Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2967
Anonym bruker
"Misunnelig Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nettop sniffet luftspray med ein kompis, heilt sjukeste out of body expieriencen jeg har hatt i heile mitt liv. Hva er faren me og sniffe luftspray.
Hjerneskade, plutselig død, ubevissthet og i noen tilfeller bli grønnsak. Hvis det er det sykeste du opplevelsen du har hatt så har du ikke prøvd fleinsopp
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
det er virkelig livsfarlig! kan nok sammenlignes med å sniffe bensin og lim.. du kan fort bli hjerneskada av det der. gi dere mens leken er god.
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Hjerneskade, plutselig død, ubevissthet og i noen tilfeller bli grønnsak. Hvis det er det sykeste du opplevelsen du har hatt så har du ikke prøvd fleinsopp
Vis hele sitatet...
Kan bekrefte det. Alt av psykedeliske stoffer omtrent blåser den lille fisen av en rus man får av å sniffe luftfriskere og luftsprayer ut av vannet med en så stor margin at det kommer til å virke som asteroiden som knerta dinosaurene i forhold.

Å sniffe lim, huffe løsemidler og alt det der er ikke bare dumt, men du pådrar deg garantert skader i mer eller mindre grad.

Hvordan er jeg så sikker på det? Jo, fordi så dum som jeg var når jeg var yngre holdt jeg på med det samme, og jeg kan med hånda på hjertet si at livet mitt har direkte blitt kjipere på grunn av det. Jeg har blitt sløvere og ikke minst dummere. MYE dummere!

Jeg sliter faktisk med noe så enkelt som å skrive og prate med andre mennesker på Norsk. Hver eneste bidige dag må jeg oversette ifra Engelsk til Norsk, for jeg glemmer så mange ord og uttrykk på mitt eget morsmål. Hvor sykt er ikke det? en voksen mann som er født, oppvokst og fortsatt boende i Norge glemmer sitt eget språk. For å ikke snakke om alt det andre som muligens er galt med meg, eller vil gå galt på grunn av senskader av å huffe forskjellige ting og tang.

Jævla kjipt hvis mora di må begrave ungen sin fordi h*n valgte å bruke luftsprayer som gir kanskje en 10 - 15 sekunder lang rus. Finn deg heller noe annet, det meste av andre rusmidler som finnes i verden vil være mindre farlig. Det beste vil være å legge det fra seg helt selvfølgelig.

Lurer du på noe mer får du spørre, sikkert mye jeg kunne tatt med, men det er vanskelig å komme på noe mer akkurat nå rett og slett.
Noen synes dette kanskje er morsomt, men jeg synes bare det er jævlig trist:
https://youtu.be/gXzPY48XlMM
Er fullt av historier som handler om 15-16 år gamle gutter, friske og raske som ender opp six feet deep etter ha snlffet luftspray og andre kjemikalie pakket trykk-bokser.

Ærlig talt, gutta. Dette er ikke særlig greit eller kult.

Tror oppriktig jeg heller hadde foretrukket å ha en sønn eller datter som var sprøyte-hedonist enn et barn som holdt på med det spetakkelet her.

Det er så fort gjort at det går gærent og det å risikere et friskt, sunt og langt liv for en ‘rus’ som ikke varer ett minutt engang er bare ikke innafor eller verdt det.

Hold dere tll fredagsreven, eller lørdagsknipen, eller sprøyta.. egentlig alt annet enn bare det.
Dette må du kutte ut med en gang. Sniffing av løsemidler skiller seg fra det meste av annen rusbruk i den forstand at det ikke går an å bruke det på en forsvarlig måte. Det skader hjernen og nervesystemet, og skadene kan ikke helbredes. Ved gjentatt bruk er sjansen for å bli bokstavelig talt hjerneskada 100%. I tillegg er det reell fare for akutt forgiftning og død.

Anbefalt lesestoff:
Den store løsemiddeltråden
Et liv i tusen biter - bensinpsykose
Spiritual Gangster
Witold's Avatar
17 6
Hjernen din trenger oksygen og ikke gass,hjerneskade er stikkord her.
Sitat av FuNcEd Vis innlegg
Noen synes dette kanskje er morsomt, men jeg synes bare det er jævlig trist:
https://youtu.be/gXzPY48XlMM
Vis hele sitatet...
Ja, når det kom 2-3 politifolk og løfta vedkommende og sangen "im walking on sunshine" kom på så lo jeg litt.
Har også kosa meg med bensin et par ganger da jeg var 14-15 år, men slutta tvert etter ene gangen da hjerte begynte å slå ubehagelig fort.
Har ikke merka noe skader, men kjenner meg litt igjen i det EvilSink sier og merka at da jeg skrev dette ble det plutselig stopp for jeg glemte hva jeg tenkte på og skulle skrive.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Ja, når det kom 2-3 politifolk og løfta vedkommende og sangen "im walking on sunshine" kom på så lo jeg litt.
Har også kosa meg med bensin et par ganger da jeg var 14-15 år, men slutta tvert etter ene gangen da hjerte begynte å slå ubehagelig fort.
Har ikke merka noe skader, men kjenner meg litt igjen i det EvilSink sier og merka at da jeg skrev dette ble det plutselig stopp for jeg glemte hva jeg tenkte på og skulle skrive.
Vis hele sitatet...
It is established that the neurotoxicity associated with
petrol sniffing is caused by the major lead and hydrocarbon
components within petrol. The half-life of hydrocarbons in
the body is less than 24 h, whereas lead components can
remain in the body for many years. These lead additives
and hydrocarbon components, both independently and in
combination, disrupt neural networks and consequently
cause significant impairment to cognitive function. The predominant brain regions affected from petrol sniffing
include the cerebellum, the brainstem as well as the cortical
areas.

