Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1436
Sitter her med en pc som jeg gjerne skulle fiksa. Problemet med den er at den rett og slett ikke fungerer, den kommer til windows load screen, der ifra bare rebooter den og rebooter gang på gang, og slik står den helt til jeg slår av pcen igjen. Det jeg tenkte var å få lastet ned ett ifra bukta og bare reinstallere alt på maskinen, er ikke noe viktig, er sikkert masse virus og greier på den nå også.

Dette er en mini pc, så den har ikke noe dvd drev, så må derfor bruke USB BOOT. Dette er ikke problemet i seg selv, her bruker jeg windows 7 USB/DVD download tool til å gjør USBen bootable.
Dette programmer krever .iso filer for å kunne gjøre dette, i tillegg må jeg også ha en 32-bit versjon, siden dette er en mini-pc og har Intel Atom støtter den ikke 64- bit. (dette har jeg prøvd da jeg installerte win7 64-bit og da kom det opp etter kopiering av filer at CPU ikke størrer 64-bit)

Jeg har lastet ned haugevis av forskjellige versjoner nå på bukta, alle vises som winzip filer på pcen, flere av disse fungerer ikke i windwos 7 dvd/usb download tool, det står at jeg må ha en .iso fil.
andre virker, men selv om det står at det er 32/64 bit er det ingen 32bit versjon å finne når jeg kommer inn i installasjonen.

Er det noen her inne som kan hjelpe meg og finne ut av dette?
Er det andre programmer som fungerer å ligge det inn på USB?
(er vel ikke lov å linke til bukta her? Hvis det er så gjør det gjerne)
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Det er iso-filer du laster ned, men de er assosiert med winzip \ winrar, men problemet er at windows usbtoolen kun støtter UDF-filer hvis jeg ikke husker feil, fant iallefall ut at den sugde hard ballekukost når jeg testet den, derfor lager jeg heller manuelle usb-install kontra disse "next next" programmene som hjerneskadede shitkids bruker.

http://kmwoley.com/blog/?p=345

f.eks slik.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Jeg pleier å lage USB minnepenner bootable med diskpart i CMD, du finner legger over filene FRA iso fila, og gjør slikt:

CMD->diskpart
list disk (Finn USB minnepennen din, fks disk 1)
sel disk 1
clean
create par primary
sel par 1
act
format fs=fat32 q
assign
exit

Dun.
Den bloggen så veldig grei ut, det eneste jeg ikke helt forstår her er .

Step 2: Make the Drive Bootable
Next we’ll use the bootsect utility that comes on the Vista or Windows 7 disk to make the flash drive bootable. In the same command window that you were using in Step 1:
Insert your Windows Vista / 7 DVD into your drive.
Change directory to the DVD’s boot directory where bootsect lives:
d:
cd dboot
Use bootsect to set the USB as a bootable NTFS drive prepared for a Vista/7 image. I’m assuming that your USB flash drive has been labeled disk G by the computer:
bootsect /nt60 g:
You can now close the command prompt window, we’re done here.

Step 3: Copy the installation DVD to the USB drive
The easiest way is to use Windows explorer to copy all of the files on your DVD on to the formatted flash drive. After you’ve copied all of the files the disk you are ready to go.

Noen som kan forklare dette på en veldig enkel måte, slik at til og med jeg kan forstå det (som dere sikkert ser har jeg lite peiling på dette her)
Sitat av Alexulv Vis innlegg
Step 2: Make the Drive Bootable
Next we’ll use the bootsect utility that comes on the Vista or Windows 7 disk to make the flash drive bootable. In the same command window that you were using in Step 1:
Insert your Windows Vista / 7 DVD into your drive.
Vis hele sitatet...
Steg en er å sette in Windows DVD'en(eller mounte en iso-fil) for å kunne bruke "bootsect" verktøyet som ligger på den.

Sitat av Alexulv Vis innlegg
Change directory to the DVD’s boot directory where bootsect lives:
d:
cd d:\boot
Vis hele sitatet...
Åpne cmd ("Win-tast" + "R" og skriv inn "cmd" trykk "enter")
skriv inn i cmd:

Kode

cd /d e:\boot
(bytt ut "e" med stasjonsbokstaven til Windows-DVD'en).

Sitat av Alexulv Vis innlegg
Use bootsect to set the USB as a bootable NTFS drive prepared for a Vista/7 image. I’m assuming that your USB flash drive has been labeled disk G:\ by the computer:
bootsect /nt60 g:
You can now close the command prompt window, we’re done here.
Vis hele sitatet...
Skriv inn i cmd:

Kode

bootsect /nt60 g:
(bytt ut g med stasjonsbokstaven til minnepennen din).


Sitat av Alexulv Vis innlegg
Step 3: Copy the installation DVD to the USB drive
The easiest way is to use Windows explorer to copy all of the files on your DVD on to the formatted flash drive. After you’ve copied all of the files the disk you are ready to go.
Vis hele sitatet...
Kopier alt innholdet fra Windows DVD'en din over på minnepennen.



Edit: Har ikke brukt denne metoden selv, bare forklarer hva du skrev.
Sist endret av Butterfly; 1. april 2012 kl. 19:39.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Det er iso-filer du laster ned, men de er assosiert med winzip \ winrar, men problemet er at windows usbtoolen kun støtter UDF-filer hvis jeg ikke husker feil, fant iallefall ut at den sugde hard ballekukost når jeg testet den, derfor lager jeg heller manuelle usb-install kontra disse "next next" programmene som hjerneskadede shitkids bruker.

http://kmwoley.com/blog/?p=345

f.eks slik.
Vis hele sitatet...
Setter aldeles ikke tvil i dine kunnskaper, men er bare nysgjerrig på hva som er feil med programmet som f.eks microsoft har laget?

