Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 7064
Tittelen er sterk og treffer godt, men det er heldigvis ingen sannhet. Jeg vil gjøre alt jeg kan for å unngå at min mor må si det som står i tittelen.

Jeg har hatt en fantastisk LSD-trip ikveld! Jeg inntok to lapper klokka 12:00 og stakk på kjøpesenter med min kompis.

Vi koste oss skikkelig, vi pratet så mye sammen om alt mulig rart.

Mens vi gikk rundt, var jeg fullstendig bevisst på at jeg ikke ville ta noen sjanser. Vi stod i et lyskryss der vi hadde rød mann. Ingen biler var rundt oss, og min kompis gikk over.

«Kom da? Du oppfordrer meg jo vanligvis til å gå på rødt så lenge det er trygt. Det er jo derfor jeg går over nå.»

Nei, den sjansen tar jeg ikke denne gangen. Ikke når jeg er påvirket av rusmidler og ikke kan stole på min egen dømmekraft. «Det må jeg huske å nevne på freakforum etterpå» husker jeg at jeg tenkte i det øyeblikket.

Da det endelig ble grønt, gikk jeg over, fullstendig trygg på meg selv og det som skjedde rundt meg. Det virket veldig unaturlig for de som var tilstede rundt meg, men jeg ville aldri tilgitt meg selv om det skjedde noe.

Vi kjøpte en øl hver, og prøvde å finne et sted rundt kjøpesenteret å sitte og drikke ølen i fred, men det var vanskelig med tanke på plasseringen og situasjonen vi er i. Til slutt fant vi en plass i et parkeringshus i et borettslag ved siden av kjøpesenteret.

Der satt vi og drakk den ene ølen, så innså vi at vi kanskje ville ha en øl til. Klokka var dessverre 18:03, så alkoholsalget var stengt. Da tenkte jeg at det var veldig surt, men samtidig setter jeg så stor pris på reglene vi har i Norge, og hvordan de blir håndhevet. Tenk om man skulle gjøre et unntak fra reglene de sjeldne gangene, hele tiden, hvordan ville landet vårt sett ut da?

Det er ikke uten grunn at vi har så strenge regler. Jeg tenkte også at det var pussig at det ikke var noe pub på kjøpesenteret, men etter et kort sekund innså jeg hvordan det ville sett ut om det gikk folk inn og ut hele tiden med mindre hemninger som følge av alkoholbruk.

Etterhvert fant vi ut at vi skulle dra hjem til kompisen min, for han hadde iallefall øl i kjøleskapet klart til å åpnes og drikkes! Ja takk!

Vi koste oss skikkelig. Jeg la ut på Facebook-veggen min at jeg var ute og drakk. To kompiser av meg begynte å skape drama i kommentarfeltet av en eller annen grunn, det ga jeg faen i. Kort sagt så ville den ene kompisen min bare nevne at jeg skulle kose meg, men at jeg skulle være forsiktig med forbruket, ettersom han er klar over at jeg har vært rusavhengig i 11 år, og ikke alltid har hatt et fornuftig forbruk av rusmidler om man kan si det sånn.

Underveis i dramaet ble det nevnt at jeg burde være forsiktig med forbruket, fordi sønnen hans tok sitt eget liv. Det skapte et stort vendepunkt for trippen. Trippen var god og koselig, men endret seg til å være fokusert på hvordan mine foreldre, og spesielt min mor, ville ha følt det om presten dukket opp på døra deres og fortalt at jeg tok mitt eget liv den og den gangen. De gangene jeg prøvde, eller i det minste truet med at jeg skulle gjøre det.

Nå ligger jeg her, og får ikke bort følelsene fra hodet. Tenk at din egen sønn tar sitt eget liv. Vil man virkelig foreldrene sine noe så vondt? Foreldrene er der for deg, og gjør hva som helst for deg, men den ene tingen som skal til for å unngå at du tar ditt eget liv, det får de ikke gjort. Det er bare en eneste ting som skal til for å unngå at noen tar sitt eget liv. Dessverre er det mange der ute som føler på den smerten.

