Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 5196
Mornings!

Jeg ønsker å bytte ut hageslangen min med en veggmontert slangetrommel. I bruksanvisningen står det at montering på trevegg bør skje på stendere og ikke i panelet. Utfordringen min er at jeg har liggende panel og da passer ikke braketten. Noen som har et godt råd som ikke medfører å hamre opp en 2"x6" mellom to stendere 😂
Sitat av Don P Vis innlegg
Noen som har et godt råd som ikke medfører å hamre opp en 2"x6" mellom to stendere 😂
Vis hele sitatet...
Nei. 2”4 holder

Hadde nok hengt den opp på noe slikt, hvor mye veier den etc?

Hadde uansett hengt opp en 2”4 i stender malt den 2-3 strøk i veggfargen for å gjemme den litt.

Evt en beiset finérplate som er litt større enn selve slangetrommelen også hengt opp kroker evt hvis du har litt forskjellige munnstykker etc
Skru den opp i den liggende lekten bak panelet. Sånn ser det ut bak:

Sitat av Fekillix Vis innlegg
Skru den opp i den liggende lekten bak panelet. Sånn ser det ut bak:

Vis hele sitatet...
Han har liggende panel så det ser ikke helt likt ut, men forsøk å finn hvor spikrene er slått inn på panelen. Bak de skal det være en stående lekt. Jeg vil tro det holder at to skruer går i lekten og to i panelen hvis det er fire hull på festebeslaget.
Sitat av Lilleoslo Vis innlegg
Han har liggende panel så det ser ikke helt likt ut, men forsøk å finn hvor spikrene er slått inn på panelen. Bak de skal det være en stående lekt. Jeg vil tro det holder at to skruer går i lekten og to i panelen hvis det er fire hull på festebeslaget.
Vis hele sitatet...
Liggende panel, da er det jo absolutt ikke noe problem. Da er det jo bare å skru der det er spikret som er rett inn i lekt som er på stender.
Trådstarter
Ja, utfordringen er at veggopphenget har 3 skruhull som ikke passer på stenderene. Jeg ender opp med å få maks en skru til å passe på der panelet er skrudd i lekten om jeg ikke henger den skjeivt. Og slikt gjør en bare ikke.
3, 2 oppe og en sentrert nede?
Mye er gjort hvis du får godt fest i en oppe.
Nede er uansett mest trykk, tenk trykk/strekk.
Hvis du kommer til å dra ut slangen mer i en retning så prioriter du den motsatte oppe.
Blir så bra atte, bruk gode skruer. Franske treskruer med forboring.
Trådstarter
Det er nok den løsningen jeg heller mot. Få godt feste oppe. Det blir nesten utelukkenbde trekk mot en side, så det lar seg gjøre.
Hva er avstanden på de øverste hullene? Kanskje du bare kan vinkle skruene litt for å treffe lekten bak med alle tre. Et bilde sier mer enn tusen ord.
Trådstarter
Ja, finner ikke detaljene på nett og er no på turnus arbeid. Du har et poeng, det kan fra bildene se ut for at det kanskje kan være en mulighet. Det er snakk om en Gardena Rollup L 30m