Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 4679
Åpen GummistøvelHomo
1 0
Hei, jeg er en ung gutt som har opplevd mye tøft i livet, og har gått til psykolog i mange år, og begynte for ca 6 mnd siden på Cipralex(utskrevet av legen) Har i utgangspunktet ikke vært en person som har brukt rusmidler før etter jeg ble 21 år, og prøvde speed første gang i utlandet og ble forelska i følelsen av å endelig ha masse energi og kunne leve uten å kjenne på alt det tunge. Jeg har i perioder vært ekstremt deprimert, og har det siste året opplevd at jeg hele tiden føler meg tom på innsiden og helt enrgiløs. Skaffa meg derfor en dose amf til en fest i vinter, og har brukt det ganske ofte i det siste. Jeg sliter nå med at hver gang jeg kommer ned, så er jeg så sliten at kroppen funker ikke, og har null energi, så har derfor begynt å ta det før jeg skal på jobb. dette er virkelig en ond sirkel og lurer på om noen har noen gode råd til hvordan komme seg oppå igjen uten å måtte ta en ny dose?

Sist helg hadde vi non stop party i 4 døgn og jeg sov ikke 1 time engang på disse 4 døgna. (dette var vel og merke etter at jeg fikk en telefon fra mamma gråtende etter masse problemer i familien og en skilsmisse på vei til å bli virkelighet) når jeg først sov, så sov jeg i 12 timer, men dette hjelper jo ikke noe, og har de siste dagene måttet ta meg en dose før jobb hver dag for å føle at jeg skal overleve en dag på jobb. Har ikke følt meg så deppa enda når jeg kommer ned, men det hjelper jo såklart på humøret med en gang stripa er tatt.

Hadde satt pris på tips og innspill fra alle som har slitt med samme stoff og evt situasjon! Håper å høre fra dere
Hei du! Jeg er en gutt på 19 (fyller 19 om en måned). Jeg har sliti med depresjon en god stund, angst, selvskading etc.. Har til å med prøvd å tatt mitt eget liv Jeg synes det er utrolig viktig å ha en mestringsfølelse. Jeg trener veldig ofte og jeg elsker det. Jeg gjør det ikke for å føle meg bra men fordi det er dette jeg gjør bra. Jeg jobber ikke engang, jeg droppet ut. Jeg ble mobbet og folk la ut samtalene mine på nett. Det jeg vil spørre deg om er om du kunne funnet deg en mestringsfølelse, eller om du kan fortelle meg om hva du liker/elsker å gjøre? Jeg vet det virker tåkete siden man er deprimert men tro meg. Du kan komme over dette og det som er ille er at man kanskje til å med kan savne følelsen å være deprimert for man kan gi så faen.

Jeg vil først å fremst si at jeg er stolt av deg at du faktisk går til jobb, virkelig! Du er kjempe flink og det jeg vil anbefale deg er å dosere ned på rusen du bruker og til slutt så sier du til deg selv:" Nå er det stopp!". Skal du virkelig la rusen misbruke deg? Det er ikke du som har overtaket akkurat nå, men vil du ikke ha overtaket du da? Hvis du vil snakke mer med meg så send meg en pm så tar vi det derifra. Hvis det hjelper så sett deg ned og se på denne talen som ihvertfall har hjulpet meg.

Video: https://www.youtube.com/watch?v=6vuetQSwFW8

Hør NØYE etter hva han sier, virkelig fokuser og sett deg inn i det han sier.

Det jeg pleier å si er..

~Hvis du gir opp så blir problemet og alt annet som ødelegger deg permanent.. Hvis du fortsetter derimot og ikke gir opp så skal jeg garantere deg at du skal få til alt du vil. Du blir ikke styrket av alt du greier uten motgang men alt du blir slått ned av og du velger å stå opp igjen. Greit du blir kanskje sliten og du får et sammenbrudd og gråter deg ihjel eventuelt. Stå opp, tørk tårene og fortsett. Champions keep going even when they don't want too~

Vi snakkes, aldri gi opp

~MI
Du er alt for ung til å brenne deg ut på noe så banalt som søppeldopet speed. Jeg vet det er lett å si til andre, men oppsøk for guds skyld hjelp, bestill time hos legen din I DAG og legg frem hele problemet. Du vil garantert få hjelp og forståelse. Du risikerer å kaste bort absolutt hele livet ditt hvis du ikke tar tak i dette nå, og kanskje også dø en jævlig død, alt for tidlig. Jo, så alvorlig er det.

Når du har "landet" litt skal du spørre legen din om du kan få prøve Efexor (Venlafaxin) som er et SNRI-antidepressiv i motsetning til Cipralex, som er et SSRI-antidepresssiv. Jeg har selv hatt stort utbytte av SNRI – som går på noradrenalin i stedet for bare serotonin – og en av effektene var for meg en betydelig redusert trang til rus.

Lykke til.
Jeg har faktisk til den minste detalj opplevd det du beskriver. Jeg var bare streng med meg selv å slutta å ta speed.
Jeg har vært igjennom samme runden som du er i ferd med å ta nå. Startet pent med speed til fest i helgene, men før det hadde gått et år så var speeden noe jeg MÅTTE ha for å fungere.
Jeg var også i full jobb, noe som gjorde problemene mine enda større etterhvert. Jeg måtte ha speed for å klare å komme meg ut av senga på morgenen og jevnt utover dagen for å klare å fungere i jobb, etterhvert så måtte jeg begynne med diverse piller for å få litt søvn på natta og dermed var sirkelen fullkommen..

Skal ikke legge ut så mye om hvor lenge dette stod på, men anbefaler deg å søke hjelp hos fastlegen din så fort du kan. Desto lenger du venter nå så vil det bare bli vanskeligere å slutte!
Har selv vært avhengig av Amfetamin, uten å skjønne at jeg var det engang....
Det var først når det ble helt tomt, og jeg satt å skreik, hylskreik - om at jeg _måtte_ ha amfetamin, da skjønte jeg at jeg hadde et problem. Kom over den kneika med ei bønne og noen beroligende, så tok jeg en laaang pause fra amfen. Har sett på flere forum, og sett andre folk som har vært helt ifra seg etter å få tak i mer....

Det var sårt, å kjenne på den følelsen av at jeg MÅTTE noe, jeg som hele livet har blitt fortalt at jeg må ingen ting, så "må" jeg ha amf ? Nei, der sprakk bobla mi ja, mildt sagt.

Leste noe om at man BLIR deprimert etter lengre tids inntak - når man er vant til å være så høyt oppe, så fort - så lenge, da er det ikke rart at man blir "litt bedrøvet" (understatement-ifra-helvette) når man går av.
Det er ikke slik som med opiater, at man blir sjuk når man bråstopper - man blir "bare" nedtrykt, slapp, ting går tregere, ting virker tomt.

En stund

Nei, dette klarer du, slutt med amfen, i det minste for en stund - så ser du det an.
Og for å komme med et nesten-sitat ifra en Ambjørnsen-bok ; "Uansett hva du går på, tar, drikker, stikker - få i deg noe mat." (hjemmelagde smoothies med bær, havregryn, proteinpulver, melk - er et slags måltid det også, og lett og få ned når man er speeda)

Lykke til <3