Den smerten får jeg ikke bort. Jeg må trolig oppsøke psykiatrisk hjelp etter å ha opplevd dette.

LSD kan være koselig, men man tar virkelig en sjanse med sin egen psykiske helse når man inntar det!
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lsd er det drøyeste rusmiddelet jeg har vært borti. Det lar deg tenke og føle på uante måter. Det må tas med omhu. For meg høres det ut som du ble redd og ikke klarte å distansere deg fra den følelsen. Live and learn. Man sier og gjør mye rart så tar man syre og begynner å gruble på det i timesvis. Det er bare en tanke. Slipp den? Gå videre.
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Uansett hvordan du føler deg nå, uansett hva slags bivirkninger du får etter trippen..drit i det..

Jeg har "dødd", ødela familien min når jeg kom tilbake, IKKE gjør det, ikke tenk på det engang.
Selvmord er egoistisk (hater å si det men det er sant..)

Hvis du virkelig har lyst til å pushe deg selv, bare for å se hva du kan få til, hva kroppen er i stand til; kjøp en båt og seil så langt ut du kan, til du ser hav på alle kanter, det er min drøm: å være mutters alene på det åpene hav uten å se land rundt deg at all. Og hvis du fortsatt vil dø bare seil rett mot solnedgangen, kanskje du tilogmed forstår at det er er så mye mer der ute å oppleve
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du skriver at du har vært rusavhengige i 11 år. Noe i deg våknet under trippen og du innså at du kan dø av dette? Du trenger ikke begå selvmord for å dø av rusmisbruk, du kan dø av misbruket eller komplikasjoner til misbruket. For dine foreldre vil det være uendelig sårt å miste deg uansett om grunnen er et uhell eller om det var med hensikt å gå bort. Det er sånne tanker man kan føle veldig sterkt på under påvirkning av psykedelika. Temaet død blir ofte veldig sterkt når man tar psykedelika. Jeg tror trippen viste deg noe, at det er noe i deg og livet ditt som du må gi slipp på. I drømmer og under påvirkning av psykedelika viser det seg ofte som død. Det betyr ikke at du skal dø, men det er noe du trenger å legge bak deg. Bare du vet hva det betyr for deg.
Trist å høre det ble sånn for deg, det ordner seg nok. (Lett for meg å si).

Men her høres det ut som ingen forholdsregler er tatt med tanke på setting. Kjøpesenter? Facebook?

Hva med f.eks en hytte langt i gokk, være ute i naturen. Og for all del, slå av tlf er en bra ting å gjøre!

Mvh
Sist endret av Bobben79; 31. januar 2021 kl. 11:32. Grunn: Tyrkleif
Uff, hater clickbait - forventet en personlig tragedie, fikk bare enda en syretur. Den tittelen kunne du ha spart deg for.
God morgen! Den tittelen kunne jeg nok ha spart meg for, jeg skulle nok ventet til i dag med å skrive den rapporten, men jeg ville isåfall ikke endret på selve teksten. Den beskriver godt hvordan tankekjøret mitt ble under denne trippen. Administratorene har nå endret tittelen, så nå er rapporten og tittelen korrekt.

Jeg har vært rusavhengig i 11 år skriver jeg, men vil gjerne avklare at det nødvendigvis ikke betyr at jeg har inntatt rusmidler hele tiden. Da jeg for første gang var på avrusning lærte jeg at når man først har blitt rusavhengig, blir man aldri frisk fra det igjen. Det man isåfall kan gjøre er å leve med det, og styre livet ut i fra bevisstheten om at man er rusavhengig.

Det har både vært gode og dårlige år, det beste året var det ene året jeg ikke inntok et eneste rusmiddel i det hele tatt i over et år. Det er jeg veldig stolt over å ha klart, spesielt når vi tenker på hvordan det har vært for mine foreldre å se at sin egen sønn ruser bort livet sitt.