A review of the literature showed that in addition to
serious social ramifications, acute and chronic petrol sniffing can cause a spectrum of neurological and cognitive
consequences. These range from mild neurocognitive
dysfunction that does not appear to be permanent, to severe
and irreversible encephalopathy that can be fatal.

The severity and permanence of these brain changes is related to the
length and chronicity of the individual's petrol sniffing
history. It is likely that the continued use of petrol causes
a progressive decline in cognitive function and this may
precede more permanent neurological damage. It is, therefore, necessary to identify the nature and extent of cognitive
deterioration that occurs with chronic petrol sniffing.
Vis hele sitatet...
https://www.researchgate.net/publica...oline_sniffing

Conclusions: Some inhalant abusers experience severe and persistent neurological deficits, suggesting irrecoverable damage attributable to lead encephalopathy. In the absence of this encephalopathy long-term abstinence from inhalants may allow recovery of normal brain function.
Vis hele sitatet...
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23490054/

Spørsmålet er om du hadde flaks og var en av de som ikke fikk hjerneskade av dette. Det er en viss korrelasjon mellom hvor store ettervirkninger man ser fra løsemiddel/bensinsniffing, og lengden/hyppigheten av misbruk hos individene.

Jeg ville uansett ikke lekt med hjernen min, den er jo faktisk det som gjør meg til meg, spesielt ikke når man har så mange andre rusmidler der ute som ikke gir deg hjerneskade.
Sitat av Jorg Vis innlegg
https://www.researchgate.net/publica...oline_sniffing


https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23490054/

Spørsmålet er om du hadde flaks og var en av de som ikke fikk hjerneskade av dette. Det er en viss korrelasjon mellom hvor store ettervirkninger man ser fra løsemiddel/bensinsniffing, og lengden/hyppigheten av misbruk hos individene.

Jeg ville uansett ikke lekt med hjernen min, den er jo faktisk det som gjør meg til meg, spesielt ikke når man har så mange andre rusmidler der ute som ikke gir deg hjerneskade.
Vis hele sitatet...

Brukte det ikke så lenge, men sikkert 5-6 ganger. Har vært å scanna hodet 1 eller 2 ganger i voksen alder og har ikke noe skader man kan se der iallfall. Flaks.
Anonym bruker
"Misunnelig Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for gode svar, blir nokk ikke og gjøre det igjen selvom hvor utrolig gøy det var, så hater jeg hvor tåkete tankene er i etterkant.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for gode svar, blir nokk ikke og gjøre det igjen selvom hvor utrolig gøy det var, så hater jeg hvor tåkete tankene er i etterkant.
Vis hele sitatet...
Løsemidler løser opp fett.
Vet du hva annet som er stort sett fett?
Hjernen din.
Og andre organer.

En hjerne i oppløsning er ikke kult.

Det kan såklart gi noen merkelige effekter som enkelte kan synes er interessante, men å permanent(?) ødelegge seg for å oppnå dette, er virkelig ikke verdt det.
En litt yngre gutt som var venn av broren til en kompis av meg døde av å sniffe formfett. Kom i avisa og greier. Farlig farlig
Eksperimenterte noen få ganger i tidlig ungdom med bensin og lynol. Hørte helikopter og fikk sånn "during" i skjelettet føltes som. Kutta det raskt ut. Ble med de forsøkene gitt
Anonym bruker
"Lettet Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En bekjent av meg fikk hjertestans av å sniffe lightergass, men han overlevde så vidt. Røyk heller weed eller spis noe sopp.
Sitat av Castaneda Vis innlegg
Eksperimenterte noen få ganger i tidlig ungdom med bensin og lynol. Hørte helikopter og fikk sånn "during" i skjelettet føltes som. Kutta det raskt ut. Ble med de forsøkene gitt
Vis hele sitatet...
Sniffa bensin engang som en utfordring når jeg var 15, hørte også helikopteret så klappa heile verdenen sammen foran meg og jeg sank inne i et svart hull. Hva som skjedde der vet jeg ikke. Men var ute i et par minutter minst. Så hadde jeg depersonalisering i flere uker etterpå, mora og faren føltest ut som fremmede folk. Alt jeg så føltest ikke ekte som at jeg var i et data spill. Eneste rusmiddlet visst vi kan engang kan kalle det som virkelig i ettertid ødela meg psykisk. Mora mi jobber på sykehuset og fortalte om en 17åring som var helt hjerne skada fra å sniffe bensin, også var det en baby som var helt hjerneskada fordi foreldrene ville putte litt bensin i en pose og tre posen over hodet til fosteret for å roe det ned når den gråt
Hadde en venn som sniffet isspray. Vi måtte "plugge" ut maskinene da de sa han var hjernedød. Jeg har selv gjort det, er utrolig glad i dag for jeg kom unna med skrekken i en alder av 17år. Dette burde på ingen måte praktiseres.