Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 3805
Hei. Jeg etterlyser navnet på en dokumentar eller lignende om forskjeller mellom politi i statene og andre mer siviliserte land som the UK.

Jeg har veldig lite informasjon å gi utenom det følgende så dette blir "a shot in the dark"

Jeg så en gang en dokumentar (husker ikke hvor) men ville ikke overrasket meg om det var en BBC-produksjon.

Dokumentaren var om UK politimenn som skygget sine Amerikanske kollegaer. Det var en veldig kritisk undertone i narrativet, og i noe av dialogen (selv om de Amerikanske politibetjentene ikke fikk dette med seg)

Et eksempel var når du fulgte etter noen folk som var mistenkt for å selge dop og situasjonen utfoldet seg slik at de heldigvis ikke tengte å skyte skudd.

Deler av en dialog var som følgende (ikke eksakt):

Britisk politibetjent: We were lucky we didnt have to fire any shots. That could have gone worse.
Amerikansk politimann (i typisk amerikansk tone): Well they were lucky we didnt have to fire shots
Britisk politibetjent: *Ser litt oppgitt på kameraet"

En annen ting som skjedde var at en av de mistenkte solgte dopet sitt før han ble dratt inn og de derfor måtte la han gå.

Som sagt, veldig lite informasjon å gå på. Om noen har lignende dokumentarer så er det bare å dele også.
TheTVDB har en omfattende liste over alle (iallefall jævlig mange) BBC dokumentarer helt tilbake til 1936 som du bør gå gjennom (både titler og episodebeskrivelser): https://thetvdb.com/series/bbc-documentaries

Lykke til, nevn gjerne her om du finner den (og hva den heter).