Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 8466
Hei.
I en liten periode, to måneder eller noe, har jeg forfalsket resepter og fått ut Valium, Stesolid, Pinex Forte, Imovane og Stilnoct

Nå har jeg tatt og misbrukt tabletter hver eneste dag, varierer hvilke tabletter jeg tar, men ikke samme tabletter to dager på rad!

I morges kastet jeg opp alle tablettene jeg hadde spist, hos mora til kjæresten min! Hun oppdaget dermed misbruket, og sa at hun hadde skjønt det mtp. hvordan jeg ser ut.

Akkurat nå føler jeg meg veldig dårlig på grunn av Pinex Forten jeg har tatt.

Jeg er avhengig av Imovane og Valium (Stesolid) nå, og MÅ advare dere:

IKKE GJØR DET! Det får deg på kjøret!
Sjefen min i dag sa at jeg ikke ser bra ut, noe jeg ikke forsto. Hva faen mener du? Så gikk jeg og sjekka speilet, der så jo alt bra ut på ansiktet.

"Jeg ser tydelig du har tatt tabletter, og du er NØDT til å slutte med dem NÅ!"

Det fikk meg til å innse at jeg er en pillemisbruker, og må derfor slutte å gjøre dette.

Noen innspill?
Frankrikes Solkonge
Psykolog? titegn
Trådstarter
Har allerede timer. Men aldri nevnt misbruket til a.
Første skrittet er å innrømme det for seg selv, så du er et langt skritt på vei allerede.
Du kommer til å få noen tøffe netter/dager fremover men du må bare holde ut og tenke på hvor fucked up livet ditt blir hvis du ikke slutter nå.
Det går fort å komme til point of no return hvis du ikke ser realiteten og alvoret i det du gjør.
Man up og lykke til, dette klarer du !
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Har allerede timer. Men aldri nevnt misbruket til a.
Vis hele sitatet...
Du bør nevne det til h*n, du bør ha noen som kan hjelpe deg igjennom problemene.
Den der pillespisingen er noe tankeløst tull å drive med. Felles for alle pilleknaskere er at de blir noen umoralske idioter som gir faen i både seg selv og andre. Det går sikkert over om man kutter ut, men dere blir jo så sykt avhengige også.. Finn noe annet å putt i dere. Hva som helst. Det gjelder alt fra benzo til pinex. Selv paracet er på kanten når jeg tenker meg om.

Edit: Virker jo ihvertfall som om du endelig har fått opp øynene for at dette er noe du må kutte ut. Snarest.
Sist endret av Miracle Worker; 20. mars 2012 kl. 18:03.
Fantastisk at du har innsett dette før det ble mer alvorlig! Thumbs up
førstemann på månen
Du er ved et veiskille nå, mann.
Bra at du har innsett at du har et problem!

Jeg har sett endel tråder/innlegg i det siste som du har skrevet som omhandler bruk av legemidler, forfalskning av resepter ovs, så jeg har egentlig bare ventet på at dette skulle skje (ikke vondt ment)

Hvis du virkelig vil komme deg på beina igjen, så vil du greie det :-)
Du har et problem og konfrontert deg selv med det. Det er bare en vei å gå nå.
Du får nok karra deg til fots igjen!
Flott at du ble bevisst på problemet ditt! Det er det ikke alle som greier på egenhånd. Det krever mye styrke.

Men nei, man skal ikke selvmedisinere seg selv. Som jeg har skrevet utallige ganger før skal man ta hensyn til forsiktighetsregler og doseringer i samarbeid med lege/psykolog/psykiater. Hvis ikke må man nesten ta risiko på sin egen kappe. Ettersom alle mennesker reagerer individuelt må jeg nesten si at ikke alle havner på kjøret. Årsaker til at noen blir rusmisbrukere kan være alt fra genetikk og biologi til personlighetstrekk, psykiske lidelser, oppvekst, samfunn og kultur. Grunnen til at det utvikler seg videre til en ond sirkel kan du lese mer om her: http://freak.no/forum/showpost.php?p...0&postcount=23.

Jeg har selv snortet heroin. Har ikke gjentatt det, og kommer heller aldri til å gjøre det. Forøvrig anbefaler jeg så klart ikke å bruke benzodiazepin eller benzodiadepin-likende (som forøvrig skal gi mindre abstinenser) over lengere perioder. Men dette er opp til en som har kompetanse å bedømme. Selvfølgelig vil man antagelig ha vansker med å se objektivt på sin egen situasjon. Mener likevel at disse preparatene kan være høyst nødvendig i mange tilfeller. Dette var ikke ment for å refse, selvfølgelig. Det er bare dette med å se ting litt nyansert.
Sist endret av Lucy In The Sky; 20. mars 2012 kl. 19:34.
Det ser ut som hatt et ordentlig "moment of truth" oppgjør med deg selv -det er den beste starten du kan få når et problem må løses.

Jeg har et tips til deg som har hjulpet meg når jeg må få ting på stell:Kjøp deg en dagbok/skriveblokk som du bruker til å skrive ned målene dine. For eksempel: "Jeg skal halvere inntaket av X innen X dato","jeg skal gå en times tur hver dag" osv.

