "gammeldagse" holdning feil. Jeg vet den er litt proppa med propaganda og påvirket av anti-rus foreldre. Gjerne bevis meg og mine foreldre feil. Jeg spør fordi jeg vil bli mer opplyst."

Hva er holdninga?
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Hei!
Som en person som ikke kunne tenkt meg å prøve "tyngre stoffer" innen narkotika, vil jeg gjerne vite hvorfor akkurat DU driver med det. Virker som det er mange som prøver disse stoffene og jeg vil gjerne vite hvorfor.

Jeg kommer med en "gammeldags" holdning til narkotika, har selv prøvd hasj, men kunne ikke tenkt meg å prøve noe sterkere.

Tror du det er skadelig for deg? Hvor ofte tar du, og hva tar du?
Hadde du klart å sluttet NÅ?
Til dere som snuser, får du det samme suget som etter en dag uten snus?

Og et siste spørsmål, hvordan har du penger til det?

Bevis gjerne min "gammeldagse" holdning feil. Jeg vet den er litt proppa med propaganda og påvirket av anti-rus foreldre. Gjerne bevis meg og mine foreldre feil. Jeg spør fordi jeg vil bli mer opplyst.
Vis hele sitatet...
Hva som menes med "tyngre stoffer" råder det delte meninger om. Men jeg har et prinsipielt forhold til heroin. Det kommer jeg aldri til å prøve. Ikke fordi jeg tror jeg ville blitt hekta - har testet ut en del andre illegale rusmidler - men pga av solidaritet med de som lider under denne sykdommen, som er potensielt dødelig, noe jeg har erfaring av gjennom å miste venner til denne giften. Det er nærmest et politisk standpunkt!

Når det gjelder hva jeg har brukt eller bruker av rusmidler, utenom alkohol så klart, så er cannabis numero uno. Det er et potensielt kraftig, men ikke dødelig rusmiddel. Virkningen er muskelavslappende, setter fart på fantasien enkelte ganger, kan hjelpe hvis man vil ha noe annet å tenke på enn hverdagens fjas og mas, og fungerer også som smertestillende og sovemedisin for noen. Jeg røyker aldri om morgen, og aldri før jeg skal på jobb! Musikk eller film etter en joint? Perfekt! Store helseskader ved bruk av cannabis er ikke påvist. Stort sett så viser forskning på cannabis at urten har store fordeler kontra andre rusmidler, og knapt noen bivirkninger. Penger er ikke noe problem hvis man har et moderat forbruk og ikke er blakk.

Min erfaring med andre rusmidler enn alkohol og cannabis dreier som om sporadiske erfaringer. Jeg måtte teste amfetamin og kokain en gang, kun av nysgjerrighet, men "uppers" appellerer ikke til min personlighet. LSD derimot har jeg testet en noen ganger når jeg var yngre. For meg var ikke det som noe annet, mer reiser inn i mitt eget ubevisste. Jeg er glad for at jeg eksperimenterte med syre en perioden, men jeg har ingen interesse av å ta opp "hobbyen".
Sist endret av Alkibiades; 18. august 2013 kl. 14:43.
Kappa
Trådstarter
Sitat av hideout Vis innlegg
"Bevis gjerne min "gammeldagse" holdning feil. Jeg vet den er litt proppa med propaganda og påvirket av anti-rus foreldre. Gjerne bevis meg og mine foreldre feil. Jeg spør fordi jeg vil bli mer opplyst."

Hva er holdninga?
Vis hele sitatet...
kan sette det litt på spissen:
svake mennesker som kan gå langt for å oppnå den beste rusen. starter med snus og ender opp med 20 års kokainavhengighet. bor gjerne i en sovepose under ei bru, og mistet jobben for ei uke siden. Hater å dusje og har minimum 3-dagers skjegg.

