Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3790
Hei alle med-freaks,

En venn av meg med null peiling om PC har prøvd å bestille sko på nikeols.com (advertiset på facebook), og vet ikke om varene blir sendt til han med faktura, oppkrav eller om han i det hele tatt har bestilt varer. Etter litt research (tråd på kvinneguiden med 1 svar) har jeg funnet ut at de selger fake sko av drittkvalitet. Websiden (tonn av skriveleifs!) og en liten whois viser at eieren er kinesisk.

Problemet er når man skal bestille, f.eks. disse "negermenn" skoene:
http://www.nikeols.com/views/Air-Max...3Bnn-1126.html
Skriv inn 1 i antall og trykk "kassa".
Når du har kommet til /buy.asp, trykk videre på sjekk ut. Og VIPS, så står det Handlekurv:1item(s) Total:N.Kr. 3188.73 (i liten skrift, ja)

Vennen min merket ikke dette før han hadde skrevet inn navn, adresse og litt annen info (ikke noe kredittkort) før han trykket "fortset"-knappen. Der stod det at bestillingen var registrert.

Han sendte med en gang en melding i kontakt-oss skjemaet og lurte på hvorfor det stod 3200 kroner. Det står også at det er fri frakt over hele verden.

I "Fraktinformasjon"-taben står det:
Avbestillinger

Hvis du ønsker å avbestille din bestilling, pls send e-post umiddelbart. 25% avbestillingsgebyr gjelder. Sendes bestillinger kan ikke avbestilles. Håper du kan forstå. Takk.

Utskifting

Innen 15 dager (Fra den dato produktene var mottatt), hvis du finner de produktene du velger er ikke tilfredsstillende deg i form av farge eller størrelse, kan det bli returnert og erstattes under følgende betingelse. Du må sende tilbake til oss produktene i original pakken (du betaler porto). Produktene skal ikke ha blitt brukt (unntatt tryout). Når vi mottar produktene sendt tilbake intactly, vil vi erstatte den med nye og sende dem tilbake til deg. Den shipping avgifter for de erstattede produkter som vi leverer til, bør du også bli belastet for deg. Før du sender elementene for utskifting, kan du overføre den supplymentary frakt kostnader for å snu tilbake erstattet elementer fra oss først. Så snart betalingen fullført, vil vi erstatte varene sendt fra deg.

Refusjoner

Vi vil gjerne ta tilbake eller bytte noen varer som mottas med opprinnelige pakken innen 30 dager etter kjøpet (Fra den dato produktene ble mottatt, Vær oppmerksom på at nikeols.com er ikke ansvarlig for returen koster.), Hvis du finner produkter med kvalitet problemer (Non-menneskelige faktorer eller ikke-resistente ytre skader), kan det bli returnert og erstattet. Du må sende tilbake til oss produktene i original pakken. Når vi mottar produktene sendt tilbake intactly, vil vi erstatte den med nye og sende dem tilbake til deg igjen. (Merk: Det er vår kvalitetskontroll profesjonelle som gir en endelig dom om hvorvidt kvaliteten problemene skyldes personlige forhold eller ikke-resistent ytre skader The kjøpt produktene ikke vil bli reparert, erstattet eller returnert gratis dersom kvaliteten problemene er. forårsaket være menneskelige faktorer, unngåelig skade.)

Avkastning og delvis tilbakebetaling

Vår hjemmeside kan ikke gi full refusjon for ikke-kvalitet problemer som for eksempel:
"Produktet ser ikke ut som de i bildet."
"Produktet er ikke hva Id forestiller seg det."
"Jeg er ikke fornøyd med dette produktet."
I 7 dager (fra den dato produktene var mottatt), hvis du ber om retur av kjøpte varer på grunn av årsakene ovenfor, må du sende tilbake til oss produktene i original pakken (du betaler porto). Når vi mottar produktene sendt tilbake intactly, i tillegg til porto, vil vi også trekke en viss håndtering avgift basert på bestillingen din sum og gir deg en delvis refusjon.

Avkastning og full refusjon

I 7 dager (fra den dato produktene var mottatt), hvis du finner produkter med kvalitet problemer, kan det bli returnert og refundert. Du må sende tilbake til oss produktene i original pakken (du betaler porto). Når vi mottar produktene sendt tilbake intactly, vil vi gi deg en full refusjon av kjøpte varen (frakt avgift ikke inkludert). (Merk: Det er vår kvalitetskontroll profesjonelle som gir en endelig dom om hvorvidt kvaliteten problemene skyldes personlige forhold eller ikke-resistent

Andre avkastning

I tilfelle av produksjonsfeil, vil vi erstatte / reparere produkter uten kostnad for kunden. For å returnere en vare, må du sende epost til oss og informere oss om grunnen. Vi vil da gi deg ytterligere instruksjoner.