Det kan være lurt å skrive ned hvorfor du gjør det du gjør, mål for når ting skal være gjort, notere hva som får deg til å få tilbakefall (og motsatt), osv.

Når man skriver ned mål får man følelsen av å ha lagd en skriftelig "deal" med seg selv, noe som holder motivasjonen oppe. Også kan du krysse ut/streke over når du har klart målet (utrolig deilig å dra den streken ). Etter dette setter du deg et nytt mål som du kan glede deg til å streke over

Om ikke lenge er du ute av shiten, og du kan lage deg nye mål som har med morsommere ting å gjøre
Trådstarter
Hei.
Det ser ut til at jeg klarer å kutte ut tablettene med det samme, uten å trappe ned.
Selger bare tablettene nå, og evt. koser meg med dem EN gang i måneden eller en gang andre måned.

Falske resepter leverer jeg fortsatt inntil e-resept kommer, sånn at jeg har mye på lager.
Sitat av KRS93 Vis innlegg

Falske resepter leverer jeg fortsatt inntil e-resept kommer, sånn at jeg har mye på lager.
Vis hele sitatet...

Du har ikke vurdert å slutte med dette mens leken enda er god?
Sjekker dem ikke respeter opp i en database, eller er det så lett å forefalske resept?
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Hei.
Det ser ut til at jeg klarer å kutte ut tablettene med det samme, uten å trappe ned.
Selger bare tablettene nå, og evt. koser meg med dem EN gang i måneden eller en gang andre måned.

Falske resepter leverer jeg fortsatt inntil e-resept kommer, sånn at jeg har mye på lager.
Vis hele sitatet...
Det gikk da fort, Bra du ikke er pilleavhengig lenger i dag sånn som du var i går gratulerer
å fly rundt å knaske pinex forte som sukkertøy er vel ikke så lurt om du ikke har store ambisjoner om leversvikt i nær fremtid...
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Hei.
Det ser ut til at jeg klarer å kutte ut tablettene med det samme, uten å trappe ned.
Selger bare tablettene nå, og evt. koser meg med dem EN gang i måneden eller en gang andre måned.

Falske resepter leverer jeg fortsatt inntil e-resept kommer, sånn at jeg har mye på lager.
Vis hele sitatet...
Høres ut som en jævlig dårlig plan, for å si det rett ut. Mitt forslag er å ikke tenke så langt frem i tid. Ta en beslutning hver dag som går at "I dag skal jeg ikke misbruke piller". Det er lettere enn å tenke at du aldri skal gjøre det igjen. Likevel er det viktig å påpeke at det å slutte helt er lettere enn å skulle ha det "moderat" forbruk. Her må du nesten bare innse at du fremdeles har et problem, og sitter med "suget" i bakhodet.
Trådstarter
Sitat av KaiN Vis innlegg
Sjekker dem ikke respeter opp i en database, eller er det så lett å forefalske resept?
Vis hele sitatet...
Nei. Levert samme resept tre ganger på samme apotek på to dager.

Så ja, er lett å forfalske resepter. Ihvertfall B-preps og om du later som du har vondt i ryggen når du skal hente ut pinex forte
Henviser til dette innlegget: http://freak.no/forum/showpost.php?p...7&postcount=41.

Kort oppsummert dreier det seg altså om at "pasienten har selv også ansvar for egen helse. Om du har rent ned legekontoret i årevis - manipulert, løyet om tapte resepter, svindlet og forfalsket så er det ikke bare legen sin feil at du ender opp med en alvorlig benzo-avhengighet. Som andre rusmisbrukere er mange av de pilleavhengige ofte dyktige til å legge skyld på folk rundt seg for sin elendighet, og ditto dårlige til å ta selvkritikk".
Trådstarter
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Henviser til dette innlegget: http://freak.no/forum/showpost.php?p...7&postcount=41.

Kort oppsummert dreier det seg altså om at "pasienten har selv også ansvar for egen helse. Om du har rent ned legekontoret i årevis - manipulert, løyet om tapte resepter, svindlet og forfalsket så er det ikke bare legen sin feil at du ender opp med en alvorlig benzo-avhengighet. Som andre rusmisbrukere er mange av de pilleavhengige ofte dyktige til å legge skyld på folk rundt seg for sin elendighet, og ditto dårlige til å ta selvkritikk".
Vis hele sitatet...
Tusen takk!
Har pr. idag ikke tatt noen tabletter siden jeg skrev innlegget. Kun den faste medisinen min, antidepressiva. Søvnen er en annen sak, men den får jeg vel gjort noe med etter helga (31 timers vakt på LAN frivillig!)
Hei, KRS93, hvis du har stoppet å misbruke piller, hvorfor fortsetter du å hente ut flere med falske resepter? Dokumentforfalskning er dritalvorlig, og jeg regner med du kan dømmes for svært mange tilfeller av det da alt dokumenteres og arkiveres på apotekene...

