Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1007
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar


Blitt mye mer av dette i Oslo for min del. Olje presset av gode plater, for å avdekke olje "prosenten".

Så sier dealere at hasjen du kjøper er feks 30-50% olje. Hvis man har en god connection så betaler man bare for hasjen man presser for oljen

Persolig syns jeg amnezia haze plater på 60% olje er noe av den mest velluktende og potente hasjen jeg har kommet over, men har mine tvil om "fluffen" i dette markedet.


Mange bruker denne olje prosent som en indikator på kvaliteten på bønna.

Da olje kan tilsettes hasj er det litt sånn Bob Bob følelse å få oppgitt at den er 49% crazy eller 30%

1) hvor vitenskapelig eller presist er det å bruke mengde olje i plata som kvalitetstegn ?

2) er det noen grunn til å være skeptisk til olje presset av plater, utover den vanlige sjansen til å bli skammet?
Sist endret av meaculpaUIO; 7. juli 2021 kl. 00:40.
Konsentrasjonen av olja kommer litt an på hva du gjør det til selv. Å si at hasjen du kjøper er 30-50% olje sier meg ingenting iallfall. Jeg har har ikke noe peiling på området annet enn at jeg har laget noe olje selv. Hvor sterk den oljen er kommer an på hvordan jeg laga den. Olje presset fra plater burde være helt innafor gitt at det faktisk er olje fra plater.
Cannabis olje har jo en høyere thc % så kan ikke si at plata er 30% olje bare for at oljen måler 30%. Er oljen 30% høres det forsåvidt svakt ut også.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Trådstarter
Når de oppgir prosent så mener de hvor mye vekt olje de sitter igjen fra mengde hasj de har klemt
Er det slik at de alltid lager rosin/olje med varme og press for å sammenligne? Man får en annen olje om man bruker feks CO2, butan eller etanol og det er store forskjell. Vil man virkelig skryte av bønna med den logikken, så lager man aceton olje, som er ufarlig men full av plantevokser og oljer, som gjør at man får mye produkt per g, selvom det er dritt produkt
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Når de oppgir prosent så mener de hvor mye vekt olje de sitter igjen fra mengde hasj de har klemt
Vis hele sitatet...
Sier meg fortsatt ikke noe om kvaliteten på plata.
Av erfaring så er den olja man får av å presse "plater" i en rosin press dårlig. Den funker ok, men smaker kjipt og den er ikke god å dabbe.

Syns hasjen de siste årene bare blir mer og mer bøff og fake. Mange syns den er ok, jeg syns det lukter rart og smaker dårlig, hvis man sammenligner med slik det var før for noen år siden.
Du vil helt klart få en grei indikasjon på hvor mye krutt det er i plata. Og jeg hadde ikke vært mere skeptisk enn vanlig, det er mye kult som er ute å går på markedet i 2021. Bøff må man jo alltids passe seg for, men med en god dealer du har handlet av før så ville jeg ikke vært bekymret.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det essensielle er hvor mye av olja i plata som er ren tch.
Altså om det er 40% olje i plata hjelper det fint lite om bare 2% av olja er tch.
Folk jukser så med bønna idag, den kan være lys, myk og lukte godt, men gi null funk.
Bare prøv selv, dårlig tørrok + nøytal vegetabilsk olje = drittbønne som ser bra ut