Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2473
Har noen erfaring med dette produktet? Jeg har tre bokser med 100mg tabs.

Dosering? Leser noen tar det om morgenen, men også om kvelden.

Hvilken dose har DU best erfaring med? Merker du at det gir deg en "mood" -boost?

Jeg har lest meg opp på at dette _kan_ være effektivt for både humør, angst, depresjon, søvnkvalitet, appetitt(?), migrene/hodepine, ja, virker som lista er lang.

Har også forstått det sånn at det ikke bør kombineres om du går på SSRI.

Er vel også noe med navnet L-Tryptophan som er ganske likt 5-HTP. Hva er å foretrekke?


Vil du dele dine erfaringer? Kjør på!
Bruker 100mg for søvn av og til ,synes det hjelper bedre en fks melatonin. Sovner relativt rask på en god måte og får fine drømmer samt at jeg ikke våkner opp på natten . Sover ca 8t i strekk og våkner utvilt uten angst følelse. Ganske god medisin til og være helsekost. Bare ikke bruk daglig over lenger tid da gjør det mer vondt enn godt for hodet.
Sitat av Sæd Vis innlegg
Bruker 100mg for søvn av og til ,synes det hjelper bedre en fks melatonin. Sovner relativt rask på en god måte og får fine drømmer samt at jeg ikke våkner opp på natten . Sover ca 8t i strekk og våkner utvilt uten angst følelse. Ganske god medisin til og være helsekost. Bare ikke bruk daglig over lenger tid da gjør det mer vondt enn godt for hodet.
Vis hele sitatet...
"Researchers recommend 200 to 400 mg at night to stimulate serotonin, but it may take 6 to 12 weeks to be fully effective.»

Og

"In over 20 years as an integrative psychiatrist, I have found that 5-HTP—50 milligrams to 100 milligrams taken three times a day—is a safe and effective approach for chronic generalized anxiety that is well tolerated without excessive daytime sedation."

Så har vi denne:

"Early research shows that taking higher doses of 5-HTP, 225 mg daily or more, seems to make anxiety worse."

Så det står jo meget mye forskjellig..