Nå er jeg i en fase hvor jeg står midt i et livsvalg. Det er nå jeg har klart å finne ut av hvordan jeg ønsker å mestre livet fremover. Det er det eneste livet mitt venter på, alt annet ligger på plass og venter på meg.

Om det var så lurt å starte med eksperimentering av rusmidler midt opp i alt dette er et godt spørsmål jeg ønsker å finne ut av.

Jeg klarer ikke se for meg å aldri røre alkohol igjen, men ettersom det var alkohol som startet rusavhengigheten min, så opplever jeg stor motstand fra familien min.
Skjønte ikke helt hva som er greia.
Er du redd for at du skal gjøre det?
Er du fornøyd med at du ikke har gjort det?
Er du glad for at du lever, men ble satt ut av tankene om hvordan foreldrene dine ville taklet det, om du hadde gjort det?
Det siste alternativet ditt beskriver det best, EvilSink
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Stingray Vis innlegg
Det siste alternativet ditt beskriver det best, EvilSink
Vis hele sitatet...
Da er det jo bra du er her den dag idag, så foreldrene dine ikke har opplevd at du har gjort det. Da har du fortsatt tid til å kunne gi de kjærlighet, og omvendt. Fortiden får du ikke endret på, men framtiden er blanke ark som venter på å bli fylt ut av deg.

Nå vet jeg ikke hvordan foreldrene dine er, men er dette noe dere kunne tatt en samtale om? Jeg tror kanskje at du hadde hatt godt av å få luftet disse tankene/følelsene for de. Hvem vet, kanskje de kunne hatt godt av det også?

Når jeg leste igjennom posten din her så virker det som at du er veldig glad i de. Kanskje LSD'n prøvde å vise deg at du trenger å tilbringe mer tid sammen med de eller at du har et par knuter i tankene dine om forholdet deres?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Da er det jo bra du er her den dag idag, så foreldrene dine ikke har opplevd at du har gjort det. Da har du fortsatt tid til å kunne gi de kjærlighet, og omvendt. Fortiden får du ikke endret på, men framtiden er blanke ark som venter på å bli fylt ut av deg.

Nå vet jeg ikke hvordan foreldrene dine er, men er dette noe dere kunne tatt en samtale om? Jeg tror kanskje at du hadde hatt godt av å få luftet disse tankene/følelsene for de. Hvem vet, kanskje de kunne hatt godt av det også?

Når jeg leste igjennom posten din her så virker det som at du er veldig glad i de. Kanskje LSD'n prøvde å vise deg at du trenger å tilbringe mer tid sammen med de eller at du har et par knuter i tankene dine om forholdet deres?
Vis hele sitatet...
Jeg klarte tydeligvis å legge det inn som anonymt haha
Leste dette og syntes dette var relaterbart men utfallet mitt ble noe annet :/ . For ca 5 mnd tid siden skjedde noe av det samme til meg. Startet kvelden med ett par kompiser, vi drakk øl, vin og røyka en del spliffs. Den ene kompisen min hadde funnet en ny dealer som skulle selge oss to tabs hver, var litt usikker på om jeg skulle ta to tabs pga toleranse, men hadde tatt dette uten problem tidligere (tipper hver tab lå på ca 150 ug), men landet til slutt på att "det går sikkert fint " .

Kvelden fortsatte å det ble mer drikke og røyk, Plutselig merker jeg att kompisen min begynner å virke deprimert. Det hele begynner å gå mot en bad trip når jeg oppfatter han som skikkelig deppa og spør gjenntatte ganger om han "trenger noen å snakke med" når syra begynner å bli på det sterkeste drar kompisen hjem, i det øyeblikket kompisen min går ut døra får jeg en åpenbaring om att han SKAL ta livet sitt! blir helt ute av meg og begynner med ringe streite kompiser for å fortelle dette så vi kan få skaffet hjelp.