Varer må returneres innen 7 dager etter mottak date - ubrukte og inneholder all original emballasje og etiketter. Vi vil kreditere den opprinnelige betalingsmåte, unntatt 25% re-utsetting / behandlingsgebyr og USD 30 returgebyr. Alle frakt kostnader forbundet med retur av varer er ansvaret for forbrukeren.

Forsikring

Du trenger ikke å betale ekstra penger for forsikringen. Rederiet vil være ansvarlig for alle de elementene de påtar seg. Over 99% av elementene vil bli levert trygt. I ditt tilfelle elementet bli borte eller skadet, vil vi være ansvarlige for halvparten av tapet.



Denne nettbutikken er jo bedrageri? Hva kan kompisen min gjøre for å få fikset opp dette? Han er villig til å kjøpe et par fake nike-sko til 500 kr, men ihvertfall IKKE mer!

Hva skal vi gjøre? Forbrukerrådet?

Mvh,
Loulou
Sist endret av loulou; 9. juni 2011 kl. 17:34. Grunn: tittel
Ville blitt misstenkelig med en gang jeg så en nettbutikk som annonserte sko med "Negermenn" i navnet.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Han har jo ikke skrevet noe kredittkort info, så kan ikke bli trukket for noe, om det kommer oppkrav, nekt å hente/betale, si at du ikke vet hva det er, og at noen må ha bestilt i ditt navn.
Sitat av morgenstern Vis innlegg
Ville blitt misstenkelig med en gang jeg så en nettbutikk som annonserte sko med "Negermenn" i navnet.
Vis hele sitatet...
samma her! I LOL'D!

Forøvrig er ordet, mistenksom
Trådstarter
Haha ja, fikk lættis da jeg så det navnet, valgte bare som et eksempel.

Men skal vi bare late som vi ikke har bestilt noe som helst? Er det ikke mulig å få den såkalte butikken her til helvete?
Sitat av loulou Vis innlegg
Haha ja, fikk lættis da jeg så det navnet, valgte bare som et eksempel.

Men skal vi bare late som vi ikke har bestilt noe som helst? Er det ikke mulig å få den såkalte butikken her til helvete?
Vis hele sitatet...
Du kan vel få en "chargeback" hvis du kontakter banken.
Av beste sort!
Kålroten's Avatar
Sikkert noen 4chan lurkers her på freak som er villig til å kræsje serveren til nettstedet om du spør pent!
Trådstarter
Det hadde vært godsaker, det! Noen som kan hitte dem og kanskje en annen side som trenger ca 1k bots? PM!

Anyone?
Sitat av Kålroten Vis innlegg
Sikkert noen 4chan lurkers her på freak som er villig til å kræsje serveren til nettstedet om du spør pent!
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal alt fikses med 4chan? Blir jo bare dumt..
Trådstarter
Misliker disse kinesiske selgerne som skal lure kunder på den måten sterkt. DDOS funket fett
Sist endret av loulou; 9. juni 2011 kl. 18:39.
Er jo bare å bla litt rundt på nettstedet man handler fra. Som dette stedet f.eks: Ville du handlet fra et nettsted som ikke engang oppgir mail adresse som kontakt informasjon. Her finner man ingenting om "bedriften" i det hele og store. Det finnes selvfølgelig nettsted som er mye mer profesjonell og flinkere til å lure folk opp i stry. Men dette stedet er et godt eksempel på "bogus" side.
Trådstarter
Jeg vet, men som jeg sa så kan ikke kompisen min noe om PC, såklart ser vi pc-kyndige folk at dette er en side man skal unngå...
Jojo, men fortell han om disse fallgruvene, så slipper han å sende penger i øst og vest neste gang.
Trådstarter
for 3 uker siden stolte han ikke på en eneste nettbutikk, ba han bestille en pc hos dustinhome da det kostet veldig mye mindre, fortalte han også at han kunne stole på alle nettbutikker og at det var like safe som i virkeligheten... tenkte ikke han var så dum
fortalte han også at han kunne stole på alle nettbutikker og at det var like safe som i virkeligheten... tenkte ikke han var så dum
Vis hele sitatet...
Her var det vel strengt tatt du som var dum?

Hva skal vi gjøre? Forbrukerrådet?
Vis hele sitatet...
Lagre et screenshot av siden med den forventede prisen sammen med datoen du tok screenshot (som helst skal være akkurat i det du bestiller). Hvis prisen er noe annet når regningen kommer er det bare å nekte å betale.
nå har de åpnet på nytt under nytt domene, http://www.nikeeshops.com

Enda en lignende butikk... http://www.nikeworks.com/
Reklamerer fælt på Facebook