Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 2888
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har gått på seroquel i 5-6 år nå. Noen dager funker det bedre enn andre, merker det mest på tom mage men den sultfølelsen som kommer etterpå er uunngåelig.. Kan spise ett helt brød og alikavel føle meg sulten etterpå.
Pleier å ta 400-600mg hver kveld. Noen kvelder spiser jeg opptil 1g.
Hvor mye skal til for å få den ultimate søvnfølelsen som man får med seroquel? Er det poeng i å spise 1500mg feks? Blir jeg mer trøtt til mer seroquel jeg spiser? Har lest her noen ganger at søvneffekten av seroquel stopper ved inntak av så lite som 50mg.
Vil bare føle meg jævlig trøtt ikveld og spise litt mat for å så sove.

Før noen spør: Jeg ELSKER å føle meg trøtt, og bare kunne legge meg i min egen seng og sove som et lite barn. Jeg er IKKE ute etter noen rusopplevelse what so ever.
Husk du kan ta overdose på seroquel/kvetiapin. Anbefaler deg å lese litt i felleskatalogen/legetidsskrifter. Legestanden har begynt å stramme inn utskrivingen av dette preparatet for dødeligheten er høy.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Gaba nation Vis innlegg
Husk du kan ta overdose på seroquel/kvetiapin. Anbefaler deg å lese litt i felleskatalogen/legetidsskrifter. Legestanden har begynt å stramme inn utskrivingen av dette preparatet for dødeligheten er høy.
Vis hele sitatet...

Hvor mye er dødelig? Tok engang 3.5g og da klarte jeg ikke å stå oppreist når jeg skulle spise. Dette er mange mange år siden, og har ikke tatt nevnt dose siden.
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vet du jeg har faktisk merket at høye doser blir jeg ikke trøtt av men når jeg tar litt lavere doser igjen (selv med toleranse) så blir jeg så trøtt at jeg dupper i sofaen.
For meg funker 100 mg bedre enn 150mg, og noen ganger til og med 75mg hvis jeg legger meg i senga istedet for å sitte oppe å vente på effekt mens jeg ser tv. Har gått på det i tre år og legen min har sagt at den søvndyssende effekten forsvinner fra 150 mg og opp
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vet du jeg har faktisk merket at høye doser blir jeg ikke trøtt av men når jeg tar litt lavere doser igjen (selv med toleranse) så blir jeg så trøtt at jeg dupper i sofaen.
For meg funker 100 mg bedre enn 150mg, og noen ganger til og med 75mg hvis jeg legger meg i senga istedet for å sitte oppe å vente på effekt mens jeg ser tv. Har gått på det i tre år og legen min har sagt at den søvndyssende effekten forsvinner fra 150 mg og opp
Vis hele sitatet...
Første gang jeg fikk det skrevet ut fikk jeg beskjed om å ta 300 mg. Ble veldig trøtt av dette.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vet du jeg har faktisk merket at høye doser blir jeg ikke trøtt av men når jeg tar litt lavere doser igjen (selv med toleranse) så blir jeg så trøtt at jeg dupper i sofaen.
For meg funker 100 mg bedre enn 150mg, og noen ganger til og med 75mg hvis jeg legger meg i senga istedet for å sitte oppe å vente på effekt mens jeg ser tv. Har gått på det i tre år og legen min har sagt at den søvndyssende effekten forsvinner fra 150 mg og opp
Vis hele sitatet...
Har prøvd å tatt 200mg men det blir jeg ikke trøtt av at all. Da sover jeg kanskje i en time gjennom hele natten.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bruker du det kun til søvn? Eller det medisinen opprinnelig er tiltenkt.

25-50mg er normalt til søvn.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bruker du det kun til søvn? Eller det medisinen opprinnelig er tiltenkt.

25-50mg er normalt til søvn.
Vis hele sitatet...
Kun til søvn ja.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du har ikke vurdert annen medisin tiltenkt søvn?

Såpass til doser gjør garantert noe med skallen din. Men for all del, er du fornøyd. Why not.
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du har ikke vurdert annen medisin tiltenkt søvn?

Såpass til doser gjør garantert noe med skallen din. Men for all del, er du fornøyd. Why not.
Vis hele sitatet...

Joda, har snakket med legen angående det, og skal begynne med noe annet snart. Når vi først er inne på det, hvilken annen medisin gjør deg trøtt? Ment til søvn såklart. Vallergan og melatonin og sånne typer er bare å glemme...
Brutale doser seroquel for innsovning. Har en lege satt deg på sånne doser?

Du kommer mest sannsynlig ikke til å få sove av noe som helst hvis du skal gå av de dosene der. Kanskje zyprexa, men det er ikke noe du vil gå på.

Det er begrenset med utvalg av medikamenter utenom imovane, stilnoct og apodorm for søvn hvis du allerde har forsøkt vallergan eller phenergan.

Jeg trodde heller ikke at det gikk å sove uten seroquel, men når jeg fikk giften ut av kroppen og ble veldig bevisst på god søvnhygiene så gikk det overraskende greit med vallergan.

Håper du finner ut av det.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tar selv 25mg til søvn. Noe over det ødelegger dagen derpå.

300-800mg pr døgn er anbefalt til det medisinen er tiltenkt, antipsykotika. Starta legen deg på så store doser?

