Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1408
Hovedfokuset i denne tråden er Java.

Hei. Jeg reformaterte nylig os og lastet den inn på SSD'n min. Alt på disk E:/ som er HDDen min var urørt. Jeg hadde mange programmer, som powerISO, java, hamachi, osv på HDD'en min. Men jeg tror det hadde bugga seg, siden det gikk ikke an å bruke dem (korrupte?) av en eller annen grunn. Jeg begynte å slette mappene manuelt siden dem ikke ble vist i "Avinstaler eller endre et program"
Etter jeg hadde slettet dem, så restarta jeg PC'n.

Nå for 30min siden skulle jeg laste ned Java, fordi jeg er et Minecraft fan. Men når jeg skal laste det ned så kommer det, "Dette programmet finnes allerede på Datamaskinen din, vil du reinstallere det?" "Yes" "No". Jeg trykket på Yes, og 10 sekunder etter, når downloaden er ferdig så kommer det opp en

Error:

Java(TM) 6 Update 31.
Error 1723. There is a problem with this Windows Installer package. A DLL required for this install to complete could not be run. Contact your support personnel or package vendor.

Har selfølgelig prøvd å søke det opp på google, der det kommer opp mange treff. Søkte litt rundt på freak også. Endte med at de fleste sa at du måtte reinstalle Windows Installer, men så veit ikke jeg hvordan jeg gjør dette.
Har prøvd å google det også, men finner bare outdated downloads.

Om du veit hvordan man fikser det, eller har hatt samme problem, vær så snill å fortell meg hva jeg burde gjøre.

PS: Jeg er ikke god innen data ting, så ikke snakk så avansert

Takk!
Superlurker
merulz's Avatar
Start --> Alle Programmer --> Windows Update
1337
Trådstarter
Gikk inn der, men det står "Det finnes ingen viktige oppdateringer"

Har oppdatert PC'n mange ganger etter jeg reformaterte.
http://support.microsoft.com/mats/Pr...stall?ln=nb-no

Denne har microsoft utviklet for nettopp dine problemer.

(klikk på kjør nå eller avansert nedlastning, your choise)

(under veivisningen velger du at du har problemer med "avinstallering", da vil du få opp en liste med programmer. Mest sannsynlig vil det ligge en gammel java der.
Har hatt problemet selv før.
Sist endret av MrCryptical; 31. mars 2012 kl. 11:21.
1337
Trådstarter
Jeg så på youtube for å få fixa probleme, jeg lastet ned Windows CleanUp. Jeg cleana all java shit jeg hadde på PC, som stod i tutorialen. Når jeg prøver å laste ned Java nå, så kommer det opp en annen feilmelding.

Dette er hva jeg gjør:

-Trykker på download filen.
-Trykker Install.
-Det kommer opp en liten box der det står: Java setup. This software has aldready been installed on your computer. Would you like to reinstall it?
-Jeg trykker Yes
-Kommer opp en error box:

Windows Installer:
Denne handlinger er bare gyldig for produkter som er installer.

Jeg har restarta pc'n men det vil fortsatt ikke funke.
Fix It finner ikke Java filene siden jeg har sletta dem med Windows Cleanup.. :S

Veit du hva jeg burde gjøre nå ?
Har du fjernet Java fra E ? Eller lastet ned jre7u3 istedet for jre6u31?
1337
Trådstarter
Av en eller annen grunn så var java på E:/ og C:/.
Slettet alle spor av Java på hele datamaskinen med Windows CleanUp. Prøvde å laste ned jre6u31 nå, men det funka heller ikke.. :S
Windows Cleanup Utility er akkurat det samme som jeg linket til, men dette er en oppdatert versjon da microsoft ikke lenger støtter WCU. Dette fordi det hadde en tendens til å fjerne litt for mye av maskinen, og foresaket BSOD.
Last ned Java 7 for windows her, og prøv den
1337
Trådstarter
Jadda, Java 7 funka. Nå funker også minecraft.
Tusen takk T.J. KP!!