Jeg vet selvfølgelig at dette er feil, men gjerne fortell meg hvor feil jeg tar.
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Vil dere si rusen har spart dere for mange kilo fett på kroppen? Jeg mener, selv om snusen har mange negative sider, så spiste jeg veldig mye godteri før jeg startet, noe jeg "byttet ut" med snus. Skjønner det sikkert ikke er sånn med hasj men...
Vis hele sitatet...
Jeg har en ekkel følelse om at du vurderer å bruke sterke stoffer for å gå ned i vekt, for guds skyld ikke gjør det.
Det vil jeg nesten si er mer missbruk en å ta det bare for rusen sin skyld.
Sist endret av Juicekongen; 18. august 2013 kl. 15:47.
Kappa
Trådstarter
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Jeg har en ekkel følelse om at du vurderer å bruke sterke stoffer for å gå ned i vekt, for guds skyld ikke gjør det.
Det vil jeg nesten si er mer missbruk en å ta det bare for rusen sin skyld.
Vis hele sitatet...
Har nok med snus jeg, for øyeblikket ihvertfall
Dere som liker å "miste kontroll"/ ha det morro. Tenker ikke dere mer over konsevensene som kan komme? Hvorfor har du så stort behov for å miste kontroll?
Er dere reflektert over bruken? Eller er det helt spontant og bare morro. Jeg mener, reflekterer man over at dette egentlig er ulovlig, det er ikke bra for kroppen, og hvis folk hadde funnet ut av dette hadde folk gjerne hatt en del fordommer mot deg.

Jeg personlig ser ikke hvorfor rusmidler er så gøy. Jeg kan ikke helt relatere til behovet for å miste kontroll.

Jeg har også ganske kraftige fordommer mot mennesker som bruker rusmidler utenom hasj/alko/nikotin. Jeg tenker at "de" er gjerne oppegående på den måten at det finnes mange som er i full jobb osv, men jeg tenker det må være noe psykisk i ubalanse når man har et slikt behov for å miste kontroll, og "flykte" fra virkeligheten.
Sist endret av Cantstandya; 18. august 2013 kl. 18:25.
Sitat av kjerstin Vis innlegg
kan sette det litt på spissen:
svake mennesker som kan gå langt for å oppnå den beste rusen. starter med snus og ender opp med 20 års kokainavhengighet. bor gjerne i en sovepose under ei bru, og mistet jobben for ei uke siden. Hater å dusje og har minimum 3-dagers skjegg.

Jeg vet selvfølgelig at dette er feil, men gjerne fortell meg hvor feil jeg tar.
Vis hele sitatet...
Hvordan skal noen fortelle deg hvor feil du tar. Mindretallet av de som blir narkomane henger på freakforum(?). Min erfaring med svake mennesker som eksperimenterer med hardere stoff enn hasj er at det som regel blir til et problem som går utover jobb og økonomi og livet generelt for en tidsbegrenset periode.
Sitat av Cantstandya Vis innlegg
Dere som liker å "miste kontroll"/ ha det morro. Tenker ikke dere mer over konsevensene som kan komme? Hvorfor har du så stort behov for å miste kontroll?
Er dere reflektert over bruken? Eller er det helt spontant og bare morro. Jeg mener, reflekterer man over at dette egentlig er ulovlig, det er ikke bra for kroppen, og hvis folk hadde funnet ut av dette hadde folk gjerne hatt en del fordommer mot deg.
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke om det er et poeng i seg selv å "miste kontroll", men kanskje å utfordre grenser? Hvorfor driver folk med ekstremsport - det er noe jeg aldri har hatt interesse av - det er jo også potensielt risikofylt. Når det gjelder argumentet at det er ulovlig, så er det riktig, man kan bli arrestert for besittelse og bruk av illegalt nytelsesmiddel. Men det er ikke et argument i seg selv. Alkohol er definitivt et potensielt farlig rusmiddel å bruke. I verste fall så kan det være direkte dødelig, eller det kan skade andre i ens nærhet fordi promille lett fører med seg uansvarlige handlinger. Slåsskamper på byen som ender i drap, bilister med promille som setter andre trafikanter i stor fare osv.