I telefonen hadde jeg sagt at jeg og kompisen min skulle ta livet sitt. Dette blir ikke bedre altså, jeg kledde av meg for å dusje men får stadig panikk (blackouts og hopper inn og ut av trippen) den ene kompisen min hadde ringt til politiet, plutselig blir døren smelt opp og politiet er i leiligheten.

jeg får panikk og springer mot vinduet på soverommet og hopper ut gjennom vinduet iført kun boksershorts. Den ene kompisen min hadde ringt politiet, dette oppfattes i hodet mitt som en real actionfilm, dette skjedde i tidsrommet der flesteparten av folk i nærheten var på vei hjem ifra fest/byen, så det var en del vitner av fadesen. Springer som en gal ifra politiet og ropte "FUCK THE POLICE" dette vitna den ene streite kompisen min som var på stedet uten att jeg merka det.

Setter meg ned lengere nede i gata i fosterstilling og ber om att jeg skal hoppe ut av trippen å "våkne" springer tilbake til leiligheten der politet arresterer meg foran kompisen min og en bunch av andre folk. Sparker i politibilen og prøver infernalsk å fjerne håndjerna, på dette stadiet husker jeg også att jeg trodde armene mine skulle eksplodere som noe hulk lignende greier. Våknet opp på glattcella der jeg ble spurt om "jeg husket noe fra igår" svarte att jeg husket svært lite av dette med unntak av bruddstykker, så ble gjenfortalt mye av dette.

Ble Tidenes walk of shame fra glattcella da jeg var så heldig å få lånt klær fra gjenglemt kurven der jeg blant annet gikk hjem barbeint i ett par crocs i størrelse 55, en meget baggy dongeri og en griseharry merchedes benz jakke i altfor stor størrelse. Lærte etterpå att jeg Aldri skal ta syre i en dårlig setting med høy dosering, blandet med weed og alko.

Tidenes Bad trip som blir en heftig historie på gamlehjemmet
Anonym bruker
"Blå Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Syre: kanskje ikke noe for nettop deg om du må oppsøke psykologisk hjelp fordi du HØRTE om noen som tok sitt eget liv.

psykedelica og følelsen av at man brusher hånd med døden går.... hånd i hånd, pun intended. Det er dette som kalles å reflektere. Det er hva psykedelica er ment for. Noen Mennesker ass...

Og om du frykter din egen psykiske helse ved å innta LSD, Gidd og gjøre litt egeninnsats for og minimere faren for at det går galt, stikke ut blandt mennesker som har all rett til og bli skjermet fra noen som tar psykedelica, blande substanser og hoppe på Facebook og involvere seg i drama med utenforstående

Så nei min venn, psykedelica er nok ikke noe du burde ta igjen, om du ikke engang kan lage en grunnføring i hvordan og kontrollere din egen setting og du må blande inn utenforstående.

Dette kommer til å gå deg riktig ille litt lengre ned i veien, så hold deg til mildere ting fremover som ikke krever noe forarbeid for Å bli bra. Knips kanskje?
De to siste innlegg i tråden har noen gode poeng som du kan ta med deg videre, Stingray.

Du behøver kanskje ikke å legge LSD på hylla, som "Blå Hærorm" skriver, men:

1. Ikke bruk telefoner og sosiale medier mens du er påvirket, særlig ikke for å kommunisere med utenforstående.

2. Lær deg å ikke ta alle tanker som dukker opp så alvorlig. For hvis du assosierer deg med enhver tanke (oppfatter dem som sannhet), så har du null kontroll og kan lett "go off the rails".

Som et eksempel fra Løkring sin post: hadde han satt spørsmål ved sin oppfatning av at kompisen var på vei til å drepe seg selv og lot være å ringe alle sammen, så kunne alt dette vært unngått. Han kunne jo også reframe situasjonen som så: "kanskje kompisen min vil stikke av fordi han synes mitt selskap og mas var for mye for ham og han vil ha litt fred, vi har tross alt tatt en god del syre".