Er det verdt risikoen for en kleint forhold til fastlegen, rulleblad, ingen mulighet for jobb med konfisidielle dokumenter, medisinrestriksjoner ved eventuelle skader/sykdom, osv osv?
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Hei, KRS93, hvis du har stoppet å misbruke piller, hvorfor fortsetter du å hente ut flere med falske resepter? Dokumentforfalskning er dritalvorlig, og jeg regner med du kan dømmes for svært mange tilfeller av det da alt dokumenteres og arkiveres på apotekene...

Er det verdt risikoen for en kleint forhold til fastlegen, rulleblad, ingen mulighet for jobb med konfisidielle dokumenter, medisinrestriksjoner ved eventuelle skader/sykdom, osv osv?
Vis hele sitatet...
Han er utestengt fra forumet..
vi får håpe han leser litt her selv om han ikke får logget inn
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
Heisann!
Jeg ble utestengt etter eget ønske ettersom jeg ble tatt for reseptforfalsking. Ville ikke at politiet skulle se innleggene eller PM-ene mine her. De tok nemlig pcen min hvor jeg var logget inn på FreakForum

Har pr idag sluttet med dette, og venter på bot i posten.
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Heisann!
Jeg ble utestengt etter eget ønske ettersom jeg ble tatt for reseptforfalsking. Ville ikke at politiet skulle se innleggene eller PM-ene mine her. De tok nemlig pcen min hvor jeg var logget inn på FreakForum

Har pr idag sluttet med dette, og venter på bot i posten.
Vis hele sitatet...
moren til kjæresten din som tipset politiet da ?
Trådstarter
Sitat av spelley Vis innlegg
moren til kjæresten din som tipset politiet da ?
Vis hele sitatet...
Niks.
Ble tatt fordi jeg presterte å skrive 500 pinex forte istedetfor 50, for så å si til apoteket at det står 500, men skal være 50.

Var møkkafjern også, så.... Fikk ut tablettene dog

Noen dager senere kom onkel på døra.
Det er no bra! Håper for din egen del at du fortsatt "bare" går på den vanlige medisinen din.
Trådstarter
I do
Du må vere forsiktig med pf di er vonde for magen..... Du må jo ta rette dosene, 4 -5 valium eller sobril for dagene er lite visst du sliter med uroligkropp, nerver, søvnvansker, apstinenser, kjærlighetsorg,. depresjoner etc..

Pf er smerte stillende mpt betennelser og smerter, og inneholder for mye paracet iforhold til codein..
Og det er codein som funker best, pf er bare en blanding, med 30 mg cod per tab.

desverre er det blitt så streng i norge at di beste medisinene er på vei vekk og man får dårligere medisiner istedet,
før kunne man få reine codein altså i 50 mg , istedet for 550mg paracet og 30 mg cod i en paralgin eller pinex forte
Ble du tatt for tidligere reseptforfalskninger også? :/
Trådstarter
Hei FlipMcFlop!

Apoteket gikk gjennom tidligere innleverte resepter og leverte de til Politiet. Dvs, jeg ble tatt for å ha forfalsket flere resepter. Da jeg ble innkalt til avhør, visste jeg at de også hadde sjekka med apoteket som ligger i samme kjøpesenter, så jeg tilsto like greit at jeg har levert falske resepter der også.
Hadde jeg forfalsket en resept, som jeg er pent nødt til å legge igjen på apoteket, så hadde jeg i samme slengen laget falsk ID, slik at de ikke kan komme etter meg.
Hva slags straff har du i vente for dette da? Jeg vet dokumentforfalskning kan gi litt forskjellige straffer etter hva du har forfalsket... Pass, f.eks., er ikke noe stas å bli tatt for. En jeg gikk på skole med for lenge siden ble tatt med manipulert pass, og måtte leve i ti år uten det
King of Destructions
lilpsych's Avatar
Hallais.

Bra du kom deg ut av dette mens leken var ''god''
Snakker av egen og andres erfaringer når jeg sier at legemidler ala A og B preparater er avhenighetskapende og veien fra medisinering med dem og til misbruk og avhengihet er veldig liten.
Og abstinensene man kan få etter langvarig bruk kan sammenlignes med heroin-abstinenser...

Så vær glad du skjønte greia nå før du virkelig hadde havnet utpå.

Håper det ordner seg med politi saken din også.

*One Love*
Om de mistenker at han forfalsket resepter for å videreselge pillene kan han få veldig store problemer.
Er en grunn til at Jesus gjorde brød til vin og ikke til piller,nedsig,lyging og pying er det en nøttekis som er i støtet lett kjører seg opp på,og det kjipeste er når man ikke er nøttekis dagen etter og fornuften er sånn rimelig på plass,så må man stå til ansvar for ting du absolutt ikke kan erindre,eneste gale du gjorde var å spise 4-5 rivoer og våkne opp til lite tilgivelse og sinnsykt pes.Ingenting er gratis,og gjerne langt dyrere enn de tyve kronene du betalte per stykk.
Hehe.... jaja spørrst om man trenger det eller ikke, 2 stk holder det