Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1832
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Opplever dere at dere blir annerledes fulle på vin kontra tequila, vodka, øl, whiskey, og kontra?

Jeg kan drikke en sixpack øl, men føler jeg verken blir så superkåt ei pratsom. Blir det på de andre sånn ca.
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja blir anderledes full og merker forskjell på øl vs champis og prosecco vs brun sprit vs hvit sprit.
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja blir anderledes full og merker forskjell på øl vs champis og prosecco vs brun sprit vs hvit sprit.
Vis hele sitatet...
Kan du forklare forskjellen i korte trekk hos deg?
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg mener jeg blir mer full drikker jeg 6 tuborg Vs 6 hansa. Men skal vist være samme %
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg mener jeg blir mer full drikker jeg 6 tuborg Vs 6 hansa. Men skal vist være samme %
Vis hele sitatet...
Hva med whiskey eller vin? Blir du mer prattsom/kåtere av de kontra øl?
Spennende å se hvordan våre tanker og urban myths påvirker oss. At en pils skal gjøre forskjell fra en annen tviler jeg vel på så lenge de er like sterke. At det kan oppleves forskjellig det tror jeg nok. Det kan jo skille mye på feks smak, det alene kan kanskje spille litt inn. Kanskje går øl du liker godt raskere ned enn øl som ikke smaker like godt? At forskjellen egentlig handler mer om tempo enn forskjellig virkning fra pils til pils? Blank el brun sprit, der er det mange myter. Gal på brun og rolig på blank, eller motsatt. Kanskje også mest om smak og tempo/mengde?

Hørte en som leste opp sitat fra en rapport som slo fast av spesielt kvinner ble mer ør og kåt av champagne, og forklaringen var at chamapgnespruten ubevisst ble tolket som en sprutende penis av svært mange kvinner. Jeg tillater meg å tvile og for egen del legger jeg den i bunken med urban myths. Jeg har også hørt at det er boblene i champagne som får kvinner øre og kåte, tror kanskje ikke helt på det og tror at det vel heller er situasjon og setting, kanskje forventninger som skaper det?

Men hva vet vel jeg, en enkel mann fra landet.
Sitat av _abc_ Vis innlegg

Hørte en som leste opp sitat fra en rapport som slo fast av spesielt kvinner ble mer ør og kåt av champagne, og forklaringen var at chamapgnespruten ubevisst ble tolket som en sprutende penis av svært mange kvinner.
Vis hele sitatet...
Kan fint ligge noe i det, jeg ble kåt av å lese dette. Nå kommer jeg garantert til å tenke på sprutende penis neste gang der skal drikkes champagne
Anonym bruker
"Kvalm Ringsel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hahahaha sprutende penis dummeste jeg har hørt.
Det er det siste jeg hadde assosiert det til om jeg må assosiere det til noe!!! Mer sprut fra ødelagt rør, brannhydrant eller fra vannslange man leker med..

.. som barn ikke i seksuell sammenheng din perv
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Blir dere ikke kåtere på vin kontra annen alko?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Blir dere ikke kåtere på vin kontra annen alko?
Vis hele sitatet...
Nei. Det er ingen forskjell på hvilken type alkoholholdig drikke jeg inntar, jeg blir lik i oppførsel hver eneste gang.

Det eneste jeg merker forskjell på er hvor full jeg blir, men det er nok mer på grunn av varierende alkoholinnhold.

Jeg tror det ligger mye i hva man forventer, jeg har sett folk bli "fulle" på saft og slosskjemper etter å ha sniffet "kokain".
ABC er inne på noen gode poeng ja, tequila shottes jo gjerne. Da blir man fortere og mer full. Også er det jo elefantøl på andre siden av grensa. Sånn 10% øl. Mer futt i det enn norsk butikkøl.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Nei. Det er ingen forskjell på hvilken type alkoholholdig drikke jeg inntar, jeg blir lik i oppførsel hver eneste gang.

Det eneste jeg merker forskjell på er hvor full jeg blir, men det er nok mer på grunn av varierende alkoholinnhold.

Jeg tror det ligger mye i hva man forventer, jeg har sett folk bli "fulle" på saft og slosskjemper etter å ha sniffet "kokain".
Vis hele sitatet...
Tror hvor fort alkoholet i blodet stiger er hovedårsaken til de forskjellige effektene. Kan også ha noe med at vi forbrenner forskjellige typer alkoholholdig drikker forskjellig også?
Definitivt forskjellig rus på meg. Men dagsform og humør har også mye å si.
Jeg blir raskere full på øl enn på drinker med sprit og full på en annen måte. Vin går fort i hodet mens øl går fort i kroppen!
Det er jo endel variabler - "dagsform", forventninger, hvor mye har du spist, hvor mye har du sovet, har du drukket dagen før, er det lenge siden sist du drakk, toleranse for alkohol, hvor raskt drikker du, hvor mange % alkohol er det i det du drikker. Drikker du 0,3l rødvin med 13% alkohol på 30 minutter, så blir du mer alkoholpåvirket enn om du drikker 0,3l øl med 5% alkohol på 30 minutter. Mengde alkohol over hvor lang tid er i bunn og grunn hovedcluet, men så kommer jo alle disse andre faktorene inn i tillegg.
Det er en myte at folk blir fulle på forskjellige måter . Etanol er etanol, og fungerer på samme måte uansett om det inntas som vin eller øl.
Når jeg drikker øl blir jeg mer sigen og slapp enn vin og sprit. Jeg tror det henger sammen med volumet som må drikkes. Det går over etter en 3-4 øl da.

Når det gjelder vin og sprit så får jeg raskere effekt og gjerne mer energi raskere.

Kan det hende at kåtheten rundt vin kommer fra at det er gjerne det du pleier å drikke på date/med damer, altså klassisk betinging?
Jeg merker også forskjell på ulike typer alkohol. gin / Sprit / vin/ cider/ osv... Hvorfor aner jeg ikke, kan hende at abc er inne på noe med tempo og stemning, men forskjell merker jeg. Ingen tvil om det
Hvit sprit = Dumme valg, dumme meldinger til ekser og ekstrem fylleangst med skjelving
Øl = Følsom og prater dypt om vennskap/livet osv..
Vin = Singel livet suger, så tinder er ofte i bruk / sjekke folk på byen
Wiskey = Business og investering

Tror vi alle reagere forskjellig pga måten prosenten påvirke oss i større og mindre grad.