Hva starta du med? Kjent sak at man blir utslått første gang man prøver seroquel på lave doser.
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Downers Vis innlegg
Første gang jeg fikk det skrevet ut fikk jeg beskjed om å ta 300 mg. Ble veldig trøtt av dette.
Vis hele sitatet...
Fikk du den dosen for søvn eller psykotiske symptomer? Det er dosering for psykose.
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Joda, har snakket med legen angående det, og skal begynne med noe annet snart. Når vi først er inne på det, hvilken annen medisin gjør deg trøtt? Ment til søvn såklart. Vallergan og melatonin og sånne typer er bare å glemme...
Vis hele sitatet...
Sarotex, remeron, imovane, truxal, zonat...
Av disse syns jeg truxal funker best men virkningen avtar etter en stund der og
Ser i pakningsvedlegget at det er en vanlig ( 1 av 10 ) bivirkning at brystene hos menn vokser og kan produsere melk, noen som har fått det problemet?
Mvh
Jeg tar tidvis 25mg seroquel til søvn. Hvis jeg ikke har tatt det på over en uke bruker jeg faktisk å bare å ta en halv 25mg, for å unngå å være zombie hele dagen etter. Bruker jeg det daglig i en måneds tid må jeg opp i 50mg for å få ønsket effekt. Kanskje du må ned i toleranse, du kan f.eks høre med legen om å få zopiclone i tillegg, og bruke de to litt om hverandre for å unngå toleransebygging.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fikk du den dosen for søvn eller psykotiske symptomer? Det er dosering for psykose.
Vis hele sitatet...
For søvn.
Sitat av Downers Vis innlegg
For søvn.
Vis hele sitatet...
Hva?! Legen ba deg starte rett på 300mg? Det er jo helt crazy, 25-50mg er nok.
Sitat av Ed Is A Portal Vis innlegg
Hva?! Legen ba deg starte rett på 300mg? Det er jo helt crazy, 25-50mg er nok.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg synes også det var rart. Var helt jævlig å ta 300 mg, så tar bare 50 mg istede.
Sitat av Downers Vis innlegg
Ja, jeg synes også det var rart. Var helt jævlig å ta 300 mg, så tar bare 50 mg istede.
Vis hele sitatet...
Skjønner at det var jævlig Så store doser er ment for schizofreni og bipolar lidelse.
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Downers Vis innlegg
For søvn.
Vis hele sitatet...
Legen din er sinnsyk
Bytt lege! Det her skal IKKE forekomme
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
200 mg for noen år siden, og det var egentlig mer enn nok. Etterhvert bestemte legen seg for å redusere til 100. Det er helt ok det også. Klarer ikke å sove inn godt nok på mindre enn 100 / 75. Men at du tar 1g? Nei…….
Anonym bruker
"Pensjonert Blåstål "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sulten kan du gjøre slutt på før du tar serquel. It's all about timing
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg er ikke brukeren "Downers"
Uansett - starta først med 100mg, så 150, så 200. Legen på den tiden mente 300 var limit, så flytta jeg og fikk ny lege, så starta jeg med 400mg. At jeg tar opptil 800mg er noe jeg gjør selv. Det er altså ikke legen sin anbefaling.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg er ikke brukeren "Downers"
Uansett - starta først med 100mg, så 150, så 200. Legen på den tiden mente 300 var limit, så flytta jeg og fikk ny lege, så starta jeg med 400mg. At jeg tar opptil 800mg er noe jeg gjør selv. Det er altså ikke legen sin anbefaling.
Vis hele sitatet...
Seriøst? Du tar 800mg på egen hånd? Høres ut som en jævlig dårlig ide spør du meg. Sliter du med psykose? Hvis ikke slutt! Ikke bra for hodet ditt.

Jeg står på 750mg, noe legen sier er høyeste dose. Må måle noe verdier i blodet av og til (usikker på hva) så å ta det uten oppfølging høres ikke bra ut.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Stopp med det du driver med, du leker med din psykiske helse. Klarer du ikke 200mg eller 400mg engang? Det er det jeg ville ha tatt selv maks. Til og med det er litt for mye.
Har bipolar lidelse og stått på både høye doser (800mg) og lavere som jeg gjør nå (200mg). At en blir søvnig av seroquel skyldes antihistamin-effekten. Virkestoffet quetiapin er både et di-benzodiazepin (mangler benzen-ringen og kan derfor ikke sammenlignes med benzo selv om molekylet er beslektet) og et antihistamin. Lavere doser er mer søvndyssende enn høye som det er nevnt lenger opp i tråden. Mange erfarer bivirkningen "restless legs" som ikke akkurat fremmer søvn da en blir liggende og sparke med kriblingsfølelse inni føttene (vanskelig å forklare men helt jævlig). Kan da bytte til depotvarianten som ikke gir sånt, iallefall ikke for meg. Om en ønsker å trappe ned eller slutte med seroquel bør det trappes ned gradvis ellers kan en erfare noe "abstinenser" om en kan kalle det det. Kan ikke si at medisinen føkker med hodet mitt men når jeg sto på høy dose var jeg helt klart i nevroleptica-boble og det gir nedsatt livskvalitet å være så nummen.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Selv 12,5-25mg har god effekt på søvn fordi virkestoff binder seg til histaminreseptorer først
søvn: 25-75mg
psykotiske/bopolare: 500mg +
som nevnt tidligere blir du ikke mer trøtt av over 100mg hvis psyken er i orden.
Sitat av BearSleeps Vis innlegg
søvn: 25-75mg
psykotiske/bopolare: 500mg +
som nevnt tidligere blir du ikke mer trøtt av over 100mg hvis psyken er i orden.
Vis hele sitatet...
Jeg blir trøtt når jeg tar over 100mg. Kanontrøtt.