Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1209
Starta med antabus for 5 dager siden. Har tatt det hver dag utenom idag. Har inntatt to øl, og har blitt litt kokt hummer i ansiktet. Merker ikke stort annet enn det.

Trygt å drikke? Har lest at en øl skal gi symptomer på vond mage og at det kan være farlig. Drikker ikke for å få rus denne gangen, kun sosialt sammenheng.
Hei!
Hvis det ikke er for rus, hvorfor går du ikke for alkoholfritt? Det er mange gode alkoholfri alternativer i dag.
Sitat av Arbeidende kapital Vis innlegg
Hei!
Hvis det ikke er for rus, hvorfor går du ikke for alkoholfritt? Det er mange gode alkoholfri alternativer i dag.
Vis hele sitatet...
Forventa ikke så raskt svar! Setter pris på det!
Vel, har egentlig ikke noe særlig bra svar på det. Mest sannsynlig, så er det fordi det kun er øl her i hus med alkohol. Rett etter jeg skrev tråden her, så merket jeg at hjertet pumper mye raskere. Kan kjenne pulsen i bryst og mage. Det finnes også sprit her, men det holder jeg meg unna. Var voldsomt så hjertet pumpa også
Bor du så langt unna en butikk at det er uoverkommelig å reise til en butikk for å bevare egen helse?
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Typiske reaksjoner ved en kombinasjon av alkohol og Antabus er hjertebank, rødme, blodtrykksfall, kvalme, brekninger og respirasjonsproblemer. I sjeldne tilfeller forekommer mer alvorlige reaksjoner som hjertesvikt, hjerteinfarkt og i verste fall død (kilde: Tidsskriftet Den Norske Legeforening).
Sitat av Arbeidende kapital Vis innlegg
Bor du så langt unna en butikk at det er uoverkommelig å reise til en butikk for å bevare egen helse?
Vis hele sitatet...
Ligger litt unna ja. Klarer å gi meg når denne ølen er over, ville bare sjekke om det var trygt å innta selv med antabus i kroppen. Er i midten av 20 årene visst det skulle ha noe å si.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Typiske reaksjoner ved en kombinasjon av alkohol og Antabus er hjertebank, rødme, blodtrykksfall, kvalme, brekninger og respirasjonsproblemer. I sjeldne tilfeller forekommer mer alvorlige reaksjoner som hjertesvikt, hjerteinfarkt og i verste fall død (kilde: Tidsskriftet Den Norske Legeforening).
Vis hele sitatet...
Har hjertebank og rødme. Kan se at hjertet pumper utenfor genseren. Er frisk ellers.
Sist endret av ingenfremtid; 14. august 2021 kl. 13:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Da tror jeg du har kommet frem til svaret du leter etter.
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Naboen ble «dødårlig» når han drakk på antabus, så jeg ville aldri gjort det.
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Overraskende at du i det hele tatt har klart to øl. Jeg trodde jeg skulle daue om jeg drakk.. Gikk på antabus seks år.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er TS.
Fikk sjukt hjertebank og ble rød i ansiktet, skuldre og rygg. Så ut som jeg hadde blitt slått med flathånd i ryggen.
Tømte ut resten av øl nummer 2. Turte ikke å drikke mer. Tok en zyrtec og etter en time så ble rødfargen borte.
Anbefaler ikke dette til noen.
Ikke drikk på Antabus. Gjorde det for noen år siden da jeg sleit veldig med alkohol, det er noe av det verste jeg har opplevd. Drakk øl, og det gikk ikke mange minuttene før hele kroppen min ble rødfarget, som en kokt hummer. Hjertet slo så fort at jeg trodde det skulle hoppe ut av brystkassa, fikk en dunkende hodepine fra helvete, ansiktet mitt svulmet opp og ble rødt det også + at jeg ble sykt kvalm. Tok mange timer før det gikk over.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Lommeløkt Vis innlegg
Ikke drikk på Antabus. Gjorde det for noen år siden da jeg sleit veldig med alkohol, det er noe av det verste jeg har opplevd. Drakk øl, og det gikk ikke mange minuttene før hele kroppen min ble rødfarget, som en kokt hummer. Hjertet slo så fort at jeg trodde det skulle hoppe ut av brystkassa, fikk en dunkende hodepine fra helvete, ansiktet mitt svulmet opp og ble rødt det også + at jeg ble sykt kvalm. Tok mange timer før det gikk over.
Vis hele sitatet...
Fikk nøyaktig det samme som deg, utenom hodepine å kvalme. Men fyfaen så hjerte pumpa..
Aldri igjen.