Ser du definerer meg som en hjerneskadet shitkid siden jeg har brukt dette programmet med stort hell!
Lurer bare på hvilke fordeler/ulemper det er med "next next next" og Manuell USB-installasjin.
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Setter aldeles ikke tvil i dine kunnskaper, men er bare nysgjerrig på hva som er feil med programmet som f.eks microsoft har laget?

Ser du definerer meg som en hjerneskadet shitkid siden jeg har brukt dette programmet med stort hell!
Lurer bare på hvilke fordeler/ulemper det er med "next next next" og Manuell USB-installasjin.
Vis hele sitatet...
Det er ikke alle "custom" iso`er du får brukt dessverre. Nettopp pga UDF, som blir nevnt tidligere her i tråden.

Her er forøvrig GUIDE: Installere Windows fra USB laget av Dimergon.

Tar for seg steg for steg hvordan man skal lage en bootable usb stick, for de som ikke kan det.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Ja, det forsto jeg. Bare lurer på hva som er så hjerneskadd med å bruke wintoflash f.eks på en "clean" versjon av windows.
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Ja, det forsto jeg. Bare lurer på hva som er så hjerneskadd med å bruke wintoflash f.eks på en "clean" versjon av windows.
Vis hele sitatet...
Det er ingenting hjerneskadd med å bruke WinToFlash. Enklere kan det vel neppe bli.

Vil også legge til at Microsoft har bestemt seg for at man trenger egne installasjonssmedier pr. utgave av Windows 7. Tidligere trengte man bare én plate, men selv om alle de forskjellige versjonene (Home Premium, Professional, Ultimate osv) fremdeles er å finne på en og samme plate, så har de sperret for at man kan installere alle de forskjellige utgavene. For å oppheve denne, og kun ha behov for én plate uansett hvilken utgave du skal installere, så kan du bruke ei.cfg Removal Utility. Du vil imidlertid ikke få både x32 og x64 utgavene på en og samme plate,. så du må huske å velge riktig kernel først. Bare ett tips
Sist endret av caperno; 2. april 2012 kl. 12:01.
http://www.pendrivelinux.com/univers...-1-2-3/#button

Last ned denne. Velg isofila. velg drev. Trykk "start".
Simplere kan det ikke bli.
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
http://www.pendrivelinux.com/univers...-1-2-3/#button

Last ned denne. Velg isofila. velg drev. Trykk "start".
Simplere kan det ikke bli.
Vis hele sitatet...
Det støtter kun isofiler inneholdende Linux. Ikke Windows.
Sitat av caperno Vis innlegg
Det støtter kun isofiler inneholdende Linux. Ikke Windows.
Vis hele sitatet...
Det er veldig merkelig siden alle minnepennene jeg har med windows er laget med det programmet.
Nederst på lista kan du spesifisere "Other"
Sist endret av RandomiZed; 2. april 2012 kl. 13:04.
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
Det er veldig merkelig siden alle minnepennene jeg har med windows er laget med det programmet.
Nederst på lista kan du spesifisere "Other"
Vis hele sitatet...
Gargh.... Installerte programmet, og ser jo at det ikke var programmet jeg tenkte på. Beklager.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Setter aldeles ikke tvil i dine kunnskaper, men er bare nysgjerrig på hva som er feil med programmet som f.eks microsoft har laget?

Ser du definerer meg som en hjerneskadet shitkid siden jeg har brukt dette programmet med stort hell!
Lurer bare på hvilke fordeler/ulemper det er med "next next next" og Manuell USB-installasjin.
Vis hele sitatet...
Fordi folk som konsekvent bruker slike programmer lærer ingenting og er grunnen til 80% av trådene i itforumene med "LOL NEXT KNAPPEN FUNGERER IKKE ((( "
Og vi ender opp med en skokk med "it-lolomgspesialister" som står fast når de må gjøre ting manuelt.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Fordi folk som konsekvent bruker slike programmer lærer ingenting og er grunnen til 80% av trådene i itforumene med "LOL NEXT KNAPPEN FUNGERER IKKE ((( "
Og vi ender opp med en skokk med "it-lolomgspesialister" som står fast når de må gjøre ting manuelt.
Vis hele sitatet...
Absolutt et godt poeng....

Men synes det var en grådig krass kommentar. Dog, må si den var korrekt da.

Anyhows, jeg burde vel egentlig ta det som en slags... oppvekker, å kanskje begynne å ferdes innenfor det aspektet av manuelle ting som jeg avskyr, av den simple grunnen att vi har slike "next next next" programmer

Men gjør du det manuelt hver eneste gang? siden du kan det mener jeg
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Absolutt et godt poeng....

Men synes det var en grådig krass kommentar. Dog, må si den var korrekt da.

Anyhows, jeg burde vel egentlig ta det som en slags... oppvekker, å kanskje begynne å ferdes innenfor det aspektet av manuelle ting som jeg avskyr, av den simple grunnen att vi har slike "next next next" programmer

Men gjør du det manuelt hver eneste gang? siden du kan det mener jeg
Vis hele sitatet...
Jeg foretrekker å gjøre ting manuelt ja, da vet jeg at det blir gjort akkurat som jeg vil ha det.